Pohjois- Karjalasta yksistään lähti noin 17,000. Jos Ruotsi ei olis ottanut 1960-70 luvuilla vastaan näitä ihmisiä, niin Suomi olisi konkurssissa. Kekkonen ei puuttunut. Helppoa oli Kekkosen vänkyttää sen idänkauppansa kanssa. Ryssän palvelija.
Suomesta lähti yli 450,000 ihmistä Ruotsiin. Ajatelkaa. Ei kaikilla mennyt hyvin, mutta se oli pakko lähteä.
Lieksa-Pielisjärvi. Paljonko lähti Ruotsiin?
7
182
Vastaukset
Ruotsiin tehtiin 1960-70 n.198 000 muuttoa.
- EtteUskaltaneet
Paljonko lähti Ruotsiin? No ainakin Lieksasta lähti ihan liian vähän ja väärää porukkaa. Kymmenentuhatta joutavaa tötteröä olis joutanut.
- brouhahhhaaaa
Hyvähän sinun sossunelättinä on huudella, kun itsestäsi ei ole höyryävän paskakasan vartijaksikaan!
- IsäsiEiUskaltanut
brouhahhhaaaa kirjoitti:
Hyvähän sinun sossunelättinä on huudella, kun itsestäsi ei ole höyryävän paskakasan vartijaksikaan!
No sinäpäs äkkiä hoksasit kuka tai mikä minä olen.
Myönnän kyllä, etten ole töissä, enkä takuulla mene. Olen eläkevakuutusyhtiön elätti. Ihan muutaman vuoden kuluttua ikäni alkaa seiskalla.
Mees nyt räkänokka siitä sotkemasta johonkin, vaikka mopoilemaan.
Lieksa-Pielisjärveltä on muuttanut tai poistunut vuosien 1960 - 2017 välillä 15 000 henkeä.
Se on kyllä tosi paljon.
Tuossa välissä minäkin kirjani sieltä siirsin, vaikka olin jo kauan ollut muualla.Se on kyllä tosi paljon.
Tuossa välissä minäkin kirjani sieltä siirsin, vaikka olin jo kauan ollut muualla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 901907
- 581073
Nainen, huomasitko kun muutin sinua?
Niin lyhyessä ajassa niin paljon. Mutta jotain muuttui minussakin. :/951021- 9985
Poliisi losautti puukkohemmon hengiltä
Mitäs läks, heilumaan puukon kanssa eikä totellut käskytystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011361763.html204959Tämä kesä ei ollut vielä meidän
Olisihan se ihana viettää kesäiltoja kanssasi ulkona. Ei kai ollut vielä oikea aika. Ehkä kohtaamme vielä sattumalta jos64921IS Viikonloppu 12.-13.7.2025
Viikonlopun ratoksi Skyttä ja Kärkkäinen ovat taiteilleet 3.0 arvoisen ristisanatehtävän ratkottavaksi. Kenenkään ratko56899Sofiaa ei kelpuutettu Martinan kaveriporukkaan
Ibizalla lomailee Martinan kanssa ihan muut naiset.175828Mitä jos vaan tapaisit sen jota mietit
Jos se yksi henkilö on sinun mielessäsi niin entäs jos vaan menisit tapaamaan sitä, heti, samantien, miettimättä mitään.80799Teet tämän niin
Helpoksi, mutta silti niin vaikeaksi. Vihaan omaa saamattomuuttani, vaikka kaikki olisi saatavilla. 🩷🌸41770