Kuopiolaiset ratsastustallit

epätietoinen heppahöpö

Moro kaikki!

Olen muuttanut viime syksynä Kuopioon ja harras toive olis jatkaa ratsastusharrastusta täällä, mut en tiedä oikein mitään paikallisista ratsastuskouluista. Puhelinluettelosta löytyy ainakin Rauhalahden ratsastuskoulu, Savisaaren ratsastuskeskus ja Peikkometsän ratsastuskoulu ja taisi olla vielä jotain muitakin paikkoja. En tunne ketään ratsastavaa tyyppiä Kuopiosta joten en siis tunne myöskään näillä talleilla kävijöitä, jotka osais kertoo talleista ja hepoista.

niin et jos joku osais kertoo talleista niin tieto otetaan kiitollisuudella vastaan.

20

1022

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :)

      Mä olen asunut koko ikäni kuopiossa ja koko ikäni olen myös ratsastanut.

      Mä kannatin sillon pienempänä Rauhalahtee, siellä ei kyllä ole maneesia jos on talvella ja huonolla ilmalla sellasessa tottunu menemään... Ponit ja hepat oli ainakin sillon tosi kivoja ja osaavia ja opetus tosi hyvää.. Siitä on kyllä 2vuotta kohta kun oon siellä viimeks käyny.

      Savisaari on ankee paikka, hevoset on aika hirveen pienissä tiloissa. Niillä on hyvä maneesi ja hyvät&kivat opettajat, ulkokenttä on vino.
      Hepoilla kisataan aluetasolla.

      Peikkometsässä en ole käynyt tunneilla enkä kyllä meniskään, en myöskään Heppahovissa eikä ole aikomustakaan mennä.. Enkä suosittele Vehmasmäen kotieläinpihaakaan..

      Oletko sä minkä ikänen ja kauan sä olet ratsastanu? Missä päin kuopiota asut?

      • heppahöpö

        Asun puijonlaaksossa, olen 23v. Maneesin puute ei oikeastaan haittaisi, koska olen vähän allerginen joten raikas ulkoilma on parempi.

        Mistä syystä et kävisi Peikkometsässä tai Heppahovissa? Oletko kuullut niistä jotain negatiivistä vai kohdellaanko niissä hevosia huonosti vai mitä? Huonoon paikkaan en tietenkään haluaisi mennä.

        Kotieläinpihaa en edes hahmottanu ratsastuskouluksi, en tiennytkään että siellä saa ratsastustunteja... vai?? Vehmasmäki on kyllä tosi kaukanakin, ja Peikkometsäkin on tietty aika etäällä. Missäs toi Heppahovi on? Kiitti vastauksista jo etukäteen, lisää infoa toivotaan muiltakin vastaajilta!!

        Onko muuten kuopiolaisilla ratsastustalleilla internetsivuja??


      • ~Hepohöpö~
        heppahöpö kirjoitti:

        Asun puijonlaaksossa, olen 23v. Maneesin puute ei oikeastaan haittaisi, koska olen vähän allerginen joten raikas ulkoilma on parempi.

        Mistä syystä et kävisi Peikkometsässä tai Heppahovissa? Oletko kuullut niistä jotain negatiivistä vai kohdellaanko niissä hevosia huonosti vai mitä? Huonoon paikkaan en tietenkään haluaisi mennä.

        Kotieläinpihaa en edes hahmottanu ratsastuskouluksi, en tiennytkään että siellä saa ratsastustunteja... vai?? Vehmasmäki on kyllä tosi kaukanakin, ja Peikkometsäkin on tietty aika etäällä. Missäs toi Heppahovi on? Kiitti vastauksista jo etukäteen, lisää infoa toivotaan muiltakin vastaajilta!!

        Onko muuten kuopiolaisilla ratsastustalleilla internetsivuja??

        Käyn itse Heppahovissa ja tyytyväinen oon ollu! Opetus on hyvä ja hevoset hyvin koulutettuja. Maneesia ei ainakaan vielä oo,mut eihän se mikään pakollinen oo. Heppahovi on Hiltulanlahdessa, Koivumäen kartanon "pihapiirissä".

        En suosittele Savisaarta. En oo kovin monesti käyny,mut heti sen huomaa,et hevoset ei oo kovinkaan elämänhaluisia. Yskäisiä hevosia pidetään tunneilla,joilla laukataan paljon.

        Vielä Heppahovista.. Hevosia ei siellä kohdella mitenkään huonosti. Opettajat on kivoja, samoin muut tallilla kävijät.


      • Heppahöpö
        ~Hepohöpö~ kirjoitti:

        Käyn itse Heppahovissa ja tyytyväinen oon ollu! Opetus on hyvä ja hevoset hyvin koulutettuja. Maneesia ei ainakaan vielä oo,mut eihän se mikään pakollinen oo. Heppahovi on Hiltulanlahdessa, Koivumäen kartanon "pihapiirissä".

        En suosittele Savisaarta. En oo kovin monesti käyny,mut heti sen huomaa,et hevoset ei oo kovinkaan elämänhaluisia. Yskäisiä hevosia pidetään tunneilla,joilla laukataan paljon.

        Vielä Heppahovista.. Hevosia ei siellä kohdella mitenkään huonosti. Opettajat on kivoja, samoin muut tallilla kävijät.

        joo, en toki automaattisesti ajatellu, et siellä kohdeltais eläimiä huonosti tai muuta, mut toi toinen ihminen oli kovin vahvasti sitä mieltä ettei menis sinne ollenkaan niin ajattelin et onko siihen joku semmonen pahakin syy... Mut kiitti sulle et vastasit :)))))


      • ~Hepohöpö~
        Heppahöpö kirjoitti:

        joo, en toki automaattisesti ajatellu, et siellä kohdeltais eläimiä huonosti tai muuta, mut toi toinen ihminen oli kovin vahvasti sitä mieltä ettei menis sinne ollenkaan niin ajattelin et onko siihen joku semmonen pahakin syy... Mut kiitti sulle et vastasit :)))))

        Sori,jos luulit,et mä sua "syytän" siit et se joku
        ihminen sano,et Heppahovissa hepoja kohdeltas muka huonosti!! Eihän se sun vika tietenkään oo.

        Heppahovissa on muuten lisäks minipossu, Jooseppi nimeltään;). Koiria siellä on kaks ja kissoja on kaks tai kolme..=)

        Vehmasmäen kotieläinpihassa on toki leirejä ja ratsastustuntejakin taitaa olla..kerran oon siel ratsastanu,eikä toista kertaa tuu. Hevonen,jolla menin oli ihan "outo"..välillä tuntu,et sitä ei oltu koulutettu yhtään. Pohjeapuja se ei tajunnu yhtään jne...


    • suna

      Olen ratsastellut säännöllisesti noin 8 kk ajan ja aluksi kävin rauhanlahdessa ja nyt viimeiset pari kuukautta heppahovissa. Itse tykkään heppahovista enemmän, opetus on hyvää ja hepat osaavia. Kerran olen käynyt peikkometsässä, opetus oli sielläkin ihan hyvää ja maneesikin löytyy. Savisaaressa olen käynyt vain katselemassa, olen tosin menossa seniorikurssille kesäkuussa sinne. Peikkometsällä, Savisaarella sekä Heppahovilla on kotisivut, ne löytyvät tämän linkin alta:
      http://www.ratsastus.net/

      • heppahöpö

        Kiitos kovasti tiedoista ja kiitos kotisivujen osoitteista!!!! Pitääkinheti lähtee virtuaaliselle tallivisiitille :)))


    • Heppahöpö

      Vaikka kuinka moni on käynyt lukemassa viestin, silti vain kaksi ihmistä on vastannut. En todellakaan voi tehdä kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä kahden ihmisen mielipiteiden perusteella joten kirjoittakaa muutkin rohkeasti talleista, joissa olette käyneet.

      Terkuin ikuisesti kiitollinen heppahöpö

      • suna

        Minä aloitin itse tallin hakemisen samalla tavalla: Kuopion kaupungin puhelinluettelosta selasin talleja, etsin kotisivuja ja kävin ratsastamassa tunnin eri talleilla ja sillä tavalla löysin tämän nykyisen suosikkini. Sinua lähinnä on Savisaaren talli, jos asut puijonlaaksossa. Löysitkö kotisivuja? Ne antavat aika paljon tietoa tallin asukeista ja karttakin taitaa olla ainakin Heppahovin sivulla. Savisaari:http://www.savisaari.com/ Heppahovi:http://personal.inet.fi/yritys/heppahovi/index.htm ja Peikkometsä:http://www.peikkometsanratsastuskoulu.fi/


      • heppahöpö
        suna kirjoitti:

        Minä aloitin itse tallin hakemisen samalla tavalla: Kuopion kaupungin puhelinluettelosta selasin talleja, etsin kotisivuja ja kävin ratsastamassa tunnin eri talleilla ja sillä tavalla löysin tämän nykyisen suosikkini. Sinua lähinnä on Savisaaren talli, jos asut puijonlaaksossa. Löysitkö kotisivuja? Ne antavat aika paljon tietoa tallin asukeista ja karttakin taitaa olla ainakin Heppahovin sivulla. Savisaari:http://www.savisaari.com/ Heppahovi:http://personal.inet.fi/yritys/heppahovi/index.htm ja Peikkometsä:http://www.peikkometsanratsastuskoulu.fi/

        löysin kotisivut, kiitos vain. Mutta nehän aina antavat tietoa vain tallin omalta kannalta, haluaisin tietoa niiltä ihmisiltä, jotka käyvät talleilla.

        Heppahovi näyttäis ainakin olevan aika kaukana.


    • :)

      MOI TAAS!

      Kyllä kotieläinpihastakin saa tunteja, taso vaann on vähän niin ja näin..

      Mä en tykkää Heppahovista, koska talli on huono, karsinat pienehköjä ym. ja tuntien aikaan kentällä saattaa ratsastaa myös tallin yksityispuolella olevat ihmiset..

      Peikkometsästä en ole tykännyt ikinä, mutta sielä on ihan näppäriä suokkeja. En oikein osaa sanoa minkä takia peikkis ei ole koskaan ollut makuuni, ehkä se on tallin ilmapiiri.

      Kuopion ratsastuskouluista suosittelisin Rauhalahtea tai Savisaarta, vaikka Rahiksessa ei ole maneesia ja vaikka Saviskan talli on PIENI! Mutta opetus on hyvää ja monipuolista ja hevosetkin ok.

      Tosin paljon on voinut muuttua, koska itse olen normaalilla ratsastuskoulu tunnilla käynyt viimeksi syksyllä 2000.

      • ~Hepohöpö~

        Vaikuttaa siltä,että tallin jossa sä voit käydä täytyy olla "uusimman muodin mukainen". Heppahovissa ei mun mielestä oo karsinat pieniä. Hevoset ja ponit mahtuvat kääntyilemään ja liikkumaan niissä hyvin. Mitä tarkotat sillä,että "talli on muka huono"? Mun mielestä se on oikein hyvä ja viihtyisä. Tuntien aikana yksäriratsastajat saattavat ratsastaa yhtä aikaa, mutta se ei todellakaan haittaa tunnin kulkua ja opetusta! Kenttä on iso!


      • ~Hepohöpö~

        Heppahovissa sitä paitsi kaikki hevoset ja ponit ovat elämänhaluisia, toisin kuin Savisaaren!!!!!!!
        Heppahovissa myös todella opetetaan ratsastusta, eikä heti parin ratsastuskerran jälkeen harjotella laukannostoja ja heti laukata kenttää ympäri! Jos tosiaan haluaa opetella ratsastamaan, suosittelen Heppahovia!!!!!!!


      • Suna
        ~Hepohöpö~ kirjoitti:

        Heppahovissa sitä paitsi kaikki hevoset ja ponit ovat elämänhaluisia, toisin kuin Savisaaren!!!!!!!
        Heppahovissa myös todella opetetaan ratsastusta, eikä heti parin ratsastuskerran jälkeen harjotella laukannostoja ja heti laukata kenttää ympäri! Jos tosiaan haluaa opetella ratsastamaan, suosittelen Heppahovia!!!!!!!

        Olen samaa mieltä sinun kanssasi, itse oikeastaan sain vasta heppahovissa kiinni koko ratsastuksen ideasta kun peruskuviot opetellaan huolella eikä tärkeitä todellakaan ole se että heti opetellaan laukkaamaan. Olen ollut opetukseen erittäin tyytyväinen ja hevosiin myös.


      • heppahöpö
        Suna kirjoitti:

        Olen samaa mieltä sinun kanssasi, itse oikeastaan sain vasta heppahovissa kiinni koko ratsastuksen ideasta kun peruskuviot opetellaan huolella eikä tärkeitä todellakaan ole se että heti opetellaan laukkaamaan. Olen ollut opetukseen erittäin tyytyväinen ja hevosiin myös.

        Millä linjurilla heppahoville pääsee? Entäs Peikkometsään? Vai kulkeeko linjureita? Ovat kuiteski aika kaukana ja tunnille tulee aika kivasti lisää hintaa näillä kuopiolaisilla bussilipun hinnoilla... :(


      • ~Hepohöpö~
        heppahöpö kirjoitti:

        Millä linjurilla heppahoville pääsee? Entäs Peikkometsään? Vai kulkeeko linjureita? Ovat kuiteski aika kaukana ja tunnille tulee aika kivasti lisää hintaa näillä kuopiolaisilla bussilipun hinnoilla... :(

        En tiiä linjurien numeroita,mut parinkymmenen metrin päässä Heppahovista on linja-auto pysäkki, joten tutkiskele bussien aikatauluja. Jos siellä lukis jotai Hiltulanlahteen menevistä.. Peikkometsään menevistä busseista ei oo mulla tietoo... Mut pysäkeiltä ei oo pitkä matka ainaskaa Heppahoviin..ennen tuntia tulee jalat vetreiks..=)


      • :)
        ~Hepohöpö~ kirjoitti:

        Vaikuttaa siltä,että tallin jossa sä voit käydä täytyy olla "uusimman muodin mukainen". Heppahovissa ei mun mielestä oo karsinat pieniä. Hevoset ja ponit mahtuvat kääntyilemään ja liikkumaan niissä hyvin. Mitä tarkotat sillä,että "talli on muka huono"? Mun mielestä se on oikein hyvä ja viihtyisä. Tuntien aikana yksäriratsastajat saattavat ratsastaa yhtä aikaa, mutta se ei todellakaan haittaa tunnin kulkua ja opetusta! Kenttä on iso!

        Mä vaan olen tottunu siihen, että hevosilla pn oikeesti tarpeeks isot tilat ja, että kun on tunti/valmennus menossa niin siellä ei sitten muuta ratsasta.
        Mutta onneks mun ei tartte näistä välittää, kun ei noi ratsastuskoulut enää oikein kolaha!
        Ja mitä oon kuullu niin aika moni haluaa just pois heppiksestä..


      • Heppahovibest

        Tuo ei ole totta! Et ole varmaan edes käynyt heppahovissa...


      • olddddd

        huomasitkos että tuo on yli 16 vuotta vanha kommentti ;)


    • Amppis-Pamppis

      MÄ en asu lähelläkään kuopiota, tampereella päin asun, mutta jos kuopiolaisista talleista saisin päättää, että missä ratsastan, niin ihan ehdottomasti menisin PEIKKOMETSÄN RATSASTUSKOULULLE!!!!!!!!! IHAN HUIPPU PAIKKA... Jos et usko, niin kokeile kaikkia kerran ja valkkaa sitten paikka...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      92
      6618
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      28
      2652
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2233
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      74
      1894
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1671
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1457
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1367
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe