Sivistys on se vastaus

Eurooppa joutuu kohtaamaan sivistyksen ja sivistyksen eri osa-alueet.
Sivistyneistö on kautta historian ollut vähemmän nationalistinen ja aate/rotu
riippumaton. Minä puhuin koulukunnista ja oppineisuudesta.

Tämän päivän nuorten lukiolaisten osaaminen vastaa 1800 luvun yliopistojen ihmisten
parhaimmistoa. Katsoin yhden elokuvan Afganistanista ja havahduin tähän ihmisten
kehitykseen ja sivistystasoon. Maaseutu on ollut euroopan unionin vastaista koko ajan.
Kaupunkilaisuutta on verrattu sivistyneisyyteen ja maaseudulla ihmisten elämä on
ollut paljon luonnon läheisempää.

Minun on vaikea tuoda tätä minun ajatusta esille, mutta sivistys ei ole yksiosainen, vaan
se jakaantuu moneen eri osa-alueeseen. Sivistyksen taso kasvaa pitkälti mitä enemmän
ihminen oppii ymmärtämään eri asioita. Käytös sivistys tulee ympäristöstä ja siitä perhe-
piiristä missä lapsi kasvaa ja varttuu. Olen huomannut, että suurin osa nuorista ihmistä
on hyvin EU myönteisiä ja selittää silloin myös tämän sivistyksen tulosuunnan. ( mistä
nuoret saavat tietonsa )

Oletteko nähneet koskaan nuoria mellakoimassa minkään nationalismin puolesta, muita
kuin syrjäytyneitä ja ne luokan yksinkertaisimmat. Heille on helppo ajaa päänsä kaljuksi
ja ryhtyä kapinoimaan näitä viisaampia ja osaavampia vastaan ja he ovat ottaneet esille
rodun ja sillä yrittävät korottaa omaa itseään. EU vastaisuus on pitkälti saman tyyppistä.

Tämä sivistyksen taso monessa muussakin maassa näkyy hyvin nationalistisena tarpeena,
vaikka henkilö itse saa paremman toimeentulon ja elämän juuri tasa-arvoisessa asemassa
ja eri ihmisten toimista. Tämä on tullut ihan selväksi ainakin suomen osalta, kun on juteltu
talousasioista. Kysymys voi olla henkisten arvojen alemmuuden tunteesta, että minäkin
voisin olla jotain. Tämän vuoksi juuri ihmisistä on pidettävä huolta ja sosiaaliturva olisi
oltava mahdollisimman korkea vallitsevaan ympäristöön nähden.

Te olette nähneet ja lukeneet heidän kirjoituksiaan ja banderolleja ja ymmärrätte, että
heidän sanoissaan ei ole päätä eikä häntää ja ne ovat vain vihanpurkauksia viisaammistolle.
Niin he ovat esittäneet monesti asian ja nauraneet ja ivailleet sivistyneistöä ja hienostoa.

3

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huomasin, että kuinka paljon samaa on Huhtasaaren puheissa " Puna khmereihin "
      Heillä on sama agenda ja sitten on tämä Hullu jaho siinä keulakuvana.

      Älkää lähtekö sotkemaan asioita minkään värin tai minkään värityksen mukaan ja
      nimen mukaan, vaan tarkastellaan niitä asioita mitä oikeasti Puna khmereillä oli.
      Heillä oli:
      - Maamiinat ja Nahka päät.
      - Aate suomi ja suomalainen ja valtio ja suomalainen ja valtio.
      - Heillä on tavoite Kaupungeista porukka maalle ja metsään ( Juntteja suurin osa )
      - Heillä on tavoite rotupuhdas valtio eli etninen puhdistus.
      - Uudelleen koulutus. Tulee mieleen, että kaupalliset asiat ja uudet elämän arvot.
      - Hänellä on suuri johtaja Hullu Jaho joka on suuri johtaja.

      Sanokaappa Narviikkilaiset mitä mieltä ja miten tämä eroaa Puna khmereistä ?
      Jos jätätte pois nämä värisuorat ja sanoinkuvaamattomat nimet ?
      Eikö Huhtasaari voisi olla silloin Puna Khmeri johtaja, toki toki hänellä on oikeasti
      sininen ja valkoinen viitta ja varmasti valkoinen ja sininen työpuku.

    • Älyn mättämä kirjoitus on viikon paras !


      UUSI
      Kans* kannatta* Huhtas*arta ja Eliiti kannattaa omaa ehdokastaan
      nykyistä presitenttiä jo*a ajaa eliiti* asioita.
      Valta takaisin kansalle ja potku perseelle Suomen kierolle eliitille.

      Se on nyt sensuroitu, mutta silti paras ja sopii !

    • Tämä kanssa sopii hyvin tämän Puna jutun kanssa:
      EU muodostui ongelmaksi, koska se salakavalasti muutettiin pienen poliittisesti motivoidun Brysselin eliitin pelinappulaksi. Euvostoliitto on kulttuurimarxistisen epädemokraattisesti valitun eliitin johtama organisaatio. Jäsenmaat ja niiden kansat yritetään pakottaa kuriin, joka tietää niiden varma tuhoa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    Aihe