Jälleensyntymä

MEläjä

Jälleensyntymään viittaavat ns. 'kuoilemanrajakokemukset', jolloin kokija on irti kehostaan ja etenee vaihe vaiheelta valoon, kunnes hänelle sanotaan että sinun aikasi ei ole vielä tullut?
Kuvatun tyyppisiä ilmiöitä on tuhansia, siis laitettu ylös kirjoihin, mutta arvata saattaa että tapauksia on summaton määrä.

14

339

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MEläjä

      "Kohdatessani valon lähteen pystyin näkemään sen sisälle. En tiedä edes kuinka alkaisin kuvata ihmisen kielen sanoin niitä tunteita, joita koin nähdessäni tuon valon. Edessäni oli jättiläsmäisen suuri ääretön rauhan maailma, jossa oli rakkautta, energiaa ja kauneutta. Tuntui kuin koko ihmisen elämä olisi täysin merkityksetön verrattaessa sitä tähän. Ja kuitenkin tuo valo korosti elämän tärkeyttä samanaikaisesti kun se esitteli kuoleman tapana astua erilaiseen ja parempaan elämään. Siinä oli kaikki elämä, kauneus ja kaiken olemassaolon perimmäinen tarkoitus. Koko maailmankaikkeuden ikuinen energia oli siinä yhdistettynä. (Morse 1990)

      Tässä yksi kuolemanrajatapauksen kokijan kertomus tunnoistaan siirtyessään ns. kolmanteen vaiheeseen.

      • MEläjä

        "Havaitsin olevani tässä valtavan kirkkaassa valossa ja koin rauhaa. Tunsin valon ja rauhan olevan yksi ja sama asia. Tiedän vain, että olin siellä. En pelännyt, kki oli hyvin kaunista. En pysty mitenkään kuvailemaan sitä. En muista kuinka tulin sinne, muistan vain, että yhtäkkiä olin tuossa valossa ja kaikki ympärilläni oli suunnattoman kaunista. En kokenut minkäänlaista erillisyyttä, olin valossa ja yhtä sen kanssa." (Grey 1985)


    • kaunauskossa

      Asiassa on vain puolitotuus. Kyllä ihmisessä on ruumiista erillinen sielu, mutta ruumiiseen en synnytään vain yhden kerran. (Sielunvihollinen voi antaa ajatusmaailmaan harhoja että maan päällä on eletty joskus aikaisemminkin. Näin on määrätty sen jälkeen kun ihminen lankesi syntiin. )Kuolema tuli osaksemme mutta Jeesuksessa Kristuksessa kuolema on voitto ja uusi mahdollisuus. Jumala sovitti ihmisen lankeemuksen Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen kautta .

      • Luterilainen Raamatuntulkinta on kiitetävästi hallinnassasi.
        Ihmisillä on kuitenkin kokemuksia jotka ovat heille todellisia. Niitä kokemuksia ei voi poistaa vain siksi että eräs uskonnollisuuden muoto puhuu sielunviholisista.
        Itse koen että pystyesäni kokemaan jotakin sen mahdollisuuden sihen kokemukseen olen saanut Luojaltani. Minulla ei ole minun sieluni vihollista muutoin kuin sillon kun alan pelkäämään että minun ja Luojani väliin mahtuu jokin vihollinen.
        Pelko on ainut pelättävä asia.


      • MEläjä

        Kyllä, pelko on negatiivinen asia joka todella sulkee portteja. Yhtä totta on se, että ellei pysty rakastamaan itseään, ei pysy aidosti rakastamaan ketään. Tässä asiassa voidaankin lainata suoraan Jeesusta...."Rakasta lähimmäistä, niinkuin itseäsi".


    • On turhaa mystiikkaa sanoa menneitä elämiä tämän hetken syyksi tai on turha kuvitella että tulevaisuus on siellä tai täällä.
      Menneisyyttä ei voi muuttaa, tulevaisuutta ei ole koska silloinkin se on nyt.
      Voin kuitenkin ennustaa eli luoda tulevasuuteni.
      Kuten tuolla aiemmin ilmaisin minun ja Luojani väliin ei todellisuudessa sovi mitään. Kaikki mitä tapahtuu on minulle totuuden kannalta välttämätöntä ja hyödyllistä, silloin ei ole merkitystä menneillä eikä tulevilla "elämillä". Tällätavoin tiedän tulevaisuuteni.
      Tulevaisus ei ole hyvä eikä paha se on paras mahdollinen. Aivan kuten se pojalainen kirvesmies, hyvää yritetään mutta parasta pukkaa. Siinä on täysi syy rakastaa itseään ja silloin rakastaa kaikkea mikä on.
      (Hirveyksiä tapahtuu mutta silloin minun on annettava anteeksi ajatukseni hänestä - tekijästä - teko tuomitaan)
      Jos jään vellomaan ja syytämään silloin vellon omissa ajatuksissani omia mielikuviani, enkä näe siinä mitään järkeä.

      Aika käsitys hyvinkin mahdollistaa kuvittelemaan että henkilö on tullut kokemaan tietyt asiat. Jolloin voidaan katsoa että vahinkoa tuottanut on tullut kokemaan aiemmin tekemänsä hirmuteon valitsemalla tähän hetkeen "uhrin" osan sen ihmisen kanssa jonka kanssa "aiemmin" on osat ollut päinvastoin. Silloin nimenomaan selvenee anteeksianon merkitys

      • sielu
        voidaan katsoa että vahinkoa tuottanut on tullut kokemaan aiemmin tekemänsä hirmuteon
        sielun
        valitsemalla tähän hetkeen "uhrin" osan sen ihmisen kanssa jonka kanssa "aiemmin" on osat ollut päinvastoin.

        Ruumis ei jälleensynny sielu eli entiset virheelliseti tehdyt toimet saavat uuden kehon ....Sama ilmentymä (sielu/keho) toki tulee niiden aikaisempien onnistumistenkin kanssa siksi meillä on "ihmelapsia" ja lapsia jotka jo puhumaan opittuaan toteavat että tämä on unta
        Sielu syntyy uudelleen Kunnes tämä on Täytetty


    • jälleen syntymistä ei ole olemassakaan.

    • velho3

      Mitä ns. jälleensyntymä on todellisuudessa
      MIKÄ JÄLLEENSYNTYY

      iHMISINÄ OLEMME MYÖS HEMKISESTI syyn ja seurauksen lain alaisia, jote olemme sitoneet itsemme aikaan jolloin lensimme ulos paratiisitilasta jossa ihminen eli
      Näin menetimme yhteyden kaiken lähteeseen
      Sen seurausta on sitten tämä kaaosmainen, kärsimysten ja väkivallan täyttämä maailma
      LUOMAMME TEKOJEN syyt ja seuraukset eivät voi hävitä fyysisessä kuolemassa, vaan niiden on jatkettava syntyväss lapsessa joka saa ne kannettavaksee psykologisena perimänä, eli perisyntinä.

      Vapautua luomasta uutta perimää on ymmärrettävä miten ja miksi tuo perimä on syntynyt menneisyydessä jolloin tuo ketju vapauttu, tuosta perimän taakasta

      • M.Eläjä

        Olen löytänyt jotain,
        jotain hyvin harvinaista olen löytänyt;
        sen arvoa ei kukaan voi saada selville.

        Lepään siinä, selepää minussa,
        me olemme yhtä kuin vesi,
        joka on sekoitettu veteen.
        Hän, joka tämän tietää, ei koskaan kuole.

        Hän, joka ei tiedä,
        kuolee yhä uudelleen.

        -Kabir


      • MEläjä

        Toisen ihmisolennon rakastaminen
        on kenties tehtävistä kaikkein vaikein.
        Se on lopullinen ja viimeinen testi,
        työ, johon kaikki muu vasta valmistelee meitä.

        -Ranier Maria Rilke


    • seitsemänkymppinen

      Koska kuolemanraja kokemukset ovat kaikilla samanlaisia ehkä syynä yksinkertaisesti on kehomme reaktiot kuoleman lähestyessä eikä mitään yliluonnollista.

      • Eikö kuitenkin mieli ja keho ole eri asia, ei yliluonnollista
        Keho ei ajattele. Tietoisuus jatkaa - keho hiipuu, joku muistaa unensa, joku muistaa kokemuksensa narkoosissa, joku muistaa tajuttomuuden aikaiset mielikuvat. Minä en muista juuri mitään :)


      • MEläjä

        BettyJ. Eadie meni kokemuksissa pidemmälle, ensin nämä aina toistuvat ensivaiheet ja siihen seuraa jatkoa ns. 'valon' kohtaamisen jälkeen.
        Kuvailu on selkeää niiltä osin kun hänen sallittiin muistaa ja tehtiin selväksi että hänen tulonsa oli ennenaikainen, pitäisi palata mutta valinta oli hänen?
        Jos hän olisi jäänyt, olisi väistämätön toteutunut seuraavassa elämässä, eli sen eläminen uudelleen mitä nyt jäisi suorittamatta(karma).
        Muistaa kapinoineensa paluuta vastaan, vaikka kotona oli puoliso ja muistaakseni viisi lasta.
        Mutta kaikki maallinen oli toisarvoista, kun hän vertasi sitä lukuisiin kokemuksiinsa tässä valon maailmassa.

        Outoa olisi ajatus, että kaikki olisi ainoastaan jotain aivojen 'jälkikaikuja' ja tätä Bettyn kokemusta on mahdoton kuvailla, sen pitää itse lukea ja sitten ajatella uudestaan koko prosessi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      946
    2. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      840
    3. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      783
    4. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      731
    5. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      727
    6. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      719
    7. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      697
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      682
    9. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      107
      673
    10. Pistetään panokset

      Vielä korkeammalle! Eli mitäs numeroa kaipaat? Kaikki mukaan! Itse kaipaan 5
      Ikävä
      35
      610
    Aihe