Maailmahan olisi täysi helvetti jos vääryys olisi aina voittanut. Venäjäkin on myöntänyt että hyökkäys Suomeen 1939 ja Karjalan liittäminen Neuvostoliittoon oli vääryys Suomea kohtaan.
Suomalaisten pitää olla kärsivällisiä sillä maailma on sellainen että pitkällä aikavälillä oikeus voittaa.
Tilaisuus palauttaa Suomen itäraja siihen missä se oli ennen talvisotaa tulee siis vielä ja se pitää käyttää.
Oikeus voittaa lopulta
2
573
Vastaukset
- 67iu44
Tavattuaan presidentti Ahtisaaren Moskovan Kremlissä 1994 Jeltsin sanoi: "Minä katson, että Karjalan liittäminen oli epäilemättä stalinistista politiikkaa, totalitarismin hyökkäyspolitiikkaa, emmekä me presidentti Ahtisaaren kanssa missään tapauksessa hyväksy sellaista."
http://www.formin.fi/public/default.aspx?contentid=55546&contentlan=1&culture=fi-FI
Venäjän Suomen-politiikan menestyksekkääksi luojaksi tituleerattua Derjabinia haastatteli Postimees-lehden Moskovan kirjeenvaihtaja Kadri Liik.
Kirjoitin miten käsitän Talvisodan. Tarkoitan, miten todellisuudessa käsitän, sillä varmaan tiedätte, että olen aiemmin kirjoittanut siitä paljon kirjoja Juri Komissarovin nimellä, mutta ne ovat kaikki olleet ideologialtaan ortodoksisia.
Mutta silloin kirjoitin, että hyökkäyksemme oli Suomen suhteen vääryys. Seuraavana päivänä Jeltsin lähetti minulle henkilökohtaisen vastauksen, että voitte kertoa suomalaisille, lisätköön seppeleenlaskun ohjelmaan! - t7errt
Neuvostoliion kaltaisen rikollisen diktatuurivaltion sortumisesta ei tietenkään nousta suoraan ja nopeasti demokraattiseksi oikeusvaltioksi.
Jeltsinin aikana oli pientä yritystä siihen suuntaan mutta se tyrehtyi alkuunsa ja tilalle tuli Putinin ajan rosvokapitalismin fasismin ja stalinismin sekoitus.
Ei sekään pitkään jatku. Todennäköisesti sitä seuraa uusi yritys siirtyä demokratiaan ja oikeusvaltioon.
Tätä ees taas liikettä voi jatkua jopa 100 vuotta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362779Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs182597100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es432288Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201881Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo381602Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511565- 381493
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251363- 331251
- 261161