ateisti ei usko olemattomia

mikävitunjumala

Jumala on olematon, jolle terveet ei keksi mitään käyttöä.

33

271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Jumala on olematon, jolle terveet ei keksi mitään käyttöä."

      Jos Jumala olisi olematon, ateismilla ei olisi mitään käyttöä.

      • Mitä arvelet?
        Pääseekö kreatonisti Laura Huhtasaari pressanvaalien toiselle kierrokselle.? Niin hän on persu ja hurskas lajitoveri.


      • Vain yhden Jumalan palvominen on mielenköyhyyttä ..ja rasismia jumaloita kohtaan
        - Mark5


      • dkmjvk

        Me kaikki olemme ateisteja joko pelkästään joihinkin tai sitten kaikkiin jumaliin nähden.


      • Mark.luuvitonen

        Jos Jumala olisi olemassa, sinun ei tarvitsisi käydä valehtelemassa täällä.


      • Vennamonvarjo112

        Omituinen yhtälö.
        Ateisti yrittää väittää olemattomaksi sellaisen.johon ei itse usko
        Miksi taistella sellaisen asian kanssa jota heidän mielestään ole edes olemassa.
        Aikamoista ajan ja energian tuhlausta.
        Tuntuu jopa järjettömältä..suorastaan yksinkertaiselta ajattelulta.
        Vai ovatko ateistit oikeasti niin aivottomia...ei uskoisi..mutta tässä Jumala asiassa menevät pahasti..käsityskyvyn alapuolelle.
        Lievästi huvittavaa..


      • Vennamonvarjo112 kirjoitti:

        Omituinen yhtälö.
        Ateisti yrittää väittää olemattomaksi sellaisen.johon ei itse usko
        Miksi taistella sellaisen asian kanssa jota heidän mielestään ole edes olemassa.
        Aikamoista ajan ja energian tuhlausta.
        Tuntuu jopa järjettömältä..suorastaan yksinkertaiselta ajattelulta.
        Vai ovatko ateistit oikeasti niin aivottomia...ei uskoisi..mutta tässä Jumala asiassa menevät pahasti..käsityskyvyn alapuolelle.
        Lievästi huvittavaa..

        <<Ateisti yrittää väittää olemattomaksi sellaisen.johon ei itse usko>>

        Ei vaan tuo on luonnollinen "yhtälö". Pääsääntö on että me kaikki jätämme huomiotta ne asiat joiden olemassaololle emme tiedä minkäänlaissta perustetta.

        Miten otat huomioon sen, että ulko-ovesi edustalla saattaa ehkä vaania illuminaatilta käskyn saanut kirvesmurhaaja sinua odottamassa? Entäpä miten varaudut siihen mahdollisuuteen että Zorg-planeetan yliälykkäät olennot vaikuttavat telepaattisesti ajatuksiisi?

        No mitä sitten jos joku uskoo illuminaatin palkkaamaan kirvesmurhaajaan tai Zorg-planeetan telepaatikoihin? No ei mitään niin kauan kun uskova pitää uskomuksensa omana tietonaan. Kuitenkin kun joku kahjo esimerkiksi väittää, että vasenkätiset ja punatukkaiset miehet eivät saa mennä naimisiin, koska Zorg-planeetan ylivertaiset asukkaat eivät hyväksy sitä, niin älyvapaasta uskomuksesta tulee myös yhteiskunnallinen ongelma ja Zorg-uskomusta kannattaa vastustaa ja osoittaa sen järjettömyys.


      • Laurakin_tietää_tämänkin
        epikuros kirjoitti:

        Mitä arvelet?
        Pääseekö kreatonisti Laura Huhtasaari pressanvaalien toiselle kierrokselle.? Niin hän on persu ja hurskas lajitoveri.

        Luomiskertomus on nyt todistettu oikeaksi https://www.youtube.com/watch?v=VJeKSmW189g


    • Ateisti_ei_käsitä_armoa

      "ateisti ei usko olemattomia"
      "Jumala on olematon, jolle terveet ei keksi mitään käyttöä."
      oxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxo

      Jeesus tiesi tämän:

      Markus 2:16-17:
      Kun fariseusten kirjanoppineet näkivät, että hän söi syntisten ja publikaanien kanssa, sanoivat he hänen opetuslapsilleen: "Publikaanien ja syntistenkö kanssa hän syö?"
      Sen kuullessaan Jeesus sanoi heille: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."

    • olenateisti

      Onko uskovan vaikea käsittää että on kysymys uskosta. Että uskotaan jonkin olevan olevan olemassa. Ateistille jumalia ei ole olemassa, eikä voikaan olla. Ja miksi olisi? Lähtökohtahan on ettei jumalia todellisuudessa ole olemassa, ja uskova luulee, että usko tekee jonkin mahdolliseksi ja olemassaolevaksi.

      • xz..xzxz

        Ymmärtänet itsekin, että tuo mitä itse kannatat, on käänteisuskoa. Ei ole mitään järkisyytä sanoa, että jumalia tai korkeampia voimia, ei ole olemassa. Tunnesyyt ovat siiten erikseen, mutta kun niitä on täällä kysytty, niin mitään selvää ja rehellistä vastausta ei tule.


      • kivjf
        xz..xzxz kirjoitti:

        Ymmärtänet itsekin, että tuo mitä itse kannatat, on käänteisuskoa. Ei ole mitään järkisyytä sanoa, että jumalia tai korkeampia voimia, ei ole olemassa. Tunnesyyt ovat siiten erikseen, mutta kun niitä on täällä kysytty, niin mitään selvää ja rehellistä vastausta ei tule.

        Ateismi on todisteiden puuttumisesta seuraava uskon puuttuminen.
        Heti kun jumalat näyttävät itsensä ja todistavat olevansa mitä väittävät, vaikka nyt sitten pysäyttämällä maan pyörimisen akselinsa ympäri pariksi tunniksi, voin ottaa kantani uudelleen arvioitavaksi.


      • eipäkestä
        kivjf kirjoitti:

        Ateismi on todisteiden puuttumisesta seuraava uskon puuttuminen.
        Heti kun jumalat näyttävät itsensä ja todistavat olevansa mitä väittävät, vaikka nyt sitten pysäyttämällä maan pyörimisen akselinsa ympäri pariksi tunniksi, voin ottaa kantani uudelleen arvioitavaksi.

        Ota yli 5 grammaa kuivattuja suippumadonlakkeja, tai breakthrough annos DMT:tä, niin Jumala näyttää itsensä. Voit toki myös luottaa asiassa muiden sanaan. Mielestäni on ihan söpöä että aina löytyy tulokkaita jotka tietävät kaikesta kaiken ja tulevat sitten kokeneemmille valistamaan. Vähintään yhtä söpö on heidän reaktionsa kun heiltä kysyy mikä heidän historiansa suurin annos psilosybiiniä tai DMTtä on.


      • sdkvnbi
        eipäkestä kirjoitti:

        Ota yli 5 grammaa kuivattuja suippumadonlakkeja, tai breakthrough annos DMT:tä, niin Jumala näyttää itsensä. Voit toki myös luottaa asiassa muiden sanaan. Mielestäni on ihan söpöä että aina löytyy tulokkaita jotka tietävät kaikesta kaiken ja tulevat sitten kokeneemmille valistamaan. Vähintään yhtä söpö on heidän reaktionsa kun heiltä kysyy mikä heidän historiansa suurin annos psilosybiiniä tai DMTtä on.

        "Ota yli 5 grammaa kuivattuja suippumadonlakkeja, tai breakthrough annos DMT:tä, niin Jumala näyttää itsensä."

        Että huumeita naamaan niin johan alkaa jumalia ja pikkupiruja jaloissa pyörimään?
        Ilman muuta : -)

        "Hallusinaatioiden syyt

        - Hallusinaatiot voivat olla seurausta joko mielenterveyden häiriöstä tai syyt voivat olla elimellisiä, eli taustalla voi olla jokin fyysinen sairaus.

        - Myös erilaiset päihteet ja niiden vieroitusoireet voivat aiheuttaa hallusinaatioita.

