Henkilöstövuokrauksen myynti-idea

TyötönNuoriKysyy

Henkilöstövuokraus on kasvanut valtavasti myös Porissa kuten koko maassa. Henkilöstövuokrausfirmat myyvät työntekijöitä muille firmoille lyhyehköön tai pitempiaikaiseen käyttöön, eikö se ole samanlainen leasing sopimus kuin työsuhdeautojenkin kohdalla. Otetaanko työntekijöitä välittävien firmojen osuus työntekijän palkasta vai maksaako vuokratyöläisen itselleen ostanut firma välitysfirman osuuden vielä työntekijän palkan päälle eli vuokratyöläinen on kalliimpi vaihtoehto työnantajalle kuin vakituinen työntekijä. Onko työntekijä henkilövuokrauksessa se häviäjä vai saako työntekijä näistä työsuhteista samansuuruisen tuntipalkan, vuosiloma, eläke, palvelulisä, sairaus sekä muut etuudet kuin vakinaisissakin työsuhteissa eli se on hänelle hyvä ratkaisu kaikin puolin kun ns.luppoajat saa vielä työttömyyskorvausta. Olen vähän pihalla tästä systeemistä joten apua tarvitaan.

20

2455

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tätentämä

Tilaaja maksaa. Eli tulee kalliimmaksi kuin suora palkkaus. Se on hinta siitä että voi ottaa ja potkia mielensä mukaan. Lisäksi ei tarvi rekrytoida eli ilmotella haastatella ym. Työntekijä saa saman palkan. Toki alalla on vaihtelevaa käytäntöä. Yleensä vuokratyö on oma myllynsä jossa pyörii sama sakka. Eli vuokratyön kautta työllistyy harvemmin vakituiseksi mitä annetaan ymmärtää. Yleensä ne on samat firmat jotka rekrytointi firmoja työllistää vuodesta toiseen. Kausivaihteluiden ym. mukaan. Joukossa on myös ns. paskapää yrittäjiä jotka ei saa työntekijöitä enää maineensa vuoksi. Nämä tunnistaa mm. siitä että hakevat tekijöitä monelta vuokrafirmalta.

Jos menee vuokrafirman kautta töihin kannattaa samalla katsella muitakin väyliä ja pyrkiä sieltä pois ettei joudu vuokratyökierteeseen ellei nyt erityisesti sitä halua. Jos on pätevä hommissaan kannattaa mieluummin työllistää laskutuspalvelulla tai yrittäjänä kuin lahjoittaa panoksensa orjakauppiaille.

• Takavuosina

Tuollaisen vuokrafirman äpärä soitti ja uhkaili järjestää karenssia jos ei suostu heidän kauttaan menemään pätkätöihin.
      Kysäisin apinalta onkos lapsillasi heijastimet, hiljaiseksi meni äpärä ja siihen loppui pelleily.

• kymmenenpistettä

tämä oli hyvä..

• Rööri-Raiska

Kävin haastattelussa tuollaisessa henkilöstövuokrafirmassa piruuttani, tarvittiin ammattitaitoista putkimiestä. Minua kusettaa yrittäneen rekrytoijan naama oli norsuvitulla ja alahuuli värisi kun kerroin hänelle säännöt, kerroin että minä myyn työpanokseni hänelle juuri sillä hinnalla jolla itse tahdon ja minua ei kiinnosta vitunkaan vertaa paljonko hän koittaa vetää välistä.

• totuus.kunniaan

Kannataa varoa henkilövuokrausfirmoja. Pyrkivät tekemään vain tulosta omistajilleen. Lakisäänteiset asiatkin pyrkivät jäämään toteuttamatta , samoin myös maksut ,sairaslomista , vuosilomista jopa työeläkemaksuja kierretään. Pelkkää rosvousta ja kun kyselet asioidesi perään , kukaan ei tiedä mitään , kaikkea kierellään ja pyritään unohtamaan. Rehellinen työntekijä on todella tiukoilla ja ihmeissään kun kysyy asioidensa perään. Firmoissa johtajina usein "geelitukka poikia ja silikoonirintaisia tyttösiä"joilla yläpää on niin tyhjä että muuhun eivät pysty kuin pyramidi huijaukseen jolta koko touhu vaikuttaa.

• työn-orja

Kokemuksen peruusteella voin sanoa , että aikamoista huijausta koko touhu , en suosittele kenellekkään. Valehtelevat, huijaavat ja mistään lakisääteisestä eivät ota ja kanna vastuuta.

• repa73

Itse olen pian kolme vuotta ollut vuokrafirman kautta ihan vaki duunissa. Ja kyllä maksetaan ihan kunnon palkka, yli tessin suositusten. Lomallakin olen ollut niin kuin muutkin. Niin ja työterveyshuoltokin kuuluu "hintaan"

• Kuminainenrules

Kova valitus on täällä. Ja Enersense senkun porskuttaa...

• MikäSensei

Välittäjät voisi myös tehdä oikeita töitä, siis ellei olisi iilimadon geenejä.

• SenseiMikä
        MikäSensei kirjoitti:

Välittäjät voisi myös tehdä oikeita töitä, siis ellei olisi iilimadon geenejä.

Sinä voisit tehdä edes jotain töitä, siis ellei olisi laiskiaisen geenejä.

• ParhaillaanNeitiseni
        SenseiMikä kirjoitti:

Sinä voisit tehdä edes jotain töitä, siis ellei olisi laiskiaisen geenejä.

Mutta sinä et saa vedettyä välistä iilimatoprovikkaasi.

• JohanMyrkynLyccäs

On se kovaa kun järjestetään halukkaille työpaikkoja. Haluttomat sitten valittavat siitä. Haluttomat voivat mennä kirjoittelemaan sitä työtön työtön työtön listaa.

• ihanvinkkinävain

joo lähde porista kankaanpäähän 2 viikoksi hommiin.Ajat sinne omakustanteisesti sitten joka päivä.Tuntipalkka ei ole tosiaan TES vaan pitäisi tehdä harjoittelijan palkalla mutta olla kuitenkin ammattimiehen tasoa.Joo kirjoitan mieluusti kelan papereita mieluummin kun maksan siitä ITSE että saan olla orjana ahneille rotille.

• muttakunmuttamutta

Mutta jos et suostu ja saat itseaiheutetun karenssin niin myös perusturvaa leikataan -20%, yrittäjät ja muut kusettajat tätä maata näköjään johtavat ja kun et suostu ilmais- taikka omakustanneorjaksi niin paukkuu santioita.

Lyijyähän nuo perkeleet kerjää.

• yrittänyttäeilaiteita

Perusta oma firma, niin ei tarvitse olla orjana.

• Jorpelava

Joo, mun ei tartte enää lähtee. Menin 15-vuotiaana tsuppariksi Saukkosen herkkuliikkeeseen. Lopulta jäin sitten kohtalaisen työuran jälkeen autonratista eläkkeelle 65-vuotiaana. Revi siitä huumorisi. Päivääkään en ollut työttömien kirjoissa. Mutta en valittanutkaan joka pierusta ja pölyhiukkasesta. Nyt on aikaa huvikseen kulkea mettässä ja kattella luontoa. Terveenä.

• Insinöörismies

Nämä vuokravälitysfirmat ovat kultakaivoksia omistajilleen. Onneksi kilpailu on koventunut ja katteet tulleet alas pilvistä. En ikinä menisi töihin tällaisen vuokravälitysfirman kautta. Kerran olin haastattelussa erääseen toimihenkilötason tehtävään ja ei tarvinnut olla kovinkaan fiksu, että ymmärsi mistä on kyse. Vastasin kauniisti; Ei kiitos! Haistoin ongelmia, ja niitähän ko. lafkaan tuli vajaan puolen vuoden päästä, olisin ollut vuokramiehenä ensimmäisenä pihalla.

ps. päivääkään en ole ollut työttömänä.

• valettatulee

Mitä sinä sitten siellä vuokravälitysfirmassa asioit, jos ei ole töistä pulaa?

• Insinöörismies

Olin tuolloin vaihtamassa työpaikkaa. Sen vuoksi kävin haastattelussa. Onneksi en valinnut tuota paikkaa, koko kyseinen firma ajettiin Porissa alas tämän jälkeen.

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      134
      3060
    2. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      7
      1630
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      222
      1354
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1191
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1171
    6. 37
      1041
    7. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1022
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      133
      987
    9. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      954
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      36
      897
    Aihe