Vapaa-ajattelijain Liiton tavoitteissa sanotaan:
"Elämälle ei tarvitse luoda yliluonnollista tarkoitusta. Hyvä elämä on toimimista itsensä, oman yhteisönsä ja koko ihmiskunnan parhaaksi."
Kuulostaa melko mukiinmenevältä ellei tietäisi mitään Vapaa-ajattelijoiden kielteisestä asenteesta kristinuskoon.
Ensinnäkin jää miettimään sitä, miten Vapaa-ajattelijat määrittelevät yliluonnollisen tarkoituksen elämälle? Elämä kun itsessään on jo yliluonnollinen.
"Hyvä elämä itsensä ja muiden parhaaksi" puolestaan on juuri sitä, mitä kristinusko opettaa ja juuri kristinuskon opetuksia Vapaa-ajattelijoiden mielestä ei tarvita.
"Olkoon kukin meistä lähimmäiselleen mieliksi hänen parhaaksensa, että hän rakentuisi. (Room.15:2)
"Mutta kaiken tämän lisäksi pukeutukaa rakkauteen, mikä on täydellisyyden side." (Kol.3:14)
Vapaa-ajattelijain elämän tarkoituksesta
5
61
Vastaukset
- Luonnollisest
Elämä on luonnollinen, luontoon kuuluva ilmiö.
Olisi kiva tietää, mikä Vapaa-ajattelijoiden mielestä Jeesuksen ja apostolien elämänohjeissa on sellaista, mikä ei heitä tyydytä, niin että pitää vastustaa uskonnon opetusta kouluissa ja päiväkodeissa?
Keskeisimpiä teemojahan Jeesuksen ja apostolien elämänohjeissahan on rakkaus ja anteeksiantamus.- antivaparinnumero.666
"Keskeisimpiä teemojahan Jeesuksen ja apostolien elämänohjeissahan on rakkaus ja anteeksiantamus."
Mihänä raamattua olet lukenut? Otetaan muutama lainaus:
Matt. 10:34
Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.
Matt. 10:35
Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;
Matt. 7:19
Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
Matt. 10:38
ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias.
Matt. 12:30
Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.
Mark. 16:16
Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Näitä paikkoja voisi laittaa lisää sivukaupalla. Sinulla on epäilemättä "henkilökohtainen" mielikuvitussuhde raamatun henkilöön, josta et tiedä yhtään mitään.
Taas odottelen vastausta siinä ihanneyhteiskunta-ketjussa... Mark5, käytäisiinkö joku keskustelu loppuun?
- Meingott
Elämällä ei ole tarkoitusta. Kaikki mitä sanotaan elämän tarkoitukseksi, itse luodut ja kuvitellut, ovat epätotta ja satua, mielikuvituksen tuotetta ja tyhjän puhetta. Tarkoituksia tai merkityksiä ei ole, joten siitä ei voi enempää edes sanoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Selvästi näyttää siltä, että SDP:n kannattajat hyväksyy kiusaamisen
ja seksuaalisen ahdistelun, kun puolueen kannatus pysyy korkealla. Mitä tämä kertoo demari-äänestäjien moraalista?1454015Päivi Räsäsen seksipaljastus loksauttaa Katja Ståhlin leuat! Elämäni biisi kohujakso tv:ssä!
Elämäni biisi -suosikkisarjan uusinnat ovat startanneet ja nyt vuorossa on sarjan 2. jakso v. 2019. Sinisille sohville643690Muistan vuosikymmenten takaa
Toivottavasti voit hyvin ja jaksat työssäsi. Olet upea ja erinomainen ihminen, toivon kaikkea hyvää.122974Montako mitalia Suomi saa talviolympialaisista?
Nyt heittäkää veikkaus Suomen mitalisaldosta ja mistä lajeista metallilätkät tulevat. Oma veikkaukseni on 6 mitalia. -1152564- 1752236
Kokemuksia Rehux Oy yrityksestä työpaikkana?
Jonkin aikaa seurannut kyseistä firmaa sivusta, näyttäisi, että tälläkin hetkellä olisi peräti 3 eri roolia tai paikkaa321574Kenen joukoissa Suomi seisoo maailmalla, jos SDP voittaa seuraavat vaalit?
SDP on ainoa pohjoismainen sosialidemokraattinen puolue, joka edelleen kuuluu Sosialistiseen internationaaliin. Sitä ka491447- 541272
IS: Riitta Väisänen kärsii ikävästä vaivasta - Vaipparalli ja 40 antibioottikuuria takana...
71-vuotias Riitta Väisänen on kertonut tuoreista terveysongelmistaan. Väisänen on kertonut julkisuudessa jo aiemmin vaih161063Jos mies oikeasti haluaa sinut
Hän ei ota riskiä että menettäisi sinut. Ei pienintäkään. Mies ei jätä vastaamatta viesteihin eikä pidä sinua epätietois1111055