Kuolevan lahkon päätöksiä.

Lahkon-kuolema

Adventtikirkon hallitus 26.11.2017

-päätti myydä Isokyrön adventtiseurakunnan käytössä olleen kirkkokiinteistön ko. paikallisseurakunnan seurakuntakokouksen esityksen mukaisesti.

-hyväksyi, että Isokyrön adventtiseurakunta voidaan lakkauttaa ko. paikallisseurakunnan esityksen mukaisesti.

-totesi, että Aitolahden alueen rakennuskanta on kasvanut siinä määrin, että lain mukaan alueelle tarvitaan väestönsuoja. Halvimmillaankin väestönsuojan rakentaminen on kustannuksiltaan 60 000 EUR. Hallitus päätti hakea Tampereen kaupungilta lykkäystä väestönsuojan rakentamisesta.

Rahat vähissä ja loppumassa, koska jokainen Suomen adventtikirkon jäsen näkee sen mitä umpikiero lahko todellisuudessa edustaa, eikä siksi halua mielellään enää rahoittaa lahkon toimintaa.

38

318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iloinen_naurajaa

      Hyvä kuulla, että lahko näivettyy. Näin sen kuuluukin mennä ja makea nauru päälle.

    • Kun ahneus on vuosi vuodelta lisääntynyt ja lahkolle on kulta-aikanaan 70 - 90 luvuilla kertynyt erilaisilla vippaskonsteilla ja säätiöiden kuppaamisella maallista mammonaa, niin nyt siitä sitten on tullutkin ongelma. Rahoittajat ja lahkon aktiivijäsenistö vähenee kiihtyvällä tahdilla.

      Kiinteistöt rapistuvat ja kiinteistöjen huoltoon, korjauksiin ja ylläpitoon tarvitaan yhä vain enemmän sitä kahisevaa. Siinä sitten on vain aloitettava sen omaisuuden realisointi ja pyrittävä keinolla millä hyvänsä lykkäämään niitä välttämättömiä korjauksia ja lain velvoittamiakin toimia.

      • Kieltämättä adventistit eläköityvät eikä uusia jäseniä saada kirkkoon. Adventistit eivät valitettavasti "noteeraa" uusia Raamatun löytöjä, kuten Herran juhlia vaan ovat omassa perinteisessä opissaan niin tiukasti kiinni, esim. joulun vietossa. Eihän sellaista Jumala siunaa ja väki sen kun vähenee. Adventistisuku pysynee edelleenkin kirkossa.


      • omituistenotustenkerho
        Yksi_usko kirjoitti:

        Kieltämättä adventistit eläköityvät eikä uusia jäseniä saada kirkkoon. Adventistit eivät valitettavasti "noteeraa" uusia Raamatun löytöjä, kuten Herran juhlia vaan ovat omassa perinteisessä opissaan niin tiukasti kiinni, esim. joulun vietossa. Eihän sellaista Jumala siunaa ja väki sen kun vähenee. Adventistisuku pysynee edelleenkin kirkossa.

        Ja sitten kun uudistutaan, uudistutaan väärään suuntaan.

        Kuten esim. avioliittoa ei pidetä niin pyhänä kun raamattu vaatii.
        Tiettyyn sukuun kuuluvat saa tehdä "syrjähyppyjä", mutta auta armias jos "tavis sukuun" kuuluva toimii samoin, monoo tulee.
        Yhdessä asumista vihkimättömänä ei pidetä minään ainakaan kaikissa seurakunnissa. Ennen oli toisin.
        Mutta jos lihaa syöt ja otat illalla lasin viiniä nukkuaksesi paremmin, monoo tulee.
        Kahvin juoja on syntinen.
        Mutta onneksi voita saa nykyään laittaa leivän päälle ja kananmunankin saa syödä.

        Raamatun selviä ohjeita vesitetään ja tilalle laitetaan jotain Ellen White juttuja.


      • Advis
        Yksi_usko kirjoitti:

        Kieltämättä adventistit eläköityvät eikä uusia jäseniä saada kirkkoon. Adventistit eivät valitettavasti "noteeraa" uusia Raamatun löytöjä, kuten Herran juhlia vaan ovat omassa perinteisessä opissaan niin tiukasti kiinni, esim. joulun vietossa. Eihän sellaista Jumala siunaa ja väki sen kun vähenee. Adventistisuku pysynee edelleenkin kirkossa.

        Jatka vaan samaa rataa! Jumalan siunaukset eivät ole sinun toivotteluistasi kiinni.


      • Kaksinaamaistako
        omituistenotustenkerho kirjoitti:

        Ja sitten kun uudistutaan, uudistutaan väärään suuntaan.

        Kuten esim. avioliittoa ei pidetä niin pyhänä kun raamattu vaatii.
        Tiettyyn sukuun kuuluvat saa tehdä "syrjähyppyjä", mutta auta armias jos "tavis sukuun" kuuluva toimii samoin, monoo tulee.
        Yhdessä asumista vihkimättömänä ei pidetä minään ainakaan kaikissa seurakunnissa. Ennen oli toisin.
        Mutta jos lihaa syöt ja otat illalla lasin viiniä nukkuaksesi paremmin, monoo tulee.
        Kahvin juoja on syntinen.
        Mutta onneksi voita saa nykyään laittaa leivän päälle ja kananmunankin saa syödä.

        Raamatun selviä ohjeita vesitetään ja tilalle laitetaan jotain Ellen White juttuja.

        Tunnen adventistin, jolle saunailloissa olut maistuu ja saunan jälkeen vähän väkevämpikin. Ei karta myöskään paikallisen pitserian pitsaa, jota tilailee hiukopalaksi peli-iltoihin.
        Mahtaneeko hänen seurakuntansa sitä tietää? Heillä kotona ei kuulemma alkoholia nautita.


      • balaalblaablaa
        Advis kirjoitti:

        Jatka vaan samaa rataa! Jumalan siunaukset eivät ole sinun toivotteluistasi kiinni.

        Paras Jumalan siunaus on minulle ollut, pääsy eroon amerikkalisesta kulttilahkosta nimeltä SPA. Muut siunaukset ovat sitten tulleet sen mukana.
        Minulle adventismi oli kirous.


      • Kännykkä.käteen

        Soita pastorille ja kysy!


      • Advis kirjoitti:

        Jatka vaan samaa rataa! Jumalan siunaukset eivät ole sinun toivotteluistasi kiinni.

        No, jotain mätää on silloin jos seurakunta koostuu pääasiassa suuresta suvusta.


      • Advis
        Yksi_usko kirjoitti:

        No, jotain mätää on silloin jos seurakunta koostuu pääasiassa suuresta suvusta.

        Ai sinäkin yhdyt tuohon kuoroon. Väitteesi on vailla todenperää. Miksi puhut valhetta tarkastamatta ensin faktoja?


      • omituistenotustenkerho kirjoitti:

        Ja sitten kun uudistutaan, uudistutaan väärään suuntaan.

        Kuten esim. avioliittoa ei pidetä niin pyhänä kun raamattu vaatii.
        Tiettyyn sukuun kuuluvat saa tehdä "syrjähyppyjä", mutta auta armias jos "tavis sukuun" kuuluva toimii samoin, monoo tulee.
        Yhdessä asumista vihkimättömänä ei pidetä minään ainakaan kaikissa seurakunnissa. Ennen oli toisin.
        Mutta jos lihaa syöt ja otat illalla lasin viiniä nukkuaksesi paremmin, monoo tulee.
        Kahvin juoja on syntinen.
        Mutta onneksi voita saa nykyään laittaa leivän päälle ja kananmunankin saa syödä.

        Raamatun selviä ohjeita vesitetään ja tilalle laitetaan jotain Ellen White juttuja.

        «Kuten esim. avioliittoa ei pidetä niin pyhänä kun raamattu vaatii.»

        Tarkoitatko papin tai valtuutetun virkamiehen suorittamaa avioliittoon vihkimistä?

        Missä kohdassa Raamatussa määritellään se, mikä katsotaan avioliitoksi? Voitko perustella Raamatulla, että uskollisessa parisuhteessa elävä avopari jotenkin toimisi väärin?


      • Advis kirjoitti:

        Ai sinäkin yhdyt tuohon kuoroon. Väitteesi on vailla todenperää. Miksi puhut valhetta tarkastamatta ensin faktoja?

        Anteeksi kommenttini. En yhdy aloittajan kuoroon. Ja täytyy tunnustaa, että adventistit ovat kansainvälisempiä kuin uskovaiset yleensä. On kuitenkin totta, että vahvoja sukuja on joka seurakunnassa, ei ainoastaan adventisteilla. Kaikista suurin suku voisi olla vaikka vanhoillislestadiolaisilla? Käsittääkseni se, että sukua on niin paljon samassa seurakunnassa (en siis osoita mitenkään erityisesti adventisteja), on jossain määrin esteenä uuden asian omaksumiselle. Ollaan kiinni seurakunnan perinteessä. Mutta tämä on kirkkojen ongelma, että ollaan siellä omissa poppoissa ja varotaan tarkasti toisia seurakuntia tai muun kuin oman seurakunnan papin tai saarnaajan puhetta. Mielestäni tämä on vain niiiiin vanhanaikaista ja estää evankeliumin leviämistä.

        Mutta adventisteille siitä plussaa, että he eivät tuomitse kuitenkaan toisia, toisin kuin monet monet muut seurakunnat. Adventistit eivät myöskään opeta, että kaikki adventistit pelastuvat, vaan että joka seurakunnassa on niitä jotka pelastuvat ja että adventistitkaan eivät kaikki pelastu. Siis varsin terveellä pohjalla liikutaan. Tämä olkoon nyt adventisteille kehuna.

        Mutta itse olen sitä mieltä, että seurakuntien aika alkaa olla ohi ja adventtikirkkokin on vain yksi kirkko muiden kirkkojen joukossa.


    • Ellen.G.White.666

      Se mikä ei ole Herrasta lopulta tyhjiin raukeaa.

      • pyhpyh23672367

        Siksi Adventtikirkko EI raukea tyhjiin. Se on Herran silmäterä, öriset sinä mitä tahansa vastaan.


      • Hypihypi
        pyhpyh23672367 kirjoitti:

        Siksi Adventtikirkko EI raukea tyhjiin. Se on Herran silmäterä, öriset sinä mitä tahansa vastaan.

        Kuulostaa koomiselta. Tämä ei ole oikean adventistin näkökanta. Kyseessä on provo.


    • Advis

      Mollaamisesi ei toimi. Mikset julkaise koko totuutta vaan vain mielestäsi negatiiviset uutiset? Samaan aikaan Adventtikirkko on tehnyt päätöksen kunnostaa Toivonlinnaa miljoonalla eurolla seuraavan kymmenen vuoden aikana.

      • eituumitääntaaskaan

        10 vuotta ja miljoona euroa. On noin 100.000 euroa vuosi. Noin runsas 8000 euroa kuukausi. Jokaista advaria kohden 4 euroa/kk. Vau!!!

        Mikäli sikäli minä tiedän yhtään rakennus ja remonttipuuhista ja se mitä miljoonalla saadaan aikaiseksi niinkin isoon kolossiin kun Toivonlinna on, niin se on vähän sama kun minä sanoisin maalavani seuraavan 10 vuoden aikana taloni ympärillä olevan aidan. Pelkää kosmeettista höynäystä. Hölynpölyä.

        Ja kun nyt iso "maksaja" kymmenysten maksaja, luisteli avantoon, niin unohtakaa koko juttu.


      • Advis
        eituumitääntaaskaan kirjoitti:

        10 vuotta ja miljoona euroa. On noin 100.000 euroa vuosi. Noin runsas 8000 euroa kuukausi. Jokaista advaria kohden 4 euroa/kk. Vau!!!

        Mikäli sikäli minä tiedän yhtään rakennus ja remonttipuuhista ja se mitä miljoonalla saadaan aikaiseksi niinkin isoon kolossiin kun Toivonlinna on, niin se on vähän sama kun minä sanoisin maalavani seuraavan 10 vuoden aikana taloni ympärillä olevan aidan. Pelkää kosmeettista höynäystä. Hölynpölyä.

        Ja kun nyt iso "maksaja" kymmenysten maksaja, luisteli avantoon, niin unohtakaa koko juttu.

        Pointti oli se, että tuo 100 000 euron panostus vuodessa selittää hyvin tuon 60 000 euron "rahapulan".


    • O.Salonen-haudantakaa

      "Ja kun nyt iso "maksaja" kymmenysten maksaja, luisteli avantoon, niin unohtakaa koko juttu."

      Taustalla saattaa jälleen kerran olla ahneen lahkon rahanpuutteesta nousevat intressit? Jos avantoon luistelleen kymmenykset olivat huomattavat, niin mitä mahtaa olla niiden kymmenysten alkuperä ja mistä summasta niitä makseltiin?

      Jospa lahko halusikin päästä kerralla kiinni vähän isompaan vonkaleeseen niiden 10% sijasta?Olisihan se parempi kotiuttaa myös se 90 prosenttiakin lahkon nimiin?
      Miettikääpä sitä?

      • pyhpyh283782738

        Paskapuheesi ja valheesi kohtaat tuomiopäivänä.


      • typeryyksienhuippu
        pyhpyh283782738 kirjoitti:

        Paskapuheesi ja valheesi kohtaat tuomiopäivänä.

        Sanotaan Lohjalta?


    • aloittaja.sekoilee

      Aloitus on typerä.

      Isonkyrön seurakunta ja Tervajoen seurakunta yhdistyvät, eikä tarvita kahta rakennusta.

      • Lakkautetaan-varmasti

        Tottakai yhdistetään, kun ei ole enää Isokyron adventtiseurakunnassa kuulijoita. Kannattaako pastorin puhua vain neljälle seinälle?
        Kohta lakkautetaan Tervajoen adventtiseurakuntakin.


      • Loppuu-pian

        Kohta lakkautetaan adventtikirkkokin Suomessa. Se kultti on tullut tiensä päähän.


      • kysynpävaa
        Loppuu-pian kirjoitti:

        Kohta lakkautetaan adventtikirkkokin Suomessa. Se kultti on tullut tiensä päähän.

        Mikä kultti ?


    • Kuulkaas nyt lapsukaiset;

      - Isonkyrön seurakunta on tarpeeton, koska Tervajoki on lähellä. Katsokaa kartalla minkälaisesta mettäläisyydestä metsän keskellä lähes Jumalan selän takana sivistyksestä seurakunta on;
      https://goo.gl/maps/SDqVSxcSKoK2
      Ei ole kuulkaa ihmismassoja ympärillä mistä ottaa. Aikoinaan omakotitalon kokoisen ja omakotitalon tapaisilla piirustuksilla talkoilla tehty seurakunta on ollut omalle joukolleen rakas asia.
      1970 luku oli Suomessa herätyksen aikaa. Adventtikirkon kokous-sarjoja oli ympäri maata.
      Monet seurakunnat ovat perhekeskeisiä 1970 käännynnäisten -jo ikääntyneiden ihmisten ja näiden jälkipolvien jäsenyyksiä.

      Aika on muuttunut, että ihmiset eivät lähde kotiteattereistaan ulos, vaikka Ronald Reaganin ennakko-ylösnoussut haamu esiintyisi läheisellä stadionilla ilmielämävä. Heh-
      Tämän päivän ihminen ei välitä edes Jeesuksen tulosta mitään; Joh 3:16.
      Olevaisia seurakuntia kaikkia vaivaa laodikealaisuuden tauti; Ilm 3:14-.
      Maantieteellisistä ja inhimillisistä syistä ihmisiä elää erossa ryhmistä.
      En itsekään ole osallistunut kirkon toimintaan yli 10- vuoteen. Ihmisen usko ja henkilökohtainen rakkaus-suhde Jumalaan ei tarvitse kaatua vaikka elää erossa ryhmistä.
      Aina siellä missä on ihmisiä, syntyy ristiriitoja. Ongelmanratkaisuihin ei ole taidollisia ja tiedollisia ihmisiä.
      Kirkkokiinteistöjen ja etujärjesteön yhdistystoiminnan pyörittäminen viikottaisilla ohjelmilla ja kaikkine kustannuksineen on jäsenille raskastakin toisinaan. Suurempienkin seurakuntien mahdollisesti on viisaampaa vaikka vuokrata tiloja kuin että jäsenet pystyvät vanhoja isoja kiinteistöjä ylläpitämään. Kun 1970 luvun käännynnäiset ovat edesmenneitä, ei nuortenkaan resurssit riitä. Seurakuntiin ei ole ryntäystä missään. Hengellisen uskon taantumasta kärsii universaalisti koko hela Suomi ja globaalisti koko maailma. "Kolmansissa maissa" on ollut runsaita herätyksiä viime vuosina. Kasvu tulee niistä, ja kattaa ikääntyneiden ihmisten poismenoa kirkon kokonais-väkimäärän suhteen.

      Menkää etsimään Suomesta suuria hyvinvoivia seurakuntia missä kaikki olisi hyvin, ja kasvusuunnassa?
      Mene vaikka ensi sunnuntaina johonkin kansankirkkomme Jumalan palvelukseen.
      Mene johonkin muuhun 1800 luvun herätyksen globaalin uskonliikkeen seurakunnan tilaisuuteen.

      Jehovan todistajat voivat hyvin, sillä jäsenyyden ehto olla "kunnon kelpo Jehovantodistaja"
      ei täyty ellei ihminen suostu ihmisten oville.
      Jehovan todistajien teologia on olut jatkuvassa muutoksessa, kehitystäkin on tapahtunut.
      Koska lähetystyötä tekevät ihmiset joilla ei ole aina tarpeellisia lahjoja, saattaa kaupungilla Vartiotornikojun vieressä toisinaan voi olla Jehovan todistajia, jotka haukkuvat ohimeneviä ihmisiä keskenään, ja pullistavat oman rintanta, ja naureskelevat ihmisten synneille.
      Kerrostaloalueella saattaa olla keskenkasvuisia nuoria, jotka ottavat ihmisten henkilökohtaiset moraaliasiat puheekseen ovityössään. Jehovan todistaja opetetaan pitämään kaikki muut syntinsä hylänneet Jeesukselle vihkiytyneet "suuren babylonin" ihmisinä. Muissa seurakunnissa ei ole mitään Jumalalle kelpaavaa Jehovan todistajan kasvatuksessa.
      2 Tim 3:1-9.

      Kaikissa Raamattua lukevissa piireissä -seurakunnissa on yksilöitä jotka ovat uskossaan vilpittömiä. Jumala hyväksyy vilpittömät totuuden etsijät. Ihminen vastaa omalla tunnollaan Jumalan edessä itse henkilökohtaisesti. Omaan tuntoon vaikuttaa Jumalan Hengen puhuttelu, Hebr 10:12-18, ja ihmisen olevaisen tiedon määrä ja laatu.
      Näin on kaikissa Raamattua lukevissa seurakunnissa yksilökeskeinen metodi-prosessi Jumalan edessä. Aikanaan ylösnouseet -joko tuomion, tai elämän ylösousemukseen herätetyt ihmiset (Im 20, Room 6:22-23) eivät nouse tuomiolle organisaation jäsenkirjat takataskuissaan.

      Adventtikirkon toimintaa ryhmän sisältä ja riittävän etäältä nähneenä, sekä kirkon teologian perusteet hyvin tuntevana tiedän, että Adventtikirkon teologia on tiukasti ja vankasti Kristus kalliolla. Adventtikirkon teologia ei ole antanut periksi että tekisi myönnytyksiä maailman synnille vähääkään. Tässä merkityksessä Adventtikirkoon on turvallinen alusta hnegelisen arvopohjan etujäjärjestö-yhdistystoiminnoille.
      "Seurakunnan" toiminta on tarkoituksenmukainen, asiaankuuluva ja hyvä asia.

      Olevainen ihmispersoona-yksilö on aina ryhmässä ihmisten kesken, ja ryhmässä vajaiden ihmisten kanssa syntyy ristiriitojakin toiveiden ja tarpeiden suhteen olevaisen persoonallisuuden ja ryhmän välillä.
      Näin on jokaisessa seurakunnassa armaassa Suomen maassa.

      • kerettiläinen-

        # Adventtikirkon toimintaa ryhmän sisältä ja riittävän etäältä nähneenä, sekä kirkon teologian perusteet hyvin tuntevana tiedän, että Adventtikirkon teologia on tiukasti ja vankasti Kristus kalliolla. Adventtikirkon teologia ei ole antanut periksi että tekisi myönnytyksiä maailman synnille vähääkään. Tässä merkityksessä Adventtikirkoon on turvallinen alusta hnegelisen arvopohjan etujäjärjestö-yhdistystoiminnoille. #

        Jos tuo pitäisi paikkansa, niin sehän olisi ristiriidassa jopa Adventtikirkon oman opetuksen kanssa. Adventtikirkkohan opettaa myös olevansa laodikelainen seurakunta, vaikkakin se paradoksaalisesti kyllä toisaalta opettaa myös olevansa se seurakunta, joka "pitää kaikki käskyt"?

        Tämähän ei mitenkään ole mahdollista.

        Jos katsotaan, mitä Laodikean seurakunnasta todistetaan Ilmestyskirjassa, niin siitä ei ole MITÄÄN hyvää sanottavaa. Se on koko historian surkein seurakunta, vaikkakaan se itse ei sitä ymmärrä. Miten se silloin voisi pitää kaikki käskyt?

        Tämä ristiriita selittyy sillä, että muiden Äitikirkon narsistististen jälkeläisten tapaan Adventtikirkkokin harjoittaa k a k s o i s v i e s t in t ä ä ja poimii käytännössä tuosta laodikean sanomasta seurakunnalle vain tuon "penseyden", joka siis tarkoittaa seurakuntalaisten, yksilöiden penseyttä eli haluttomuutta/innottomuutta julistaa Adventtikirkon omaa "kolmen enkelin sanomaa".

        Sen sijaan Adventtikirkko ei näe, että tuossa Laodikean sanomassa todistetaan, että itseasiassa SEURAKUNNALTA (organisaatioita itseltään) puuttuu KAIKKI pelastukseen tarvittava...rikkaus, valkeat vaatteet ja silmävoide.

        Seurakunta on siis täydellisessä itseriittoisuuden tilassa, kuten narsistit yleensäkin tapaavat olla ja sen vuoksi yksilöitä...siis niitä, jotka ymmärtävät tämän ristiriidan ja kuulevat Jeesuksen äänen...pyydetään aukaisemaan ovi hänelle, joka käsittääkseni tarkoittaa kuvaannollisesti "sydämen ovea".

        Seurakunnan ovi sen sijaan pysyy tiukasti kiinni, sillä sehän ei omasta mielestään tarvitse mitään ja on aivan tyytyväinen käydessään kauppaa "Babylonin kauppiaiden" kanssa, joka se itsekin on Ilm.18:23 ja jonka tuotteita se myy eteen päin "sapattijeesus lahjakääreeseen" käärittynä.

        http://www.ts.fi/kulttuuri/95196/Kaikki yhdessa rauhan puolesta

        Ilm.3
        14 Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku:
        15 Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava!
        16 Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.
        17 Sillä sinä sanot: Minä olen r i k a s, minä olen rikastunut enkä m i t ä ä n tarvitse; ETKÄ TIEDÄ, että JUURI SINÄ olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
        18 Minä neuvon sinua OSTAMAAN MINULTA k u l t a a, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja
        v a l k e a t v a a t t e e t vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja
        s i l m ä v o i d e t t a voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
        19 Kaikkia NIITÄ, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.
        20 Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos JOKU kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.
        21 JOKA voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa.
        22 JOLLA on korva, se kuulkoon, mitä HENKI SEURAKUNNILLE sanoo.'"


    • Miettiä toki tilannekohtaiseti toisinaan voi sitäkin että palkataanko työntekijöitä viettämään mukavaa elämää patalaiskoiksi, vai onko esimies-johtaja- sen verran taidollinen ja tiedollinen, että valvoo paiskitaanko hommia palkkaa vastaan? 1 Kor 9 on valtuutus elatuksesta evankeliumista. Kyse on elatuksesta 1 Kor 9:14.
      Minne työntekijä raportoi työnsä määrän ja laadun että rahapalkan maksaja sen näkee?
      Esimiesaseman voi saada vain henkilöön jolla on työsopimus. Jäseniin ei esimiesasemaa saa, eli tässä ovat monet erehtyneet luulemaan että ovat esimies-johtajia harrastus-arvo-usko-pohjaisen yhdistystoiminnan jäseniin nähden. Päätöksenteko kuuluu aina toimielimelle, ja jokainen "johtaja" ja vastuunkantaja yhdistyksen määräaikaisia demokratian perusteella valittuihin yhdistystoiminnan käytännön tehtäviin -on aina toimielimen alaisuudessa. Toimielimestä ei voi löytyä johtajaa toiselle, sillä toimielimen (hallitus/johtokunta) jokaisen jäsenenhenkilökohtainen juridinen vastuu on yhtä suuri. Jokaisen jäsenen itsenäinen toimivalta on äänestyslappu.
      Johtajaa toiselle ei voi tehdä yhdistytoiminnassa esim. käsityöammetteihin pätevistä ihmisistä. Työsopimus on oltava molemmilla jossa esimiesasema jossa perustehtävän alaistaitovaatimukset näkyvät. Vastike-suorite- peruste on aina kysesssä jos esimies-johtaja suhteessa toiseen persoonaan.

    • Adventtikirkossa on Jumalalle/ Jeesukselle Kristukselle pyhittyneitä olevaisia Kristus uskolaisia -ihmisyksilöitä yksilönä, joille pyhittynyt Jeesus evankeliumin Raamatun usko -usko Herrassa Jeesuksessa on elämän kaiken toiminnan vaikuttimien ensisijainen määrääjä arvo, -tämä henkilökohtainen rakkaus-suhde Jumalaan Jeesukseen Kristukseen pyhittyneessä uskossa. Hebr 12:24, Ilm 14:12.

    • Adventtikirkossa on maailman arvoilla eläville ihmisille vierasta juuri siksi, että Adventtikirkon teologia perustuu kokonaan Jeesukselle Kristukselle pyhittyneen uskon arvoon.
      Siksi on mahdotonta saada laajaa maailmallista kannatusta. Kyseessä on noin vakava elämän tapojen ehdoton arvo, josta ei ole tinkimistä, mutta joka kuitenkin ihmisen heikkouksia ja vajauksia kantaa uskossa -Jumala itse.

    • Lähtekää-siitä-ulos

      "Adventtikirkossa on Jumalalle/ Jeesukselle Kristukselle pyhittyneitä olevaisia Kristus uskolaisia -ihmisyksilöitä yksilönä..."

      Ei ole ainuttakaan Jeesukselle pyhittynyttä missään kirkoissa. Se on myytti ja kirkon papiston ja pastoreiden esittämä mantra, jolla pyritään luomaan mielikuva siitä, että kirkolla olisi jokin tehtävä tai oikeus olla olemassa.
      Jumalallista oikeutta ei ole millekään kirkkokunnalle tai kristillistä nimeä kantavalle yhteisölle annettu. Ei milloinkaan, eikä missään. Joka muuta väittää se valehtelee.

      "Lähtekää siitä ulos" käsky kuuluu jokaiselle, joka kuuluu johonkin kirkkokuntaan, lahkoon, kulttiin jne. Ellet noudata kyseistä käskyä, tulet sen yhteisön/kirkkokunnan, synteihin osalliseksi, johon olet rekisteröitynyt.

      Kuten hyvin kaikki tiedämme, ahneus ja ylpeys ovat niitä pahimpia syntejä ja taipumuksia, mitä Jumala vihaa. Kirkkokunnat nykymaailmassa osoittavat suurta ylpeyttä ja ahneutta korostaessaan olevansa muita oikeaoppisempia ja tavoitellessaan suunnattomalla intensiivisyydellä maallista mammonaa ja lähimmäistensä omaisuutta. Em. synteihin sinäkin varmuudella tulet osalliseksi kuulumalla kirkkokuntiin/yhteisöihin.

      • Hebr 14:12.

        -Olet Vartiotorni seuran opettama. Seurassa on paljon ihmisiä perhesyistä. Kristukselle pyhittyneitä syntinsä hylänneitä on kirkoissa yksilöinä.
        Ovat lähteneet ulos synnin maailmasta. Kirkoissa on toimivia herätysliikkeitäkin. Paljon lähimmäistä auttavaa toimintaa kirkoilla uskosta riippumatta.


        - Jokainen kaivaa omaa lompsaa niin kuin Vartiotorniseurassakin.

        Kaikki - isojenkin kirkkojen kulut katetaan jäsenien varoilla aina.


    • Evankeliumin työ on tehty kansainvälisten organisaatioiden toimesta 1700-1800 saakka uskonpuhdistuksen aikana.
      Lutherin 1500 alussa alkanut uskonpuhdistus sai hitaasti kasvua.
      Kuninkaallinen ja keisarillinen arvopohja-instituutiot yhdistyivät keskiaikaiseen kirkkoon, ja kaikki nämä olivat insituutioita yksin tai yhdessä alueittain, ennen Lutheria ja Lutherinkin jälkeen ajat Ranskan 1700 luvun lopulla tapahtuneeseen vallankumoukseen saakka. Ranskan vallankumouksessa ihmisten viha keskiajan kirkon missioon saavutti suuret mittasuhteet ja keskiajan kirkon monopolin lopun. Ihmisen vihasivat Raamattuakin keskiajan kirkon vuoksi.
      Saksa oli vahvaa keskiaikaisen kirkon aluetta. Amerikka oli uskontovapaa maa, jonne uskovaisia pakeni uskonvihojen vuoksi, tai muun siirtolaisvaikuttimen vuoksi. New Yorkin ympäristöön syntyi satoja uskovaisten ryhmiä 1700 luvulta lähtien. Lutherin työ jatkui. Uskonpuhdistusliikkeet syntyivät 1700-1800, ja ovat kansainvälisiä organisaatioita tänään. Minun 70 000 asukkaan kotikaupungissani on yli puoli tusinaa New Yorkin seudulla 1700-1800 syntyneitä seurakuntia.
      Pienistä uskovaisten ryhmistä kasvoi globaaleja organisaatioita.

      Ei Adventtiliike suinkaan kuole.
      Aikamme näkee ko. aitojen hengellisten arvojen liikkeiden taantumaa jäsenmäärässä.
      Mitään merkitystä ei ole ihmismassalla, -ihmismaassaa sitä oikeata suurta babyloniaa, eli jumalattomalle elämänvietolle pyhittyneitä ihmisiä on turhaa houkutella kirkkoon maailman synnille myönnytystä samalla tehden. Kyllä kirkot on saatu kaikenlaisen paheellisuuden pesäksikin historiassa, joka on tietysti vain petosta ihmistä kohtaan jos ihmisille luvataan taivaspaikkoja siellä missä syntiä on pyhyyden kuorella piilotettu Raamatun Kristus uskon arvojen todellisuudelta.

      • enjääkaipaamaan

        Ei adv. liike kuole, eikai mutta tukehtuu omaan mahdottomuuteensa.
        Tai Jumala tulee ja hävittää sen yhdessä muiden suuren babylonin porttokirkkojen kanssa.


      • kuoleva.Suomi.lahko

        https://www.kainuunsanomat.fi/kainuun-sanomat/lukijan-mielipiteet/heratkaa-herran-seurakunnat-seurakuntayhtyma-veisi-varat/

        Onhan ajassa aina seurakunnat etsimässä uomaa, missä edetään kunkin aikakauden haasteisiin.

        Jopa Veikko Hurstin alkama aikakausi, missä nyt on nähtävä leipäjonot, niin kirstun pohja on näkyvissä, mistä Heikki Hursti on tuonut hätänsä esiin... . Entä sitten.????
        No, yhteiskunta on otettava vastuu leipäjonoista. Onhan se tavallaan häpeä maallemme, että ko. jonoja on yleensä olemassa. Se on huonon johtamisen tulos.
        Onko suomalainen lahko kuolemassa rakkaudettomuuteen? Loppuu naurajien elämä.
        Ei olla osattu hoitaa omaa kanaaninmaatamme, vaan pahuutemme on mitannut hyvinvoinnin pois taitamattomuuttamme.


      • kuoleva.Suomi.lahko

        http://blogit.apu.fi/uuninpankkopoikasakutimonen/2018/01/24/miksi-en-ole-yllattynyt/

        Leipäjonoista meihin ja siksi mietittävää.

        Näin kävi työttömien kohdalla. Maan hallitus päätti ruveta antamaan heille keppiä, ja mediaan alkoi löytyä ilmeisen fiktiivisiä Sossu-Tatuja, jotka rehvastelivat laiskuudellaan ja runsailla tuillaan. Juttujen kommenttikentät ja yleisönosastot täyttyivät raivoavista kansalaisista, jotka vaativat lisää kuria ja tukien poistamista. Ihan sama voidaan tehdä mille tahansa ihmisryhmälle, ja todennäköisesti tullaan tekemäänkin. Jo nyt on väläytelty, että mikäli talouden korjaustoimet eivät pure, niin leikkuri on kohdistettava kaikkeen sosiaaliturvaan, mukaan lukien eläkkeet.

        Ennen kuin rupeatte ilakoimaan työttömien saamasta kepityksestä, niin miettikääpä, että seuraavana kepitettävänä voitte olle itse.

        linkissä koko juttu.

        Sitten äänestämään


      • enjääkaipaamaan kirjoitti:

        Ei adv. liike kuole, eikai mutta tukehtuu omaan mahdottomuuteensa.
        Tai Jumala tulee ja hävittää sen yhdessä muiden suuren babylonin porttokirkkojen kanssa.

        Anna Jumalan tuomita, niin teet viisaasti.


      • Uskonnot.ovat.tätä
        jarinhotelli1 kirjoitti:

        Anna Jumalan tuomita, niin teet viisaasti.

        "Anna Jumalan tuomita, niin teet viisaasti."

        Sellainen ajatus on typeryyttä.
        Se on viisautta, että jättää jumalat vain sinne satukirjojen lehdille.
        Jumalharhaisuus on hulluutta ja mielenvikaisuutta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2591
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe