Terapeutti luulee ujon muuttuvan

Tomaatti4

Olen siis aina ollut ujo, selektiivinen mutistisuus on luokiteltu jo pienenä, tuo on valikoiva puhumattomuus. Joillekin puhun joillekin en. Nykyään kommunikoin pakollisissa asioissa ihan ok. Mutta en kauheasti osaa kaverustua ihmisten kanssa. Olen ollut yhdessä työpajassa kuntouksessa ja nyt opiskelupaikassa.
Muuten olen edennyt asioissa, mutta mihinkä tämä ujous muuttuisi? Terapeuttini tuntuu kuitenkin odottavan sitä ja luulevan, että muutun jotenkin. Se on vähän stressaavaa, koska koen, että tuollainen pidättyväisyys on kuitenkin luonteenpiirteeni. Tuttujen tai perheen parissa olen kuitenkin puhelias. Ehkä sitä olisi hyvä olla ihmisseuraa perheenkin lisäksi, varsinkin kun äitini kuoli pari vuotta sitten ja perhe on sikäli kutistunut. Netissä tai muuten kirjallisessa muodossa pystyn ilmaisemaan itseäni paremmin ja juttua yleensä tulee.
On myös ollut joitain treffejä nettituttujen kanssa aiemmin. Ja yliopistossa ollessa olin sosiaalisempi. Nykyään en löydä paljon kiinnostusta ihmisiin. Olen ehkä aika vaativa sitten seuran suhteen. Samoin kuin miesten.
Narsisteista on sanottu jotenkin, että he ovat niin itsekeskeisiä, niin he eivät huomaa muita ja sitten taas: yhtä yksinäisiä ovat itseriittoiset; he eivät tarvitse ketään. Koen olevani vähän tuollainen. Paitsi, että miestä kaipaisin. Mutta stressaa terapeutin jatkuvat "vaatimukset" olla sosiaalisempi. Toisaalta kaipaisin ehkä kavereita, mutta olen kyllä tottunut olemaan yksin ja sopeutunut tilanteeseen. Koska olen lähes aina ollut yksin, enkä ehkä kuvittelekaan enää löytäväni kavereita. Mihin se tilanne tästä muuttuisi.
Toisaalta rakastuneena ja ihastuneena käyttäydyn aivan päättömästi ja teen kyllä ihastukselleni selväksi tunteeni, en ehkä sanomalla suoraan, mutta muilla tavoin.

1

172

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 42c

hei, tässä terapeuttisi. anteeksi erehdykseni kun vaadin olemaan sosiaalisempi. tarkoitin itsevarmempi. tiedät itse parhaiten missä seisot ja kuka olet ja sitä rataa. loput meidän tapaamisistamme onkin peruttu. hyvää loppuelämää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      156
      2677
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      199
      1957
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1706
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1638
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1421
    6. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      75
      1098
    7. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1040
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    9. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      26
      1004
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      191
      954
    Aihe