Äänestin Saulia 2012, en äänestä enää

Brainwashing

Olen yksi sadoistatuhansista jotka emme enää tule äänestämään Sauli Niinistöä. Nato-isäntäsopimus, Suomen vieminen Naton eteentyönnetyksi tukikohdaksi Venäjää vastaan sekä yltiökapitalismin ja riiston tukeminen ovat pääsyyt.

47

443

2Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Druid-Wiltman

      Äänestin Niinistöä toisella kierroksella 2012. Nyt en ääbestä toisella kierroksella ollenkaan jos vastakkain Niinistö ja Haavisto. Äänestän Väyrystä.

    • petttyymys

      Samoin paavolle menee ääni tälläerää , sauliin olen luottanut mutta nyt tämän eriarvoistumisen myötä on pakko ottaa kantaa , valitettavasti myötäilee nykyisin kovaa kokoomus politiikkaa jossa duunariporukkaa kohdellaan kuin tuotantokarjaa joiden elämällä ei muuta tarkoitusta kuin kerätä bonusrahoja johtajille.

      • PorkkanatTuliSyötyäJo

        Mutta mehän tykätään eriarvoistamisesta. Sitä pitää saada myös seuraavat 6vuotta. Ilman keppiä ei enään oikein taida tulla toimeenkaan?


    • näinseonnähtävä

      niin minäkin teen! äänestän Paavoa tällä kertaa molemmilla kierroksilla

    • nyyhnyyh

      Siitä se vasta itkupotkuraivari vasta syntyisi jos Venäjä miehittäisi vaikka Etelä-Suomen. "Ei ollut presidentti ollenkaan tilanteen tasalla vaikka koko ajan oli nähtävissä kuinka naapuri kasvattaa nopeaa iskukykyään ja miljoonien miesten armeijaa."

      Järki käteen nyt jumankauta! Vieressämme on parhaillaan sotaa käyvä maa. Sillä on diktatuurinen ja epäluotettava johto jonka käytös ailahtelee kuin naisen mieli. Venäjän nykyisen johdon vallassa pysymisen taktiikka on tuttu monista muista diktatuureista: Jatkuvat ulkopoliittiset konfliktit ja keinotekoiset uhat. Maa on käyttänyt varustautumiseensa ison osan varallisuuttaan kaiken muun kustannuksella. Jos me jatkamme pään pensaaseen työntämistä kuten Halosen aikana niin tulevaisuus ei näytä hyvälle. Venäjä tekee vähän väliä jotain vihamielisiä kampanjoita Suomea vastaan ja niitä tulee olemaan jatkossakin. Mittaluokka voi vaihdella ties miten.

      Sauli on olut järjen mies. Juuri sellainen jota tarvitaan epävakaina aikoina.

      • SauliNiinistöON

        Nato-optiomies.


      • ÖööööTuota

        Onko se elämä noin pelottavaa Venäjän naapurina? Mahtaa jokainen päivä olla yhtä tuskaa?


      • niinistö-alas

        Kyllä se on amerikka joka on sotia käynyt, 93% ajasta jonka on ollut itsenäinen, siis sotinut jo 222 vuotta! Ja kuka sinne amerikkaan hyökkäsi? Ei kukaan.

        En ääntä niinistö-natolle!


      • Historiaa_trollille
        ÖööööTuota kirjoitti:

        Onko se elämä noin pelottavaa Venäjän naapurina? Mahtaa jokainen päivä olla yhtä tuskaa?

        No kysy tuota viime sotiamme kokeneilta. Miehiä jouduttiin laittamaan tositoimiin kun Venäjältä viimeksi hyökättiin. Olen itse lukenut kertomuksia veteraaneilta ja kuullut niitä radiosta ja nähnyt televisiosta, että kyllä siellä pelotti. Pelotti varmasti siviilejäkin, kun pommeja satoi niskaan tai kun partisaaniterroristit työnsivät pistintä rintaan.

        Kun katsoo nykytilannetta, että Venäjä muuttelee Euroopan rajoja valtaamalla Krimin ja tukemalla Itä-Ukrainan konfliktia, ja miten se siirteli rajaa Georgiassa ja mitä tapahtui Etelä-Ossetiassa... niin kyllä minä voin aivan rehellisesti myöntää, että hieman tässä Venäjän naapurissa asuminen kuumottaa. Ja kun pidemmälle miettii historiaa, niin nämä nykytapahtumat ja viime sodatkaan eivät riitä, vaan aina Venäjä on ollut Suomeakin kohtaan hyökkäävä ja miehittävä.

        Ruotsikaan ei ole syytön, mutta lue Isovihasta ja Suomen sodasta. Lue kaikesta mitä Venäjän hallinto kautta aikain on tehnyt naapureilleen ja omille kansalaisilleen. Vai eikö teillä siellä Kremlin palkkaamassa propagandakoneistossa ole aikaa kun pitää keksiä valeuutisia ja sen sellaista?


      • TuotaÖööö

        Enpä taida viitsiä. Mun elämä on ihan reilassa ilman sotahistorian lukemista. Ja varma on, ettei se maailmani miksikään muuttuisi niitä lukemallakaan. Se tulee mikä on tullakseen. Ilman minunkin liittymistä mihinkään sotaliittoon.


      • opettelehistoriasi
        Historiaa_trollille kirjoitti:

        No kysy tuota viime sotiamme kokeneilta. Miehiä jouduttiin laittamaan tositoimiin kun Venäjältä viimeksi hyökättiin. Olen itse lukenut kertomuksia veteraaneilta ja kuullut niitä radiosta ja nähnyt televisiosta, että kyllä siellä pelotti. Pelotti varmasti siviilejäkin, kun pommeja satoi niskaan tai kun partisaaniterroristit työnsivät pistintä rintaan.

        Kun katsoo nykytilannetta, että Venäjä muuttelee Euroopan rajoja valtaamalla Krimin ja tukemalla Itä-Ukrainan konfliktia, ja miten se siirteli rajaa Georgiassa ja mitä tapahtui Etelä-Ossetiassa... niin kyllä minä voin aivan rehellisesti myöntää, että hieman tässä Venäjän naapurissa asuminen kuumottaa. Ja kun pidemmälle miettii historiaa, niin nämä nykytapahtumat ja viime sodatkaan eivät riitä, vaan aina Venäjä on ollut Suomeakin kohtaan hyökkäävä ja miehittävä.

        Ruotsikaan ei ole syytön, mutta lue Isovihasta ja Suomen sodasta. Lue kaikesta mitä Venäjän hallinto kautta aikain on tehnyt naapureilleen ja omille kansalaisilleen. Vai eikö teillä siellä Kremlin palkkaamassa propagandakoneistossa ole aikaa kun pitää keksiä valeuutisia ja sen sellaista?

        Juupa juu, ja myöhemmin siinäkin sodassa oltiin liittouduttu. Olipa iloa liitosta joo. "Liittolaiset" piti itse ajaa pois maasta lopuksi. Liitot on ihan perseestä, se siitä sodasta opittiin. Ja sen hyökkäyksen aikaan ei kukaan auttanut.


      • MustanKirjavatSukat

        Oli siinä sen ajan sotamiehellä duunia. Ei taitanut pysyä sukat tänpäivän tennismiehen valkoisina?


      • OnSeElukka
        MustanKirjavatSukat kirjoitti:

        Oli siinä sen ajan sotamiehellä duunia. Ei taitanut pysyä sukat tänpäivän tennismiehen valkoisina?

        Ei saa arvostaa suomalaista hetero sotamiestä. On niin ulkomaalaisvastainen ,jotta ihan pahaa tekköö. Rajat on pidettävä avoinna, että tuo suomalainenkin sovinisti oppii rakastamaan lähimmäistään. Eikä se saa ampua ketään vaikka sota alkaisi.


      • IhmemiesGuiveri

        Onks Eteläsuomi jotenkin muka vaikeampi valloittaa jos Sauli jatkaa pressana? Toisaalta voihan Lennu aina iskeä hampaansa kiinni vihulaisen kinttuun?


    • revoluutio

      Paavolle menee ääni minultakin. Se on vastalause hallitukselle sekä Niinistölle, joka on aika pudottaa valtaistuimelta.

      • järjellä

        Hallitus vaihtuu ensi vuonna ja kannattaa satsata eduskuntavaaleihin. Vaihto on melko varmaa sitten.
        Presidentin valta on olematon jos joku ei satu sitä tietämään. Ei kannattas Paavonkaan meuhkata mitään kun ei hän pystyisi muuttamaan.
        Paavo voi saada uuden sydärin liiasta meuhkaamisesta, kaksi kertaa on jo pallolaajennus tehty, joten pitäs osata elää hillitysti. Mites se vanha sanonta menee, ei kahta ilman kolmannetta.
        Kansa on päättänyt pysyä Saulin puolella ja siihen on tarpeeksi järkisyitä. Kansalainen ei lähde haahuilemaan turhien populistien mukaan, pitää olla vakautta.
        Jos ette ole sattuneet huomaamaan niin Paavo on yhtälainen populisti kuin Huhtasaari. Populisteille ehdoton ei.


    • Stuppi

      Minä äänestän häntä koska hän kannattaa työttömien kyykyttämistä aktivointimallilla.

    • FolioMulder

      Äänestin myös Niinistöä 2012.
      Nyt en äänestä samoista syistä kuin aloittaja siitä, että Niinistö ei ole tyrmännyt EU:n pakolaispolitiikkaa.

      Vaikka Huhtasaari ei mielestäni vakuuttanut tenteissä, niin arvopohja ratkaisee.
      Hän on ainoa selkeästi suomalaisten presidentti.

      Pidän outona sitä, että maassamme on hallitus ja presidenttiehdokkaat, jotka eivät ole suomalaisten asialla, vaan menevät EU-globalismi edellä ja leikkaavat isoja summia rahaa suomalaisilta ulkomaalaisille sosiaalipakolaisille.

      • Sanoja_ja_tekoja

        Ja presidenttihän tämän kaiken muuttaa eikö niin? Hänkö heilauttaa mahtivaltikkaansa (tai no naispresidentin tapauksessa vilauttaa jotain muuta) kuin taikasauvaa ja loihtii kaiken kuntoon?

        Saathan sinä, ihan perustuslaillisella oikeudella, äänestää mielimääsi "arvojohtajaa". Minä seuraan sitten vieressä popcornit jo valmiiksi esillä kun ruikutat tällä palstalla seuraavien kuuden vuoden aikana, kun globalisaatio se Suomessakin vain etenee ja etenee vaikka kuinka Huhtasaari olisi päätynyt pressaksi ja Suomi piti saada takaisin.

        Minusta on alkanut näyttää siltä, että te jotkut ette elä ihan tässä maailmassa - tai ette ainakaan nykyajassa. Koeta ajatella tätä nyt vaikka näin, että kun sinä itse käytät siinä nyt paraikaa jotain luultavasti korealaista älyhärpäkettä, niin et voi valittaa globalisaatiosta.


      • fdghjkhgf

        Paavolla enemmän kokemusta. Voisi saada jotain aikaankin. Mitä sai persut hallituksessa aikaan? Myötäilivät vain. Mutta toisaalta, olihan takinkääntäjä vielä johdossa...


      • HuttuaTutuille
        Sanoja_ja_tekoja kirjoitti:

        Ja presidenttihän tämän kaiken muuttaa eikö niin? Hänkö heilauttaa mahtivaltikkaansa (tai no naispresidentin tapauksessa vilauttaa jotain muuta) kuin taikasauvaa ja loihtii kaiken kuntoon?

        Saathan sinä, ihan perustuslaillisella oikeudella, äänestää mielimääsi "arvojohtajaa". Minä seuraan sitten vieressä popcornit jo valmiiksi esillä kun ruikutat tällä palstalla seuraavien kuuden vuoden aikana, kun globalisaatio se Suomessakin vain etenee ja etenee vaikka kuinka Huhtasaari olisi päätynyt pressaksi ja Suomi piti saada takaisin.

        Minusta on alkanut näyttää siltä, että te jotkut ette elä ihan tässä maailmassa - tai ette ainakaan nykyajassa. Koeta ajatella tätä nyt vaikka näin, että kun sinä itse käytät siinä nyt paraikaa jotain luultavasti korealaista älyhärpäkettä, niin et voi valittaa globalisaatiosta.

        Kiitos kiitos kun opastit. Kyllä se on nyt äänestettävä glopaalisaation puolesta. Tyhmähän sitä muuten olisi.


      • SauvaaOnMahtavaHeiluttaa
        Sanoja_ja_tekoja kirjoitti:

        Ja presidenttihän tämän kaiken muuttaa eikö niin? Hänkö heilauttaa mahtivaltikkaansa (tai no naispresidentin tapauksessa vilauttaa jotain muuta) kuin taikasauvaa ja loihtii kaiken kuntoon?

        Saathan sinä, ihan perustuslaillisella oikeudella, äänestää mielimääsi "arvojohtajaa". Minä seuraan sitten vieressä popcornit jo valmiiksi esillä kun ruikutat tällä palstalla seuraavien kuuden vuoden aikana, kun globalisaatio se Suomessakin vain etenee ja etenee vaikka kuinka Huhtasaari olisi päätynyt pressaksi ja Suomi piti saada takaisin.

        Minusta on alkanut näyttää siltä, että te jotkut ette elä ihan tässä maailmassa - tai ette ainakaan nykyajassa. Koeta ajatella tätä nyt vaikka näin, että kun sinä itse käytät siinä nyt paraikaa jotain luultavasti korealaista älyhärpäkettä, niin et voi valittaa globalisaatiosta.

        Eipähän porvareitten ystävä enää heiluttele mahtisauvaansa, jos se jää pressanvirasta rannalle.


    • PaavoPressaksi

      Jokaisella on yksi ääni niin köyhällä kuin rikkaallakin. Ja se on hienoa. Siinä ei auta Niinistön miljoonabudjetti vaaleissa. Ääni menee Väyryselle kuten viimeksikin eka kierroksella. Pätevä ja sitkeä mies.

      • ei.kiitos

        Sitkeä se Paavo kyllä on eikä järki käske muuta. Viisaus puuttuu.
        Ei ole sopiva presidentiksi. Antaa ymmärtää että hän voi muuttaa kaiken, mutta Paavon todellisuudentaju on heittänyt pahan kerran.
        Paavonkin pitäs lukea presidentin valtaoikeuksista ja monesta muusta.
        Niin täynnä itseään että ei sellainen ole sopiva mihinkään. Työhaastattelunsa mokasi niin että luulis nolottavan - edes. Tilannetaju puuttuu ja sen mukana kaikki. Kauppaa mukejaan ja kirjojaan kuin helppo-heikki kaikissa tilaisuuksissa. Sellanenko presidentiksi? Ei kiitos.


    • Nbbjyy

      Ääni menee numero 7 lle siis Väyryselle. Paavo puhuu ymmärrettävästi vaikeista asioista eikä jätä kuulijaa epätietoisuuden valtaan kuten Niinistö.

    • Numero5presidentiksi

      Äänestän numeroa 5, näköjään täällä poistetaan viestit jotka kannattavat Huhtasaarta ja vastustavat EUta ja homolandiaa!

    • iso.galluppi
      • Heeehheeee

        Laura voittaa vanhustenvaalit.


    • Sauliforpresident

      Soopaa työnnät torven täydeltä.
      Minä äänestän Suomen kansalaisten ylivoimaisen enemmistön mukana Niinistöä !

      • sfdghjkjytr

        Tööt! Jytkyä ei ikinä tapahdu! T: sinun kaltaiset vuosia sitten


    • KaikkeniSaulilleAnnan

      Äännesti sauli a 6 vuotta sitten ja 13 päivän päästä ja 6 vuoden päästä.

    • kannustaja

      äänestetään sauli voittoon

    • Jiveman

      Äänestin kuusi vuotta sitten Niinistöä, mutta en enää. Nyt Laura on minun valintani, siis nro 5.

    • FolioMulder

      Presidentti on vaikuttaja ja voi koota hallituksen hätäistuntoon, jos tarvetta ilmenee.
      Vain Laura huhtasaari taitaa olla se, joka suojelee omaa kansaansa poikkeustilanteessa. Niinistö oli 2015 syksyllä hiljaa kuin lumiukko pihalla.

      Valtuudet poikkeusoloissa
      Tasavallan presidentin valtuuksista poikkeusoloissa säädetään valmiuslaissa ja puolustustilalaissa.

      Valmiuslain tarkoituksena on poikkeusoloissa suojata väestöä sekä turvata väestön toimeentulo ja maan talouselämä; ylläpitää oikeusjärjestystä, perusoikeuksia ja ihmisoikeuksia; sekä turvata valtakunnan alueellinen koskemattomuus ja itsenäisyys. Jos valtioneuvosto yhteistoiminnassa tasavallan presidentin kanssa toteaa maassa vallitsevan poikkeusolot, voidaan valtioneuvoston asetuksella ottaa poikkeusolojen toimivaltuuksia käyttöön.

      Puolustustilalain mukaan valtiollisen itsenäisyyden turvaamiseksi ja oikeusjärjestyksen ylläpitämiseksi voidaan valtakunnan puolustusta tehostaa ja sen turvallisuutta lujittaa perustuslain 23 §:ssä tarkoitetuissa poikkeuksellisissa oloissa saattamalla voimaan puolustustila, jos valmiuslaissa säädetyt toimivaltuudet eivät siihen riitä (toissijaisuus valmiuslakiin verrattuna). Presidentti saattaa puolustustilan voimaan asetuksella ensin enintään kolmeksi kuukaudeksi. Puolustustilaa voidaan tarvittaessa jatkaa enintään vuoden ajaksi kerrallaan. Puolustustila voidaan saattaa voimaan myös alueellisesti rajoitettuna. Asetus on saatettava eduskunnan hyväksyttäväksi.

    • Eijatkoonsale

      Miksi köyhän pitää äänestää rikkaiden puoluetta.. siis köyhi ä ollaan kaikki jotka käyvät joka ikinenpäivä töissä tai eivätomista bussiyhtiötä tai mallaratehdasta.

      Kun ttöläinen äänestää kokoomusta on se sama kuin sahaii o maa oksaa tai kusis o maan sänkyyn

      Pysykää ennemmin kotona

    • ArvoitusOnValtaa

      Minä en ainakaan kerro ketä äänestän. Rakastan arvoituksia. Ihan kuin riisuisi kaunisvartaloista naista ennen sexsyä eroon sievistä kuteistaan.

    • ÖööööTuota

      Eihän sitä muuta voi olla kuin pahoillaan työttömän ja köyhän puolesta jos tämä marssijerjestelmä vielä näidenkin vaalien jälkeen jatkuu. Itte mulla tulee tonni eläkettä käteen 30vuoden työrupeamasta, ettei mulla ole mitään hätää kun lapsetkin ovat lentäneet taivaan tuuliin.

    • TilastoNikkarointia

      Kohta alkaa ennakkoäänestys, että siitä vaan vähän huonopi osaisempikin äänestämään. Maailmassahan on vain 2%:n sika rikkaiden osuus, joita kannattaa äänestää.

    • Numero5presidentiksi

      Äänestin viime vaaleissa Toisella kierroksella Niinistöä kun oli valittava ruton ja koleran välillä!
      Ensimmäisellä kierroksella äänestin Väyrystä jonka media pudotti viimeisinä päivinä disinformaatiollaan! Media manipuloi tietämättömiä äänestäjiä ja välinpitämättömiä kymmenen -nolla!

      Nyt äänestän Lauraa numero 5 ja toisella kierroksella katsotaan sitten!

    • JälkikäteenManaaMitään

      Vaali äänestyksen lopputulos. 20prossaa äänestäjistä oli porvareita ja 80prosentti äänestäjistä, jotka hävisivät vaalin. Idiootteja!

      • Jyllätysmuhii

        Media on paras paimentamaan vaalikarjaa ehdokkaansa taakse!
        Ja median ehdokas on vaalivoittaja kiitos galluppiäänestäjien, ihanaa olla ennakkovoittajien puolella, olen voittaja lähes itsekkin!


      • nyt-on-toinen-maailma

        Näin valemedia meitä ohjailee. Kukaan ei halua olla häviäjä, ei edes äänestäjä, joten hän valitsee gallupin ennusteiden mukaisen mahdollisen voittajan.

        Kuinkas kävikään amerikassa, Trump voitti ja valemedia hävisi. Siksi olemmekin saaneet kuulla vuoden ajan joka ikinen päivä Trumpin mustamaalausta.


    • KöyhällePiiskaa

      Jos vaan sellaisille ihmisille annettaisiin äänioikeus, joita vähänkin kiinnostaa politiikka, niin porvarithan ne äänimärissä juhlisivat silloinkin.

    • kepsap

      Is fish vaalikoneen tulokset, olen tyytyväinen :)
      Laura - 73%
      Paavo - 70%
      Ja muut tasaisesti jälessä siinä 42-56% paikkeilla.

      Ääneni on 5, muista viis!

      • 555555555555555555555555

        Minä testasin IS-vaalikoneen, 79% Huhtasaari, 73% Väyrynen, Niinistö 52% loput 44%-34%
        Thorvalds jumbo!

        ARVATKAA KETÄ ÄÄNESTÄN?


    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1965
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      140
      1445
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    Aihe