Vapaa-ajattelijat esteenä pelastumiselle

Raamatussa sananlaskujen kirjassa sanotaan: "Pelasta ne, joita kuolemaan viedään, pysäytä ne, jotka surmapaikalle hoippuvat." (Snl.24:11)

Jos näemme ihmisen kulkevan kohti tuhoa, meidän moraalinen velvollisuutemme on pysäyttää hänet. Juuri tämä on evankeliumin levittämisen tarkoitus.
Vapaa-ajattelijain toiminta on päinvastaista. He eivät itse halua astua sisään pelastukseen, ja pyrkivät estämään muitakin pääsemästä sisälle pelastukseen.

Raamatussa Jeesus puhuu ahtaasta portista ja kaidasta tiestä, joka vie elämään sekä avarasta portista ja laveasta tiestä, joka vie kadotukseen. (Matt.7:13-14)

Vastustamalla uskonnonopetusta ja hartaustilaisuuksia kouluissa ja päiväkodeissa, vapaa-ajattelijat pyrkivät estämään lapsia menemään ahtaasta portista kaidalle tielle ja iankaikkiseen elämään Jumalan valtakuntaan

Vaihtoehdoksi vapaa-ajattelijat tarjoavat avaraa porttia ja laveaa tietä. On helppo valita avara portti ja lavea tie, jota kulkemalla saa olla itse jumala itselleen ja itse itsensä tuomari, eikä tarvitse totella korkeampaa auktoriteettia. Siksi sitä tietä kutsutaankin laveaksi tieksi ja Jeesus sanookin, että monta on, jotka siitä sisälle menevät. Se tuntuu houkuttelevalta, mutta se vie kadotukseen.

Vapaa-ajattelijat puhuvat uskonnosta vapauttamisesta. Se, mitä he vapaudella tarkoittavat, on kuitenkin putoavan kiven vapautta. Ja se johtaa juuri iankaikkiseen kadotukseen.

8

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sanonp

      Vaparit panostavat syntymän ja kuoleman väliseen elämään.
      Haihatus ikuisesta elämästä on tyhmää.

    • "Vaparit panostavat syntymän ja kuoleman väliseen elämään.
      Haihatus ikuisesta elämästä on tyhmää"

      On tyhmää panostaa vain tähän fyysiseen elämään, koska se voi päättyä millä hetkellä tahansa ja aina se joka tapauksessa päättyy. Fyysisestä kuolemasta ei voi välttyä Vapaa-ajattelijoiden maailman- tai elämänkatsomuksella, mutta kristinuskon ja Jeesuksen kautta voi saada iankaikkisen elämän Jumalan valtakunnassa, missä ei ole kirkko "kiusaamassa" ketään ja missä on ikuinen rauha, ilo ja vapaus.

      Jos Vapaa-ajattelijain Liitto todella kannattaisi yhteiskuntaa, jossa ei ole uskontoja, kirkkoa, sotia, vääryyttä eikä mitään pahaa, niin se olisi johdattamassa kaikkia koululaisia ja päiväkodin lapsia kristinuskon pariin ja hengellisiin tilaisuuksiin, jotta he pääsisivät kerran Jumalan valtakuntaan ja saisivat iankaikkisen elämän.

    • "...Jumalan valtakunnassa, missä ei ole kirkko "kiusaamassa" ketään ja missä on ikuinen rauha, ilo ja vapaus"

      Ai että olet sitä mieltä, että kirkko on kiusaaja :-D

      • "Ai että olet sitä mieltä, että kirkko on kiusaaja :-D"

        En minä ole sitä mieltä, vaan monet jumalattomat ja siksi paninkin sanan lainausmerkkien sisään.


    • Nennennnnee

      Eikö Raamatunkin mukaan ihmisellä ole vapaa tahto? Jokainen voi ihan itse päättää mihin haluaa uskoa ja mihin ei.

      • "Eikö Raamatunkin mukaan ihmisellä ole vapaa tahto? Jokainen voi ihan itse päättää mihin haluaa uskoa ja mihin ei."

        Olet oikeassa, mutta jokaiselle tulee tarjota pelastusta, joka tulee uskon kautta Jeesukseen Kristukseen. Ihmiset joka ottavat vastaan pelastuksen tai torjuvat sen. Näin he valitsevat itselleen joko iankaikkisen elämän tai iankaikkisen kadotuksen. Kysymys on ihmisen ylivoimaisesti tärkeimmästä valinnasta. Siksi, jos et ole vielä tehnyt valintaasi, niin tänään on vielä mahdollisuus siihen.


      • eikäyksikään
        Mark5 kirjoitti:

        "Eikö Raamatunkin mukaan ihmisellä ole vapaa tahto? Jokainen voi ihan itse päättää mihin haluaa uskoa ja mihin ei."

        Olet oikeassa, mutta jokaiselle tulee tarjota pelastusta, joka tulee uskon kautta Jeesukseen Kristukseen. Ihmiset joka ottavat vastaan pelastuksen tai torjuvat sen. Näin he valitsevat itselleen joko iankaikkisen elämän tai iankaikkisen kadotuksen. Kysymys on ihmisen ylivoimaisesti tärkeimmästä valinnasta. Siksi, jos et ole vielä tehnyt valintaasi, niin tänään on vielä mahdollisuus siihen.

        ...ja jokaiselle tulee pelastusta, joka tule kaikkien niiden muiden tuhansien eri uskontojen kautta. Ja lähes jokainen niistä uskonnoista väittää olevansa se ainoa oikea tie pelastukseen kuten sinun uskontosi väittää. Kenelläkään ei ole yhtään toisia parempaa perustelua omalle oikeassa ololleen - ei sinunkaan uskonnollasi.


      • Mark5 kirjoitti:

        "Eikö Raamatunkin mukaan ihmisellä ole vapaa tahto? Jokainen voi ihan itse päättää mihin haluaa uskoa ja mihin ei."

        Olet oikeassa, mutta jokaiselle tulee tarjota pelastusta, joka tulee uskon kautta Jeesukseen Kristukseen. Ihmiset joka ottavat vastaan pelastuksen tai torjuvat sen. Näin he valitsevat itselleen joko iankaikkisen elämän tai iankaikkisen kadotuksen. Kysymys on ihmisen ylivoimaisesti tärkeimmästä valinnasta. Siksi, jos et ole vielä tehnyt valintaasi, niin tänään on vielä mahdollisuus siihen.

        Se, että tämän "pelastuksen" (joka tosiasiassa on vain kirkon oma mielipide itsestään) voi löytää netistä googlettamalla jos oikeasti haluaa liittyä on jo tarpeeksi. Ei tarvitse tarjota tätä enempää ihmisille joille ei kyseinen uskonto ole kiinnostava. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2675
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      103
      2252
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2010
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1729
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1691
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1656
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1646
    8. 91
      1583
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1447
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe