Vihapuheet työttömiä kohtaan/ loukkaa

Kokemuksenrintaääni

Tuntematta kyseisiä ihmisiä, niin miten voidaan nimitellä työttömyyden johdosta. Työttömiä on paikkakunnista riippuen joka yhteiskuntaluokasta, piireistä, sekä lähes joka ammattikunnasta. Ainoastaan lääkärikoulutuksessa on niin pieni kiintiö, että lääkäreillä voisin väittää olevan 100% mahdollisuus työllistyä tai työllistää itsensä. Varman moni ammattiin valmistunut nuorikin, jollain aikavälillä vielä työllistyy ja maksaa takaisin, silloin kun sinun hoitamiseksi vie yhteiskunnan rahoja ja lääkekulusi nousevat kattoon. Kyllä asioilla on tapana järjestyä, ihan ilman aktiivimalleja, joka päinvastoin nakertaa ihmisten itsetuntoa. Itsetunto kantaa pitkälle, luo innovatiivisuutta ja motivaatiota joka on kaiken edellytys.

42

224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • inhimillisyyttätarvitaan

      Kokoomuslaiset kansanedustajat kieltävät vihapuheet maahanmuuttajien toiminnasta , mutta työttömiä kokoomuslaisten mielestä saa haukkua miten pahasti tahansa , esimerkkeinä Koski ja Lepomäki.

    • huiluhoilua

      Hallitus tekee vihatekoja ja jättää vihapuheet muiden tehtäväksi.

    • veroelätit

      Pangolla ryyppäävät kepuloiset pahimpia!

    • Esimerkkeinä

      Totta tuntuu kuin työttömät olisi vapaata riista ja heidän kunniaansa saa loukata mielinmäärin.
      Hallitus antaa muille hyvää esimerkkiä ja tyhmempikin ymmärtää lukea rivienvälistä sen mitä Hallituksen porukat ei uskalla ääneen sanoa työttömistä. Työttömien aktiivimalli ja heidän kohtelunsa, nöyryyttämiset, ja kyykyttäminen puhuu omaa karua kieltään.

      • uskomatontatämä

        Työttömän asiaa ei taida ajaa kukaan , joten heitä saa kohdella kuten saastaa.
        Kokoomuslaiset kansanedustajat itse loisivat verorahoilla eduskunnassa , samalla kun haukkuvat työttömiä loisiksi.


      • toikohtalo
        uskomatontatämä kirjoitti:

        Työttömän asiaa ei taida ajaa kukaan , joten heitä saa kohdella kuten saastaa.
        Kokoomuslaiset kansanedustajat itse loisivat verorahoilla eduskunnassa , samalla kun haukkuvat työttömiä loisiksi.

        Tarkoitus saada työssäolijat nöyriksi ja tutisemaan!


    • KukaEhtiiEka

      Kannatasi tehdä rikosilmoitus vihapuheista Vartiaisen, Linströmmin, Mykkäsen ja Sipilän puheista. Se ei maksa mitään ja poliisi päättää jatkotoimenpiteistä, mutta olisi sekin tie sitten kokeiltu mihin johtaa?

    • IhmetteleväEläkeläinen

      Ihme kun ei ole nostettu kannetta työttömien syrjinnästä ja simppauttamisesta.

    • Tutiskaatyönnepuolesta

      Palkansaajat jotka olettavat olevansa iäti työttömyyden ulottumattomissa ja herjaavat työttömiä passiivisiksi, niin tutiskaa, sillä me tulemme saamaan työpaikkanne ja teemme työnne huomattavasti pienemmällä palkalla, joka on varmaan yksi keskeisimmistä aktiivimallin tarkoituksista. Toinen on se, että nämä pienentävät edelleen työttömyyskorvausten päivärahoja, ja kolmas se, että työttömyystilastot kaunistuvat.

    • Aktiivimallia

      Maanviljelijöiden tuet pienennetään vastaamaan työttömyyskorvauksia aktiivimallin tapaan, sekä tukia saadakseen tulee hiljaisina aikoina ottaa työtä samaan tapaan ja samoin ehdoin kun työttömät työnhakijat, tosin jos työllistävät itsensä todistetusti ja se tietysti vähentää tukien saantia.

    • Kjhghbckx

      Edellinen malli on vasta esityslistalla ja siihen tulee siirtymäkausi, joten malli otetaan käyttöön vasta vuonna 2019 alusta. Nuo on kipeitä päätöksiä, mutta kun köyhempien rahat on jo käytetty, niin nyt on otettava teiltä, kyllä hallitus tietää että se tekee kipeää, mutta muutenkin maanviljelijöitä pitää aktivoida, ja he hyötyvät siitä, saavat hieman taskurahaa noista ylimääräisistä töistä. Unohtui, että uusi väliaikainen työ voi olla mettäsavotassa Nallen tai kartano harrastelijoiden luona, ja asunnon tarvitsee itse hankkia. Voidaan matka ja muutto avustusta myöntää.

      No ei nyt tätä päivää oikeasti, mutta mahdollista joskus, jos teille tehdään yhtä kettumaisesti kuin työttömille.

    • Slogan77

      Onko Vartiaisen rikkaruoho puhe, vihapuhetta?

    • Keitä_laki_koskee

      Ihmettelen kyllä suuresti Suomen viranomaisten munattomuutta. Monesti on saanut lukea että jotain syytetään vihapuheusta. Jos ei nuo kriteerit täyty vihapuheina kansanryhmää kohtaan Vartiasen ja kumppanien kohdalla niin ihme on.

      • VoiHyssykät

        Niimpä, silti kukaan ei tee rikosilmoitusta asiasta? Tässäkin näkee kuyinka valtion johta paapoo näitä etelästä loisimaan tulleita.


    • kitaaumpeen

      Turha työssäolijan uhota. Voi olla ensikuussa työtön. Viimeistään yli 45v.

    • PieniPiruVasempaan

      Kritiikki työttömyyden hoitoa kohtaan pitää kestää oli työtön tai ei. Aktiivimalli on hyväksi koska silloin pidetään yllä kontaktia ja tiedetään kuka tarvitsee minkäkinlaista apua.

      Vihapuhe aktiivimallin puolustajia vastaa pitää lopettaa. Se on ihmisryhmä, jota oikeasti haukutaa milloin milläkin nimellä.
      Seuraava, joka haukkuu, haastetaan oikeuteen. Kestääkö kantti :D

      • työtöneiolesyyllinen

        Työttömyyttä hoidetaan huonosti ja syylliset löytyy hallituksesta.
        Vihapuhe työttömistä on jatkunut jo aivan liian pitkään hallituspuolueiden suulla, ja se on saatava loppumaan. Työttömät ovat aivan yhtä hyviä , ellei parempia ihmisiä , kuin myös verovaroilla elävät maanviljelijät, virkamiehet , merimiehet , sotilaat yms. ja oikeutetuja työttömän tukiin ilman hallituksen ja eduskunnan haukkumista.


      • 3583578
        työtöneiolesyyllinen kirjoitti:

        Työttömyyttä hoidetaan huonosti ja syylliset löytyy hallituksesta.
        Vihapuhe työttömistä on jatkunut jo aivan liian pitkään hallituspuolueiden suulla, ja se on saatava loppumaan. Työttömät ovat aivan yhtä hyviä , ellei parempia ihmisiä , kuin myös verovaroilla elävät maanviljelijät, virkamiehet , merimiehet , sotilaat yms. ja oikeutetuja työttömän tukiin ilman hallituksen ja eduskunnan haukkumista.

        Työttömyyttä on hoidettu nyt erittäin hyvin. Työpaikkojahan syntyy kuin sieniä sateella.

        Ja kyllä pitkäaikaistyötön on omaan elämäänsä nyt jonkin verran vaikuttanut, vaikka kuinka puhdasta pulmusta hänestä maalaisit. Hyvän politiikan avulla voidaan saavuttaa jotakin, mutta aina sinne jää sitä porukkaa, joka ei suostu kuin kävelymatkan päässä olevaan isopalkkaiseen työhön juuri mieleiseltä alalta.


      • Suoria
        3583578 kirjoitti:

        Työttömyyttä on hoidettu nyt erittäin hyvin. Työpaikkojahan syntyy kuin sieniä sateella.

        Ja kyllä pitkäaikaistyötön on omaan elämäänsä nyt jonkin verran vaikuttanut, vaikka kuinka puhdasta pulmusta hänestä maalaisit. Hyvän politiikan avulla voidaan saavuttaa jotakin, mutta aina sinne jää sitä porukkaa, joka ei suostu kuin kävelymatkan päässä olevaan isopalkkaiseen työhön juuri mieleiseltä alalta.

        Pitkäaikaistyöttömyys on valitettavasti lisääntynyt, joten se puhuu omaa tarinaansa epäonnistuneesta työllisyyspolitiikasta. Nyt on yritys aktiivimallin kanssa näennäisesti saada näyttämään että työllisyys paranisi ja samalla vähitellen onnistua laskea palkkoja sekä heikentää edelleen työehtoja. Kovat on arvot, jos uhkaillaan toimeentulon menetyksellä, jos ei täytä ehtoja, joihin on useimmiten mahdottomuus itse vaikuttaa, tai että joutuisi satojen kilometrien päähän lapsistaan. Kovaa touhua ja se on faktaa, vaikka kuka sanoisi mitä. Se on myös faktaa että kaikki työntekijät ei kelpaa työnantajille. Itse olen pitänyt itseäni hyvinkin normaalina ja olen saanut paljon työelämässä työstäni kiitosta ja kehuja, kun sitten edäs liikkeenharjoittaja rupesi valittamaan ettei saa yrityksistään huolimatta työntekijöitä, tarjouduin kokeeksi, ja hänelle tuli kiire perääntyä. Pelästyi raukka tosissaan ja tiesi, että minulle olisi joutunut maksamaan työehtojen mukaisen palkan, koska en ollut työttömänä työnhakijana. Sanottakoon että kokeilin vaan ja että en olisi ollut käytettävissä, kunhan pahuuttani heitin ja mainittakoon etten ole koskaan ollut työtön, mutta tunnen heistä monia ja kaikki tuntemani työttömät ovat kunnollisia ahkeria ihmisiä ja kärsivät äärimmäisen paljon työttömyydestään, mutta kaikki heistä on hyvin vastuullisia ja heille on arvomaailmassa tärkeintä perhe ja lapsille olla oikeasti läsnä ainakin 3-4h/pv, että lapset saavat purkaa tuntojaan ja käpertyä syliin halutessaan. Syli ei saa olla kaupan, vaikka tuntuu että joillekkin politiikoille on kaikki kaupan, joten ilmankos politiikoissa ja johtajissa on yllättävän paljon psykopaatteja.


      • 3583578
        Suoria kirjoitti:

        Pitkäaikaistyöttömyys on valitettavasti lisääntynyt, joten se puhuu omaa tarinaansa epäonnistuneesta työllisyyspolitiikasta. Nyt on yritys aktiivimallin kanssa näennäisesti saada näyttämään että työllisyys paranisi ja samalla vähitellen onnistua laskea palkkoja sekä heikentää edelleen työehtoja. Kovat on arvot, jos uhkaillaan toimeentulon menetyksellä, jos ei täytä ehtoja, joihin on useimmiten mahdottomuus itse vaikuttaa, tai että joutuisi satojen kilometrien päähän lapsistaan. Kovaa touhua ja se on faktaa, vaikka kuka sanoisi mitä. Se on myös faktaa että kaikki työntekijät ei kelpaa työnantajille. Itse olen pitänyt itseäni hyvinkin normaalina ja olen saanut paljon työelämässä työstäni kiitosta ja kehuja, kun sitten edäs liikkeenharjoittaja rupesi valittamaan ettei saa yrityksistään huolimatta työntekijöitä, tarjouduin kokeeksi, ja hänelle tuli kiire perääntyä. Pelästyi raukka tosissaan ja tiesi, että minulle olisi joutunut maksamaan työehtojen mukaisen palkan, koska en ollut työttömänä työnhakijana. Sanottakoon että kokeilin vaan ja että en olisi ollut käytettävissä, kunhan pahuuttani heitin ja mainittakoon etten ole koskaan ollut työtön, mutta tunnen heistä monia ja kaikki tuntemani työttömät ovat kunnollisia ahkeria ihmisiä ja kärsivät äärimmäisen paljon työttömyydestään, mutta kaikki heistä on hyvin vastuullisia ja heille on arvomaailmassa tärkeintä perhe ja lapsille olla oikeasti läsnä ainakin 3-4h/pv, että lapset saavat purkaa tuntojaan ja käpertyä syliin halutessaan. Syli ei saa olla kaupan, vaikka tuntuu että joillekkin politiikoille on kaikki kaupan, joten ilmankos politiikoissa ja johtajissa on yllättävän paljon psykopaatteja.

        Nyt et puhu totta. Tilastokeskuksen mukaan pitkäaikaistyöttömyys on enää 90 000, vaikka se on ollut yli 120 000 pahimmillaan.

        On todella murheellista kuulla tuollaisen päälle vielä sinulta puhetta siitä, että ihmiset olisivat muka työttömiä aivan tarkoituksella, jotta pääsevät esimerkiksi olemaan lastensa kanssa muiden rahoilla!


    • OmiinKohdistuvaaVainoa

      Asiallinen aloite. Kumma ettei työttömiin ja työttömyyteen johtavaa stigmaa huomioida, tai jopa rasistisiin vainoihin yltävää tekoa tuomita! Köyhää saa kohdella huonosti? Oikeuteen nämä päättäjät jotka köyhiä vainoavat! Nimet esiin!

      • PieniPiruVasempaan

        Hyvin sanottu.
        Sinä voi aloittaa ja kertoa kuka on sanonut ja mitä.

        Minä olen nimittäin yrittänyt ihan hakemalla hakea puhetta, jossa työttömiä haukuttaisiin kollektiivisena ryhmänä, mutta en ole löytänyt muita, kuin sellaisia, jotka on todennäköisesti joku työtön itse kirjoittanut.

        Nimet esiin.


      • Huhhuhhöö
        PieniPiruVasempaan kirjoitti:

        Hyvin sanottu.
        Sinä voi aloittaa ja kertoa kuka on sanonut ja mitä.

        Minä olen nimittäin yrittänyt ihan hakemalla hakea puhetta, jossa työttömiä haukuttaisiin kollektiivisena ryhmänä, mutta en ole löytänyt muita, kuin sellaisia, jotka on todennäköisesti joku työtön itse kirjoittanut.

        Nimet esiin.

        Joko sinulla on luetun ja puheen ymmärtämisen vaikeus, tai olet ollut vain hyvin yksipuolisilla foorumeilla, sekä sinisilmäinen ja hyväuskoinen, jos et ole huomannut hallituspuolueiden politiikkojen puheista ja teoista, ja rivien välistä, jotka puhuu puolestaan.


      • 3578359
        Huhhuhhöö kirjoitti:

        Joko sinulla on luetun ja puheen ymmärtämisen vaikeus, tai olet ollut vain hyvin yksipuolisilla foorumeilla, sekä sinisilmäinen ja hyväuskoinen, jos et ole huomannut hallituspuolueiden politiikkojen puheista ja teoista, ja rivien välistä, jotka puhuu puolestaan.

        Esitähän viittauksia siihen, miten hallituspuolueiden poliitikot ovat muka haukkuneet työttömiä.


      • lukutaidollaonmerkitys
        Huhhuhhöö kirjoitti:

        Joko sinulla on luetun ja puheen ymmärtämisen vaikeus, tai olet ollut vain hyvin yksipuolisilla foorumeilla, sekä sinisilmäinen ja hyväuskoinen, jos et ole huomannut hallituspuolueiden politiikkojen puheista ja teoista, ja rivien välistä, jotka puhuu puolestaan.

        On monenlaisia ongelmia ymmärtää puhetta sekä luettua tekstiä , siitä on tutkittua näyttöä varsin paljon tarjolla.
        Suurin ongelma ymmärtää tekstiä on poliittinen lataus , mikä lukijan ja kuulian maailmankatsomuksessa on.
        Kun suuripalkkaisena virkamiehenä yms. lukee omaa esitystään , minkä kokee nerokkaaksi oivallukseksi , ei käsitä sen perustoimeentulolla elävän ihmisen epätoivoa , koska ei ymmärrä lukemaansa tekstiä todellisuudesta , vaikka saattaa olla kovinkin koulutettu , verovaroilla tietenkin.
        Näinhän osittain Lapualaisetkin syntyivät 30 luvulla , oli puutetta luetun ymmärtämisestä, virta vei massan mukana , kuten työttömien solvauksessa tänään.


    • kovatarvotpuhaltavat

      Harvapa se vapaaehtoisesti on lopputilin mennyt ottamaan. Yt:tä on viimevuodet pidellyt.

      Se on nyt menossa sellainen työttömien demonisointi jolla otetaan näköjään oikeutus sanoa mitä tahansa työttömistä sen varjolla ,että ihminen on työtön ja kaataa koko työttömyys heidän niskaan ja vielä asttaa heidät millaisien toimien alle tahansa sen varjolla.Melkoiseksi maalitauluksi nämä yhteikunnan uhrit ovat joutuneet .voidaan kysyää minne on inhimillisyys ja ihmisyys kadonnut kun lähimmäisiä näin demonisoiden yhtyeiskunnan taholta kohdellaan.

      • uskomarkkinoihin

        Työttömän solvaus lähentelee entisajan noitavainoja , uskonto oli silloinkin moottorina toiminnalle kuten tänäänkin.


      • 53778593

        Millaiseen parkuun työttömät puhkeaisivatkaan, jos heitä solvattaisiin yhtä paljon kuin rikkaita...


    • Kappasvuan

      Vihapuheet, AY-liike ja listankeräykset työllistymistä vastaan loukkaa työtä haluavia ihmisiä.

    • Niinistösuosiirikkaita

      Kuka tahansa voi luovuttaa työpaikkansa jollekkin muulle jos työttömiä 518 euron rahalla kadehdituttaa niin saa itse ihan vapaasti kokeilla, kyykytystä ja kuntouttavaa työtoimintaa yms. höpönhöpö kurssitusta niin kyllähän turha ylpeys karisee ja alkaa näkemään jos on niin sokaistunut ylemmyydentuntoonsa että on parempi ihminen kuin muut. Rikkaat ovat niin sokeutuneet rahakassa pyöriskelyssään ettei ole mitään tajua missä suossa köyhimmät rämpivät etteivät häpeä edes ottaa pois niiltä joilta ei mitään otettavaa enään ole.

      Toimeentulotuki on 490 euroa ja entisillä kansanedustajilla 5800 euroa jopa joilla on oma yritys missä tehdään työtä ja nostetaan veronmaksajien pussista kaikki mitä irti saa. Ne työllistäisivät itsensä yrityksessään mutta silti otetaan yhteiskunnan rahat ja jätti korvaukset verrattuna työttömiin ihan häpeämättä ja muiden työttömien pitäisi hävetä muutamien satasien työttömyyskorvauksista.

      Työttömistä paljon on niin vajaakuntoista sairaita, iäkkäitä ja puutteellinen koulutus tausta ettei niitä oteta ikinä töihin enään mutta niillä tienataan juoksuttamalla luukuilta eri luukuille ja höpönhöpö kurssitusta, kuntouttavaa ja ihan naurettavaa hömppää vaikka ne kuuluisivat jo eläkkeelle mutta eläkettähän ei saa muuta kuin nuori masennuksesta työtä tekemättömyydestä jota ei mikään kiinnosta muuta kuin lorviminen josta se masennus tulee kun mikään ei kiinnosta mutta joku vanha rapautunut sairas siis on ihan oikeasti fyysinen terveys mennyt niin ei saa eläkettä. Työttömillä tienataan ja työllistetään suojatyöpaikkaan niiden pyörittäjiä. Kuinka paljon tarvitaan työntekijöitä siihenkin että onko työtön hakenut yhtä työpaikkaa viikossa joka olisi tulossa 2020 voimaan. Minulla ei eläkkeeseen enään vaikuta mikään pienipalkkainen raskastyö jota en pystyisi tekemään edes tiettyjen vammojen takia. Kevyeen työhön on niin paljon hakijoita etten ikäni takia pysty kilpailenmaan niin että olen out työelämästä. Olen päässyt koulutukseen uuteen ammattiin ja hyödynnän ammattiani auttaakseni digisyrjäytyneitä työttömiä ja vanhuksia vaikka työttömyyskorvauksella jos en saa töitä. Rikas ei anna mitään, muuta kuin ahnehtii itselleen mutta köyhä ihminen kyllä pystyy auttamaan ja antamaan, ymmärtää syrjäytyneitä ihmisiä. Suurin rikkaus ihmisellä ymmärtää sellaisia ihmisiä jotka kamppailevat toimeentulonsa kanssa päivittäin niin ettei kultalusikalla tule toimeentulo. Rikkailla se on hämärtynyt ja kun he eivät ole köyhien kanssa missään tekemisissä niin he ovat ihan sokeutuneet.

      Yrityksessä työtä tekevät sopeutumiseläkkeen nostavat huijarit evät mene tajuntaan että ihmisen pitää olla niin ahne ettei mikään riitä ja mikä oikeuttaa sellaiseen ahneuteen ja köyhiltä viedään pois ihan kaikki saadakseen itselleen ylellisyyttä. Mitä tekee ihminen niin suurella varallisuudesta mitä ei itse edes pysty käyttämään mutta kun ahneus sokaisee. Rikkaiden ei tarvitse seurustella köyhyysrajalla kamppailevien ihmisten kanssa ja tietää mitä on elää muutamilla satasilla kun he itse saa tekemättömyydestä tuhansia satoja eikä tarvitse tehdä sen eteen yhtään mitään. niin ne ovat itselleen sellaiset edut säätäneet ettei köyhyysloukkua tule koskaan.

      Veronmaksajien rahat ottaa rikkaat niin siinä on näyttöä ja mallia miten pitää toimia. Joku köyhä kun kitkuttelee muutamilla satasilla kuukaudessa taistellessaan laskujen kanssa niin rikkaalla ei ole hätäpäivää kun tulee tuhansia euroja kuukaudessa veronmaksajilta. Köyhän kansan tajuntaan mene kuinka eriarvoinen yhteiskunta on jo niille jotka kaiken saavat huijaamalla vielä ja niille joille ei annettaisi sitä vähääkään muuta kuin hirvittävällä nöyryytyksellä. Se missi karpelakin paskaa jauhoi seitsemän vuotta jotta saa nostaa eläkkeen ja on yksityisyrittäjä. Niinistö varmasti antoi hyvät neuvot mitenkä koijata.

      Naurettava presidentti on kun sillä on tyttären ikäinen puoliso. Ihmettelen niinistön suosioo ja isä siitä tulee vielä seitsemänkuýmppisenä vanhana ukkona. Kaikki talousrikolliset ja rikkaat äänestää sitä niin ei muutu yhteiskunta.

      • bjdyvjh

        Siivoojasta lääkäriin on työntekijöitä, joiden tilalle ei kukaan työtön olisi tulossa.


    • PieniPiruVasempaan

      Pikä ketju, mutta kukaan ei ole osannut sanoa yhtään vihapuhetta ja puhujaa.
      Taitaa olla vihapuhe vain hengen nostattamista :D

      • 49684793

        Uhriutuminen on ajan henki.


      • EsimerkiksiSiinä

        Siinä yksi vihan lietsoja


      • 49684793
        EsimerkiksiSiinä kirjoitti:

        Siinä yksi vihan lietsoja

        Etköhän sinä ole ainoa, jonka viha noin vähästä lietsoutuu.


    • KATSOpeiliin

      Sen minkä teet yhdelle pienemmistä, sen teet minulle. SAMA Suomeksi ja päivitettynä versiona :
      Sen minkä teet yhdelle rakennemuutoksen vuoksi syrjäytetylle ja työttömälle , sen teet minulle.

    • PahaJuttu

      Siinä hallitus on ainakin onnistunut, että sen päätökset jakaa kansaa vahvasti, mikä on tälläkin palsatalla luettavissa.

    • PieniPiruVasempaan

      Eikö kukaan osaa oikeasti mainita yhtää vihapuhetta ja puhujaa?

      Onko tämän ketjun aloitus joku vitsi?

    • Ympärimennään

      Hallituksen tapaa valmistella lakeja ilman seurausten miettimistä on jo arvosteltu lehdessäkin. Moni lakiesitys on törmännyt perustuslakivaliokunnan osoittamiin puutteisiin. Näin myös tämä työttömien tukien leikkaaminen ja yleinenkin keskustelu siitä että minimitoimeentulo pitäisi olla vastikkeellista ja kuinka työttömyyskorvausten perässä pitäis muuttaa jolloin palvelujen ei tarvitse olla kaikilla paikkakunnilla samanlaatuisia ja ihmisten tavoitettavissa.
      Hallitus on osoittanut ehkä tietämättömyytensä ja välinpitämättömyytenä perustuslain ja ihmisoikeuksien suhteen. Mutta eihän takana voi olla kuin ahneus jos sitä köyhimmistäkin köyhintä pitää kadehtia ja rankaista muutaman satasen takia.

    • KepujaKokoomus

      Vartiainen ja kumppanit olisi jo syytteessä vihapuheistaan kansanryhmää kohtaan jo olisivat normaaleja ihmisiä joita ei terveydelliset ongelmat suojaisi.

    • RauhanPuolustaja

      Kyllä valitettavasti nimiä löytyisi liiankin kanssa, muuta rauhaa rakastavana ihmisenä pidän ne itselläni, enkä halua nimetä ketään, vaan etsiä rauhaa ja herättää hallituksenkin väkeä. Hallituksenkin pitäisi jo tajuta kuka loppujen lopuksi sen työn tekee ja tuo heidänkin pöytään vähän leveämmän leivän. Ei kannattaisi olla ylimielinen ja halveksia työttömiä, sillä sieltä löytyy potentiaalia, osaamista ja innovatiivisuutta, kun heille annetaan aito tilaisuus ja se on hallituksen ja koko yhteiskunnassa voimavara ja hyöty. Aktiivimalli saa aikaan päinvastaisen reaktion ja pahimmillaan siitä voi lähteä konfliktit, ja se olisi ikävämpi tie, mikä on joskus koettu ja nähty, ja sitä tuskin kukaan haluaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2013
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      55
      1731
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1634
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1535
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe