Mikä on Vineyard-seurakunta?

Asiahan ei tietysti minulle...

Törmäsin netissä kyseisille sivuille. Jotain amerikanmantereen tuontitavaraa näyttää olevan. En jaksanut sivuja alkaa niin perusteellisesti lukemaan ja epäilen, ettei siellä oikein haluttaisi sitä myöntääkään mitä epäilen: onko kyseessä joku fundamentalismin muoto, jotain porvareitten menestysteologiaa? Että osaako joku kertoa? Kiitos.

6

1456

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuin?

Boccus-seurakunta?

• Esther

En todellakaan tiedä vasta juuri luin siitä mutta kun noita uusia seurakuntia syntyy kuin sieniä sateella olen tosi varovainen Nyt on eksytystä niin paljon ja kaikenlaista joukko hysteriaa seurakunnissa. Itse olen messiaaninen Juutalainen siis Juutalainen joka uskoo että Jeesus on messias ja tulee pian. Minulla on vain Jumalan Sana Torah ja Raamattu ohjenuorinani Siunausta ja Pyhän Hengen ohjausta teillekin.

• Anonyymi

Vaude, saisinpa ystäväksi messiaanisen juutalaisen! Hipu Snni

• ensuosittele
    • capiche

Seurakunnan perusti muusikko/kveekaripastori/Fullerin teologisen seminaarin opettaja John Wimber vuonna 1977 Anaheimissa Kaliforniassa. Nykyään yli 2400 seurakuntaa ympäri maailmaa. Ei ollut alunperin menestysteologiaan kallellaan. Mutta nykyään se on kai aika tyypillinen uuskarismaattinen seurakunta.

• Anonyymi

Paskapuhetta. Ei ole menestysteologiaa eikä ole koskaan ollut. Eikä ole uuskarismaattinen. Ota selvää ennen kuin väität jotain.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      269
      4921
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      89
      3404
    3. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      42
      3308
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      50
      2599
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1817
    6. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      97
      1630
    7. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      97
      1428
    8. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      13
      1295
    9. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      144
      1035
    10. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      70
      1027
    Aihe