YLE kehuu tehneensä kyselyn, jonka mukaan suuri osa suomalaisia haluaa ylläpitää sodan 1918 rintamalinjoja
https://yle.fi/uutiset/3-10014896
Miksi näin? Eikö todellakin olisi aika unohtaa tämänkin aja toimittelijoiden tämä ikävä aika, kuten sen tekivät meidän vanhempammekin. Ainakin minun vanhempani eivät jättäneet vihan perintöä lapsilleen.
YLE on taas jakamassa suomalaisia
3
<50
Vastaukset
- TriplaXX
Noin ihmiset kokevat ja kyllä tuo varmaan pitää paikkaansa. Itse luulin joskus ammoin 1980-luvulla että jako punaisiin ja valkoisiin on jäänyt jonnekin muinaishistoriaan, mutta kun seuraa vaikka tätäkin keskustelupalstaa niin joutuu huomaamaan ettei jako ole kadonnut minnekään.
Syitä on nähdäkseni kaksi:
Yhä monet perheet tahtovat leimautua työläisperheiksi tai porvariperheiksi ja usein sen määrää se kummalla puolella se isoisä tai isoisoisä taisteli.
Mutta ennenkaikkea kyse on siitä, että Suomessa on yhä poliittisia piirejä jotka kokevat jaon ylläpitämisen hyödylliseksi. Esimerkiksi äärioikeiston viha viharvasemmistoa kohtaan usein näkyy punikkikortin käyttämisenä. Toki se on naurettavaa, en juuri usko että monikään niistä äärioikeistolaisista tosiasissa olisi taistellut valkoisella puolella. Mutta tätä esiintyy jopa paremmissakin piireissä, tietyissä arvokonservatiivipiireissä esiintyy halua mitätöidä koko toisen maailmansodan jälkeinen kehitys Suomessa ja väittää että kaikki on ollut vain punikkien valheita.- tietämättömiä
Kovin pihalla ovat kyselyyn vastaajat olleet
- Vastakkain------
Yle pohjustaa vastakkain asettelua. Mitä se toivoo. Kun sen suuntaus on hieman värittynyt valtaeliitin puolelle. Ja halutaan tuoda esiin se. Ettei sitä ennenkään olla aina samaa mieltä oltu. Hupaisaa. Kun Ylen pitäisi olla tasapuolinen ja oikeudenmukainen. Kaikkia mielipiteitä kohtaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2725380- 704886
Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1234365Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484006- 513800
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363697- 413378
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo853078Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv652938Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu222666