Hei. Löytyykö tällä palstalla kokemusta uudesta s-crossista, siis tästä facelift mallista. Onko valot tehokkaat (ledit). Onko hyvä ajaa jne. Kaikki kokemukset tervetulleita.
Kokemuksia uudesta s-crossista
10
329
Vastaukset
- koeajettu
Jos sen saisi 1.4 moottorilla, olisin ostanut.
Maahantuojalla outo moottorivalinta, kun Vitarassa tehokkaammat moottorit vaikka pienempi automalli.- Ei-Edes-Koeajettu
Jos sen saisi 1.4 moottorilla, ja momentinmuunnin automaatilla, niin olisin saattanut harkita jopa koeajoa.
- koeajuri
Ajettavuus parantunut edellisestä korimallista, tästä ei omaa kokemusta, mutta myyjä näin kertoi. Ledi valot hyvät, mutta aika suppea valaisualue ja kaukovalot näyttää aivan liian lähelle. Lumisateessa valot muurautuivat umpeen ja piti pysähtyä koeajolenkillä putsamaan ne. Ei ole halogeenin voittanutta. Kun ajat yksisilmäisen auton korjaamolle, jossa ledi pimeenä, niin lasku on sata kertainen halogeeni valoiseen verrattuna.
Toi litranen kone on kyllä naurettava, kun saisi 1,4 litraisenakin. Voi, kumpa maahantuoja kertoisi, mikä idea on jättää malliston suurimmasta ja kalleimmasta mallista isompi kone pois? Keula maski minusta oudon näköinen, utta tämä on makuasia. - Minävan
Miltä tuo litrainen boosterjetti tuntui verrattuna m16a moottoriin. Ilmeisesti kuitenkin boosterjetti on vääntävämpi kone kuin vapaastihengittävä 1.6 litrainen?
- rossiauto
Se välttää jotenkuten jokamiesluokan crossiautoksi, tosin litraisella looserlätillä ei paljon kisamenestystä kannata odottaa, lisäksi ohjaus on sen verran suurpiirteinen että voi olla mahdollista ettei onnistu osumaan maalilinjan pylväiden väliin.
Korkea melutasohan kuuluu jokamiesluokan crossiauton luonteeseen ja ämpärimuovinen sisustuskaan ei siinä haittaa kun ne revitään painonsäästön vuoksi pois kokonaan. - Lgkgkfk
rossiauto kirjoitti:
Se välttää jotenkuten jokamiesluokan crossiautoksi, tosin litraisella looserlätillä ei paljon kisamenestystä kannata odottaa, lisäksi ohjaus on sen verran suurpiirteinen että voi olla mahdollista ettei onnistu osumaan maalilinjan pylväiden väliin.
Korkea melutasohan kuuluu jokamiesluokan crossiauton luonteeseen ja ämpärimuovinen sisustuskaan ei siinä haittaa kun ne revitään painonsäästön vuoksi pois kokonaan.Oletko ajellut scrossilla kun on noita mielipiteitä. Melutaso ei mielestäni poikkea verrokkien osalta. Ohjaus on ihan hyvä, saanut kehuja autotoimittajilta. Vw konserni käyttää myös litraista turbokonetta jossa 81 kw joten suzuki on hyvin linjassa muiden kilpailijoiden kanssa. Mikä on ämpärimuovi. Scrossissa on asiallinen sisusta.
- rossiauto
Lgkgkfk kirjoitti:
Oletko ajellut scrossilla kun on noita mielipiteitä. Melutaso ei mielestäni poikkea verrokkien osalta. Ohjaus on ihan hyvä, saanut kehuja autotoimittajilta. Vw konserni käyttää myös litraista turbokonetta jossa 81 kw joten suzuki on hyvin linjassa muiden kilpailijoiden kanssa. Mikä on ämpärimuovi. Scrossissa on asiallinen sisusta.
En kirjoittanut vakavissani moista huumoripläjäystä :D
- Scrossi
No joo kyllähän tämä litrainen boosterjetti vääntää enemmän pienilläkin kierroksilla kuin m16a ja arkiajossa tuntuu voimakkaammalta moottorilta. Kolmisylinterinen pitää jonkin verran ääntä, kannattaa koeajaa niin saa selvyyttä sopiiko omaan makuun.
- Tapiog
Itse tilasin uuden s-crossin parisen viikkoa sitten. Boosterjet on maukas moottori ajaa ja minun mielestäni s-crossi on kokonaisuudessaan varsin onnistunut auto.
- Koke.musta
Vuosi ja 27000km takana tällä uudella SCrossilla (1.0 manuaali). Olen erittäin tyytyväinen . Ei vikoja. Moottori on ollut positiivinen yllätys, sitkeä ja pienikulutuksinen. Menee maantiellä vakionopeussäätimellä lähes tehtaan ilmoittamalla bensamäärällä. Kulkee maantiellä hyvin rauhallisesti ja mäkisillä metsätiellä 25cm hangessa ei ollut mitään vaikeuksia.
Valot ovat hyvät, enkä ole saanut niitä missään oloissa muurautumaan umpeen. Maskista on putsattu parhaimmillaan toista tuumaa lunta, mutta valoista ei ole tarvinut raapia. Sumuvaloihin kertyy loskaa, mutta eipä niitä noiden ledien kanssa kaipaa.
Ohjaustuntumaa on nettikirjoittelussa sanottu huonoksi. Minua ei ole haitannut. Pidän ratista kahdella kädellä aina muutenkin. Kahdella sormella ohjaava kaveri sanoi lainattuaan (ja kysyttäessä) että ohjauspyörä liikkuu vähän pykälittäin. Mutta ei moittinut.
SCrossissa on yksi ikävä ominaisuus. Jarruttoman peräkärryn massa on enintään 400 kg. Jarrullinen sen sijaan saa olla 1250.
Kojelauta sirisee aina joskus. Senkin ongelman saa pois, kun laittaa saman verran lisää rahaa likoon ja ostaa vaikka sellaisen isomman Jeepin. Toisaalta, olen ajanut Dacia Dusterillakin muutamia päiviä ja siihen verrattuna SCross on loistava. Hinta-laatusuhteella mitattuna oivallinen valinta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1482639
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541669Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1341634Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1501381- 661338
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut131190Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall2851183- 156986
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek24940Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht58899