VAPAAKIRKKO, LOPETTAKAA SE RAAMATUNVASTAISET......

KirkkojenMyynti

höpinät.
Turha selitellä juuta ja jaata.

Eikö se kirkkojenne myynti jo todista teille vapaakirkkolaisille, että uskonne on pielessä pahasti.
Nykyisin ihmisiä on vaikea enää huijata raamatunvastaisuuteen!!!!!

47

1605

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • renttu-sergei

      Voitko täsmentää? Oletko ehkä erehtynyt palstasta? Jehovan todistajilla on niitä kokoustiloja myynnissä lähes joka kaupungissa. Entisiä vapaakirkkoja on harvoin myynnissä,silloinkin on kyseessä yleensä, että kokoustila on tullut pieneksi. Pari vapaaseurakuntaa on toki lakkautettu viime vuosina, niistä on voinut vapautua joitain tiloja. Tervetuloa sanankuuloon rakas ystävä!

      • KirkkojenMyynti

        Mitä raamatunvastaisuuksia vapaakirkko opettaa, otetaan pari esim. vaikka muitakin on:
        1. Miksi opetatte, että Jeesus oli jumala.......Jeesus ei ollut jumala, vaan Jumalan poika,
        2. Miksi opetatte, että ihminen menee kuoleman jälkeen taivaaseen....Raamattu ei opeta sellaista kun ihminen kuolee.

        Hämeenlinnan vapaakirkko on myynnissä, ollut sitä jo useamman vuoden ajan.
        Jos muistan oikein, ollut jo 6v. ajan myynnissä.


      • renttu-sergei

        Lue Raamattua,niin sitten voipi selvitä nuo opilliset kysymykset.

        Pari kertaa olen käynyt tuossa Hämeenlinnan Vapaakirkkokeskuksessa. Kiinteistön omistussuhteista en tiedä, mutta tilaa siellä on yli oman tarpeen. Koska sieltä on siirtynyt valtakunnallisia toimintoja Tampereelle. Nettisivujen mukaan seurakunta toimii normaalisti. Jaa olen käynyt siellä kolmekin kertaa, ihan hyvällä paikalla.


      • KirkkojenMyynti
        renttu-sergei kirjoitti:

        Lue Raamattua,niin sitten voipi selvitä nuo opilliset kysymykset.

        Pari kertaa olen käynyt tuossa Hämeenlinnan Vapaakirkkokeskuksessa. Kiinteistön omistussuhteista en tiedä, mutta tilaa siellä on yli oman tarpeen. Koska sieltä on siirtynyt valtakunnallisia toimintoja Tampereelle. Nettisivujen mukaan seurakunta toimii normaalisti. Jaa olen käynyt siellä kolmekin kertaa, ihan hyvällä paikalla.

        Kirkko on edelleen myytävänä, kuten sanoin aiemmin, useamman vuoden ajan.
        Kirkko on Hämeenlinnan kaupungin vuokratontilla, siinä ehkä suurin syy, ettei ole mennyt kirkko kaupaksi.
        Kirkon vieressä oleva 2-rappuinen ja 4 krs. kerrostalon ovat saaneet myytyä.
        Kirkko ja kerrostalo olivat muutama vuosi sitten yhdessä yhteishintaan myynnissä.

        Raamatun olen lukenut 10x läpi, tiedän siis mistä puhun.
        Vapaakirkko on eksyttäjä kirkko, jos et usko, niin sinä jatkat olemistasi eksyttäjäkirkossa.

        Mutta lueppas sinä ymmärryksellä sananlaskut ja saarnaajan kirjat, niin sinulle selviää, että:
        1. Jeesus ei ole Jumala.
        2. Ihminen ei mene kuoleman jälkeen taivaaseen.


      • KirkkojenMyynti kirjoitti:

        Kirkko on edelleen myytävänä, kuten sanoin aiemmin, useamman vuoden ajan.
        Kirkko on Hämeenlinnan kaupungin vuokratontilla, siinä ehkä suurin syy, ettei ole mennyt kirkko kaupaksi.
        Kirkon vieressä oleva 2-rappuinen ja 4 krs. kerrostalon ovat saaneet myytyä.
        Kirkko ja kerrostalo olivat muutama vuosi sitten yhdessä yhteishintaan myynnissä.

        Raamatun olen lukenut 10x läpi, tiedän siis mistä puhun.
        Vapaakirkko on eksyttäjä kirkko, jos et usko, niin sinä jatkat olemistasi eksyttäjäkirkossa.

        Mutta lueppas sinä ymmärryksellä sananlaskut ja saarnaajan kirjat, niin sinulle selviää, että:
        1. Jeesus ei ole Jumala.
        2. Ihminen ei mene kuoleman jälkeen taivaaseen.

        Huoh, jos Vapaakirkko pn "eksyttäjäkirkko" sillä perusteella, että pitää Jeesusta Jumalana, niin tällä perusteella kaikki kristilliset kirkot olisivat "eksyttäjiä". Mutta kuulehan... Raamatun mukaan Jeesus on Jumala, Jeesus toteaa sen itse lukuisia kertoja mm. Johanneksen evankeliumissa käyttäen itsestään Jumalan nimeä "Minä olen".

        http://raamatturyhma.blogspot.fi/2004/12/johanneksen-evankeliumi-mina-olen.html


      • renttu-sergei
        KirkkojenMyynti kirjoitti:

        Kirkko on edelleen myytävänä, kuten sanoin aiemmin, useamman vuoden ajan.
        Kirkko on Hämeenlinnan kaupungin vuokratontilla, siinä ehkä suurin syy, ettei ole mennyt kirkko kaupaksi.
        Kirkon vieressä oleva 2-rappuinen ja 4 krs. kerrostalon ovat saaneet myytyä.
        Kirkko ja kerrostalo olivat muutama vuosi sitten yhdessä yhteishintaan myynnissä.

        Raamatun olen lukenut 10x läpi, tiedän siis mistä puhun.
        Vapaakirkko on eksyttäjä kirkko, jos et usko, niin sinä jatkat olemistasi eksyttäjäkirkossa.

        Mutta lueppas sinä ymmärryksellä sananlaskut ja saarnaajan kirjat, niin sinulle selviää, että:
        1. Jeesus ei ole Jumala.
        2. Ihminen ei mene kuoleman jälkeen taivaaseen.

        Luetaan katsotaan löytyykö tuosta Jumalan Kansan Raamatusta noita sinun oppejasi.


      • KirkkojenMyynti
        Tipale kirjoitti:

        Huoh, jos Vapaakirkko pn "eksyttäjäkirkko" sillä perusteella, että pitää Jeesusta Jumalana, niin tällä perusteella kaikki kristilliset kirkot olisivat "eksyttäjiä". Mutta kuulehan... Raamatun mukaan Jeesus on Jumala, Jeesus toteaa sen itse lukuisia kertoja mm. Johanneksen evankeliumissa käyttäen itsestään Jumalan nimeä "Minä olen".

        http://raamatturyhma.blogspot.fi/2004/12/johanneksen-evankeliumi-mina-olen.html

        ##Huoh, jos Vapaakirkko pn "eksyttäjäkirkko" sillä perusteella, että pitää Jeesusta Jumalana, niin tällä perusteella kaikki kristilliset kirkot olisivat "eksyttäjiä". Mutta kuulehan... Raamatun mukaan Jeesus on Jumala, Jeesus toteaa sen itse lukuisia kertoja mm. Johanneksen evankeliumissa käyttäen itsestään Jumalan nimeä "Minä olen". ##

        - Lue ne Raamatun kirjat sanalaskut ja saarnaaja kirja, äläkä väitä tyhmänä vastaan.

        ##niin tällä perusteella kaikki kristilliset kirkot olisivat "eksyttäjiä". ##

        Totta!!!!!!!!!
        Siksi minä en halua kuulua yhteenkään suomessa olevaan seurakuntaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Raamatun mukaan Jeesus on Jumalan poika

        Jumalan nimestä:
        Raamatun kääntäjät ovat valinneet Jumalan nimeksi "Minä olen!

        Kukaan ei tiedä tarkkaan miten Jumala nimi kirjoitetaan tai lausutaan.
        Miksi?
        Koska ne jotka käyttivät Jumalan nimenä, eivät ole enää olleet elossa tuhansiin vuosiin.

        Jumala nimi oletetaan oleva lähinnä JAHVE tai JEHOVA.

        Kun luetaan hebrean kieltä kirjaimellisesti miten sanotaan ja lausutaan MINÄ OLEN, SAADAAN IHAN ERILLAINEN KIRJAINYHDISTELMÄ KUIN JAHVE TAI JEHOVA tarkoittava!!


      • KirkkojenMyynti
        renttu-sergei kirjoitti:

        Luetaan katsotaan löytyykö tuosta Jumalan Kansan Raamatusta noita sinun oppejasi.

        Kyllä löytyy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        Et löydä, jos haluat edelleen mielistellä kirkko-oppien suuntaan.


    • eijehovienmyrkkyä

      Luepas ymmärryksellä koko Raamattu ja puhu ja kirjoita vasta sitten.

      Jehovien myrkkyä tänne ei tarvi tulla kylvämään!

      • KirkkojenMyynti

        En ole JT.

        En kuulu mihinkään seurakuntaan, koska sellaista seurakuntaan ei löydy suomesta.

        Raamattu on luettu 10 kertaan.

        Lue sananlaskut ja saarnaajan kirja ja tule sitten vasta tänne selittään.

        Nyt selität ihmisten selityksiä Raamatusta, näitä selityksiä on sepitetty lähes 1700 vuoden ajan.


      • renttu-sergei
        KirkkojenMyynti kirjoitti:

        En ole JT.

        En kuulu mihinkään seurakuntaan, koska sellaista seurakuntaan ei löydy suomesta.

        Raamattu on luettu 10 kertaan.

        Lue sananlaskut ja saarnaajan kirja ja tule sitten vasta tänne selittään.

        Nyt selität ihmisten selityksiä Raamatusta, näitä selityksiä on sepitetty lähes 1700 vuoden ajan.

        Etpä niin! Pitivät sinun toimintaasi ja fanaattisuuttasi hieman kiusallisena jopa JT-piireissä.


      • KirkkojenMyynti
        renttu-sergei kirjoitti:

        Etpä niin! Pitivät sinun toimintaasi ja fanaattisuuttasi hieman kiusallisena jopa JT-piireissä.

        Kuulut saatanan ohjaamaan "seurakuntaan"
        Et ilmeisesti halua pelastua, mikä uskossa olemisen yksi tarkoitus!!!!!!!


    • hain6ki

      Miksi vapakirkko ei kuulu kristinusko palstalle?

      • KirkkojenMyynti

        Ehkä siksi, koska liaksi vapaamielinen.
        Siellähän saa tehdä melkein mitä lystää.
        Akat siellä pyörittää kirkkoa.
        Kirkko muistuttaa enemmän marttakerhoa!!!


    • renttu-sergei

      Eikös sinun aateveljilläsikin ole joku tila myynnissä Hämeenlinnassa?

      • KirkkojenMyynti

        Minun aateveljeni kokoontuvat vuokratiloissa ja toistemme kotona, koska välillä vuokrasuhteet ovat eri mittaisia.

        Kokoustilat eivät pelasta!!!!


      • puli__-arska

        Voisinko minä liittyä uljaaseen seurakuntaasi?


      • KirkkojenMyynti
        puli__-arska kirjoitti:

        Voisinko minä liittyä uljaaseen seurakuntaasi?

        Raamattu ilmoittaa seuraavaa seurakunnan koosta:

        Siihen riittää 2 - 3 henkilön määrä, jotka kokoontuvat Jesuksen nimessä.

        Ei tarvita satoja tai tuhansia ihmisiä, todistaakseen uskonaan raamatunmukaisesti.

        Joka tapauksessa vapaakirkko ei sitä ole, eikä mikään muukaan kirkko.

        Vapaakirkko kumoaa opillaan raamatun jakeita satoja VT ja UT puolelta.


    • renttu-sergei

      Kylläpä mulla on mennyt muisti huonoksi (kai ikä jo vaikuttaa), siellä luuraa vanha tuttu. Muistako kun keskusteltiin 4 tuntia siellä vapaaseurakunnan takapihalla, jouduit lopulta myöntämään ettei kaikki ihan ole Raamatunmukaista Jt-opetuksessa. Olit kuulemma muuttanut Turkuun ja nyt on vuorossa Hämeenlinna. Miten missiosi onnistui siellä Turussa? Kerroit harrastavasi vaeltamista, ehkä sinun kannattaisi lähteä taas keväällä, että pää vähän tuulettuisi.

      • KirkkojenMyynti

        ????????????????????????


    • unelmienseurakunta

      'En kuulu mihinkään seurakuntaan, koska sellaista seurakuntaan ei löydy suomesta.'

      Miksi et perusta sellaista seurakuntaa, joka vastaisi sinun oppejasi?

      Millainen seurakunta se olisi - sinun ihanneseurakuntasi?

      • KirkkojenMyynti

        ######Millainen seurakunta se olisi - sinun ihanneseurakuntasi? ####

        Se seurakunta ei tekisi Jeesuksesta ja raamatunkirjoittajista suuria valehtelijoita.
        Tämän pv seurakunnat tekevät sitä, eikö se ole aika härskiä touhua.

        JT puheen ollen, he ovat ehkä ja ovatkin lähempänä totuutta.


    • Herranseurakunta

      Minäkin aamulla huomasin rukoilevani, että paikkakunnalleni perustettaisiin seurakunta, jota Jeesus Kristus, minun Jumalani ja Herrani itse johtaisi.
      Jossa Hän saisi toimia tahtonsa mukaan, parantaa sairaita, tehdä tunnustekoja ja ihmeitä, osoittaakseen olevansa Jumala, joka voi tehdä mitä tahtoo omaksi kunniakseen.

      Jumalan voiman ilmentymistä minä kovasti kaipailen!

      • KirkkojenMyynti

        Jumala ei tunne sinua ja rukoilemisesi on turhaa touhua....... on sama kuin puhut seinille.

        Jumala tuntee sinut, jos pidät Jeesusta Jumalan Poikana ja lopetat rukouksen Jeesuksen nimessä!!!!!!
        Jeesus välittää sinun rukouksesi eteenpäin Jumalalle!!!


    • PasiToivonen

      >>Et ilmeisesti halua pelastua, mikä uskossa olemisen yksi tarkoitus!!!!!!! >>

      Miksi pitäisi pelastua?

      • KirkkojenMyynti

        Pelastua jo pelkästään sen takia, että se maailma mihin synnymme uudestaan (Jumalan Herättämänä) on ihan erilainen kuin tämä missä nyt elämme.
        Siinä ajassa ei ole esim. ollenkaan sotia, eikä sairauksia.

        Vaivan ajat jotka on tulossa on pahinta aikaa mitä maailmassa on koskaan saanut kokea ja sen joutuu kokemaan uskottomat.


      • 1234567---
        KirkkojenMyynti kirjoitti:

        Pelastua jo pelkästään sen takia, että se maailma mihin synnymme uudestaan (Jumalan Herättämänä) on ihan erilainen kuin tämä missä nyt elämme.
        Siinä ajassa ei ole esim. ollenkaan sotia, eikä sairauksia.

        Vaivan ajat jotka on tulossa on pahinta aikaa mitä maailmassa on koskaan saanut kokea ja sen joutuu kokemaan uskottomat.

        Vaivan ajat joutuu kokemaan uskovat, kun peto saa vallan ja voiman yhdeksi hetkeksi. Silloin vainoojina ovat peto ja pedon palvelijat.
        Näissä vainoissa tulevat viimeiset marttyyrit ennen Jeesuksen toista tulemista.


    • PasiToivonen

      Aika surkeaa kuolemanjälkeistä elämää lupaat...

      Sananlaskut ja Saarnaajan Kirjat ja Psalmit kun lukee ymmärryksellä niin tajuaa että Maa on litteä.

      • KirkkojenMyynti

        Puhut satuja!!


    • PasiToivonen

      Miten niin satuja?

      PSALMIT 19
      1. Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi.

      2. Taivaat julistavat Jumalan kunniaa, taivaanvahvuus ilmoittaa hänen kättensä tekoja.
      3. Päivä sanoo päivälle, ja yö ilmoittaa yölle.
      4. Se ei ole puhetta, se ei ole kieltä, jonka ääni ei kuuluisi.
      5. Niiden mittanuora ulottuu yli kaiken maan ja niiden sanat maanpiirin ääriin. Auringolle hän on tehnyt niihin majan.
      6. Se on niinkuin ylkä, joka tulee kammiostaan, se riemuitsee kuin sankari rataansa juostessaan.
      7. Se nousee taivasten ääristä ja kiertää niiden toisiin ääriin, eikä mikään voi lymytä sen helteeltä.

      Alkaa ikuinen kuolema vaikuttaa houkuttelevalta vaihtoehdolta.

      • KirkkojenMyynti

        Puhut edelleen satuja.

        Huomaat kai että et ymmärrä lukemaasi, olet sanasokea!

        Raamattu ei puhu yhdelläkään sivulla, että maapallo olisi litteä, vaan nimenomaan enemmän pyöreydestä.


    • PasiToivonen

      Psalmi 19 on siis satua. Kiitos tiedosta.

      • KirkkojenMyynti

        Psalmi 19 ei sano mitään että maapallo olisi litteä.

        Kommentoi selvin päin.


    • PasiToivonen

      Jos aurinko menee yöllä majaansa, se on silloin Maan alapuolella. En ole nähnyt auringon menevän majaansa silloin kun se on taivaalla.

      Normaali ihminen NUKKUU aamuyöllä.

      • KirkkojenMyynti

        Vertauskuvallisesti menee!!!!!!


    • JoukoKahila

      Luin kyseiset kirjat!
      Aloittaja on oikeassa!
      Jeesus ei itse ole Jumala!
      Sielunkuolemattomuus oppi on Raamatun vastainen myös!

      Vapaakirkko on pettäjäkirkko ja pahinta että he itse tietävät sen.

    • Kommentti-19.2.2018

      Ihmiset rakastaa enemmän laumoja kuin Raamatun sanaa.
      Vapaakirkko ja muut lahkot ovat siitä hyviä esimerkkejä.
      Laumauskovaisuus tekee ihmisistä ihmisuskovaisia ja loiseläjiä!!!!!!

    • V-kirkkoOnPaholaisesta

      Raamatunvastaiset höpinät jatkuu edelleen Vapaakirkossa!

      Nämä raamatunvastaiset tarinat jatkuu niin kauan Vapaakirkossa, kun niitten kuulijoita riittää. Ne tarinat loppuu siihen kun ei ole niitten kuulijoita.

      Edes neuvo ei auta muuttamaan raamatunvastaisia tapoja kyseisessä kirkossa.

      Tässä näemme kuinka tärkeää on henkilökohtaisen uskonnon muuttaminen raamatunmukaiseksi.......muuten on kadotus edessä!!!!

      • JaanaHesasta

        Amen.


    • eiymmärrystä

      Kyllä tuo seuraava jae tulee mieleen, kun lukee joitakin edellä olevia
      Job 13:5
      Jospa edes osaisitte visusti vaieta, niin se olisi teille viisaudeksi luettava!

      • KirkkojenMyynti

        Vapaakirkolle Paavali antaa hyviä esimerkkejä:
        1. Millainen mies Paavali olikaan!
        Hän saarnasi ollakseen mieliksi Jumalalle ja eli voittaakseen ihmiset totuudelle, jota saarnasi. Hänen käytöksensä mainosti hänen saarnaansa. Tessalonikalaisista tuli innokas lähetysseurakunta. Paavali ei ollut liehakoitsija eikä hän ahnehtinut rikkautta. Hän saapui paikalle yksinkertaisena kuin lapsi ja yhtä lempeänä kuin lapsia hoivaava hoitaja. Hän ei ollut koskaan laiskana. Hän kehotti Tessalonikalaisia elämään jokapäiväistä elämäänsä Kristuksen nimen arvoisesti. Kristityn vaellus on kristityn elämää. Ne, jotka puhuvat hyviä puheita, vaeltavat huonosti. Meidän vaelluksemme ja puheemme pitäisi olla kaksosia, jotka kulkevat samaa tietä.


    • AikaToimiaJärkevästi

      Aloittaja, puhut asiaa!

    • TyttöForsasta

      Papeilla on liian hyvä palkka, siksi sorrutaan herkästi leipäpappeuteen.

    • enskansivut

      Kyllä Raamattu on oikeaa asia täynnä. Vapaakirkossakin on todellisia uskovia. Kuitenkin useat vapaaseurakunnat palvelevatkin sielunvihollista ja vapaakirkon hallitus, eli suurin johto on sielunvihollisen hallinnassa. Mikäli tuntee Raamatun, niin näin on ollut jo aikojen alusta, eli n. vuodesta 6000 alkaen. Kannattaa kyllä uskoa Jumalaan ja Jeesukseen Kristukseen, joka on Jumalan poika, sillä Hän syntyi Pyhän Hengen vaikutuksesta. Hänellä on nyt valta taivaassa ja maan päällä, mutta Hänetkin alistetaan Jumalan vallan alle, että Jumala olisi kaikki kaikessa. Sen voi lukea Raamatusta ja myöskin sivuiltani www.enskansivut.fi

      • "Kuitenkin useat vapaaseurakunnat palvelevatkin sielunvihollista ja vapaakirkon hallitus, eli suurin johto on sielunvihollisen hallinnassa"

        Minusta näin hurjien väitteiden esittäjällä olisi jonkinlainen velvollisuus perustella mielipidettään.


      • Simsoni
        Tipale kirjoitti:

        "Kuitenkin useat vapaaseurakunnat palvelevatkin sielunvihollista ja vapaakirkon hallitus, eli suurin johto on sielunvihollisen hallinnassa"

        Minusta näin hurjien väitteiden esittäjällä olisi jonkinlainen velvollisuus perustella mielipidettään.

        Kyllä asiat on noin kuin Enska ne näkee. Johto on jo saanut happoa silmilleen, etteivät enää näe itsekään missä mennään.


    • enskansivut

      Olen perustellut sen sivuillani. Olen edelleen vapaakirkon jäsen ja entinen vanhemmistoveli.

      Enska

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1721
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1327
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1323
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      2
      1173
    Aihe