Lisää ympyröitä

Sairaalan risteykseen tulee näemmä liikenneympyrä. Mikäs sen mukavampaa, että tehdään parannuksia. Tuossa onkin tullut paljon kolareita.
http://aijaa.com/b5xZHJ

66

1063

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päätpyörällä

      Lapualla näyttää olevan liikaa rahaa, tai sitten joku on tullut hulluksi noitten ympyröidensä kanssa.

      • Turhankirjoittaja

        Sormiympyröitä peukalonpyörittäjä, sormiympyröit. Seinäjojella , eiks niin.


    • Naulankantaan

      Tämä ympyrävillitys kuuluu samaan sarjaan kuin päätöksenteko kouluvillityksessä. Valtuutetut kokouksiin tullessaan voivat ajaa päänsä pyörryksiin ja hyvällä omallatunnolla päättää mitä lystää mihin lystää ja milloin lystää.

    • hyvähyvävaan

      Eihän se ois vasta ku kuudes ympyrä 3 kilometrin sisällä. Toisaalta toi teekoon risteys on oikeesti kamala ja vaarallinenkin. Nyt tulee alikulkujakin mikä on hyvä asia koululaisia ajatellen. Ai niin koskakohan sitä homeista koulua aletaan purkamaan ?

    • Tuleese

      Hienoa että liikenne saadaan toimimaan joustavasti ja turvallisesti.

    • KK113

      Hyvä vain että siihen tulee ympyrä. On se jännä lukea näitä kirjoituksia ympyröistä. Kauhea kitinä kun suunnitellaan ympyrää mutta kin se on tehty niin kaikki hiljenee.

    • ABueno

      Taksifirmat tulee huomaamaan, miten renkaat alkaa kulua epätasaisesti ja muutenkin erikoisen nopeasti. Jämsästä terveisiä vaan... Tulette vielä huomaamaan, kustannuksien muodossa...

      • kolarissaollut

        joo tullaan huomaamaan kustannuksien muoros saa lopetaa ampulancivirman ja veepeekoon


    • Halpaaturvaa

      Simpsiöntien ja Latojantien risteys kaipaa eniten kiertoliittymmä. Vanhan Sypin talon purun jälkeem Kosolan risteykseen mahtuu reilu ympyrä.

      • GanPan

        Naurettavinta on nuo R-kioskin viistoparkit, jotka tehtiin sen takia koska maalaiset eivät osaa taskuparkkeerata, vaan yrittävät aina etuperin parkkiruutuun. Näkee saman myös Seinäjoella, jossa taskuparkkiin maalaiset yrittää etuperin, no eihän siitä mitään tule. Tämän takia näitä kadunsivuparkkeja on jaoteltu 2:n ryhmiin, että väki pääsee niihin etuperin. Jossain Helsingissä tai Tampereella, ihmiset osaa taskuparkkeerata oikeaoppisesti peruuttamalla autonsa 5 metrin rakoon, täällä meillä maalla tarvitaan vähintään 10 metrin rako että paikallinen Kalervo saa autonsa siihen mahtumaan, ja silti tahtoo mennä venkslaamiseksi.


      • väIiaikaista

        Ei Syppiä tarvitse purkaa. Siihen sopii heittämällä sellainen ympyrä joka toimii oikein hyvin valtatiellä koverossa. Kuka hullu se väitti ettei siihen mahdu? Se pitääs lesiä ja panna maksamaan ympyrän teko. Ne valot se sais sitten laittaa omaan pihaansa, kun siinä on kumminkin ahdasta.


      • Vilkkuvalopää
        väIiaikaista kirjoitti:

        Ei Syppiä tarvitse purkaa. Siihen sopii heittämällä sellainen ympyrä joka toimii oikein hyvin valtatiellä koverossa. Kuka hullu se väitti ettei siihen mahdu? Se pitääs lesiä ja panna maksamaan ympyrän teko. Ne valot se sais sitten laittaa omaan pihaansa, kun siinä on kumminkin ahdasta.

        Se sekava, huonosti toimiva ja kallis Kosolan risteys on siinä vain ja pelkästään jääräpäisyyden osoituksena. Moni on sille toimivan vaihtoehdon esittänyt.


      • Vilkkuvalopää kirjoitti:

        Se sekava, huonosti toimiva ja kallis Kosolan risteys on siinä vain ja pelkästään jääräpäisyyden osoituksena. Moni on sille toimivan vaihtoehdon esittänyt.

        Oon aina ihmetellyt mikä on se jääräpäisyyden mahti, miksi ei Lapuan keskuksissa olisi muka tilaa ympyröille. Jos joskus Vaasassa käytte. Ottakaa mitta mukaan ,ja mitatkaa ympyrän koko Prisman kauppakeskuksen vieressä . Kuinka pienellä ympyrällä isot Prisman liikennevirran ohjautuu loistavasti. Kosolan risteykseen mahtuu 2 sen kokoista ympyrää vierekkäin.


      • OttoVonPökkä
        GanPan kirjoitti:

        Naurettavinta on nuo R-kioskin viistoparkit, jotka tehtiin sen takia koska maalaiset eivät osaa taskuparkkeerata, vaan yrittävät aina etuperin parkkiruutuun. Näkee saman myös Seinäjoella, jossa taskuparkkiin maalaiset yrittää etuperin, no eihän siitä mitään tule. Tämän takia näitä kadunsivuparkkeja on jaoteltu 2:n ryhmiin, että väki pääsee niihin etuperin. Jossain Helsingissä tai Tampereella, ihmiset osaa taskuparkkeerata oikeaoppisesti peruuttamalla autonsa 5 metrin rakoon, täällä meillä maalla tarvitaan vähintään 10 metrin rako että paikallinen Kalervo saa autonsa siihen mahtumaan, ja silti tahtoo mennä venkslaamiseksi.

        Olen maalainen ja hallitsen taskuparkkauksen paremmin kuin vaimon veli joka on oikeinTampereelta. Veljenikin maalainem on ja osaa hyvin taskuun.
        Tälläiset vastakkainasettelut on turhia
        Ajotaito maalaisilla on paljon parempi jostain kumman syystä. Tommi Mäkinen, Jari Latvala, Juha Kankkunen ym. maalaispoijat osaa kyllä ajaa kuten meikäläinenkin.


      • TiänTakia
        OttoVonPökkä kirjoitti:

        Olen maalainen ja hallitsen taskuparkkauksen paremmin kuin vaimon veli joka on oikeinTampereelta. Veljenikin maalainem on ja osaa hyvin taskuun.
        Tälläiset vastakkainasettelut on turhia
        Ajotaito maalaisilla on paljon parempi jostain kumman syystä. Tommi Mäkinen, Jari Latvala, Juha Kankkunen ym. maalaispoijat osaa kyllä ajaa kuten meikäläinenkin.

        Olet poikkeus, onnittelut siitä. Maalaisten parempi ajotaito nyt vain on moneen kertaan todistettu huonommaksi mitä kaupunkilaisten. Joten tässä asiassa voi aivan hyvin jopa hieman yleistää.

        Se että otat rallikuskeja vertailuun, ei todista mitään. Markku Alen oli muuten Helsingistä, joten se siitä. Yleinen ajotaitovertailu perustuu siihen, miten valtavirta ajaa tormoostaa.

        Helsingissä, Tampereella, yms suuremmissa kaupungeissa ajotaito ja havainnointikyky hioutuu automaattisesti paremmaksi, koska liikennettä monimutkaisuutta on enemmän. Jossain Hellanmaassa ei opi ajotaitoa ja liikennetaitoa tarpeeksi, kun on liikaa tilaa ja aikaa miettiä, niin sitä selviää liikenteessä melkein tekemättä mitään. Helsingissä iltapäiväruuhkassa kun pyrkii Mäkelänkadulta Hakamäentien suuntaan, ja on epähuomiossa ajautunut väärälle kaistalle, saa oikeasti käyttää aivojaan ja reagointikykyään, ettei pelti kolise. Maalainen nostaisi kädet ratista irti ja alkaisi itkemään.

