Katsastajille annettava oikeus käyttää

TurpaanKusiaivoille

fyysistä väkivaltaa sellaisten autojen omistajia kohtaan, jotka kehtaavat edes yrittää tuoda viallisen romunsa katsastukseen ja odottaa, että se muka pääsisi läpi katsastajan hyvää hyväntahtoisuutta. Pahimpia ovat he, joiden papereissa lukevat samat korjauskehotukset vuodesta toiseen esim. rekisterikilven valo. Vittu menee max 5 minuuttia sen vaihtamiseen! Kunnon nyrkinisku keskelle hammaskalustoa niin johan kasvaa motivaatio korjata ns. "pikkuviat"

10

445

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 0293

      Eiköhän väkivalta tässä tapauksessa kaikesta huolimatta kuitenkin ole väärä keino.
      Historia osoittaa, ettei väkivallasta mitään hyötyä ole ollut.
      Olisikohan kyse uusavuttomuudesta?
      Ellei autoa ole hylätty, niin monenkin mielestä korjaamisella ei ole niin väliä. Riski
      joutua ratsiaan on kuitenkin aika pieni. En muista, että minua olisi pariinkymmeneen
      vuoteen pysähdytetty. Sakko siitä tietenkin tulee, jos korjauskehoituksesta on aikaa kuukausikaupalla.
      Joku tietenkin kohta kysyy, että miksi rekisterikilven valo on toimittava?
      Siksi, että auto on oltava tunnistettavissa myös pimeällä.
      On kuitenkin paljon autoilijoita, jotka eivät tiedä, miten polttimo vaihdetaan, puhumattakaan
      siitä, että mistä se ostetaan. Korjaamot koetaan kalliiksi ja ellei siis autoijija miellä asiaa tärkeäksi se jää hoitamatta.

      • ÖLLÖLÄ__

        Kyllä teknisen laitteen käyttäjällä tulisi olla edes jonkinlainen ymmärrys ja kyky huolehtia sen asianmukaisesta kunnosta. Ei tällaisia uusavuttomia pitäisi yleiseen liikenteeseen edes päästää, kun sielläkin turvallisesti toimimiseen tarvitaan ymmärrystä käytännön asioista.


    • sitneuskoosen

      Joo, viallinen rekkarin valo= isku turpaan, vilkku rikki=potku munille, jarrulevy liian ohut=sähköpamppu peräaukkoon, runko ruosteessa=naulapyssyllä 4 tuuman naula takaraivoon, akun kiinnitys puuttuu=230 voltin sähköä nänneihin, varoituskolmion heijastuspinta liian himmeä=tohottimella perskarvojen poltto, jne, jne, jne.

    • junttilanantti

      Ei vaan,,joskus aikonaan kun ensimmäisen autoni ostin,,sehän piti sitten viedä katsatukseen:Jumankauta mikä huuto! Pää punasena katsuri huusi :Tämä auto on POIKKI!
      Pyörät on irti! Minä kattelin vaan ja tuumasin,Enpä minä tuommosista oo tienny!
      Vähän kyllä mietin sitä autohommaa,,että jos tämmöstä aina nii kannattako autoo hommata.
      Niin se pointti:Ei voi monia asioita millään tietää,ennenku "Siperia opettaa"

    • Mitäväliätuollaon

      Joo, mulla tosiaan on toinen kahdesta rekisterikilven valosta sammunut. Monessa katsastuksessa se on käsketty korjata.
      Syy on kuitenkin se, että poltin on ehjä, mutta joko liitin tai johto viallinen.

      Ei oikein jaksa kauheasti purkaa noin mitättömän vian selvittämiseksi.

      Siinä syy.

      • taivaspaikka_ansaittu

        Minua kaikki tuollaiset pienet viat ärsyttävät niin, että ne on pistettävä heti kuntoon. Siksi Corollalla ajaminen olikin minulle tuskaa. Joku paikka kitisi, helisi tai natisi aina, kun auto liikkui. Enää minulla ei ole Toyotaa.


    • tktkkktk

      Rekisterikilven valo on maailman typerin keksintö. Ja ennenkaikkea maailman kaikkeuden turhin katsastuksessa katsottava asia. Ei edes ammattiautoilijat välitä putsata rekkareita talvella lumesta, saatika poliisi edes pahana päivänä mainita koko vuosituhannen typerimmän valon toimimattomuudesta. Mutta pilkkua vuolevalle se on kuolemaakin vakavampi asia.

      Katsastushan tiukkenee toukokuussa. Jarrut ja tuulilasi kriteerit tiukkenevat. Korjauskehoitus muuttuu hylkäykseksi näissä asioissa.
      Rekkarikilven valo bhuahhaahahahahaaa.... korjauskehoitus, josta kukaan ei välitä, ellei satu olemaan polttimoa sopivasti hollilla tai asiaa muusta syystä motonettiin tai vastaavaan.

    • 5-minuuttia.ei.riitä

      Takapuskurissa alhaalla olevan rekisterikilven valon vaihtoon voi mennä helposti vaikka 2 tuntiakin jos ruuvit ovat pahasti ruosteessa. Tiedän kokemuksesta, olen sellaisten paskojen kanssa tapellut.
      Jos auton katsastushommat vituttaa niin että fantasioit asiakkaiden pieksämisestä, suosittelen kääntymistä työterveyden puoleen ja etsimään sopivampia työtehtäviä...

    • Oikeusmurha

      Olisiko asiakkaille vastavuoroisesti annettava oikeus pieksää katsastaja jos autossa ei olekaan mitään vikoja?

      • ÖLLÖLÄ__

        Näinhän sen tulisi mennä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6063
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3836
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      249
      2188
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1860
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1303
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe