Vapaa-ajattelijoiden kirkon vastaista kampanjaa voisi ymmärtää silloin, jos heillä olisi tarjottavana joku parempi vaihtoehto kirkolle. Onhan toki kirkossakin omat epäkohtansa ja moni on siksi eronnut kirkosta ja liittynyt Helluntaiseurakuntaan, Vapaaseurakuntaan, Baptisteihin tai muihin ns. vapaisiin suuntiin.
Mutta se, mitä Vapaa-ajattelijat tarjoavat vaihtoehdoksi, on paljon pahempi kuin kirkko kaikkine virheineenkin. Vapaa-ajattelijat tarjoavat kirkon vaihtoehdoksi uskonnottomuutta ja Jumalakielteisyyttä ja ateismia. Ne johdattavat ihmistä iankaikkiseen kadotukseen helvetin tulijärveen. Tätä taustaa vasten on aina järkevämpää olla uskova kristitty, kuulua kirkkoon ja maksaa kirkollisvero, olipa se kuinka suuri tahansa, mieluummin kuin valita iankaikkinen kadotus.
Ihmisen ylivoimaisesti tärkein asia onkin se, missä hän viettää iäisyytensä? Sen tulisi olla määräävä tekijä ihmisen valinnoissa, eikä valtion ja kirkon suhteet tai uskonnonopetuksen korvaaminen ET-opetuksella.
Uskonnottomuus ei korvaa kirkkoa
14
109
Vastaukset
- antivaparinnumero.666
" Ne johdattavat ihmistä iankaikkiseen kadotukseen helvetin tulijärveen."
Tämä on siis sinun käsityksesi kristillisestä teokratiasta ja uskonnonvapaudesta. "Tämä on siis sinun käsityksesi kristillisestä teokratiasta ja uskonnonvapaudesta. "
Vapaa-ajattelijoiden netissä oleva esite toiminnastaan sanoo: "Vapaa-ajattelijoiden mielestä on aina ja kaikkialla väärin uskoa mihinkään riittämättömin perustein."
Jumalan sana, Raamattu, onkin riittävä peruste uskoa kuoleman jälkeiseen elämään, Taivaaseen ja helvettiin. Se ei ole mitenkään ristiriidassa uskonnonvapauden, älyn, järjen tai tieteen kanssa, joita Vapaa-ajattelijat sanovat arvostavansa.- antivaparinnumero.666
"Jumalan sana, Raamattu, onkin riittävä peruste uskoa kuoleman jälkeiseen elämään, Taivaaseen ja helvettiin."
Oliko tämä sarkasmia?
- TheMainman
Niin, mitään iäisyyttähän ei ole, se on vain satua. Sellaiset aikuiset jotka uskovat mielikuvitusolentoihin ovat aika säälittäviä.
Ja jos teologian puolelle mennään, niin sanoipa tuo paavikin että ateistit pääsevät taivaaseen. Kumma vaan että kukaan sinne haluaisi... Kristinuskon suurin ongelmahan on, että se tarjoaa vain kaksi eri helvettiä."Niin, mitään iäisyyttähän ei ole, se on vain satua. Sellaiset aikuiset jotka uskovat mielikuvitusolentoihin ovat aika säälittäviä"
Mistä sinä tiedät, että iäisyyttä ei ole? Et mistään! Ylivoimaisesti suurin osa maailman ihmisistä uskoo Jumalan olemassaoloon, koska he tietävät, että Jumala on olemassa. Minusta he eivät ole ollenkaan säälittäviä. He ovat rehellisiä ihmisiä, jotka eivät halua kieltää totuutta.
"Ja jos teologian puolelle mennään, niin sanoipa tuo paavikin että ateistit pääsevät taivaaseen. Kumma vaan että kukaan sinne haluaisi... Kristinuskon suurin ongelmahan on, että se tarjoaa vain kaksi eri helvettiä."
Jokainen järkevä ihminen haluaa taivaaseen. Ateistit eivät halua tunnustaa taivaan ja helvetin olemassaoloa siksi, koska se edellyttää Jumalan olemassaolon tunnustamista. Jumalan olemassaoloa he eivät taas halua tunnustaa siksi, koska eivät halua alistaa itseään Hänen auktoriteettinsa alle. He haluavat olla itse jumala itselleen ja itse itsensä tuomari.
Tämä on se asia, mistä kenkä puristaa.Mark5 kirjoitti:
"Niin, mitään iäisyyttähän ei ole, se on vain satua. Sellaiset aikuiset jotka uskovat mielikuvitusolentoihin ovat aika säälittäviä"
Mistä sinä tiedät, että iäisyyttä ei ole? Et mistään! Ylivoimaisesti suurin osa maailman ihmisistä uskoo Jumalan olemassaoloon, koska he tietävät, että Jumala on olemassa. Minusta he eivät ole ollenkaan säälittäviä. He ovat rehellisiä ihmisiä, jotka eivät halua kieltää totuutta.
"Ja jos teologian puolelle mennään, niin sanoipa tuo paavikin että ateistit pääsevät taivaaseen. Kumma vaan että kukaan sinne haluaisi... Kristinuskon suurin ongelmahan on, että se tarjoaa vain kaksi eri helvettiä."
Jokainen järkevä ihminen haluaa taivaaseen. Ateistit eivät halua tunnustaa taivaan ja helvetin olemassaoloa siksi, koska se edellyttää Jumalan olemassaolon tunnustamista. Jumalan olemassaoloa he eivät taas halua tunnustaa siksi, koska eivät halua alistaa itseään Hänen auktoriteettinsa alle. He haluavat olla itse jumala itselleen ja itse itsensä tuomari.
Tämä on se asia, mistä kenkä puristaa.En missään tapauksessa haluaisi taivaaseen, vaikka se olisi olemassakin.
Syykin on selvä: kaltaisesi jeesuksenmorsiamet, jotka innoissaan varmaan kurlaisivatkin jeesuksen tullessa.
Papiston hamemuoti muuten johtuu samasta asiasta. Mekkohan on kätevä nostaa kainaloihin, kun jeesukselle pyllistää.- hda__
Mark5 kirjoitti:
"Niin, mitään iäisyyttähän ei ole, se on vain satua. Sellaiset aikuiset jotka uskovat mielikuvitusolentoihin ovat aika säälittäviä"
Tämä on se asia, mistä kenkä puristaa."osa maailman ihmisistä uskoo Jumalan olemassaoloon, koska he tietävät, että Jumala on olemassa. "
Väärin, uskominen ei ole samaa kuin tietäminen. Lapset uskovat joulupukkiin, osa ehkä jopa luulee "tietävänsä" että joulupukki on olemassa, mutta tämä usko tai "tietäminen" ei itsessään todista yhtään mitään todellisuudesta. Sama pätee sinun jumalaasi. Poikkeuksena, että Joulupukista on runsaasti ensikäden havaintojakin.
"Jokainen järkevä ihminen haluaa taivaaseen." Huh, ei. Ensimmäinen ongelma tässö on ihan jo koko taivaskonsepti. Millainen se muka on, ja mitä ihmettä siellä pitäisi koko ikuisuus tehdä? Viikinkien tuonpuoleinen on paljon houkuttelevampi tarinana. Tosin minulla ei ole mitään ongelmaa sen ajatuksen kanssa, että kun kuolen, niin ns se siitä, minua ei sen jälkeen ole. he-ma kirjoitti:
En missään tapauksessa haluaisi taivaaseen, vaikka se olisi olemassakin.
Syykin on selvä: kaltaisesi jeesuksenmorsiamet, jotka innoissaan varmaan kurlaisivatkin jeesuksen tullessa.
Papiston hamemuoti muuten johtuu samasta asiasta. Mekkohan on kätevä nostaa kainaloihin, kun jeesukselle pyllistää."En missään tapauksessa haluaisi taivaaseen, vaikka se olisi olemassakin.
Papiston hamemuoti muuten johtuu samasta asiasta. Mekkohan on kätevä nostaa kainaloihin, kun jeesukselle pyllistää."
Väitteesi ja näkemyksesi perustuvat vain siihen, että et halua tunnustaa Jumalan olemassaoloa, koska et halua alistua Hänen auktoriteettinsa alle, jotta voisit itse olla itsellesi jumala ja itsesi tuomari. Siinä on se, mistä kenkä puristaa.hda__ kirjoitti:
"osa maailman ihmisistä uskoo Jumalan olemassaoloon, koska he tietävät, että Jumala on olemassa. "
Väärin, uskominen ei ole samaa kuin tietäminen. Lapset uskovat joulupukkiin, osa ehkä jopa luulee "tietävänsä" että joulupukki on olemassa, mutta tämä usko tai "tietäminen" ei itsessään todista yhtään mitään todellisuudesta. Sama pätee sinun jumalaasi. Poikkeuksena, että Joulupukista on runsaasti ensikäden havaintojakin.
"Jokainen järkevä ihminen haluaa taivaaseen." Huh, ei. Ensimmäinen ongelma tässö on ihan jo koko taivaskonsepti. Millainen se muka on, ja mitä ihmettä siellä pitäisi koko ikuisuus tehdä? Viikinkien tuonpuoleinen on paljon houkuttelevampi tarinana. Tosin minulla ei ole mitään ongelmaa sen ajatuksen kanssa, että kun kuolen, niin ns se siitä, minua ei sen jälkeen ole."Väärin, uskominen ei ole samaa kuin tietäminen. Lapset uskovat joulupukkiin, osa ehkä jopa luulee "tietävänsä" että joulupukki on olemassa, mutta tämä usko tai "tietäminen" ei itsessään todista yhtään mitään todellisuudesta. Sama pätee sinun jumalaasi. Poikkeuksena, että Joulupukista on runsaasti ensikäden havaintojakin."
Sinäkin USKOT (tai sanot uskovasi), että Jumalaa ei ole olemassa.
Minä sen sijaan tiedän, että Jumala on olemassa.hda__ kirjoitti:
"osa maailman ihmisistä uskoo Jumalan olemassaoloon, koska he tietävät, että Jumala on olemassa. "
"Jokainen järkevä ihminen haluaa taivaaseen." Huh, ei. Ensimmäinen ongelma tässö on ihan jo koko taivaskonsepti. Millainen se muka on, ja mitä ihmettä siellä pitäisi koko ikuisuus tehdä? Viikinkien tuonpuoleinen on paljon houkuttelevampi tarinana. Tosin minulla ei ole mitään ongelmaa sen ajatuksen kanssa, että kun kuolen, niin ns se siitä, minua ei sen jälkeen ole."Ensimmäinen ongelma tässö on ihan jo koko taivaskonsepti. Millainen se muka on, ja mitä ihmettä siellä pitäisi koko ikuisuus tehdä? Viikinkien tuonpuoleinen on paljon houkuttelevampi tarinana. Tosin minulla ei ole mitään ongelmaa sen ajatuksen kanssa, että kun kuolen, niin ns se siitä, minua ei sen jälkeen ole. "
Taivas on sellainen paikka, missä ei ole mitään pahuutta eikä vääryyttä. Jos se ei ateisteja kiinnosta, niin silloin he eivät ole hyvän elämän kannattajia.Mark5 kirjoitti:
"Ensimmäinen ongelma tässö on ihan jo koko taivaskonsepti. Millainen se muka on, ja mitä ihmettä siellä pitäisi koko ikuisuus tehdä? Viikinkien tuonpuoleinen on paljon houkuttelevampi tarinana. Tosin minulla ei ole mitään ongelmaa sen ajatuksen kanssa, että kun kuolen, niin ns se siitä, minua ei sen jälkeen ole. "
Taivas on sellainen paikka, missä ei ole mitään pahuutta eikä vääryyttä. Jos se ei ateisteja kiinnosta, niin silloin he eivät ole hyvän elämän kannattajia.Jos siellä ei ole pahuutta ja vääryyttä, sinulla ei ole sinne mitään mahdollisuuksia.
- hda__
Mark5 kirjoitti:
"Väärin, uskominen ei ole samaa kuin tietäminen. Lapset uskovat joulupukkiin, osa ehkä jopa luulee "tietävänsä" että joulupukki on olemassa, mutta tämä usko tai "tietäminen" ei itsessään todista yhtään mitään todellisuudesta. Sama pätee sinun jumalaasi. Poikkeuksena, että Joulupukista on runsaasti ensikäden havaintojakin."
Sinäkin USKOT (tai sanot uskovasi), että Jumalaa ei ole olemassa.
Minä sen sijaan tiedän, että Jumala on olemassa.Mark5, uskotko että Amon Ra on olemassa, vai uskotko että Amon Ra ei ole olemassa?
Mitä minun uskomisiini tulee, en usko sinun jumalasi olemassaolosta oikeastaan mitään suuntaan enkä toiseen. Mutta tiedän, ettei jumalai olemassaolon tueksi ole mitään uskottavia todisteita, ja niin pitkään sellaisia ei ole minun on turha haaskata ainutkertaista elämääni sellaisen oikkujen ja tahtojen ja kiukunpuuskien arvailuun. Ja jos sinun jumalasi kaikesta huolimatta sattuisi olemaan olemassa, niin hän joko palkitsee aikanaan sokeasta todisteettomasta uskosta, tai hyväksyy sen että osa meistä haluaa elää hyvin ja kohdellä kanssaihmisiäänkin hyvin myös ilman yliluonnollisen, todentamattoman esivallan pelkoa ja jumalallisen tahdon arvailua sekavien paimentolaistarinoiden pohjalta.
- fgjs
Ei kirkon vaikutuksen heikkenemistä tarvitse millään korvata. Kun kirkon huono vaikutus heikkenee, niin yhteiskunta kokonaisuudessaan paranee automaattisesti.
Arvoja ja moraali on muillakin kuin uskovaisilla, monesti paremmat sellaiset."Arvoja ja moraali on muillakin kuin uskovaisilla, monesti paremmat sellaiset. "
Onhan niitä, kun Jumala on ne ihmiseen luonut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut
– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti37740249Särkynyt sydän
Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s1168627Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..
Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos316010Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta
Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös224618Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi623855Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!
Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta543630Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D743171- 342863
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul192438Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!192262