        Suoralla maantiellä jossain keskellä ei mitään, maalaiset ovat toki kaupunkilaisia parempia ainakin keskittymään. Mutta se johtuu siitä, että maalainen joutuu skarppaamaan suorallakin tiellä, pysyäkseen viivojen välissä. Jollekin Tamperelaiselle suoran tien ajaminen voi tuntua tappavan tylsältä, ja keskittyminen saattaa herpaantua tapahtumien puutteen vuoksi.


      • Rattimuisto

        Muistan aikoinani kun olin erään lapualaisen kyydissä Sjoella ja kun tultiin siihen torin nurkalla olevaan risteykseen niin se lapualainen pysäytti autonsa keskelle risteystä ja voihkaisi suureen ääneen: "Kenellä tässä nyt on oikeus ja mihin!"


      • Anonyymi
        väIiaikaista kirjoitti:

        Ei Syppiä tarvitse purkaa. Siihen sopii heittämällä sellainen ympyrä joka toimii oikein hyvin valtatiellä koverossa. Kuka hullu se väitti ettei siihen mahdu? Se pitääs lesiä ja panna maksamaan ympyrän teko. Ne valot se sais sitten laittaa omaan pihaansa, kun siinä on kumminkin ahdasta.

        Ympyröitä . . . https://aijaa.com/UMRNZn

        Oikeinkin väljästi mahtuu vaikka kaksikaistainen purkamatta yhtään mitään muuta kuin nuo typerät liikennevalot.


    • Miksikestää

      Simpsiön- ja Latojantien risteykseen nopeasti kiertoliittymä! Kiitos!

      • Anonyymi

        Ei tartte. Eikä ole kovin moneen ympyrään rahaa.


    • Oikeallevain

      Latojantieltä Simpsiöntielle vasemmalle kääntyvän kannattaa kääntyä oikealle ja käydä ympyrässä kääntymässä.

    • liikenneinsinörskä

      Tällaista se on kun paikkakunnan kokonaissuunnittelu ei ole kenenkään hanskassa. Teitä, liikenneympyöritä ja omituisia risteyksiä ilmestyy minne sattuu ja harvemmin sine, minne niitten kuuluisi sattua.

    • Surkeaa

      Päivän Ilkasta luettua:, " Lapuan alueen liikenneonnettomuudet maksavat vuodessa noin 6,2 miljoonaa euroa. Tuosta potista kaupungille lankeaa noin 1,2 miljoonaa euroa. "
      Hyvä että tälle tehdään viimeinkin jotain.
      Vielä kun myönnettäisiin, että Kosolan risteykseen mahtuu liikenneympyrä.
      Toki siihen on haaskattu paljon rahaa kun on moneen kertaan tehty uusiksi, mutta kuolee sitä joskus lehmäkin.

      Vaikka keskusta on näivetetty, niin ajetaan siitä ainakin ohi, joten kyllä liikenteen pitäisi sujua.

    • TsaukkiVaan

      Tuo on myös melko epälooginen ja äkkiäsuunnitellun oloinen, tuo Alanurmontien oikaisu Simpsiöntielle. Tuolta Simpsiön suunasta kun pyrkii Alanurmoon päin, niin helposti ajaa sen "tiehaaran" ohi vanhaan liikennevaloristeykseen, toki sieltäkin pääsee Rannantietä mutta voi vähän hämätä suuntavaistoa kun se töppääkin jossain vaiheessa Alanurmontiehen.

      Samoiten kun tulee Alanurmon suunnasta, ja pyrkii uimahallille. Ennenhän totuttu reitti oli siitä Kirkkokatua pitkin Sympänristeykseen, ja siitä sitten uimahallille. Nyt kun ajelee, niin ei helposti hoksaa sitä Rannantien pientä tiehaaraa, ja löytää itsensä yhtäkkiä Liiverin vierestä. Siitä tulee turha ketunlenkki, kun pitää Liiverinristeyksestä lähteä ikäänkuin takaisin päin.

      Ja kun nuo opasteet tuolla oikaisulla on hyvin huomaamattomia, pelkkiä tiehaaroja, niin ajaa niiden ohi hyvin helposti jos vähänkin ajatuksissaan.

      Mun mielestä olis kannattanu pitää tuo vanha tielinjaus, koska se oli looginen, ja siitä oli loogiset risteykset joka suuntaan Lapuaa, ja ne risteykset kyllä huomasi. Ennemmin olisi tehnyt tuota "oikaisua" pitkin kevyenliikenteenväylän, josta lapsukaiset olisivat turvallisesti päässeet pyörillä liikkumaan. Nythän tuo uusi oikaistu Alanurmontie ei tavallaan edes oikaise mihinkään, vaan jopa pidentää monen matkaa, ja autoilijat ajautuu vääriin paikkoihin.

      Varsinkin sellaiset, jotka eivät jokaviikko tai kuukausi Lapualla käy. Ylistarostakin eräs kaveri tuli perunajauhotehtaan suunnasta yrittäen löytää tänne Alanurmoon, ja soitti sitten puhelimella kun oli kääntynyt Liiverin liikennevaloristeyksestä oikealle, ja sitten jostain T-risteyksestä taas oikealle, ja kas kohta oli Liiveri jälleen edessä, hän oli kiertänyt vain ympyrän.

      • liikenneinsinörskä

        Hyvä esimerkki tiesuunnittelun ongelmista. Tällaisiin tilanteisiin päädytään kun paikkakunnalla kenelläkään ole mitään näkemystä tulevaisuudesta. Teitä vedellään minne sattuu, senhetkisen tarpeen mukaan ja lopputuloksena on sekava, totutuista kulkureiteistä poikkeava ja kallis liikenneympäristö.


      • liikenneinsinörskä kirjoitti:

        Hyvä esimerkki tiesuunnittelun ongelmista. Tällaisiin tilanteisiin päädytään kun paikkakunnalla kenelläkään ole mitään näkemystä tulevaisuudesta. Teitä vedellään minne sattuu, senhetkisen tarpeen mukaan ja lopputuloksena on sekava, totutuista kulkureiteistä poikkeava ja kallis liikenneympäristö.

        Tähän voisi lisätä, että jos sote vie Lapualta terveyskeskuksen, niin koko ympyrä on turha.


      • Hitaitaherrojenkiireet

        Alanurmon tien linjaus oi valmiina jo 70-luvulla, ei siis mitenkään nopeaa rakennustoimintaa! Nyt tilanne turvallisuuden näkökulmasta on todella hyvä. Muutama ihmishenki tai ainakin onnettomuus olisi säästetty jos oikaisu olisi tehty ajallaan.


      • Hitaitaherrojenkiireet kirjoitti:

        Alanurmon tien linjaus oi valmiina jo 70-luvulla, ei siis mitenkään nopeaa rakennustoimintaa! Nyt tilanne turvallisuuden näkökulmasta on todella hyvä. Muutama ihmishenki tai ainakin onnettomuus olisi säästetty jos oikaisu olisi tehty ajallaan.

        Olen muutamaan kertaan todennut, että Lapualla kaikki tuppaa kestämään vähintäänkin pari sukupolvea.
        😏


      • kakslapualainen
        nuorissa_on_tulevaisuus kirjoitti:

        Olen muutamaan kertaan todennut, että Lapualla kaikki tuppaa kestämään vähintäänkin pari sukupolvea.
        😏

        Ja sen pitkän harkinnankin jälkeen kaikki menee aina pikkasen pieleen.


      • kakslapualainen kirjoitti:

        Ja sen pitkän harkinnankin jälkeen kaikki menee aina pikkasen pieleen.

        Ai pikkaisen? 🤣


    • Nas-joo

      Yltääkö honkimäen risteys järjestely sairaalantiehen asti? Yksi hiton iso ympyrä riittäisi, niin pääsisi samasta risteyksestä Kauhavalle uuteen sotekeskukseen. Sairaala täytetään turviksilla..

    • Tehdäänkö sairaalan ympyrä samaan syssyyn Honkimäen risteys töiden yhteydessä, vai Latojantien ja Simpsiöntien ympyrän kanssa yhtä aikaa?
      Tuo viimeinen yhtä kamala kuin Kosolan risteys surkeine kaistoineen ja valoineen.

      • Ei tehty. Täytyykö jonkun lapsen kuolla ennen kuin kevyen liikenteen alikäytävää aletaan tehdä? 🤨


      • nuorissa_on_tulevaisuus kirjoitti:

        Ei tehty. Täytyykö jonkun lapsen kuolla ennen kuin kevyen liikenteen alikäytävää aletaan tehdä? 🤨

        Pakko nostaa tämä, koska koulu ei saisi valmistua ennen turvallista reittiä pienille koululaisille tien ali kouluun.
        Eikö asia kiinnosta, vai mikä maksaa? 🤨


      • Anonyymi

        Liikenneratkaisut on oltava valmiina samaan aikaan Liuhtarin koulun valmistumisen kanssa. Katurakenteet voi tehdä valmiiksi jo nyt. Risteys on paikkakunnan vaarallisimpia.


    • Anonyymi

      Tässä keskustelussa on perustellut kommentit puolesta ja vastaan sairaalan risteyksen ympyrästä. Kosolan risteystä käsitellään myös.
      Kumpaankin pitää minusta tulla ympyrä.
      Havainnekuvassa alikulku on ympyrän Kuortaneen puolella ja koulun kohdassa ei mitään. Toivottavasti koululaiset viitsivät kiertää alikulkujen kautta, etteivät oikaise Sairaalantielle suoraan koulun pihasta.

    • Anonyymi

      Valmiistuuko tämä ennen koulun avaamista?

    • Anonyymi

      Toivottavasti laitetaan ne kuntoportaitten raha tohon risteykseen. Kukaan tollo ei lähde Simpsiölle rappuja rallaamaan.

      • Anonyymi

        Minä haluaisim nyt mennä kokeilemaan kuntoportaita. Ikävä kun eivät ole valmiit
        Lapualla ei tahdo olla meille nuorekkaille mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä haluaisim nyt mennä kokeilemaan kuntoportaita. Ikävä kun eivät ole valmiit
        Lapualla ei tahdo olla meille nuorekkaille mitään.

        Tuosta kaavaillusta ympyrästä 100m kuortaneelle päin on pitkät portaat. Käy kokeilemassa jaksatko nousta useammin kuin kerran.


    • Anonyymi

      Eikö siellä kuitenkin ihmiset valita ensin muutaman vuoden !!!!

      • Anonyymi

        Tästä ei valita edes Ylikarhu, kun mitään ei tapahdu. Koulu alkaa ja moni oppilas asuu tien vaarallisella puolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tästä ei valita edes Ylikarhu, kun mitään ei tapahdu. Koulu alkaa ja moni oppilas asuu tien vaarallisella puolella.

        Onkos Ylikarhu valittanut yhdestäkään asiasta joka olisi edistänyt yhteisön kehitystä.

        Mutta huonosti hoidetuista asioista kuten kaupungin maanvuokraukset neljältätoista vuodelta, ylihintaiset kallion ostot tonteiksi, veten myynti kuntalaisille yhdenvertaisesti ja vaatimukset kahteenkertaan maksaa viemäriliittymät ja paljon muuta.

        Varoittanut useasti jopa LP:ssä meidän holtittomasta taloudenhoidosta, seurtaan mitä silloin lehdessä kirjoitti, miten tilastot pitävät paikkansa vaikka koulujen määrässä ja kriisikunta määrittelyssä.


    • Anonyymi

      Milloin aloitetaan TK risteyksen liikenneympyrän teko ??????????????????

      • Anonyymi

        Rahat loppu, liikaa velkaa, maksajat eläköityy, päättäjät päättämättömiä eikä vaan saada aikaiseksi. Lapualla meinataan paljon ja lastenlasten sukupolvi toteuttaa. Kauan noista kouluistakin riideltiin.


      • Anonyymi

        Suunnittelu jatkuu kun risteyksessä kuolee joku


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suunnittelu jatkuu kun risteyksessä kuolee joku

        Minä ole maalainen ja osaan parkkeerata taskuparkkiin ja mun serkku on helsinkiläinen eikä osaa ajaa autoa ollenkaan, sillä ei ole eres ajokorttia, kun se on vihreä, ei se osaa paljon muutakaan, mielestänsä on kyllä helvetin viisas
        ilmastontietäjä, muuten täys tumpelo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ole maalainen ja osaan parkkeerata taskuparkkiin ja mun serkku on helsinkiläinen eikä osaa ajaa autoa ollenkaan, sillä ei ole eres ajokorttia, kun se on vihreä, ei se osaa paljon muutakaan, mielestänsä on kyllä helvetin viisas
        ilmastontietäjä, muuten täys tumpelo.

        Nait kuitenkin sen sisaren


    • Anonyymi

      No niin, koulut on purettu ja uudet rakennettu, eikä ympyrää näy ei kuulu. Porukkaa lappaa TK:n piikille ja kokeisiin. Monta läheltä piti-tilannetta on ollut, kun paikka on niin paha.
      Ei suinkaan tässä odoteta, että joku koululainen kuolee tuossa, kun rakentaminen näyttää unohtuneen piirustuspöydälle?

      • Anonyymi

        Todella vittumainen risteys. Olisivat jättäneet sen keskelle peltoa tehdyn ympyrän tekemättä ja tehneet tämän niin kuin suunnitelmassa on.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Lapualla on tuskin monikaan nykyään elävistä ihmisistä elossa, kun tämä ympyrä valmistuu.


    • Lapualainen yhdyskuntarakentaminen on kuin naisten polttarit. Seinäjoella miesten polttarit.

      Miesten polttarit
      Porukka kasaan ja sovitaan päivä. Budjetti 150-300€ per henkilö riippuen mitä keksitään. Eräs ilmoittaa että valitettavasti hänen budjetti ei anna periksi tuohon jolloin muut tarjoutuvat maksamaan enemmän että kaveri pääsee mukaan. Käydään ostamassa olutta (paljon) ja varataan kuljetus. Homma rullaa ja kaikilla on kivaa. Illan aikana joku intoutuu tarjoamaan kierroksen ravintolassa koko seurueelle. Hänestä tulee vieläkin parempi jätkä muiden silmissä.
      Jutellaan että voitaisiin lähteä joskus samalla porukalla uudestaan ja niin myös tapahtuu.
      Naisten polttarit
      Kaasot saavat listan johon tuleva morsian on ilmoittanut keitä polttareihin kutsutaan. Tästä seuraa armoton analyysi siitä ketkä noista on perseestä ja ketä eniten perseestä. Ainakin puolet porukasta olisi pitänyt jättää kutsumatta (yleinen mielipide)
      Sopivan päivän löytämiseen onkin sitten hyvä varata reilusti aikaa. Noin 3kuukauden jahkaamisen jälkeen päädytään johonkin päivään joka sopii edes puolelle porukasta. Jo tässä vaiheessa osa porukasta on rikkonut välinsä muihin koska päivä on totaalisen väärä.
      Budjetti onkin sitten mielenkiintoinen. Heti kättelyssä kerrotaan että 50€ on sitten ehdoton maksimi per henkilö jolloin jo muutama ilmoittaa heti että pystyvät panostamaan ainoastaan 20€. Koska muutkaan eivät sitten halua tietenkään maksaa enempää tulee budjetiksi 20€/henkilö. Yhteensä kokoon saadaan siis 160€. Tällä sitten hoidetaan matkat, ruokailut, juomat, majoitus ja joku kiva aktiviteetti.
      Seuraavaksi päätetään mihin mennään ja paikkahan on tietenkin lähin iso kaupunki polttariporukasta katsottuna.
      No kuljetushan me tarvitaan. Yllätyksenä kaikille tulee että minibussin vuokraaminen maksaa jo saman verran mitä kokonaisbudjetti on. Onneksi muutaman polttareihin kutsutun vanhemmat lupaavat heittää ryhmän kohteeseen 10€ bensakuluja vastaan. Tämä on kaikille melkein ok mutta entäs Hanna joka sattuukin asumaan kyseisessä kaupungissa johon ryhmä on menossa? Onko hänenkin osallistuttava kuluihin vaikka ei tarvitse kuljetusta? Hän ehdottaa että jos maksaisi 2€ vähemmän kuin muut mikä olisi hänen mielestään enemmän kuin reilua, hänestä kun ei aiheudu kuluja.
      Juomiksi on käyty ostamassa 6siideriä, 6lonkeroa ja koppa olutta. Kaksi vieraista on raskaana joten eivät voi nauttia näitä jolloin ajankohtaiseksi aiheeksi nousee jälleen hyvitys menetetystä rahasta. Muutama jaksaa myös valittaa koko matkan että ei juo olutta jota on suhteessa eniten, eli ei mene tasan taaskaan.
      On aktiviteetin aika. Budjetin sallimissa rajoissa tuleva morsian puetaan prinsessaksi ja selkään lyödään A4-lappu jossa hauska teksti tyyliin "parasta ennen 7.7.2017". Hänen kanssaan sitten kierretään torilla jossa myydään haleja ja pusuja 2€kpl. Vaivaantuneet ihmiset maksavat kyseinen hinnan että pääsisivät nolosta porukasta nopeasti eroon.
      Ruokailuun on budjetoitu eniten. 10€ per henkilö ja sillä saadaan vähän paremman luokan pitsat. Jenni kuitenkin kertoo että ei voi syödä pitsaa ja ehdottaa että kävisi Hesburgerissa. Ongelmana kuitenkin että kerrosateria maksaa vain 7,20€ joten hänen osuudestaan jää 2,80€ käyttämättä. Katri ehdottaa että jos Jenni ottaisi aterian isommilla ranskalaisilla ja juomalla niin budjetti olisi melkein sama. Jenni kertoo kuitenkin että ei kukaan jaksa syödä niin paljon joten hyvitys olisi taas ajankohtainen.
      Kello alkaa olemaan kohta jo 18.00 ja osa porukasta onkin joutunut jättämään ryhmän ja rientäneet hoitamaan lastaan jolle ei löytynyt 3 kuukauden varoitusajalla ketään hoitajaa.
      Jos majoitus on löytynyt se on jonkun ryhmään kuuluvan mökillä. Tänne vaivautuu enää pieni osa porukasta. Kaikki kiittelevät lähteissään miten mukavaa oli ja pitää lähteä joskus uudestaan samalla porukalla. (Ei todellakaan lähdetä enää koskaan).
      Hääpäivänä muutama perii vielä muilta 4€ saataviaan jotta ei nyt tulisi ihan hirveästi takkiin polttareista.😄

    • Anonyymi

      Viljapellolle mene tallaamaan ympyröitä lisää.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kyllä tossa pitää jonkun kuolla ennenkuin mitään tapahtuu...

    • Anonyymi

      En jaksanut pitkälle lukea, mutta selvisi siinäkin, että yli puolelta porukasta pitäisi ottaa akokortti pois, jos autolla ajo on noin vaikeaa.

    • Anonyymi

      Missä tämä jo piirretty ympyrä viipyy? Kaamea risteys ja koko ajan läheltä piti tilanteita. Tuohon sekaan vielä uuden koulun oppilaat tietä ylittämään, niin on todellinen kuolemanloukku.
      Meillä ei ole varaa menettää enää yhtään nuorta turhan takia!
      https://aijaa.com/0sgTbK

    • Anonyymi

      Toi ympyrä olis saanu olla Lapualla ensimmäinen YMPYRÄ,kauhee risteys aina vaan !

    • Anonyymi

      Simpsiöntien ja Latojantien risteykseen pitää myös saada liikenneympyrä. Niin ja tietenkin Kosolanristeykseen!!! Nyt typerät liikennevalot sieltä huus heIvettiin!

    • Anonyymi

      Mahdollisen kiertoliittymän voisi nimetä "Rasmus Takaluoman ympyräksi" murhatun 16v pojan muistoa kunnioittaen.
      Rasmus on jo nyt muodostunut legendaksi Lapualla.

      • Anonyymi

        Pyhälahden rannassa olevat tasanteet voisi nimetä Rasmuksen portaiksi.


    • Anonyymi

      Rassen raput !

    • Anonyymi

      Taas hirveä kolari 😬

    • Anonyymi

      Missä se ympyrä viipyy?

    • Anonyymi

      Kuoliko se Kia-kuski?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      76
      3442
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

      Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      30
      2091
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

      Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      69
      1941
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

      Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      19
      1510
    5. Miten hetki

      Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1411
    6. Mitä, kuka, hä .....

      Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      26
      1348
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

      Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1316
    8. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

      miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      67
      1277
    9. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1207
    10. Kerro nainen

      Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.
      Ikävä
      53
      1045
    Aihe