Hei. Löytyykö tällä palstalla kokemusta uudesta s-crossista, siis tästä facelift mallista. Onko valot tehokkaat (ledit). Onko hyvä ajaa jne. Kaikki kokemukset tervetulleita.
Kokemuksia uudesta s-crossista
10
342
Vastaukset
- koeajettu
Jos sen saisi 1.4 moottorilla, olisin ostanut.
Maahantuojalla outo moottorivalinta, kun Vitarassa tehokkaammat moottorit vaikka pienempi automalli.- Ei-Edes-Koeajettu
Jos sen saisi 1.4 moottorilla, ja momentinmuunnin automaatilla, niin olisin saattanut harkita jopa koeajoa.
- koeajuri
Ajettavuus parantunut edellisestä korimallista, tästä ei omaa kokemusta, mutta myyjä näin kertoi. Ledi valot hyvät, mutta aika suppea valaisualue ja kaukovalot näyttää aivan liian lähelle. Lumisateessa valot muurautuivat umpeen ja piti pysähtyä koeajolenkillä putsamaan ne. Ei ole halogeenin voittanutta. Kun ajat yksisilmäisen auton korjaamolle, jossa ledi pimeenä, niin lasku on sata kertainen halogeeni valoiseen verrattuna.
Toi litranen kone on kyllä naurettava, kun saisi 1,4 litraisenakin. Voi, kumpa maahantuoja kertoisi, mikä idea on jättää malliston suurimmasta ja kalleimmasta mallista isompi kone pois? Keula maski minusta oudon näköinen, utta tämä on makuasia. - Minävan
Miltä tuo litrainen boosterjetti tuntui verrattuna m16a moottoriin. Ilmeisesti kuitenkin boosterjetti on vääntävämpi kone kuin vapaastihengittävä 1.6 litrainen?
- rossiauto
Se välttää jotenkuten jokamiesluokan crossiautoksi, tosin litraisella looserlätillä ei paljon kisamenestystä kannata odottaa, lisäksi ohjaus on sen verran suurpiirteinen että voi olla mahdollista ettei onnistu osumaan maalilinjan pylväiden väliin.
Korkea melutasohan kuuluu jokamiesluokan crossiauton luonteeseen ja ämpärimuovinen sisustuskaan ei siinä haittaa kun ne revitään painonsäästön vuoksi pois kokonaan. - Lgkgkfk
rossiauto kirjoitti:
Se välttää jotenkuten jokamiesluokan crossiautoksi, tosin litraisella looserlätillä ei paljon kisamenestystä kannata odottaa, lisäksi ohjaus on sen verran suurpiirteinen että voi olla mahdollista ettei onnistu osumaan maalilinjan pylväiden väliin.
Korkea melutasohan kuuluu jokamiesluokan crossiauton luonteeseen ja ämpärimuovinen sisustuskaan ei siinä haittaa kun ne revitään painonsäästön vuoksi pois kokonaan.Oletko ajellut scrossilla kun on noita mielipiteitä. Melutaso ei mielestäni poikkea verrokkien osalta. Ohjaus on ihan hyvä, saanut kehuja autotoimittajilta. Vw konserni käyttää myös litraista turbokonetta jossa 81 kw joten suzuki on hyvin linjassa muiden kilpailijoiden kanssa. Mikä on ämpärimuovi. Scrossissa on asiallinen sisusta.
- rossiauto
Lgkgkfk kirjoitti:
Oletko ajellut scrossilla kun on noita mielipiteitä. Melutaso ei mielestäni poikkea verrokkien osalta. Ohjaus on ihan hyvä, saanut kehuja autotoimittajilta. Vw konserni käyttää myös litraista turbokonetta jossa 81 kw joten suzuki on hyvin linjassa muiden kilpailijoiden kanssa. Mikä on ämpärimuovi. Scrossissa on asiallinen sisusta.
En kirjoittanut vakavissani moista huumoripläjäystä :D
- Scrossi
No joo kyllähän tämä litrainen boosterjetti vääntää enemmän pienilläkin kierroksilla kuin m16a ja arkiajossa tuntuu voimakkaammalta moottorilta. Kolmisylinterinen pitää jonkin verran ääntä, kannattaa koeajaa niin saa selvyyttä sopiiko omaan makuun.
- Tapiog
Itse tilasin uuden s-crossin parisen viikkoa sitten. Boosterjet on maukas moottori ajaa ja minun mielestäni s-crossi on kokonaisuudessaan varsin onnistunut auto.
- Koke.musta
Vuosi ja 27000km takana tällä uudella SCrossilla (1.0 manuaali). Olen erittäin tyytyväinen . Ei vikoja. Moottori on ollut positiivinen yllätys, sitkeä ja pienikulutuksinen. Menee maantiellä vakionopeussäätimellä lähes tehtaan ilmoittamalla bensamäärällä. Kulkee maantiellä hyvin rauhallisesti ja mäkisillä metsätiellä 25cm hangessa ei ollut mitään vaikeuksia.
Valot ovat hyvät, enkä ole saanut niitä missään oloissa muurautumaan umpeen. Maskista on putsattu parhaimmillaan toista tuumaa lunta, mutta valoista ei ole tarvinut raapia. Sumuvaloihin kertyy loskaa, mutta eipä niitä noiden ledien kanssa kaipaa.
Ohjaustuntumaa on nettikirjoittelussa sanottu huonoksi. Minua ei ole haitannut. Pidän ratista kahdella kädellä aina muutenkin. Kahdella sormella ohjaava kaveri sanoi lainattuaan (ja kysyttäessä) että ohjauspyörä liikkuu vähän pykälittäin. Mutta ei moittinut.
SCrossissa on yksi ikävä ominaisuus. Jarruttoman peräkärryn massa on enintään 400 kg. Jarrullinen sen sijaan saa olla 1250.
Kojelauta sirisee aina joskus. Senkin ongelman saa pois, kun laittaa saman verran lisää rahaa likoon ja ostaa vaikka sellaisen isomman Jeepin. Toisaalta, olen ajanut Dacia Dusterillakin muutamia päiviä ja siihen verrattuna SCross on loistava. Hinta-laatusuhteella mitattuna oivallinen valinta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m372746Miten kaivattusi teki sinuun lähtemättömän vaikutuksen?
Minulla kävi niin, että hän laittoi ruokaa, kun olin nälkäinen. Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta.891184Alkon myynti putosi kesäkuussa 10 prosenttia
Niin se hallitus tuhoaa valtion verokertymää ylisuurella alkoholiverolla, kun kansalaiset hankkivat juomansa ulkomailta.127989Oliko mies vetäytyminen
Toimiva veto? Miten meille kävi. Ei hyvin ja mahdottomalta tuntuu tilanne nyt.61977- 66907
Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää
Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos78888EU:lta tyly ratkaisu Temulle
On se hyvä, että EU on vihdoin ja viimein puuttunut noiden Kiinan krääsän kauppiaiden toimintaan. https://www.is.fi/ta102842Oon tässä pohtinut että se nainen
Ei sovi sulle. Ihmetyttää mitä näet hänessä. Mieheltä miehelle70815Nainen on ihana
ilta-päivää tosi söpölle naiselle 🤗😘☺ Jos saisin sinut nainen oisin onnellisin mies Etpäs tiedäkään keneltä tämä on?25728Hallinto-oikeus kumosi valtuuston päätöksiä
Teksti-tv kertoo, että valtuuston päätöksentekoon on osallistunut varavaltuutettu jolla ei ollut oikeutta osallistua. Mi30684