https://demokraatti.fi/mielipide-oletko-vain-yksi-niista-jotka-menevat-omaan-napaansa-tuijottaen-toisten-duunareiden-selan-taakse-ja-otat-sen-luun-mika-eteesi-heitetaan-jos-herra-suo/
Tässä se sanotaan kaikki. Tai ei sentään, on nimittäin tilastollinen tosiasia että aitojen ammattiliittojen jäsenten palkat ovat keskimäärin 5% korkeammat kuin työnantajien keltaisen liiton jäsenillä ja heidän työsuhteensa ovat pysyvämpiä ja pidempiä. Laskin ja järki siis käteen ja miettimään paljonko "säästää" kun menee työnantajan kulissiliittoon.
YTK-lainen on tyhmä loinen
8
75
Vastaukset
- kyllä.kannatti
Viimeiset kymmenen vuotta työelämästäni olin YTK:n jäsen, säästin rutosti jäsenmaksuissa, palkkani oli sovittu liitton tason yläpuolelle siksi kun en lakkoile, kyllä kannatti olla YTK:n jäsen.
Suosittelen kyllä YTK:ta jos jotain ränää tulee työmaalla.- Ysh
Otahan lääkkeesi
- kyllä.kannatti
Ysh kirjoitti:
Otahan lääkkeesi
Otettu on, aamuin ja illoin, kiitos vaan muistutuksesta. Entäs itse, onko tabletit saatavilla.
- SeLiitoista
Maksoin toistakymmentä vuotta liiton maksuja. Liitto ei saanut yhtään mitään aikaan sinä aikana. Palkkani pysyi samana indeksikorotuksia lukuun ottamatta. Minun ja muiden rahoilla maksettiin liiton työntekijöiden palkkoja sekä teetätettiin erilaisia aivan turhia jäsenkyselyitä ja selvityksiä. Sitten riitti. Siirryin YTK:n työttömyyskassaan 10 v sitten ja vuosimaksu on ollut kolmanneksen aiemmasta. Onneksi töitäkin on riittänyt enkä ole tarvinnut kassasta työttömyyskorvausta. Palkka ei ole suuremmin noussut edelleenkään mutta eipä noussut sinäkään aikana kun olin liiton jäsen. Säästin kuitenkin n. 2000 €. Eipä ole ihme jos liiton jäsenyys ei kiinnosta.
- sdfgsfgfdsgsfdgfdg
enpä ole koskaan tes:n ehdoilla tehnyt töitä, vaan aina neuvotellut paremman palkan ja paremmat edut. liitot on ihan ok asia luusereille, jotka eivät osaa itse neuvotella eduistaan. mutta fiksumpien ei kannata elättää liiton turhia loisia!
- NoinkohanOn_
Yksikään liitto ei ole ollut päivääkään ajamassa minun asioitani. Työskentelen pienessä kansainvälisen firman sivutoimistossa, jossa on 2 ihmistä töissä. Työnantajani ei virallisesti noudata minkään alan työehtosopimusta.
Saan kyllä vuosittain vähintäänkin sen verran palkankorotusta (omat palkankorotukset keskimäärin 2-3% vuodessa), kuin liiton jäsenet. Olen itse neuvotellut oman työsopimukseni, palkkani (kuulun oman alani 5% parhaiten tienaavista) ja myös kaikki palkankorotukset. Minulla on normaalin 5 viikon vuosiloman sijasta 6 viikkoa vuosilomaa. Voitko kertoa, että mitä hyötyä saisin liittymällä ammattiliittoon YTK:n sijasta? Miten ammattiliitto ajaisin minun asiaani, jos työnantajani ei noudata minkään alan TES:iä?
Itseni kaltaisten työntekijöiden määrä on kovassa kasvussa. Nykyisten kaltaiset liitot kuuluvat 70 luvulle ja niistä on tällä hetkellä enemmän haittaa, kuin hyötyä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "984466Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293313No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 341143
- 371086
- 131054
- 1581007
- 6934
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12872