Lieksa-Pielisjärvi. Paljonko lähti Ruotsiin?

Yleinensuuttuja

Pohjois- Karjalasta yksistään lähti noin 17,000. Jos Ruotsi ei olis ottanut 1960-70 luvuilla vastaan näitä ihmisiä, niin Suomi olisi konkurssissa. Kekkonen ei puuttunut. Helppoa oli Kekkosen vänkyttää sen idänkauppansa kanssa. Ryssän palvelija.
Suomesta lähti yli 450,000 ihmistä Ruotsiin. Ajatelkaa. Ei kaikilla mennyt hyvin, mutta se oli pakko lähteä.

7

200

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ruotsiin tehtiin 1960-70 n.198 000 muuttoa.

• EtteUskaltaneet

Paljonko lähti Ruotsiin? No ainakin Lieksasta lähti ihan liian vähän ja väärää porukkaa. Kymmenentuhatta joutavaa tötteröä olis joutanut.

• brouhahhhaaaa

Hyvähän sinun sossunelättinä on huudella, kun itsestäsi ei ole höyryävän paskakasan vartijaksikaan!

• IsäsiEiUskaltanut
        brouhahhhaaaa kirjoitti:

Hyvähän sinun sossunelättinä on huudella, kun itsestäsi ei ole höyryävän paskakasan vartijaksikaan!

No sinäpäs äkkiä hoksasit kuka tai mikä minä olen.
        Myönnän kyllä, etten ole töissä, enkä takuulla mene. Olen eläkevakuutusyhtiön elätti. Ihan muutaman vuoden kuluttua ikäni alkaa seiskalla.
        Mees nyt räkänokka siitä sotkemasta johonkin, vaikka mopoilemaan.

• Lieksa-Pielisjärveltä on muuttanut tai poistunut vuosien 1960 - 2017 välillä 15 000 henkeä.

• Se on kyllä tosi paljon.
        Tuossa välissä minäkin kirjani sieltä siirsin, vaikka olin jo kauan ollut muualla.

• Se on kyllä tosi paljon.
        Tuossa välissä minäkin kirjani sieltä siirsin, vaikka olin jo kauan ollut muualla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo räyhää: kansan on muututtava

Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san
      Maailman menoa
      237
      2678
    2. Et taida paljoa

treffeillä käydä? 😆 mieheltä Naiselle
      Ikävä
      101
      1134
    3. Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion

Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu
      Ikävä
      122
      1088
    4. Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta
      Kaste
      153
      1002
    5. Oikea kaste on syntisten kaste

Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka
      Kaste
      58
      995
    6. Upotuskaste on raamatullisin kaste

Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.
      Kaste
      717
      907
    7. Mitä toivoisit

Välillämme vai toivoisitko mitään näiden vuosien jälkeen?
      Ikävä
      63
      841
    8. Mikä tekee sen

Vetovoiman kaivatussasi?
      Ikävä
      41
      797
    9. Perussuomalaisten kansanedustajalta erittäin raju puheenvuoro eduskunnassa massamaahanmuuttoa vastaa

https://www.is.fi/politiikka/art-2000012019924.html Hyvä, että perussuomalaiset tuo Suomen kansalle tätä vihervasemmisto
      Maailman menoa
      237
      790
    10. Harmittaako joku

Harmittaako joku asia tai asiat, mitä on tapahtunut tai jäänyt tapahtumatta?
      Ikävä
      120
      753
    Aihe