Lieksa-Pielisjärvi. Paljonko lähti Ruotsiin?

Yleinensuuttuja

Pohjois- Karjalasta yksistään lähti noin 17,000. Jos Ruotsi ei olis ottanut 1960-70 luvuilla vastaan näitä ihmisiä, niin Suomi olisi konkurssissa. Kekkonen ei puuttunut. Helppoa oli Kekkosen vänkyttää sen idänkauppansa kanssa. Ryssän palvelija.
Suomesta lähti yli 450,000 ihmistä Ruotsiin. Ajatelkaa. Ei kaikilla mennyt hyvin, mutta se oli pakko lähteä.

7

195

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ruotsiin tehtiin 1960-70 n.198 000 muuttoa.

• EtteUskaltaneet

Paljonko lähti Ruotsiin? No ainakin Lieksasta lähti ihan liian vähän ja väärää porukkaa. Kymmenentuhatta joutavaa tötteröä olis joutanut.

• brouhahhhaaaa

Hyvähän sinun sossunelättinä on huudella, kun itsestäsi ei ole höyryävän paskakasan vartijaksikaan!

• IsäsiEiUskaltanut
        brouhahhhaaaa kirjoitti:

Hyvähän sinun sossunelättinä on huudella, kun itsestäsi ei ole höyryävän paskakasan vartijaksikaan!

No sinäpäs äkkiä hoksasit kuka tai mikä minä olen.
        Myönnän kyllä, etten ole töissä, enkä takuulla mene. Olen eläkevakuutusyhtiön elätti. Ihan muutaman vuoden kuluttua ikäni alkaa seiskalla.
        Mees nyt räkänokka siitä sotkemasta johonkin, vaikka mopoilemaan.

• Lieksa-Pielisjärveltä on muuttanut tai poistunut vuosien 1960 - 2017 välillä 15 000 henkeä.

• Se on kyllä tosi paljon.
        Tuossa välissä minäkin kirjani sieltä siirsin, vaikka olin jo kauan ollut muualla.

• Se on kyllä tosi paljon.
        Tuossa välissä minäkin kirjani sieltä siirsin, vaikka olin jo kauan ollut muualla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      87
      4684
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      113
      3872
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      191
      3723
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      72
      2121
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      75
      1941
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      79
      1298
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      130
      1182
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      155
      1147
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      51
      1044
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      30
      924
    Aihe