Tämä on vasta alkusoittoa.
Tämän nähdessään Pietari alkoi puhua kansalle: ”Israelilaiset, miksi te tätä ihmettelette? Miksi te tuijotatte meitä, aivan kuin me omalla voimallamme tai hurskaudellamme olisimme saaneet tämän miehen kävelemään?” Apt. 3:12.
Hengen virroissa uivaa on vaikea vakuuttaa villin myrskyn vaaroista. Kuohuissa tahtoo tulla kuuroksi neuvoille. Ylihengellisyyden tunnistaa vasta sitten, kun riittävästi ahdistuu virtojen pyörteissä ja väsyy niissä räpiköimiseen. On terveellistä pohtia, mitä uskonelämään jää jäljelle, jos koettavat ihmeet ja näkyvät rukousvastaukset otetaan pois. Jääkö vain tyhjyys vai kävisikö niin onnellisesti, kuten Jari Kekäleen laulussa Viimeinen sana sanotaan: ”Jää yksi voima,
kun voimat häviää. On voima siinä, että Jeesus vielä jää ja särjetyillä käsillään hän kantaa särkyvää.” Jeesuksen
haavojen tunteminen on ainoan oikean uskon lähde. Haavat kertovat, mitä hän on puolestamme tehnyt. Haavojen hinnalla meidät on lunastettu Jumalan omiksi. Siksi hän jää vierelle vielä silloinkin, kun kaikki muut ovat menneet ja virtojen pyörteet ovat laantuneet.
Näin me saimme vastauksia
3
51
Vastaukset
- Hyvävastaus
Aamen, Aamen.
- Osa2
Osa2
Tämän nähdessään Simon Pietari lankesi Jeesuksen jalkoihin ja sanoi: ”Mene pois minun luotani, Herra! Minä olen syntinen mies.” Luuk. 5:8.
Jumalan pyhyys pelästytti Pietarin perin pohjin. Mies, joka hänen edessään seisoi, oli toista maata kuin muut
uskonnolliset johtajat. Tämä pelottava sai luonnonvoimatkin tottelemaan itseään. Pyhän edessä pahuus korostuu. Jumalan pyhyys saa ihmisen tuntemaan itsensä pieneksi ja syntiseksi. Se voi luoda epävarman olon: vieläkö armo kuuluu minullekin? Luther opetti, että Jumalan pyhyyden ja oman syntisyytemme kohdatessa emme kuitenkaan saa hylätä armoa syntiemme vuoksi. Jos omatunto pyrkii viemään meitä poispäin Herrasta, olemme itse asiassa kaikkein kelvollisimpia häntä lähestymään. Luther jatkaa, että muut jumalat tahtovat löytää ihmisestä hurskauden, mutta oikea Jumala antaa sen meille. Mitä syntisemmiltä me näytämme, sitä nopeammin Jumala ojentaa armonsa. Profetian puuttuessa korjaan asian.
Ensi kesänä mahdollisen sateen jälkeen saattaa tulla pouta. Tämä on itsensä jumalten kuninkaan Odinin antama profetia ja kuten tiedämme Odinin antamat profetiat eivät petä koskaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.2611029- 428347
- 1275290
- 1433656
- 693588
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi353544- 333167
- 552539
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak352041- 281796