Vapaa-ajattelijain Liiton tavoitteissa sanotaan:
"Elämälle ei tarvitse luoda yliluonnollista tarkoitusta. Hyvä elämä on toimimista itsensä, oman yhteisönsä ja koko ihmiskunnan parhaaksi."
Kuulostaa melko mukiinmenevältä ellei tietäisi mitään Vapaa-ajattelijoiden kielteisestä asenteesta kristinuskoon.
Ensinnäkin jää miettimään sitä, miten Vapaa-ajattelijat määrittelevät yliluonnollisen tarkoituksen elämälle? Elämä kun itsessään on jo yliluonnollinen.
"Hyvä elämä itsensä ja muiden parhaaksi" puolestaan on juuri sitä, mitä kristinusko opettaa ja juuri kristinuskon opetuksia Vapaa-ajattelijoiden mielestä ei tarvita.
"Olkoon kukin meistä lähimmäiselleen mieliksi hänen parhaaksensa, että hän rakentuisi. (Room.15:2)
"Mutta kaiken tämän lisäksi pukeutukaa rakkauteen, mikä on täydellisyyden side." (Kol.3:14)
Vapaa-ajattelijain elämän tarkoituksesta
5
64
Vastaukset
- Luonnollisest
Elämä on luonnollinen, luontoon kuuluva ilmiö.
Olisi kiva tietää, mikä Vapaa-ajattelijoiden mielestä Jeesuksen ja apostolien elämänohjeissa on sellaista, mikä ei heitä tyydytä, niin että pitää vastustaa uskonnon opetusta kouluissa ja päiväkodeissa?
Keskeisimpiä teemojahan Jeesuksen ja apostolien elämänohjeissahan on rakkaus ja anteeksiantamus.- antivaparinnumero.666
"Keskeisimpiä teemojahan Jeesuksen ja apostolien elämänohjeissahan on rakkaus ja anteeksiantamus."
Mihänä raamattua olet lukenut? Otetaan muutama lainaus:
Matt. 10:34
Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.
Matt. 10:35
Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;
Matt. 7:19
Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
Matt. 10:38
ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias.
Matt. 12:30
Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.
Mark. 16:16
Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Näitä paikkoja voisi laittaa lisää sivukaupalla. Sinulla on epäilemättä "henkilökohtainen" mielikuvitussuhde raamatun henkilöön, josta et tiedä yhtään mitään.
Taas odottelen vastausta siinä ihanneyhteiskunta-ketjussa... Mark5, käytäisiinkö joku keskustelu loppuun?
- Meingott
Elämällä ei ole tarkoitusta. Kaikki mitä sanotaan elämän tarkoitukseksi, itse luodut ja kuvitellut, ovat epätotta ja satua, mielikuvituksen tuotetta ja tyhjän puhetta. Tarkoituksia tai merkityksiä ei ole, joten siitä ei voi enempää edes sanoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain687594Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1253022- 1531864
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha671704Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1241536Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1721482- 1321202
- 78879
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko48822- 53784