        - Kaikissa tapauksissa on syytä hakeutua lääkäriin, jossa voidaan määrittää aistiharhojen tarkempi syy ja tämän jälkeen tehdä hoitosuunnitelma."

        https://www.mielenterveystalo.fi/aikuiset/Tietopankki/tietoa_oireista/Pages/aistiharhat-hallusinaatiot.aspx

        Myös alkoholilla on aistiharhoja ja sekavuutta aiheuttavia vaikutuksia.

        https://www.paihdelinkki.fi/fi/tietopankki/tietoiskut/alkoholi/alkoholipsykoosi


        "Mielestäni on ihan söpöä että aina löytyy tulokkaita jotka tietävät kaikesta kaiken ja tulevat sitten kokeneemmille valistamaan."

        Sepä on todella mukava kuulla, että tulokkaat ovat sinun mielestäsi söpöjä, mutta hieman epäselväksi jäi se mihin heidän piti tulla valistamaan ja minkä vuoksi? : )

        "Vähintään yhtä söpö on heidän reaktionsa kun heiltä kysyy mikä heidän historiansa suurin annos psilosybiiniä tai DMTtä on."

        Jo toistamiseen on mukava kuulla, että ihmiset ovat söpöjä, etenkin heidän reagoidessaan sinun uteluihisi huumausaineista. : )

        Mutta se tässä on edelleen epäselvää, että miksei tämä "Jumala" tosiaan vaikka pysäytä maan pyörimistä, mikä olisi todellinen merkki jostain niin suuresta, että sitä voisi kutsua vaikka siksi.

        Unessa, ja varmaan myös huumausaineiden aiheuttamissa tajunnantilan muutoksissa voi "kokea" miltei mitä tahansa, mutta eivät ne ole mitään todisteita mistään jumalista tai muista vastaavista.
        Nappailehan iisisti, ettei aine vie ja ihminen vikise.


      • Siitä-se-selviää

        "Ateistille jumalia ei ole olemassa, eikä voikaan olla. Ja miksi olisi? Lähtökohtahan on ettei jumalia todellisuudessa ole olemassa, ja uskova luulee, että usko tekee jonkin mahdolliseksi ja olemassaolevaksi."

        ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
        Lähtökohtaisesti olet siis ateisti, jumalaton, mutta onko niin, että uskovaiset ovat uhka tälle lähtökohtaiselle jumalattomuususkollesi. Vai kateuttako. Eräs henkilö oli tullut uskoon ja tämän kaveri oli avoimesti kertonut olevansa kateellinen tälle uskoon tulleelle kaverilleen. Aika hämmästyttävää.

        Kuule! Ei kukaan vaatimalla vaadi tai pysty käännyttämään sinua pois jumalattomuudestasi. Sinähän olet nyt sujut kristinuskon kanssa, ja kun kuolet, niin tulet näkemään onko vastassa Jumala vai Saatana, Taivas vai Helvetti, vai oletko tullut keskelle ”ei mitään”.


      • olenateisti

        Ei suinkaan uhka vaan ihmettelen sitä, kuinka kukaan voi uskoa jumalaan. Mihin tarvitaan uskoa? Mitä uskoon tulolla halutaan saavuttaa? Kun minä kuolen, tietoisuuteni lakkaa, ja ruumiini maatuu. Se on tosiasia. Mitään muuta ei ole. Miksi pitäisi olla?


      • Siitä-se-selviää

        Heitän Jumalan välittömästi alas Taivaasta jos minulle alkaa päteä. On jo nyt niin paha tämä maailma, ettei Jumala osaa sitä johtaa. Idiootti.

        Haluan itse tulla Jumalaksi jos se sillä asettuu. "Suu kiinni hölmö ateisti" on kommenttini myös Jumalalle, ellei Hän minua usko. Ainainen Voima, ei rakkaus, on Jumalan ainoa ns. vaaliase ja ase, se on uskovaisten tapa hoitaa asioita. niin tapa on uskovaisten ainoa käytöstapa.


      • parahultainen_
        Siitä-se-selviää kirjoitti:

        Heitän Jumalan välittömästi alas Taivaasta jos minulle alkaa päteä. On jo nyt niin paha tämä maailma, ettei Jumala osaa sitä johtaa. Idiootti.

        Haluan itse tulla Jumalaksi jos se sillä asettuu. "Suu kiinni hölmö ateisti" on kommenttini myös Jumalalle, ellei Hän minua usko. Ainainen Voima, ei rakkaus, on Jumalan ainoa ns. vaaliase ja ase, se on uskovaisten tapa hoitaa asioita. niin tapa on uskovaisten ainoa käytöstapa.

        Olen samaa mieltä. Jeesusta on pidetty perusteettomasti syyttömänä jo 2000 vuotta. Totuus kuitenkin on että JEESUS ON SYYLLINEN.

        Ihmiskunta on viaton ja puhdas sydämeltään. PISTE.


    • fariseus_tiesi_totuuden

      <<<Kaikki olivat yhtä mieltä siitä, että hän oli syyllinen ja ansaitsi kuoleman. (Markus14:64)>>>

    • Kirjakääröt

      Mark.14:64 Biblia (1776). Te olette kuullet Jumalan pilkan. Mitä te luulette? Niin he kaikki tuomitsivat hänen olevan vikapää kuolemaan.

    • zzxxv

      Tässäkin ketjussa taas totuuden vastaisesti väitetään, että mitään todisteita Jumalasta ei ole. No, mitäöhän sitten ovat ilmestykset joita ovat todistaneet samanaikaisesti kymmmenetkin tuhannet silminnäkijät?

      Fatiman tapahtumien autenttisuutta eivät epäile ufotutkijatkaan, eikä ole epäiystäkään siitä, että "aurinkoihme" nähtiin Fatimassa 13.10.1918. Tapahtumien tulkinta kuitenkin vaihtelee edelleen. Jotkut kannattavat mieluummin ET-hypoteesia kuin Jumalan(taivaallisten voimien) ihmettä.

      Nythän UFOt ja ET:t on sitten jo virallisestikin tunnustettu kun Pentagon julkisti ufo-ohjelmansa olemassaolon hiljattain, mutta silti ufoista ja et-olennoista suuri yleisö ei edelleenkään tiedä juuri mitään. Edelleen vallitsee se tilanne, että jotkut hyväksyvät kyllä ufot et-olennotkin, mutta eivät taivasvoimia.Mielestäni Raamatunkin kuvaamia ilmestyksiä ja enkelikonkteja voi ymmärtää vain siten, että hyväksyy sen, että on olemassa taivaallisten Valon voimien suuri joukko, jotka tulevat Taivasten maailmoista.Taivaat taas ovat korkeampien ulottuvuksien Valon maailmoja, eikä lähin Taivas ole fyysisesti kovinkaan kaukana.

      Elämme monimutkaisessa ja valtavan suuressa maailmankaikkeudessa. Helppoja ja yksinkertaisia vastauksia moniin kysymyksiin ei ole. Ihminen on kuitenkin usein taipuvainen hakemaan helppoja selityksiä ja uskoo siihen mihin haluaa uskoa."Jumalakin" nähdään usein liian yksiulotteisesti, mikä johtunee siitäkin, että nykyään korostetaan "yhtä Jumalaa"." Yksi Jumala" on kyllä sikäli tottakin, että on olemassa vain yksi Korkein Luoja/Korkein Voima...ja vain yksi Taivaallinen Hierarkia.

      https://www.netikka.net/mpeltonen/fatima2.htm

    • jeeeeeeee

      Oletko aivan varma terveydestäsi,minä taas ymmärtäisin näin että Jumalattomat ovat teoillansa ja puheillansa menettäneet Taivallisen Isän rakkauden. Mutta eipä hätiä mitiä, teillä on vielä ne taistelut edessä päin, mitkä toisilla on jo takana päin. jumalattomat luulee, että heidän elämänsä on pelkästään heidän omissa käsissänsä,mut näin ei ole,mutta sit kun sitä Jumalaa tarvitsisi, ei sitä kuulu.

      • olenateisti

        Noinhan sinut on opetettu uskomaan etkä voi mitään sille.Elämältäsi putoaisi pohja, jos nyt lakkaisit uskomasta. Minä olen valinnut toisenlaisen elämän, ja pian 70 vuotta täyttäessäni taisteluni taistellut.


      • jeeeeeeee
        olenateisti kirjoitti:

        Noinhan sinut on opetettu uskomaan etkä voi mitään sille.Elämältäsi putoaisi pohja, jos nyt lakkaisit uskomasta. Minä olen valinnut toisenlaisen elämän, ja pian 70 vuotta täyttäessäni taisteluni taistellut.

        No nyt kun olet elänyt 70v, tiedät varmaan tälläiseen kysymykseen vastauksen. Kuinka pääsee kuoleman pelosta eroon? Minua ei ole yksikään maanpäällinen opettanut, vaan Jumala on itse valinnut minut ja hyväksynyt minut, sellaisena kuin olen.


      • jeeeeeeee

        Sitävastoin raamatun epäjumala vaatii uskoviltaan kaikkea. Paraskin Käskijä on tää "Jumala" kun itse muhinoi toisten vaimojen kanssa, unohtaa vesihanat auki sekä tappaakin.. houh.


      • jeeeeeeee
        jeeeeeeee kirjoitti:

        Sitävastoin raamatun epäjumala vaatii uskoviltaan kaikkea. Paraskin Käskijä on tää "Jumala" kun itse muhinoi toisten vaimojen kanssa, unohtaa vesihanat auki sekä tappaakin.. houh.

        trolli minä en todellakaan olisi aivan varma Jumalan olemattomuudessa ja Raamatun pitävyydestä.


      • olenateisti
        jeeeeeeee kirjoitti:

        No nyt kun olet elänyt 70v, tiedät varmaan tälläiseen kysymykseen vastauksen. Kuinka pääsee kuoleman pelosta eroon? Minua ei ole yksikään maanpäällinen opettanut, vaan Jumala on itse valinnut minut ja hyväksynyt minut, sellaisena kuin olen.

        Kuolema on vääjäämättä meidän kaikkien edessä, sille ei voi kukaan mitään. Siksi se on vain hyväksyttävä sellaisenaan, että jokaisen meistä kuuluu lähteä ennemmin tai myöhemmin. Ei kuolemassa ole mitään pelättävää,


      • jeeeeeeee
        olenateisti kirjoitti:

        Kuolema on vääjäämättä meidän kaikkien edessä, sille ei voi kukaan mitään. Siksi se on vain hyväksyttävä sellaisenaan, että jokaisen meistä kuuluu lähteä ennemmin tai myöhemmin. Ei kuolemassa ole mitään pelättävää,

        Katos kun kuoleman pelkoa on olemassa ja ihmisiä on myöskin joutunut elämään sen kanssa.


    • "Jumala on olematon, jolle terveet ei keksi mitään käyttöä."

      jumalan olemassa olo on turhuus, sillä hurskaassa laiskuudessaan hän ei liiemmin eroa olemattomasta :-)
      Kun kerrankin tekee jotain, tässä tulokset:
      https://www.youtube.com/watch?v=zIwiU7thK54

    • wind-

      Oman maailmankatsomuksen tarkoitus olis pitää ihminen henkisesti
      kasassa, suorassa ja harmoniassa... huolimatta rankoista pasaatituulista.
      Usein käy kuitenkin niin, kun tuulet viuhuvat tarpeeksi kovaa, niin lennetään
      roskapussien mukana toleranssit hukassa, täynnä pettymystä, turhautumista ja vihaa.
      Voimakas vakaumus kokee arvon laskun ja roskat on tyhjennettävä jonnekin...
      Usko ja hengellisyys Jumalaan ei ole mielentila, tunne, 2-suuntainen
      ma-häiriö, tai muukaan tuulisella säällä heilahteleva uskomus.
      Uskon pitäisi kasvattaa sydämentilan vakauteen ja rakkauteen mikä tarkoittaa myös
      streaming vihanpuuskien ymmärtämistä ja silloin kyse on siitä millä asenteella elämä
      otetaan vastaan. lol

      • victorwinner

        Minua ei sinun tuulesi heiluta.


    • olenateisti

      Kun nähtävästi sinä et uskalla katsoa kuolemaa silmiin, sinun täytyy edelleenkin sulkea silmäsi ja uskoa.

      • berserkkikatsoo

        Sinä olet ollut tilanteessa, et sitten uskaltanut toimia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5309
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3437
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1572
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      192
      1463
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      988
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      779
    Aihe