ONKO LINNUILLE VAARAA SÄHKÖJOHDOISTA KUNTULEE SE RATIKKAKIN.
RATIKAN AJOLANGAT
28
242
Vastaukset
- Jhhjhhhhh
Käy kattomassa helsingissä...
- vaaranpaikka
Minä kuljetan hiilikuituista onkivapaani pystyasennossa pyöräillessäni kalalle. Aika pelottavaa ajaa 20000 voltin virtajohdon alitse, vaikka pyörän kumit eristävätkin sähkö kulkemisen.
- Bambuvapa
Pyörän kumit mitää 20000 volttia eristä, pönttö.
- Näin_se_on
Ei tietenkään mitään vaaraa, kaikki ratikkaan liittyvä on terveellistä.
- LeRoRemse
ratikka toteuttaa darwinismiä
- t.rolli
Paree olisi jos virransyöttö ratikalle tapahtuisi samoin kuin metrossa.
- kehittämällä.paras
Mielummin mallia dieselvetureista, joissa polttomoottori jauhaa löpöä sähköksi. Tämä on turvallisin tapa eikä tarvittaisi edes ajolankoja. Saataisiin nykyistä joustavampi ratikka. Vielä jos laitetaan alle kumipyörät ja kääntyvät etupyörät, niin olisi todella dynaaminen joukkoliikenneväline. Vaan sellaista ei liene vielä keksitty?
- kisko.pelastaa
On toki keksitty.
Käryävä, epätaloudellinen ja tärisevä polttomoottori alkaa tosin onneksi olla jo siirtymässä historian kirjojen lehdille. Kääntyvistä pyöristä ei ole erityistä iloa, kun ajetaan yhtä ja samaa raskaasti liikennöityä uraa. Liikenteen jatkuva variointi aiheuttaa epävarmuutta kaupungin kehitykseen.
Käyttämällä kiskoja ja isompia vaunuja saadaan henkilöstökulut alas. Saadaan omat väylät ja etuisuudet hankalimpiin paikkoihin, ja lisäksi matkustajille esteetön pääsy vaunuun ja vaunulle vakaampi kulku. Turha roudata mukana polttonesteitä tai akkuja, kun voima on saatavissa kätevästä ja turvallisesta 750 voltin langasta. Näin saadaan kestävä ratkaisu, johon kansa on tyytyväinen ja josta tulee yksi kaupungin tunnusmerkkejä.
Tämä jo varmaan tiedetäänkin. - Teiskoon.mahtuu
kisko.pelastaa kirjoitti:
On toki keksitty.
Käryävä, epätaloudellinen ja tärisevä polttomoottori alkaa tosin onneksi olla jo siirtymässä historian kirjojen lehdille. Kääntyvistä pyöristä ei ole erityistä iloa, kun ajetaan yhtä ja samaa raskaasti liikennöityä uraa. Liikenteen jatkuva variointi aiheuttaa epävarmuutta kaupungin kehitykseen.
Käyttämällä kiskoja ja isompia vaunuja saadaan henkilöstökulut alas. Saadaan omat väylät ja etuisuudet hankalimpiin paikkoihin, ja lisäksi matkustajille esteetön pääsy vaunuun ja vaunulle vakaampi kulku. Turha roudata mukana polttonesteitä tai akkuja, kun voima on saatavissa kätevästä ja turvallisesta 750 voltin langasta. Näin saadaan kestävä ratkaisu, johon kansa on tyytyväinen ja josta tulee yksi kaupungin tunnusmerkkejä.
Tämä jo varmaan tiedetäänkin.Epävarmuus on epävarmojen korvien välissä. Tervepäinen ihminen ei halua asua samassa läskikasassa muiden kanssa.
Omakotitaloasuminen on suomalaisten juttu. Hajauttaminen kannattaa ja tulee halvimmaksi. Optimitilanteessa elämiseen tarvittavan energian saa kerättyä omilta mailtaan. Ruoastakin ison osan voi kasvattaa itse, ja tietenkin naapurin kanssa kannattaa tehdä yhteistyötä esimerkiksi lihan- ja kalanhankinnassa.
Kaupunkielämä tyhmentää. Sen näkee hyvin myös tämän palstan kommentoijista, etenkin näistä ratikkauskovaisista, jotka luulevat että 0,5-1 mrd investointi 1800-luvun tekniikkaan olisi jotenkin "nerokasta". Itkettäisi jos ei naurattaisi moinen mielenvikaisuus. Kokoomuksen kannattajissa on myös paljon näitä matemaattisesti lahjattomia persoonia. Pääministeriksikin on heistä osa päässyt. Taisi olla vielä paljasjalkainen kaupunkilainen. MOT.
- kaikkeakanssa
Mutta entä ne kiskot. Olen nähnyt joskus uutiskuvista, kun lumimyräkän sattuessa Helsinkiin, on jouduttu pikaisesti värväämään kiskoja puhdistavia luutaihmisiä. Tampereellahan sataa enemmän lunta kuin Helsingissä
- kisko.pelastaa
Pikaisesti värvättyjä luutaihmisiä kiskoja puhdistamassa?
Kainuussa valmistettu Tampereen ratikka puskee iloisesti eteenpäin hämäläisessä lumessa ilman mitään värvättyä luutaväkeä. Jokainen teräspyörä vetää ja kunnolliseen teräskiskoon on hyvä kontakti. Voima tulee ajolangasta. Ei ehdi lumet kinostua, kun seuraava vaunu taas muutaman minuutin kuluttua pöläyttää kiskot puhtaiksi.
Ehkä Rassun normivaunut saa vielä joskus kaverikseen huoltovaunun, jossa on kaikki luudat, harjat, pensselit ja lingot, mitä vaan voidaan tarvita sen kaikkein pahimman lumimyräkkäyön jälkeiseen putsaukseen. Mutta ilmankin pärjätään.
- kyllä.liiskaantuu
Kyllä lintu on vaarassa, varsinkin jos istuu ajolangan alapuolella ja ratikka tulee.
- on_se_vaarallinen
Suurin ratikan aiheuttama vaara kohdistuu mieleltään heikkoihin ihmisiin, joille jo tietoisuus ratikan olemassa olemisesta on henkisesti liikaa.
- VastausKysymykseen
Kyllä, erityisesti joutsenet, kansallislintumme, lentävät lankoihin ja putoavat palavina soihtuina maahan. Sukupuutto uhkaa niitä jälleen!
- Järkipäätös
Ratikka ei tuota ongelmia linnuille. Turvallista ramperelaatua olevan ratikan vaikutuksien arviontisuunnitelman palkitsemisesta on mahdollisuutta lukea tästä :
https://www.sito.fi/30472/tampereen-raitiotiehankkeen-vaikutusten-arvioinnille-yva-ryn-kunniamaininta/
Lisäksi on olemassa yhä edelleen tiedotus-sivut asiassa, joiden kautta voi soittaa asiantuntijaorganisaatiolle. Ja kertoa omia pelkojaan, sekä kysyä kuinka ne asiat ovat oikeasti hoidettu, jotka kokee itselleen pelottaviksi.
https://raitiotieallianssi.fi/
Kaikeinkaikkiaan ratikkahankkeesta voidaan sanoa, että se on monien asiantuntijoiden esisuunnittelema siten, että sen rahoitus oli helppoa järjestää. Valtakunnallisena kärkihankkeena valtio antoi sille avustuksensa. Ratikan suoranaiseen vaikutuspiiriin voidaan rakentaa uudet asunnot n. 50.000 ihmiselle. Ja bussireitistöä parantamalla ratikka tulee palvelemaan n. 75.000 uutta tamperelaista. Kaikkien nykyisten lisäksi.
Asiassa ei ole mitään syytä huoleen. Turvallinen ja kaikkia palveleva ratikka siirtää Tampereen tulevaisuuteen. Ja, koska Tampere kuitenkin on suhteellisen pienellä alueella, ei myöskään alueiden eriarvoistumista ns. bussinperälähiöiksi pääse tapahtumaan. Vaan Tampereellla ratikka lisää alueellista tasa-arvoa. Toisin, kuin esim pk. seudulla, jossa ollaan asettamassa toimikunta selvittämään miten kehittyvän kiskoliikenteen ulkopuolelle jäävät alueet voidaan paremmin kytkeä muiden mukaan siten, etteivät ne alueet taannu.
Kaikille kuitenkin riittää tilaa. - raidiodieinsinöödi
Hohooijjaaa. 15 vastausta yhteen turhanpäiväiseen provoon.
- nekalasta
ittekin kirjoitit ,että hehehhehhh
- flipflapflop
mitenkäs riippuliitäjät, dronet, ikkunanpesijät, lampunvaihtajat, kaikki tulevat olemaan suuressa vaarassa korkeajännitejohtojen kanssa, onko tätä asiaa edes ajateltu
- tuhannet.käristyvät
Kyllä alhaalla kulkevat suurjännitelinjat ovat vaarallisia myös matalille maantallaajille. Ei tarvita kuin rasvanäppi kaivurikuski tai joku muu ylikorkea lankojen ali eksyvä kuljetus, niin miljoonat voltit ovat jalankulkijoiden tennareilla.
- srjfkkfkorkk
kolibrilla on tosi leveä siipien väli ja strutsilla myös on vaara,mutta talitinttija tikka mahtuu liiteleen ajolankojen välistä.
- miljoonat.voltit
Helsingissä on tippuneet ajojohtimet kadulle. Mahdollisista kuolonuhreista ei ole vielä tietoa. Uutinen päivittyy.
- tilanne.ohi
Lyhyt haitta, liikenteellä kiertoreitti, ei henkilövahinkoja. Tilanne palautui normaaliksi kolme varttia ennen kuin lähetit trollausviestisi.
- kääntyvät.etupyörät
tilanne.ohi kirjoitti:
Lyhyt haitta, liikenteellä kiertoreitti, ei henkilövahinkoja. Tilanne palautui normaaliksi kolme varttia ennen kuin lähetit trollausviestisi.
Kuinka Tampereen ratikoilla kierretään vastaavat kohdat?
- Ratikkauskovaiset
tilanne.ohi kirjoitti:
Lyhyt haitta, liikenteellä kiertoreitti, ei henkilövahinkoja. Tilanne palautui normaaliksi kolme varttia ennen kuin lähetit trollausviestisi.
Ratikkaan liittyen saa kertoa vain hyviä uutisia, kaikki muu on trollausta?
- vaihtuvat.ajosuunnat
kääntyvät.etupyörät kirjoitti:
Kuinka Tampereen ratikoilla kierretään vastaavat kohdat?
se on se raiteenvaihtovaihde. sen kautta.
- tervetuloa.Rassu
kun katselee pk-seudun HSL:n liikennehäiriö-sivuja, niin kyllä on monenlaista vikaa busseissa ja junissa, huhhuh, oli sää mikä tahansa. metrostakin matkustajien valitukset lisääntyy näköjään.
mutta Raitiotielinjat kulkee radoillaan hyvinkin tasaiseen tahtiin aina vaan. varmaa liikennettä sähköllä kohta 120 vuotta. tervetuloa.Rassu kirjoitti:
kun katselee pk-seudun HSL:n liikennehäiriö-sivuja, niin kyllä on monenlaista vikaa busseissa ja junissa, huhhuh, oli sää mikä tahansa. metrostakin matkustajien valitukset lisääntyy näköjään.
mutta Raitiotielinjat kulkee radoillaan hyvinkin tasaiseen tahtiin aina vaan. varmaa liikennettä sähköllä kohta 120 vuotta.Eikä unohtaa pidä ratikan tuomia eurojakaan. Jokainen sijoitettu eurohan tulee kaksinkertaisena takaisin. Mansu on kaupungille hyvä sijoitus!
- RatikkaKiellettävä
Tänään seurailin punatulkkuja jotka kärventyivät ratikan ajolangoille. Vuorotellen punamulkut lensivät langalle ja puff poksahti kärvähtäneenä maahan. Rääkyivät ja kirkuivat kauhuissaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1592008
- 1531869
- 341408
- 291340
Onneksi olkoon Venäjä!
Presidentti Putin on saanut vaaleissa vahvan kannatuksen ja siis jatkokauden toimessaan Venäjän presidenttinä. Onnittulu981283Näin kävi tänään
Olin tänään kauan vessassa ja haaveilin sinusta nainen. Melkein jäi pyyhkimättäkin.221193Nyt kun kaipaan sinua, ilman toivoa sinusta
huomaan, miten paljon sinua menneen noin vuoden aikana ajattelinkaan. Et arvaakaan, miten pitkiä yksinäiset tunnit tääll821171- 1251064
- 461024
Yritysten osingot jaettava työntekijöille
Työntekijäthän yrityksen tuloksenkin tekevät. Omistajat voivat alkaa työntekijöiksi saadakseen oman osuutensa. Muutos147998