Helvetin huono olo...

Vieläkin-elossa

Kysyn vaan et monellako menee hyvi?
Vittu ei kellään...
Itte päivät menee et aamulla (lue päivällä) klo: 10 - 12 herään, juon kahvin, käyn wc:ssä ja palaan takas sänkyyn. Sit avaan läppärin ja selaan määrätyt jutut. Nonnii...siin menikin sit kolmisen tuntii. (siis vieläkään ei normi vaatteet päällä).

Seuraavaks miettiin et mitäs söis...
Ei jaksa /ei kiinnosta. Leipää ja juustoo, siinäpä ne.
Taas vaa aika menee netissä...

Ulkona on hämärää ja meitsi yö asussaan. No vittukos se kenellekkään kuuluu?
(paitsi huonolle omalletunnolleni).

No tulipa ilta äkkiä. Hups...
Seuraavaksi täytyykin katsoo tallenteet mitä on ollu telkkarissa.
Siinäpä vierähtääkin kivasti taas aamuyöhön.

Ulkona en ole käynyt kuuteen vuoteen, muuta kuin noussut autoon ja ulos kauppareissuilla pojan kyydissä. Takapihallakaan en ole viettänyt kesän kesää, vaikka se siistiksi laitan.

Siis tällaista on olla työkyvyttömyyseläkeläinen 2018

9

949

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täällävielä

      Hei. Oletpa kirjoittanut tekstisi huonolle palstalle. Täällä on aika hiljaista. Ikävää, ettei kukaan ole huomioinut vastaamalla. Omatuntosi jaksaa yhä soimata sinua. Se on luultavasti hyvä asia... Ehkä sinussa on vielä jotakin, joka saattaisi antaa kipinän saada elämää enemmän omiin hyppysiin. Mitä sinulle nyt kuuluu?

    • eläkkeellämyös

      Hyvin ei sitten mene sielläkään.
      Mulle voisi kirjoittaa, jos tätä luet enää.....

    • dreamcatcher-80

      Vastaan vaikka kukaan ei lukisikaan. Menee hyvin siltä osalta, että on koti johon mennä töiden jälkeen. Oma kultakin löytyy. Pärjätään. Mutta silti... puuttuu ehkä joku ulkopuolinen joka kysyy et mitä kuuluu, mitä teet...

    • vierailia

      Hyvin menee aineskin mulla ei ole pelkoa perseessä että milloin mut potkitaan ovesta ulos. Nyt olen nääs eläkkeellä ja mun eläkkeeni maksaa kela jolta ei rahat lopu heti alkuun niin kuin monella firmalla
      jotka pitäis palkat maksaa. Maksan vuokran laskuni ja loput pelaan vaikka binkossa tai kannan alkoon.
      Eikä kukaan huutele mulle perään. Tämä on elämää toivon että elän sata vuotiaaksi. Että kerkijäisin saamaan takas mitä olen verojen muodossa heille antanut.

    • Ajatteleva

      Varmaa monia miljoonia samassa tilanteessa olevii. Yksinäisyyttä on ni hemmetisti.
      Itekki miettii joka kerta ku vapaa pv tms et mitä tekis, ku muut ihmiset töissä. Harrastaa ei voi ku työt ilta painotteisii. Salilla käyn ku sinne voi mennä millo pääsee. Ihmiset ei enää soittele toisilleen niinku ennen, lähetellään vaan viestejä sillon tällön. Jokaisen pitäs kehittää itte ittelleen puuhasteluu.
      No onneks on tv ja netti edes, siellä ne kaikki muutki yksinäiset on

    • paskista

      mul onneksi vielä koira jonka kanssa lähden ulos, töihin ei pääse kun ikää jo on työttömyyskorvauksesta 490e maksan vuokrat netin ym. no koiran ruuan. halvin säkki. mut on viikkoja et en puhu kenenkään kans kun ei ole ystävää. joskus paniikki niin paha et en viikkoihin mennyt ulos, mut sit sain koiran ystävikseni. kyl ihan keljuttaa katsella kun maahanmuuttajat ajelee jatkuvasti autoilla edestakas. taitavat saada kilometrikorvauksen kun samat autot ajaa seitsemänkin kertaa puolentunnin sisällä ohi..

    • Anonyymi

      Mulla oli huono olo syksyllä..maataloustyö ja avustajan työ samaan aikaa veti mut huonoon jamaan. Meni 1 kk sairastellessa, mutta joulun jälkee voimat alko palautuu. Ja tehtii nii että vain joskus vk:lp aamuina olin eläinte hoitajana ja sitte melkei kaikki illat ne se helpotti. Se on naiselle todella raskasta ja ykstoikkosta työtä. Melkein aina samat kuviot mitä teit. No nyt pääsin onneks 11 pv tätäkuuta kesätöihin koti apuun. Olen aikasemmi tehny yli 5 vuotta hoito alalla töitä. Ja sinne kuulun se on mun työ ala,tykkän auttaa ihmisiä. Että ei tarvitse enää olla missään navetassa töissä, tein sitä 4 vuotta ja siinä on tosiaan niin kiinni siinä työssä kun teet ensin aamuvuoron sitte teet iltapv vuoron . Niin et kovin pitkälle voi suunnistaa kun oltava taas töissä. Nyt mulla on sitte vaan tämä hoitotyö. Ei enää 2 työtä. Ja tämä menee hyvin nyt.

    • Anonyymi

      Kun mikään ei riitä! Koko aikuis ijän olin se ihminen joka luuli pelastaa kaikki ihmiset. Työpäivänikin jälkeen!Eli tein ystäville ja lähisuvulle sen avun: Pakasen työn : He ottivat valmiin pöydän ja kiitokset. Minä olin kuin näkymätön.Ei tarvittu kuin kehut olet niin hyvä ihminen,musikkia korvilleni! Mutta ei ennä,Olen oppinut sanomaan napakasti EI!Vei tosi kauan aikaa oppia sanomaan ei ja olla tuntematta syylisyttä Ei Sanaan. Kaikella on aikansa!4 vuotta nyt opetellut sitä ei.Kiltikin todella saa rauhan ei sanaan!Koska olen eläkellä huolehdin vain itsestäni ja omasta taloudestani. En lainaa enää edes rahaa kenellekään.Kun lainasin en kehdannut pyyttä takaisin omiani.Jokainen rahaton voi mennä hävikkiruoka jonoon,kerätä tyhjiä pulloja/tölkkejä ulkona!Itselläni yksin eläjänä, ei työ elämä on kuitenkin päivä rytmi josta pidän kinni ,uni ja ruoka rytmi!Valitetavasti ulkoilen yksin kun saman laiset elämän arvot omaavat ystäväni kuolivat Korona aikana.2020-2021.Muhun kuin korona.Kuten suhteeni joka kesti 22 vuotta!Aivo sumua toki siksi.Sinä meni,sisko ja velikin. En jää märehtii kotini.Pakotan itseni ovesta ulos joka helkutin aamu satoi tai paistoi kello 9.kävelee, mitailee katuja,polkuja ,teitä. Olen meinaan aamun virkku ja herään aina 5-6 välillä aamut. yöni nukun putkeen kesä aika 7h. Talvi aika 8h.Amuni siis tylsiä syy satan käyäd tällä sivusto? Ylensä luen lehdet kaikki mahdolliset,tapakseni aikaani aamun tunnit.Lounaksi palan kävely kotiani. Puolen tunnin tirsat.Koti askareita ja välipala keties lähden metsä kävelee,pieni lähiön metsä.Tai huolehdin yhden hengen ravinnon ostot mutamaksi päivää kaupalta.En jää kotin kuitenkaan notkumaan .Harmitaa kun ilmaiset viriket toimnta pisteet aktiviteeti on vasta ilta päivää, Sinne ei jaksa enää mennä kello 12 tai kello 13, tai kello 13.30. Jos aamun olet heränyt 5 ja kävelyt aamupäivää 3-4h.Aamu ihmisenä aamu aktivitetit on minun juttuni. Nin kun palan ulkoilu tai kaupalta onkin kellon mukaan päivälisen aika. tiskan samalla päivän tiskit ja tosi tylsää vien roskat ulos .Viellä pinistelen edes 1h.kävely lenkin. Seinät ei kaadu päälle sitten ja uni tulee ajalla, Elämäni tietysti helpotaa en juo vinaa,kaljaa viinä ja en tupakoi.Mutta pysyn ainakin tiellä ja ajatelen nyky hetki on ystäväni.En edes ot elämäni ihmisä jotka märehtii hirveä lapsuus,ihrveä ex mies,hirveät naapurit ja köyhys . sairaudet ymm. Jokainen voi oman asenteen muttaa. Lopetaa menessä märehtimisen .Turha verrata itseään muihin.Turha märehtiä soimata itseään. ME KAIKKI OLEMME YHTÄ ARVOKAITA IHMISÄ ELÄMÄSSÄMME.KUIN MUTKIN KAIKILLA ON HYVEITÄ JA VIKOJA. KAIKKI EI KULTA LUSIKKA SUUUSA SYTYNEET.MITÄ VÄLIÄ?terv. Mutsi 69v.itä-Helsinki( ps.luki häiriöisenä en näe kirjotusvirheeni)

    • No ei tuo vielä mitään, mutta herääpä jokin aamu klo 2:30 niin tiedät muuten heränneeesi.

    Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1585
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1414
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1315
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1258
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1198
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe