Terapeutti luulee ujon muuttuvan

Tomaatti4

Olen siis aina ollut ujo, selektiivinen mutistisuus on luokiteltu jo pienenä, tuo on valikoiva puhumattomuus. Joillekin puhun joillekin en. Nykyään kommunikoin pakollisissa asioissa ihan ok. Mutta en kauheasti osaa kaverustua ihmisten kanssa. Olen ollut yhdessä työpajassa kuntouksessa ja nyt opiskelupaikassa.
Muuten olen edennyt asioissa, mutta mihinkä tämä ujous muuttuisi? Terapeuttini tuntuu kuitenkin odottavan sitä ja luulevan, että muutun jotenkin. Se on vähän stressaavaa, koska koen, että tuollainen pidättyväisyys on kuitenkin luonteenpiirteeni. Tuttujen tai perheen parissa olen kuitenkin puhelias. Ehkä sitä olisi hyvä olla ihmisseuraa perheenkin lisäksi, varsinkin kun äitini kuoli pari vuotta sitten ja perhe on sikäli kutistunut. Netissä tai muuten kirjallisessa muodossa pystyn ilmaisemaan itseäni paremmin ja juttua yleensä tulee.
On myös ollut joitain treffejä nettituttujen kanssa aiemmin. Ja yliopistossa ollessa olin sosiaalisempi. Nykyään en löydä paljon kiinnostusta ihmisiin. Olen ehkä aika vaativa sitten seuran suhteen. Samoin kuin miesten.
Narsisteista on sanottu jotenkin, että he ovat niin itsekeskeisiä, niin he eivät huomaa muita ja sitten taas: yhtä yksinäisiä ovat itseriittoiset; he eivät tarvitse ketään. Koen olevani vähän tuollainen. Paitsi, että miestä kaipaisin. Mutta stressaa terapeutin jatkuvat "vaatimukset" olla sosiaalisempi. Toisaalta kaipaisin ehkä kavereita, mutta olen kyllä tottunut olemaan yksin ja sopeutunut tilanteeseen. Koska olen lähes aina ollut yksin, enkä ehkä kuvittelekaan enää löytäväni kavereita. Mihin se tilanne tästä muuttuisi.
Toisaalta rakastuneena ja ihastuneena käyttäydyn aivan päättömästi ja teen kyllä ihastukselleni selväksi tunteeni, en ehkä sanomalla suoraan, mutta muilla tavoin.

1

120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 42c

      hei, tässä terapeuttisi. anteeksi erehdykseni kun vaadin olemaan sosiaalisempi. tarkoitin itsevarmempi. tiedät itse parhaiten missä seisot ja kuka olet ja sitä rataa. loput meidän tapaamisistamme onkin peruttu. hyvää loppuelämää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      1922
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe