kokemuksia seatec antifouling maaleista

hintahoukuttaa

Heippa! Onko jollain omakohtaista kokemusta SWB myymästä SEATEC itsekiillottuvasta antifouling maalista, hinta on varsin houkutteleva.

Toinen ihmetys samaisessa puljussa on hemppels mille ntc onko jollain siitä kokemusta, itse olen käyttänyt mille xtra ja ollut ok.

14

1725

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ex-Santtu31

Edellisessä veneessä oli pari kautta tuota itsekiillottuvaa hyvin kokemuksin (väri tummansininen).

Nykyisessä oli ostettaessa todennäköisesti Internationalin vc17m ja tuon päällä oli viime kauden Seatec-brandin vastaava kuparia ja teflonia sisältävä ohutkalvomaali joka toimi myös ihan hyvin.

• hintaHoukuttaa

Pistin tilauksen sisään seatec standard pro itsekiillottuvaa 58,95 2,5litraa otin 3 tönkkää (iso vene, kahdeksi kaudeksia), siellä oli tullut myös uusi saman niminen, varmasti taas luonto ystävällisempää, otin sitä vanhempaa. Värinä sama kuin hemppel/ ja minä käyttää dove whithe, mahtaako olla samaa maalia , kuin mille hemmpels xtra privat label seatec SWB kaupalle? Katsoin myös mitä mieltä saksan veneilijät olivat olleet ja pelkkää kehua... Viimeksi ostaessani Bauhaus oli halvin ja 2,5 litran maali oli n.140€ tänä vuonna 168€ siis yli 100€ kalliinpi, kuin Seatec 2,5 litraa!
      https://www.bauhaus.fi/antifouling-maali-mille-xtra-vaalea-2-5-l.html

Ostin myös jonkin verran muuta ja paketille tuli painoa 12kg ja hinta kotiovelle toimitettuna 8,95!!!! Max satsi 31 kg ja suurin koko 120cm posti nappaisi tuollaisesta paketista noin 40€ vaikka hakisit sen itse postista, ei voi ymmärtää, miten voi olla halvempaa paketin tulla Saksasta usealla laivalla ja usealla kumipyörä kuljetuksella kotiovelle?

Tässä linkki https://www.svb.de/de/kategorie/farbe-pflege-werkzeug-bootsfarben-yachtfarben-antifouling-seatec-antifouling.html

Hyvää kevään odotusta kaikille...

• Muut postin asiakkaat kustantavat pakettisi kuljetuksen. Itse ostin Kiinasta GPS-nopeusmittarin ja akkumonitorin yhteishintaan 90 euroa. Suomessa ne olisivat maksaneet lähemmäs tonnin. Aika näyttää, onko ne pelkkää elektroniikkaromua.

• hintaHoukuttaa

Ei tule postilla, toimituksen hoitaa UPS ja tunnen yrittäjä perheen joka pyörittä UPS palvelua alueellani, joten ei tule syyllisyyttä ja en siipeile :) päin vastoin tuen Suomalaista yrittäjää, paitsi antifouling riisto myynnissä joka on HÄRSKIÄ VEDÄTYSTÄ!

Toivottavasti pelaavat sinun ostoksesi, ja voisi olla hyvä, että postin monopoli purettaisiin, kun eivät ole osanneet hoitaa hommaa ja taas vaan parkuvat, noita Kiinan verkkokauppa tilauksia, ei tuollaisella yrityksellä normaali kilpailussa olisi toiminnan edellytyksiä.

Posti, nurmikonleikkuuta ja hoiva palvelluita ja postin jakoa, on siinä ruudinkeksijät laajentaneet toimialaa, kun pitäisi keskittyä näkemään ulkopuolisen silmin omaa toimintojen ketjuja, mutta ei!

• vcxgdfg
        hintaHoukuttaa kirjoitti:

Ei tule postilla, toimituksen hoitaa UPS ja tunnen yrittäjä perheen joka pyörittä UPS palvelua alueellani, joten ei tule syyllisyyttä ja en siipeile :) päin vastoin tuen Suomalaista yrittäjää, paitsi antifouling riisto myynnissä joka on HÄRSKIÄ VEDÄTYSTÄ!

Toivottavasti pelaavat sinun ostoksesi, ja voisi olla hyvä, että postin monopoli purettaisiin, kun eivät ole osanneet hoitaa hommaa ja taas vaan parkuvat, noita Kiinan verkkokauppa tilauksia, ei tuollaisella yrityksellä normaali kilpailussa olisi toiminnan edellytyksiä.

Posti, nurmikonleikkuuta ja hoiva palvelluita ja postin jakoa, on siinä ruudinkeksijät laajentaneet toimialaa, kun pitäisi keskittyä näkemään ulkopuolisen silmin omaa toimintojen ketjuja, mutta ei!

Ei postilla mitään monopolia ole.

• kovamaali

Itse olen vuosien ajan ostanut antifouling-maalin svb:stä nimenomaan edullisen hinnan takia, niin myös tänä vuonna. Kotiovelle kuljetuksen hoitaa DHL.
      Tänä vuonna en enää ota "itsekiillottuvaa" eli "pehmeää myrkkymaalia", vaan kovan Seatecin uutuusmaalin. Kovia "hard racing"-tyyppisiähän pyritään ympäristösyistä suosimaan.

• Exeko

Itselläni on ollut kaverin suosituksesta Internationalin Eco Cruiseria pari kautta ja nyt täytyy uskoa että se ei toimi ollenkaan Suomessa (ainakaan valkoisena) Voisikohan tuota Seatecia maalata suoraan Internationalin päälle kun molemmat on kai samalla lailla itsekiillottuvia?

• compatibility

Onko tuo Eco Cruiser samaa kuin Uno Cruiser? Vai olisiko Eco jotain vanhempaa versiota, koska se ei ainakaan enää ollut International Yacht Paintsin verkkosivuilla? Interin Uno Cruiser sopii valmistajan mukaan mm. sisävesille, mutta ei eliöstörikkaille vesille.
        Googlesta luulisi löytyvän antifouling-maalien "compatibility charts", josta voi tutkia eri maalien yhteensopivuuksia. Jos yhteensopivuudesta ei löydy dataa, suositus on kokeilla uutta maalia pienelle alueella tai maalata sen alle kerros tartuntamaalia. . Primocon on mielestäni toiminut hyvänä tartuntamaalina, kun olen vaihtanut maalityypistä toiseen.

• Maalii

Voiko itsekiilottuvaa Seatec maalia maalata Hempels Mille xtra:n päälle? Olen kuullut, ettei pehmeän maalin päälle voisi maalata kovempaa tuotetta.

• ex-Santtu31

Edellisessä veneessä oli nimenomaan Mille xtraa alla ja parin kauden verran mentiin SVBn Seatec itsekiilloittuvalla suoraan vanhan Millen päälle laitettuna. Ei lohkeamisia tai muita ongelmia - sävy oli jonkun verran tummempi tuossa Seatec-sinisessä kuin Millessä, mutta kalat eivät suuttuneet värin vaihdosta.

• hintahoukuttaa

Mistä päättelit sen olevan kovempi maali?

Minun telakalla on sellainen urvelo painepesijä, vaikka ei olisi pestävää, kuin paikoittain pieniä alueita, niin jätkä pesee maalit pois, joten ei ole paljoa vanhoja maaleja ikinä. Olen pyytänyt että harjalla pesisivät ne paikat, jossa jotain, se siitä ekologisuudesta!

Mielestäni kaikia itsekiiloittuvia voi maalailla sekaisin, koska ovat "pehmeitä" itsellä aikaisemmin kokemusta sotkea mille ja blakes cruisinkia ja ilman ongelmia.

Ajattelin hakea vielä biltemasta ohenninta nro2, 6€ vs hempels 808 halvimmillaan hieman alle 13€ motonetissa

Ja minun laskussa lukee nyt UPS, vaikka joku inisi DHL:stä ja mitä V:n väliä tuollakin jutulla oli jollekin "kovamaali" nimimerkille, pää asia ettei suomen posti, joka voisi hävittää tavarat!

• compatibility
        hintahoukuttaa kirjoitti:

Mistä päättelit sen olevan kovempi maali?

Minun telakalla on sellainen urvelo painepesijä, vaikka ei olisi pestävää, kuin paikoittain pieniä alueita, niin jätkä pesee maalit pois, joten ei ole paljoa vanhoja maaleja ikinä. Olen pyytänyt että harjalla pesisivät ne paikat, jossa jotain, se siitä ekologisuudesta!

Mielestäni kaikia itsekiiloittuvia voi maalailla sekaisin, koska ovat "pehmeitä" itsellä aikaisemmin kokemusta sotkea mille ja blakes cruisinkia ja ilman ongelmia.

Ajattelin hakea vielä biltemasta ohenninta nro2, 6€ vs hempels 808 halvimmillaan hieman alle 13€ motonetissa

Ja minun laskussa lukee nyt UPS, vaikka joku inisi DHL:stä ja mitä V:n väliä tuollakin jutulla oli jollekin "kovamaali" nimimerkille, pää asia ettei suomen posti, joka voisi hävittää tavarat!

Negatiivinen asenteesi on aika turha. Pehmeä "itsekiillottuva"maali lähtee helposti pois, kun pohja on ylösnostettaessa märkä. Kevyesti harjaamallakin se irtoaa. Kokeilepa joskus itse enenkuin syytät "urveloa jätkää"! Jos pesun jättää puutteelliseksi, ruskean levälian huomaa vasta pohjan kuivuttua kunnolla. Likaisen maalin päälle keväällä ei kannata maalata uutta maalikerrosta. Vesihionta on työläämpi kuin syksyllä tehty painepesu!
        Varmastikin voit maalailla saman tehtaan (Hempel/Blakes) pehmeillä antifoulingeilla. Siitä miten eri valmistajien tuotteet sopivat sopivat keskenään, ei mielestäni pidä antaa luuloon perustuvia ohjeita.
        Svb käyttää kuljetuksiinsa DHL, UPS ja TNT nimisiä yhtiöitä, kuten Svb24:n verkkosivuilta voit lukea.
        Jos haluat, ettei antifoulingmaalisi irtoa pohjan pesussa, käytä "hard racing"-tyyppistä pohjamaalia. Myös Seatecilla on sitä.

• NegatiivinenAsenne
        compatibility kirjoitti:

Negatiivinen asenteesi on aika turha. Pehmeä "itsekiillottuva"maali lähtee helposti pois, kun pohja on ylösnostettaessa märkä. Kevyesti harjaamallakin se irtoaa. Kokeilepa joskus itse enenkuin syytät "urveloa jätkää"! Jos pesun jättää puutteelliseksi, ruskean levälian huomaa vasta pohjan kuivuttua kunnolla. Likaisen maalin päälle keväällä ei kannata maalata uutta maalikerrosta. Vesihionta on työläämpi kuin syksyllä tehty painepesu!
        Varmastikin voit maalailla saman tehtaan (Hempel/Blakes) pehmeillä antifoulingeilla. Siitä miten eri valmistajien tuotteet sopivat sopivat keskenään, ei mielestäni pidä antaa luuloon perustuvia ohjeita.
        Svb käyttää kuljetuksiinsa DHL, UPS ja TNT nimisiä yhtiöitä, kuten Svb24:n verkkosivuilta voit lukea.
        Jos haluat, ettei antifoulingmaalisi irtoa pohjan pesussa, käytä "hard racing"-tyyppistä pohjamaalia. Myös Seatecilla on sitä.

Kun tiedät niin paljon, niin kuka valmistaa seatec maalin ja uskaltaa käyttää väri nimenä samaa dove whithe joka nauttii "lähes" nimi suojaa Hempelsin tuotteessa?

Harjalla ja vedellä maalia lähtee vähemmän irti, kuin korkea paine pesurilla ja jos työ tehtäisiin heti perään, kun vene nostettu, lima ja muu lähtee todella helposti ja nopeasti leveällä harjalla, varmasti nopeammin, kuin korkeapaineella muutaman päivän päästä.

Ja jos työ tehtäisiin harjalla, ei tarvitsisi maalata joka vuosi ja en vaihda kovaan antifoulingiin, koska sinänsä mukavaa, että ei kerää paakku pohjaa, kuten kovien maalien vuosien käyttö yhdistettynä liiankovaan paineeseen pesun yhteydessä, kun antifouling irtoaa pieninä läiskinä sieltä täältä...

Millä muulla sitä voi mennä, kuin luulolla, tietysti ostaen aina riistohinnalla kivijalka maalikaupasta Hempelsiä ja hempelsin ohennetta ikuisesti, tai kaapia vanhat antifoulingit pois, no onneksi riskini kannatti ja joku oli jo ollut "uhkarohkea" ja luulolla kokeillut mille xtran päälle tuota samaista Seatec maalia, tosin vaikka tätä tietoa ei olisi, niin kyllä olisin luulolla maalannut yli! Vai mistä tällaista tietoa sitten saa faktana?

• compatibility
        NegatiivinenAsenne kirjoitti:

Kun tiedät niin paljon, niin kuka valmistaa seatec maalin ja uskaltaa käyttää väri nimenä samaa dove whithe joka nauttii "lähes" nimi suojaa Hempelsin tuotteessa?

Harjalla ja vedellä maalia lähtee vähemmän irti, kuin korkea paine pesurilla ja jos työ tehtäisiin heti perään, kun vene nostettu, lima ja muu lähtee todella helposti ja nopeasti leveällä harjalla, varmasti nopeammin, kuin korkeapaineella muutaman päivän päästä.

Ja jos työ tehtäisiin harjalla, ei tarvitsisi maalata joka vuosi ja en vaihda kovaan antifoulingiin, koska sinänsä mukavaa, että ei kerää paakku pohjaa, kuten kovien maalien vuosien käyttö yhdistettynä liiankovaan paineeseen pesun yhteydessä, kun antifouling irtoaa pieninä läiskinä sieltä täältä...

Millä muulla sitä voi mennä, kuin luulolla, tietysti ostaen aina riistohinnalla kivijalka maalikaupasta Hempelsiä ja hempelsin ohennetta ikuisesti, tai kaapia vanhat antifoulingit pois, no onneksi riskini kannatti ja joku oli jo ollut "uhkarohkea" ja luulolla kokeillut mille xtran päälle tuota samaista Seatec maalia, tosin vaikka tätä tietoa ei olisi, niin kyllä olisin luulolla maalannut yli! Vai mistä tällaista tietoa sitten saa faktana?

Useiden maalivalmistajien värikartoissa esiintyy dove white -sävy. "Dove whithe" -maalimerkkiä en tunne enkä sen yhteyttä Hempeliin ;-)
        Itse käytän painepesuria pohjanpesuun, mutta en ole havainnut kuvaamiasi ongelmia. Ne varmaankin riippuvat suihkutusetäisyydestä ja suihkun voimasta.
        Saksalaisen svb:n myymien Seatec-tuotteiden alkuperää en tiedä. Googlaamalla löytyi tieto, että ovat saksalaista valmistetta (toisin kuin esim. Hempel ).

Itselläni on huono kokemus maalimerkin vaihdosta. Uusi maali näytti hyvältä vanhan päällä, mutta kesän aikana olikin kuplinut irti laajoilta alueilta. Valitettavasti en jaksa muistaa, minkä merkkisen maalin päälle silloin 80-luvun alussa maalasin Hempelin Millen. Sittemmin 90-luvulla käytin Blakesiä, koska se on saman valmistajan halvempi tuote. Ongelmaa maalinvaihdosta ei ollut eikä pitänytkään olla.
        Jos Blakesin pehmeän tai kovan maalin päälle aikoo maalata vaikkapa Micron Optiman, Internationalin "compatibility chart" suosittaa " barrier coat"ina Primoconia. Jos uusi maali on Micron extra, välimaalia ei tarvita. Kuitenkin sekä Optima että Extra ovat itsekiillottuvia maaleja. Jos vanhan maalin merkki ei ole tiedossa "compatibility" suosittaa välimaalia (barrier coat).
        Seatec-tuotteisiin kuuluu Plasmotec-välimaali (n. 18 euroa/litra): "bonding agent when changing antifouling". Seatecin compatibility-karttaa en onnistunut löytämään.
        Tietysti teet niinkuin itse harkitset. Tarkoitukseni ei ollut loukata.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe