Vapaa-ajattelijain elämän tarkoituksesta

Vapaa-ajattelijain Liiton tavoitteissa sanotaan:
"Elämälle ei tarvitse luoda yliluonnollista tarkoitusta. Hyvä elämä on toimimista itsensä, oman yhteisönsä ja koko ihmiskunnan parhaaksi."

Kuulostaa melko mukiinmenevältä ellei tietäisi mitään Vapaa-ajattelijoiden kielteisestä asenteesta kristinuskoon.
Ensinnäkin jää miettimään sitä, miten Vapaa-ajattelijat määrittelevät yliluonnollisen tarkoituksen elämälle? Elämä kun itsessään on jo yliluonnollinen.
"Hyvä elämä itsensä ja muiden parhaaksi" puolestaan on juuri sitä, mitä kristinusko opettaa ja juuri kristinuskon opetuksia Vapaa-ajattelijoiden mielestä ei tarvita.

"Olkoon kukin meistä lähimmäiselleen mieliksi hänen parhaaksensa, että hän rakentuisi. (Room.15:2)

"Mutta kaiken tämän lisäksi pukeutukaa rakkauteen, mikä on täydellisyyden side." (Kol.3:14)

5

69

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luonnollisest

Elämä on luonnollinen, luontoon kuuluva ilmiö.

• Olisi kiva tietää, mikä Vapaa-ajattelijoiden mielestä Jeesuksen ja apostolien elämänohjeissa on sellaista, mikä ei heitä tyydytä, niin että pitää vastustaa uskonnon opetusta kouluissa ja päiväkodeissa?
      Keskeisimpiä teemojahan Jeesuksen ja apostolien elämänohjeissahan on rakkaus ja anteeksiantamus.

• antivaparinnumero.666

"Keskeisimpiä teemojahan Jeesuksen ja apostolien elämänohjeissahan on rakkaus ja anteeksiantamus."

Mihänä raamattua olet lukenut? Otetaan muutama lainaus:

Matt. 10:34
        Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.

Matt. 10:35
        Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;

Matt. 7:19
        Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.

Matt. 10:38
        ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias.

Matt. 12:30
        Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.

Mark. 16:16
        Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

Näitä paikkoja voisi laittaa lisää sivukaupalla. Sinulla on epäilemättä "henkilökohtainen" mielikuvitussuhde raamatun henkilöön, josta et tiedä yhtään mitään.

• Taas odottelen vastausta siinä ihanneyhteiskunta-ketjussa... Mark5, käytäisiinkö joku keskustelu loppuun?

• Meingott

Elämällä ei ole tarkoitusta. Kaikki mitä sanotaan elämän tarkoitukseksi, itse luodut ja kuvitellut, ovat epätotta ja satua, mielikuvituksen tuotetta ja tyhjän puhetta. Tarkoituksia tai merkityksiä ei ole, joten siitä ei voi enempää edes sanoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?

Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "
      Maailman menoa
      420
      2081
    2. Onko sulla rakas mitään sanottavaa?

Lähetä tässä kaivatullesi haluamasi terveiset 💌
      Ikävä
      200
      1686
    3. Onko ikäerolla väliä?

Mitä mieltä ootte? Meillä on 14 vuotta ikäeroa.
      Ikävä
      152
      1532
    4. Mitä kirjainta kaipaat?

🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      123
      1396
    5. Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"

Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh
      Suomalaiset julkkikset
      29
      1216
    6. Nanna hakkasi Martinan aivot tuusan nuuskaksi!!!

Ihme jos Martina pystyy muodostaa järkeviä lauseita tämän nyrkkisateen jälkeen. Ottelupalkkio tuli, tajunta meni.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      257
      1022
    7. Uusioperhe vai salasuhde?

Mitä ensisijaisesti haluat? Pelkään, että menetän järjen sun kanssa 😉
      Ikävä
      114
      938
    8. Otan vielä sut

Niin on tähtiin kirjoitettu. Nainen, turha on kohtaloa juosta pakoon.
      Ikävä
      75
      848
    9. Liikenneonnettomuus kuhmo

Taisi Audi mennä lunastukseen ja pemari kilometritehtaalle
      Kuhmo
      17
      844
    10. Mulla on ikävä sua!

Enemmän kuin ikävä... sun kanssa oli niin helppo olla ja jutella!
      Ikävä
      26
      715
    Aihe