Dieselautot vaihtuvat nyt hybrideihin

KorpikylänOmaElämä

...mutta Iisalmessa asiasta ei tiedetä mitään. eikä sitäkään, että lähinnä sähköautojen myynti lisääntyi 117 %.


"Vuonna 2017 bensiinikäyttöisiä henkilöautoja ensirekisteröitiin 79 032 ja dieselkäyttöisiä 36 062. Bensiinikäyttöisten autojen rekisteröintien määrä kasvoi hieman, mutta dieselkäyttöisiä autoja rekisteröitiin 8,6 % vähemmän kuin vuotta aiemmin. Vaihtoehtoisilla käyttövoimilla (ladattavat hybridit, sähkö, kaasu, flexifuel) kulkevia henkilöautoja ensirekisteröitiin 3 489, mikä on 117 % enemmän edellisvuoteen verrattuna."

Vaihtoehtoisten käyttövoimien ensirekisteröintimäärä kasvoi siis117 prosentilla.

http://www.tuulilasi.fi/uutiset/vaihtoehtoisten-kayttovoimien-ensirekisteroinnit-tuplaantuivat

http://www.tuulilasi.fi/uutiset/ennuste-sahkoautojen-myynti-viisinkertaistuu-euroopassa-neljassa-vuodessa

.

67

2908

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aatokaappias

      Suksi sinä viherpiipertäjä v.ttuun

    • Uuttatekniikkaa

      Hybrideillä ja sähköautoilla eikä muillakaan vaihtoehtoisilla käyttövoimilla ole mitään tekemistä viherpiipertämisen kanssa. Uusi tekniika tulee ja sinä et mahda sille yhtään mitään.

    • MukanaOllaanMe

      Kyllä täällä pyörii jo paljon hybridiautoja ja kun niiden omistajat huomaavat kuinka mukava on sähköllä liikkua niin vaihtavat pian sähköautoihin. Torille tulee pian sähköautojen latauspisteetkin.

    • pönttöerkkitahvo

      Romudieselmersujen luvattu kylä

    • eikökö

      Näkyi töllöttimessä olevan juttu paikallisista autonostajista. Yksi väitti hybridin olevan päästöttömin ? toinen väitti että ei voi Pihtiputaalle ostaa sähköautoa kun ei ola lataustolppia ja kolmas porukka oli ostanut kaasuauton. Missähän meinaavat autonsa tankata ?

    • Böllö527

      bensa/sähkö hybridin kulutus on vähintään 9 litraa/100 km, eli sillä ei ole mitään virkaa muualla kuin kaupunkiajossa, kuten ei sähköautoillakaan.

      • Toyotaaurishybrid

        No ei todella ole hybridin kulutus 9 litraa, vaan 4,5 litrasta 6,5:een litraan riippuen ajo-olosuhteista.


    • JalleKutro

      Julkisia sähköautojen latauspisteitä ei Iisalmessa vielä ole. Lähin julkinen latauspaikka löytyy tällä hetkellä Matin ja Liisan Asemalta Lapinlahdelta. Tosin tilanne muuttuu tämän vuoden aikana, sillä kaupungin talousarviossa on varattuna budjettirahaa kolmen julkisen sähköauton latauslaitteen hankkimiseksi Iisalmen torille (latauspaikat yhteensä kuudelle autolle) sekä yhden latauslaitteen hankkimiseksi kaupungintalolle (latauslaite on tarkoitettu kaupungin työntekijöiden ja vierailijoiden käyttöön).

      Pian ollaan Iisalmessakin ajantasalla. Sähköautot kaupungin käytössä ovat myäs peeärrää Iisalmen kaupungille.

    • Honkakorpi
    • JalleKutro
    • Höpöhöpökö

      1 prosentti maailman automyynnistä on sähköautoja🤭

    • Höyrykone

      Juu..tosi vähällä kulkee kun bensalla ajellaan.
      https://m.kauppalehti.fi/uutiset/leasingfirma-selvitti-hybridin-todellinen-kulutus-jopa-nelja-kertaa-ilmoitettua-suurempi/wrkRYnva

    • lehmänp
    • Huijausko

      Tänään Kauppalehdessä:
      Tahdotko tietää, paljonko toiveidesi auto ihan oikeasti kuluttaa? Katso ja pety!

      Huijauksen mestari

      Sokerina pohjalla, kaikkein hulppeimmat valeet löytyvät muodikkaiden lataushybridien kulutuksista. Otetaan esimerkiksi Volvo XC90 TwinEngine.

      Lataushybridesitä ei kerrota litrakohtaisia normikeskukulutuksia, ainoastaan normin mukaan mitatut hiilidioksidipäästöt. Koska normin mukainen ajomatka on lyhyt, siitä suuri osa sujuu verkosta ladatulla sähköllä. Niinpä tuon möhkömäisen katumaasturin norminmukainen hiilidioksidpäästö on ällistyttävän pieni, vain 49 grammaa kilometrillä.

      Mitä sanoo Spritmonitor?

      Lataushybridi-Volvoja on järjestelmässä vain 13 kappaletta, joten tämä lukema ei ole ihan yhtä edustava kun saksalaisilla massa-autoilla. Joka tapauksessa kyseisellä bensa/sähkömoottoriyhdistelmällä kulkevat Volvot ovat kuluttaneet sadalla kilometrillä keskimäärin 6,89 litraa bensaa, mikä vastaa noin 162 gramman hiilidioksidipäästöjä kilometrillä.
      Hybridi-Volvon tapauksessa ero normin ja todellisuuden välillä on huikeat 230 prosenttia.

      Muutama asia kannattaa tietysti henkeä haukkoessa muistaa. Enemmistö havainnoista on Saksasta, jossa on noin 10 000 kilometriä pääosin vapaiden nopeuksien Autobahneja, joilla etenkin isoilla autoilla ajetaan kovaa ja korkeilla kulutuksilla. Mutta eivät saksalaisetkaan pelkästään vauhtibaanoilla aja. Pääosa ajosta tapahtuu tavallisilla teillä tai kaupungeissa. Eikä

      Autobaanallakaan voi ruuhkan vuoksi aina ajaa kahtasataa tai edes 150 kilometrin tuntinopeutta.

      Ja vaikka järjestelmään kulutuksensa ilmoittanut kuski kertoisi ajaneensa vain kaupungissa tai maanteillä taloudellisella ajotavalla, jäävät normikulutukset lähes aina vain etäisiksi haaveiksi.

      Toisaalta Saksassa on Suomeen verrattuna aika paljon vähemmän lunta ja kylmää kulkuvastuksia kasvattamassa, joten todellisen ajot kulutukset Suomessa ja Saksassa eivät välttämättä dramaattisesti poikkea toisistaan.

      Bensa-autot valehtelevat eniten

      Jos kuluttaja vähät välittää EU:n vuosikausia siunaamasta kulutushuijauksesta, Spritmonitor on joka tapauksessa hyödyllinen apu autonvalinnassa. Sen avulla näkee esimerkiksi eri automallien tyypilliset kulutukset samoissa oloissa. Toiset valmistajat nimittäin osaavat huijata paremmin kuin toiset, eli normikulutuksia vertaamalla menee helpommin metsään.

      Ajankohtaiseen dieselvääntöönkin Spritmonitorin luvut tuovat lisävivahteen. Tyypillisesti bensa-autojen valehtelukertoimet ovat nimittäin vielä isompia kuin dieselautojen. Eli jos etenkin isoissa autoissa siirryttäisiin taas bensamoottoreihin, kasvaisivat hiilidioksidipäästöt vieläkin rajummin kuin normien mukaan näyttäisi.

      Juuri suuria autoja valmistavat Daimler ja BMW kauhistelevat tätä, koska, pelkillä bensakoneilla niillä ei olisi mitään mahdollisuutta päästä tiukkeneviin CO2-tavoitteisiin. Lataushybridit ja täyssähköautot auttaisivat, mutta niiden kaupan nopeassa lisäämisessä taas vastaan tulevat akkutuotannon kapasiteetin rajat.

      Ja oikeastihan lataushybridit siis ovat huijareista suurimpia.

      • EiOsaa

        Ne, jotka eivät vielä osaa tehdä kunnon hybridiä niin niiden kulutukset ovat tuollaisia. Pitää perehtyä siihen kuka osaa kuka ei.


    • Bionic_Paavo

      Ostan polkuauton koska mulla on sellaiset hybridireisikoivet ettei ole ennen nähty.

    • SiinäNiitä

      Tuossahan noita hybridejä on:

      "Käyttöönottovuoden 2012 malleista vähiten hylsyjä saivat Toyota Auris, Toyota Avensis, Toyota Verso."

      "Käyttöönottovuoden 2010 automalleista vähiten hylkäyksiä osui Toyotan malleille Corolla ja Auris."

      "Vuodelta 2002 peräisin olevista automalleista Toyota Corolla, Auris ja Avensis läpäisivät parhaiten katsastuksen."

      Tälle asialle tollot toimittajat eivät tajunneet antaa selitystä:

      Selitys on se, että E-sarjan mersu on taksiauto, mutta Auris ei.

      "Toisaalta hylkäysprosenttiin vaikuttaa olennaisesti se, minkä verran autolla ajetaan. Vuoden 2014 E-sarjalaisilla oli ajettu katsastukseen mennessä keskimäärin 148 000 kilometriä. Auriksissa vastaava mittarilukema oli 44 000 kilometriä, Toivanen kertoi Ilta-Sanomille."

      Leikkeet ovat täältä:

      https://www.is.fi/autot/art-2000005563067.html

      • tekaistuja-väitteitä-

        "Toisaalta hylkäysprosenttiin vaikuttaa olennaisesti se, minkä verran autolla ajetaan. Vuoden 2014 E-sarjalaisilla oli ajettu katsastukseen mennessä keskimäärin 148 000 kilometriä. Auriksissa vastaava mittarilukema oli 44 000 kilometriä, Toivanen kertoi Ilta-Sanomille."

        Outoja poikkeamia väittäisiin. Toisinaan väitetään, että vanhat autot on katsastettava vuosittain vaikkei niillä ajettaisi, koska ne vikaantuvat muka parkissa nopeammin kuin ne autot joilla ajetaan jatkuvasti paljon. Toisaalta väitetään, että paljon ajettavat huolletaan hyvin, että ne olisi luotettavia ajettavia.

        Väitteet esitetään aina tilanteen mukaan, ja sen eduksi kuka niitä esittää.


    • ajoon_iloa

      Ajakaa niillä tojotanpaskoilla mutta minä luotan kutosdieseliin ja woimaan. Nyt BMW 530 da vm 2009 ja kilsoja 280 tkm ja pelittää.

    • Taitaapakadota
      • PalkkiUrpo

        Vähiin on mennyt dieselien myynti . Ladattaviakin hybridejä on näköjään myyty hurjasti alkuvuonna. Kahdessa kuukaudessa 490 autoa. Kolminkertainen määrä viimevuotiseen.


      • Jepjepkö
        PalkkiUrpo kirjoitti:

        Vähiin on mennyt dieselien myynti . Ladattaviakin hybridejä on näköjään myyty hurjasti alkuvuonna. Kahdessa kuukaudessa 490 autoa. Kolminkertainen määrä viimevuotiseen.

        Vähiin?
        5700 dieseliä kahdessa kuussa


    • Hassu

      Tänään ilmestyneessä tuulilasissa kestotestin väliraportissa sähkö vw golf.
      Haukkuvat käyttökelvottomaksi pakkasella.
      100kilsaa pääsee ja lataus kestää ikuisuuden 🤣😂
      Samassa lehdessä maailman suurimman autovalmistajan pomo kertoilee että dieselit kokevat maineenpuhdistuksen kun jengi tajuaa kuinka vähällä ne kulkee muihin verrattuna ja koska muilla koneilla ei päästä co-päästörajoihin.
      Ehkä 10 vuoden päästä sähköautojen tekniikka toimii myös käytännössä..nyt saattaa syntyä rähäkkää kun jengi kuvittelee omiaan ja pettyy pahan kerran

    • Totuusdieseleistä
    • Sähköautot

      Miten ne sähköautot voivat toimia pakkasella?
      Miten ohjaamo lämmitetään? Webastolla?
      Miten akut ottavat virtaa vastaan kylmänä?

      • VastauksiaKysyjälle

        Tässä nyt on kysymys hybrideistä eikä sähköautoista.

        mutta....

        ...Kovallaa pakkasella sähköauton ajomatkasta häviää noin kolmannes kesäaikaan verrattuna autonlämmityksen ja valojen vuoksi.

        Ohjaamo lämmitetään Defalla, Webastolla tai auoton omalla lämpöpumpulla. Ajon aikana lämpöpumpulla tai sähköisesti.

        Sähköautoissa akkuja lämmitetään samalla kun niitä ladataan. Latautuvat täyteen.

        Sähköauton pisin ajomatka taitaa olla kesäaikaan tällä hetkellä 290 km ja talviaikaan 200 km. Kyllä sillä Iisalmessa pärjää.


    • juuakko

      Dieselautoja ei ole ostettu lainkaan romutuspalkkion turvin. Romutuspalkkion ansiosta Suomessa on tilattu tänä vuonna noin 3 500 uutta henkilöautoa, mutta dieseleitä ei niiden joukossa ole ollut lainkaan, kertoo Autoalan Keskusliiton AKL:n toimitusjohtaja Pekka Rissa.

      https://www.is.fi/autot/art-2000005645268.html

    • Asiaa

      Saastuttavilla autoilla ei ole mitään tulevaisuutta. Toivottavasti et ostanut dieseliä:

      https://www.is.fi/autot/art-2000005733754.html

    • Vaalipuheita
    • Auto-Eino

      Onhan se sellainen ihminen aika tietämätön eläjä joka ostaa uuden auton, jossa on pelkästään polttomottori.

    • LueLehdistä

      Skodan pikkuturbot kuluttavat paljon, saastuttavat ja ovat vikaisia ja niiden käyttöikä on lyhyt.

    • joooshua

      Orpo lupaa vanhan auton omistajille lisää polttoaineveroja ja käyttömaksua ja varakkailta uuden auton ostajille autovero pois, jotka ajaa sitten halvalla sähköllä, joka kotona ladattaessa maksaa vain neljäsosan polttoaineen hinnasta.

      Köyhä maksaa. Rikas rikastuu. Näin Kokoomus.

      https://yle.fi/uutiset/3-10604621

    • ZamboniMaster

      Sähköautoilu ei muuta mitään, koska se on vain autoilun tehokkuuden parantamista. Tehokkaampi kulutus voi johtaa kasvavaan kulutukseen. Näin kävi hevosten väistyttyä autojen tieltä ja hyvältä näyttää? Sivilisaatiomme kehittyi, mutta hinta on kova tuleville polville.

      Tälle syylle on myös hieno nimi olemassa: "Jevonsin paradoksi", joka huomattiin jo kivihiilen aikaan ennen dieseleitä. https://en.wikipedia.org/wiki/Jevons_paradox

      Mitään toivoa ei ole niin kauan kuin energiaa tuhlataan työmatkoihin ja muihin polkupyörällä korvattaviin matkoihin. Energian kuluttamisen on loputtava, jotta ympäristöyhtälö ratkeaisi.

      Jos polttoaineiden verotusta säädettäisiin vuosipalkan tasolle, niin kaikki liiketoiminta lakkaisi ja ympäristö olisi pelastettu. Näin ei kukaan poliitikko tee, koska me äänestäjät päätämme kuka hullu siellä seuraavaksi päättää. Miksi me rokottaisimme itseämme? Koska emme osaa olla muuten ajamatta?? Ollaankos sitä vähän pikkusieluisia???

      Jos polttonesteiden hintaa korotetaan veroilla, on vaalivoitto varma sille, joka lupaa lopettaa tämän veron.

      Ajetaan me siis polttoneisteillä ja toivotaan, että hinta nousee jonain päivänä kattoon... paitsi, että sähköhupattajat todennäköisesti halventavat polttonesteitä. Fail.

    • VaihtoArvo

      Hybridien arvo säilyy parhaiten

      "Ylivoimaisesti parhaalta ostokselta jälleenmyyntiarvon kannalta näyttää hybridi ja ladattava eli plug-in-hybridi."

      "Hybridit näyttävät pitävän hintansa erinomaisesti. Siinä auttaa se, että vähäpäästöisten hybridien hinnoissa autoveron osuus on pienempi ja toki se, että ne ovat haluttuja käytettynä."

      https://www.talouselama.fi/uutiset/yksi-kuva-paljastaa-miten-autosi-arvo-laskee-hybridi-on-huipulla-sahko-pohjalla-mutta-onko-dieselilla-jo-pahin-takana/05c22f9c-a716-3352-bb38-4f4e5ea7c4b1

    • Anonyymi

      Nyt minunkin dieselini vaihtui hybridiin. Ihmetyttää uskomaton äänettömyys. Startti ei rääkäise ei moottori nakuta ja jyrise. Kun seisoo yksin liikennevaloissa niin voi kuunnella lintujen laulua. Yhtä juhlaa!

      • Anonyymi

        Minä vaihdoin hybridini jo ladattavaan hybridiin. Tykästyin siihen hybridin äänettömyyteen niin.


    • Anonyymi

      Ensivuoden alussa dieselin polttoainevero vuotuinen käyttömaksu ja käyttövoimamaksu nousevat reippaasti. Nytkin ne maksavat vähintään 600 euroa kun hybridin käyttömaksu on vain 130 euroa vuodessa.

      • Anonyymi

        Miksi maksaa pihassa seisovast autosta jotain maksuja vuodessa vähintään 600 euroa? En ymmärrä.


    • Anonyymi

      Aika pieni uutinen oli tässä taannoin, kun ladattava sähköauto oli palanut poroksi. Ei siitä taida mikään autuus alkaa. Mihin unohtui biokaasu?

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Palaneesta sähköautosta oli seuraavan päivän lehdessä korjaus, se oli ollut niitä pieniä pappamalleja.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Noita kuluja ei pysty kukaan bensan ja dieselin hinnan erotuksella kattamaan. Niin paljon ei kukaan voi ajaa vuodessa. Lisäksi dieselmottorinen auto on kalliimpi.

        Toteamus, joka on elänyt ainakin viimeiset kymmenen vuotta valheena.

        "Paljon ajavalle diesel."


    • Anonyymi

      Minä vaihdoin äsken dieselini hybridiin. Onhan se dieselin jälkeen mukavan hiljainen auto. Liikennevaloissakin seisoo hiljaa äänettömänä. On muutenkin hiljainen. Outon tuntuinen kokemus dieselin jälkeen.

    • Anonyymi

      Täällä onkin kolme taulukkoa, jotka osoittavat hyvin, että dieselit ovat vaihtuneet hybrideihin. Vuonna 2015 on myyty 2800 hybridiautoa ja tänä vuonna myydään liki 16000 hybridiä. Niin ne ajat muuttuvat.

      Myös ladattavien hybridien ja sähköautojen rekisteröinti on kasvanut rajusti taulukon mukaan:

      • Anonyymi

        äällä onkin kolme taulukkoa, jotka osoittavat hyvin, että dieselit ovat vaihtuneet hybrideihin. Vuonna 2015 on myyty 2800 hybridiautoa ja tänä vuonna myydään liki 16000 hybridiä. Niin ne ajat muuttuvat.

        Myös ladattavien hybridien ja sähköautojen rekisteröinti on kasvanut rajusti taulukon mukaan:

        äällä onkin kolme taulukkoa, jotka osoittavat hyvin, että dieselit ovat vaihtuneet hybrideihin. Vuonna 2015 on myyty 2800 hybridiautoa ja tänä vuonna myydään liki 16000 hybridiä. Niin ne ajat muuttuvat.

        Myös ladattavien hybridien ja sähköautojen rekisteröinti on kasvanut rajusti taulukon mukaan:

        http://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kayttovoimat


    • Anonyymi

      Hybridiautonkin hankinnassa käsiin saattaa jäädä musta pekka.
      Kuten tämä kiinalainen "valioyksilö":

      https://www.nettiauto.com/volvo/v60/10879867

      "Akkuvikainen plug in hybrid. Auto tuotu parisen kuukautta sitten suomeen, jolloin sillä ajettiin normaalisti. Auto vietiin ilmastoinnin kompressorinvaihtoon volvon merkkiliikkeeseen. Huollon jälkeen hybridi akusto ei kuitenkaan enää heräillyt, eikä yli tuhansien eurojen tutkiminenkaan tuottanut tulosta. Lopputuloksena volvon merkkihuolto kertoi että autoon on vaihdettava uusi hybridi akusto. Kustannusarvio noin 13000e. :)

      Volvo ei ota osaa kustannuksiin, takuun tai minkään muunkaan puitteissa...

      Alla raportti tähänmenssä tehdystä tutkimuksista.

      Autoon nyt vaihdettu isg, koska äänti ja ac-kompressori. Kun hybridijärjestelmää kytketään virralliseksi ja mitataan eristysvastus, niin eristysvastusmittaus ei mene läpi.

      Rajattu vika pois sulkemalla korkeajännite komponentit ja mitattu pelkän korkeajännite akun eristystä. Eristys korkeajänniteakussa on viallinen. Korkeajännite akku uusittava.

      Katso kuva kustannusarviosta (viimeinen kuva)

      Autohan on muuten siisti, ja ajettavuudeltaan hyvä. Autossa on toimiva 2.4 Diesel kone jota hybridijärjestelmänvian takia ei voi käynnistää.

      Tässä siis todelliselle tee se itse miehelle tutkimuskohde."

      • Anonyymi

        Se onkin Volvo eikä mikään kunnon hybridi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se onkin Volvo eikä mikään kunnon hybridi.

        Mieli monella pahottuu,eihä sitä ostella aatoja tuostai nui vuan.Miten tuolta pohjanperältä mihkää piäset ruokakaappaankaa ja ihmine tarttooo muutakii ostoo ajo vaikka fiatilla.Konilla.Älkää olko massoo tehköö niinkö voi.Kaikki ei voe.Pakko muutto kaapunkiinko


    • Anonyymi

      EU on laittanut vuoden 20121 alusta sellaiset päästörajat, että uusia saasta-autoja ei enää liikkeistä löydy.

      • Anonyymi

        Onneksi siihen on vielä 18101 vuotta aikaa!


      • Anonyymi

        Joten sähkärit joutaa heti ongelmajätteisiin


    • Anonyymi

      Tässä ketjussa näkyy olevan minulle ja monelle muullekin auton ostoa miettivälle luettavaa,

    • Anonyymi

      sähköautoja ostoo ollenkaa 70 % kalliimpi valmistaa kuin bensiini auto lisäksi tarvi
      taan suomessa TOIMIVIA YDINVOIMALOITA LISÄÄ KUN TAITAVAT SÄHKÖÖ
      TARVITA RAKKINEET JA AKUT NE ON VASTA KALLIITAA VOLVOO 16000 e

    • Anonyymi

      Sähköautot voidaan väitöskirjan mukaan ladata aivan näillä nykyisillä voimaloilla. Mitään lisävirtaa ei tarvita.

      • Anonyymi

        Sanoisin että haistakaa pitkä V sähköautoinenne. Ei tule Savossa olemaan ennen kuin on tarpeen. Nyt ei ole. Ajetaan vielä dieselillä


    • Anonyymi

      Minä ajelen sähköautolla ja Prismassa käydessä voi auton laittaa lataukseen. Torilla myös.

    • Anonyymi

      Voidaanko kirjoittelusi aikaansaannoksista vetää suoraan ilkivaltaa korvausvelvollisille vakuutusyhtiöille alustavat korvaushakemukset ?.

    • Anonyymi

      Helmikuus rekisteröitiin enää 700 uutta dieselautoa. Kysyntää ei enä dieselautoille ole.

    • Anonyymi

      Ihmeen paljon on takseihin tullut hybridejä.

    • Anonyymi

      Minä laitan bieselin tilalle heti sähkö auton kun korvesta löytyy lataus pisteitä huu haa hommaa koko sähköautot.

    • Anonyymi

      Autonvalmistajat ovat ilmoittaneet lopettavansa dieseleiden valmistuksen koska kysyntää ei ole enää riittävästi. Sarjatuotanto ei enää onnistu.

    • Anonyymi

      Ja hybridit ovat nyt vaihtumassa vauhdilla sähköautoihin.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1851
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1779
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      116
      1745
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1557
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1425
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1232
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    8. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1108
    10. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1102
    Aihe