Ubuntu päivitys tyrkyttää otsikon ohjelmaa ja samassa Sulautettu GNU C-kirjasto: jaetut kirjastot.
Yritin selvittää tuon ohjelman tarkoitusta ja tarvetta, mutta se ei auennut minulle tuolta.
https://transmissionbt.com/about/
Ehtiskö joku selvittää lyhyesti yksinkertaisin sanoin mitä tuolla tehdään?
Ubuntu 14.04
Transmission BitTorrent-sovellus
8
134
Vastaukset
- jalaa1x
BitTorrent on P2P (peer-to-peer) sovellus, missä ladattavaa tiedostoa jaetaan samalla itsekkin muille lataajille. BitTorrent on tullut enemmänkin tunnetuksi siitä, että sitä käytetään elokuvien, musiikin jne. lataamiseen verkosta. Ohjelma itsessään ei ole laiton/edes taiteile harmaalla alueella. Käyttö mihin/miten sitä käyttää ratkaisee. Torrentin lataaminen vaatii aina .torrent päätteisen linkin lataamisen, että lataus voi alkaa. Torrentteina jaetaan mm. Linux distroja.
- wsxz
En lataa koneelle elokuvia tai musiikkia enkä myöskään jaa niitä.
Päivitykset olen käsittääkseni saanut normaalisti ja järjestelmän vaihdon olen tehnyt tikun avulla. Silloin on tikussa valmiina järjestelmä mikäli sen tarvitsee myöhemmin asentaa uudelleen.
Ymmärtääkseni en tarvitse tuota mihinkään, joten voinen poistaa sen asennettavista päivityksistä ilman ongelmia. Eikö vain?- iivari.julma
Ko ohjelma jää sitten päivittämättömänä Ubuntuusi.
- wsxz
iivari.julma kirjoitti:
Sovellusvalikoiman mukaan tuota ohjelmaa ei ole vielä koneellani eikä tuo tunnu päivitykseltä. Koko on 5,3 Mt ja kirjasto 4,8 Mt.
- wsxz
iivari.julma kirjoitti:
Ups...
Työpöydän vasemmalta ylhäältä tuo lähes pyöreä kolmepulttinen epäkesko häkkyrä. Löytyi tuo ohjelma jo koneelta vaikka valikoima ei sitä kertonut.
Joo, päivitetään. Asia on finaalissa.
Kiitos teille molemmille.
Asennuksessa tulee aina mukana ohjelmia joita ei tarvitse. Esim. Sähköpostiohjelmaa en ole käyttänyt kun selaimellakin toimii. Jotkut voivat käyttää torrent-tyyppistä tiedostojen jakoa tietämättään. Jotkut suoratoistopalvelut käyttävät sitä. Torrent usein nopea tapa ladata vaikka linux jakelu ja se ei rasita palvelinta. Kaikilla ei ole mahdollista ylläpitää tehokkaita palvelimia.
Yle Areena ostaa jakelupalvelunsa. Jos se käyttäisi torrent-tyyppistä tekniikkaa eli käyttäjät lähettäisivät toisilleen osia tiedostoista palvelimien kuorma laskisi ja rahaa säästyisi.- 4646
Harva varmaan tulee tarkistaneeksi noita tarkistussummia latauksissa, torrent-latauksissa se tarkistetaan automaattisesti joten tuo vähän lisäturvaa.
- mediumtaso
Eikös se ole tuo CVE-2018-5702.
https://people.canonical.com/~ubuntu-security/cve/2018/CVE-2018-5702.html
Asentu myös tänne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1975888Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442787- 442277
- 932019
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2381981Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2291365- 761332
Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131257Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j41197Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa2811184