Vilkku kuluu

JorkkiHML

Tänään Hämeenlinnasta Hkiin moottoritiellä (15 - 16 välillä) joku ääliö vilkkaassa liikennevirrassa ohitteli huomattavalla ylinopeudella ja ei sitten vilkku välähtänyt kertaakaan.
Huomattavasti ottaa kupoliin tämmöiset "kuninkaan pojat", ovat kuin saudiprinssejä - säännöt ovat vaan rahvasta varten.

18

142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitä.paitsi

      Mikä siinä ohittelussa oli sinulta pois?

      • sitä.paitsi

        Sinun mielestäsi ohittelu suurella ylinopeudella on ihan jees vaikkei se keneltäkään olisi nk. mitään pois?


      • Turvallisuushan siinä on jokaiselta pois.


      • Kollimaattori kirjoitti:

        Turvallisuushan siinä on jokaiselta pois.

        No voi jumalauta ! Sitä ei ole mitään haittaa kellekään perkele jos joku hyvä kuski ajaa nopeanmin ja menee ohi !


      • 330d-ja-hajis kirjoitti:

        No voi jumalauta ! Sitä ei ole mitään haittaa kellekään perkele jos joku hyvä kuski ajaa nopeanmin ja menee ohi !

        Eivät hyvät kuskit aja ylinopeutta.

        Eihän tämä nyt niin vaikeata voi olla. Eihän?


      • 500S_AMG
        330d-ja-hajis kirjoitti:

        No voi jumalauta ! Sitä ei ole mitään haittaa kellekään perkele jos joku hyvä kuski ajaa nopeanmin ja menee ohi !

        Ymmärrätkö puupää että ohituksen voi tehdä turvallisessa tai vaarallisessa paikassa? Kummassakaan suuri nopeus ja vilkun käyttämättömyys ei tapahtumasta tee turvallisempaa. Ei vaikka sinä kuinka hyväksi kuljettajaksi itseäsi kuvittelet.


      • sitä.paitsi
        sitä.paitsi kirjoitti:

        Sinun mielestäsi ohittelu suurella ylinopeudella on ihan jees vaikkei se keneltäkään olisi nk. mitään pois?

        Onko sulla joku ymmärtämisen vaikeus?
        Ohittelu, ellei sillä ketään/mitään häiritä ei pitäisi olla kovinkaan suuren itkun aihe, kuten aloittajalle kävi.


      • vai.mitä
        Kollimaattori kirjoitti:

        Turvallisuushan siinä on jokaiselta pois.

        Kuten viisaana henkilönä ymmärrät, tosiasiassa ei keneltäkään, mutta uskottavuutesi nimissä tuollaisen hätävalheen keksit rykäistä.


      • 500S_AMG kirjoitti:

        Ymmärrätkö puupää että ohituksen voi tehdä turvallisessa tai vaarallisessa paikassa? Kummassakaan suuri nopeus ja vilkun käyttämättömyys ei tapahtumasta tee turvallisempaa. Ei vaikka sinä kuinka hyväksi kuljettajaksi itseäsi kuvittelet.

        Voi helvetin kuustoista etkö sä kusi aivo tajua että ei moottori tietä turvallisenpaa ohitus paikkaa ole ? Ei perkele voi kukaan homo olla noin helvetin pihalla !


      • KukaEiYmmärrä
        sitä.paitsi kirjoitti:

        Onko sulla joku ymmärtämisen vaikeus?
        Ohittelu, ellei sillä ketään/mitään häiritä ei pitäisi olla kovinkaan suuren itkun aihe, kuten aloittajalle kävi.

        Kenellä se ymmärtämisen vaikeus onkaan? Ymmärrätkö lainkaan että suuri ylinopeus on aina riski jos lähellä on muitakin ajoneuvoja? Ymmärrätkö että muusta liikennevirrasta selvästi suurempi nopeus on aina riskitekijä? Ymmärrätkö edes mitä suuret nopeuserot aiheuttavat kaikille tiellä liikkujille?


      • kaikilta_pois
        330d-ja-hajis kirjoitti:

        No voi jumalauta ! Sitä ei ole mitään haittaa kellekään perkele jos joku hyvä kuski ajaa nopeanmin ja menee ohi !

        On siitä haittaa jos se vaarantaa muiden turvallisuutta.

        Et sinä elä yksin täällä maailmassa etkä voi itsekkäästi toteuttaa omia arvojasi ja mieltymyksiäsi. Pitää vain noudattaa yhteisesti sovittuja eettisiä pelisääntöjä (tässä tapauksessa liikennesäännöt ja rajoitukset). Kummaa että joillakin on niin suuria vaikeuksia noudattaa näitä yhteisiä pelisääntöjä.


      • sitä.paitsi
        KukaEiYmmärrä kirjoitti:

        Kenellä se ymmärtämisen vaikeus onkaan? Ymmärrätkö lainkaan että suuri ylinopeus on aina riski jos lähellä on muitakin ajoneuvoja? Ymmärrätkö että muusta liikennevirrasta selvästi suurempi nopeus on aina riskitekijä? Ymmärrätkö edes mitä suuret nopeuserot aiheuttavat kaikille tiellä liikkujille?

        Taas sitä ymmärrystä tarvittaisiin.
        "Ymmärrätkö lainkaan että suuri ylinopeus on aina riski jos lähellä on muitakin ajoneuvoja?"
        Missä puhuttiin "suuresta ylinopeudesta"?
        Kuinka lähellä oleville "muille", 100metriä, 500 metriä?

        " Ymmärrätkö että muusta liikennevirrasta selvästi suurempi nopeus on aina riskitekijä?"
        En ymmärrä, koska se ei ole. Kenelle se olisi "riskitekijä"? Ei ainakaan niille "muille tielläliikkujille".

        " Ymmärrätkö edes mitä suuret nopeuserot aiheuttavat kaikille tiellä liikkujille?"
        Nopeuserot ei sinällään aiheuta "kaikille tiellä liikkujille" oikeastaan yhtikäs mitään,
        koska erilaisista kulkuneuvoista ja niille asetetuista nopeusrajoituksista johtuen, tiellä liikkuu monenlaisia eri nopeudella kulkevia ajoneuvoja, jotka on tiellä liikkuessa otettava huomioon.


      • keltä.pois
        kaikilta_pois kirjoitti:

        On siitä haittaa jos se vaarantaa muiden turvallisuutta.

        Et sinä elä yksin täällä maailmassa etkä voi itsekkäästi toteuttaa omia arvojasi ja mieltymyksiäsi. Pitää vain noudattaa yhteisesti sovittuja eettisiä pelisääntöjä (tässä tapauksessa liikennesäännöt ja rajoitukset). Kummaa että joillakin on niin suuria vaikeuksia noudattaa näitä yhteisiä pelisääntöjä.

        "On siitä haittaa jos se vaarantaa muiden turvallisuutta."
        Entä kun ei vaaranna?


    • laitokseen.vahä-älyiset

      Siellähän oli vajakki ratissa ja omasta mielestään kaikki meni ok. Ei vähä-älyisiltä voi liikoja vaatia.

      • unohtuiko

        Kas kun et maininnut, että ohittajalla oli varmasti nastarenkaat.


      • laitokseen.vähä-älyiset
        unohtuiko kirjoitti:

        Kas kun et maininnut, että ohittajalla oli varmasti nastarenkaat.

        Ajattelin, että se on itsestään selvä asia. Eihän niitä muut kuin vajakit käytä.


      • laitokseen.vähä-älyiset
        laitokseen.vähä-älyiset kirjoitti:

        Ajattelin, että se on itsestään selvä asia. Eihän niitä muut kuin vajakit käytä.

        Käyttäähän niitä vajakkien lisäksi tietysti ajotaidottomat. Vajakkien ja ajotaidottomien osuus liikenteessä taitaa olla 80-85 prosentin luokkaa.


      • unohtuiko
        laitokseen.vähä-älyiset kirjoitti:

        Käyttäähän niitä vajakkien lisäksi tietysti ajotaidottomat. Vajakkien ja ajotaidottomien osuus liikenteessä taitaa olla 80-85 prosentin luokkaa.

        Älä ajatte, kas kun sulta välineet puuttuu.
        Tarkoitat siis, että turvallisia, talviolosuhteisiin sopia renkaita käyttäisi vain 15-20%.
        Taidat olla arvioissasi pahasti hakoteillä.
        Kerro vielä mitä ajotaidoilla on tekemistä rengasvalintojen kanssa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      149
      1461
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      563
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      37
      453
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe