Venäjällä hyväksyttiin ensimmäinen homoavioliitto!

"Venäjällä hyväksyttiin ensimmäinen homoavioliitto - ”Mahdoton on tapahtunut”

Kahden miehen välinen avioliitto sai ensimmäistä kertaa maan historiassa virallisen hyväksynnän, kertoo oppositiokanava Dožd. Avioliitto rekisteröitiin Tanskassa.

Tuore aviopari, Jevgeni Voitsehovskij ja Pavel Stotsko, kertoi kanavalle rekisteröineensä avioliittonsa Tanskassa, missä avioliitto saman sukupuolen edustajien välillä on sallittu.
Pari esitti Venäjällä kaikki tarvittavat asiakirjat liitostaan sekä niiden käännökset, ja sai leiman passeihinsa. Venäjällä avioituneet parit saavat aina virallisen leiman passiinsa merkiksi siviilisäädystään.

Venäjän laissa ei ole pykälää, joka kieltäisi samaa sukupuolta olevien avioliiton, mikäli se on solmittu Venäjän rajojen ulkopuolella."

Enpä olisi tätäkään etukäteen uskonut, mutta uskottava se on.

Onnittelut vastavihitylle parille ja koko Venäjälle!

https://m.iltalehti.fi/ulkomaat/201801282200702542_ul.shtml

33

428

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nyt tuli Venäjää ihannoivalle Mikko A:lle suru puseroon.

      • Ei näin vähäisestä.


    • Eli Venäjällä sama käytäntö kuin esim. Israelilla.
      Mikäli liitto on solmittu muualla, se hyväksytään viralliseksi.

      • Kyllä nyt ottaa fundiksia kovaan päähän. Vai pehmoinenko se on, pattiin kuitenkin.


      • Mikäli uutinen pitää paikansa - ja miksi ei pitäisi - niin sama käytäntö tuntuu olevan.


      • mummomuori kirjoitti:

        Mikäli uutinen pitää paikansa - ja miksi ei pitäisi - niin sama käytäntö tuntuu olevan.

        Oletan, että pitää paikkansa, mutta enemmän pelkään, että Venäjällä "tarkistettaisiin" lainsäädäntöä tuolta osin. Tosin voi olla, ettei Putin tarvitse lisää sisäistä sekaannusta aiheuttavia vainoamisia. Se kun ei yleensä lisää sisäistä yksimielisyyttä.


      • qwertyilija kirjoitti:

        Oletan, että pitää paikkansa, mutta enemmän pelkään, että Venäjällä "tarkistettaisiin" lainsäädäntöä tuolta osin. Tosin voi olla, ettei Putin tarvitse lisää sisäistä sekaannusta aiheuttavia vainoamisia. Se kun ei yleensä lisää sisäistä yksimielisyyttä.

        Tosiaan, ei tuo "tarkistus" olisi kyllä mikään kumma juttu tuolla.


      • mummomuori kirjoitti:

        Tosiaan, ei tuo "tarkistus" olisi kyllä mikään kumma juttu tuolla.

        Mutta mitään varsinaisia vainoja tuolla ei ole aloitettu, ainakaan virallisia. Putinin hallinnon vallan nakertajat saavat tuta systeemin vallan, mutta jos malttaa pitää siitä asiasta suunsa kiinni, niin ilmeisen rauhassa saanee elää.

        En ainakaan ole nähnyt mitään uutisia mistään isommista, yhteiskunnan tukemista virallisista vainoista. Eli en myöskään usko, että mitään tarkistuksia nykysysteemiin olisi Venäjällä tulossa tuon avioliittolainkaan osalta.

        Ihan pehmopoika ei tuota yhteiskuntaa edes kykenisi hallitsemaan ja Putin on minusta luotettava mies, kunhan ei astu Venäjän varpaille.


      • qwertyilija kirjoitti:

        Mutta mitään varsinaisia vainoja tuolla ei ole aloitettu, ainakaan virallisia. Putinin hallinnon vallan nakertajat saavat tuta systeemin vallan, mutta jos malttaa pitää siitä asiasta suunsa kiinni, niin ilmeisen rauhassa saanee elää.

        En ainakaan ole nähnyt mitään uutisia mistään isommista, yhteiskunnan tukemista virallisista vainoista. Eli en myöskään usko, että mitään tarkistuksia nykysysteemiin olisi Venäjällä tulossa tuon avioliittolainkaan osalta.

        Ihan pehmopoika ei tuota yhteiskuntaa edes kykenisi hallitsemaan ja Putin on minusta luotettava mies, kunhan ei astu Venäjän varpaille.

        "En ainakaan ole nähnyt mitään uutisia mistään isommista, yhteiskunnan tukemista virallisista vainoista. "

        Totta. Eli toivon mukaan ei mitään vakavampaa ainakaan.


      • mummomuori kirjoitti:

        "En ainakaan ole nähnyt mitään uutisia mistään isommista, yhteiskunnan tukemista virallisista vainoista. "

        Totta. Eli toivon mukaan ei mitään vakavampaa ainakaan.

        Homoja on sen verran vähän ettei heidän "vainoamisensa" yksinään ole koskaan kovin kannattavaa toimintaa. Se onnistuu vain muiden vähemmistöjen kylkiäisenä kuten keskiajan kirkossa, Natsi-Saksassa tai Neuvostoliitossa.


    • No, eipä tuossa ole mitään nokankoputtamista jos laki on noin.

      Toisekseen mitäs se oikeastaan muille kuuluukaan jos kaksi aikuista ihmistä avioon menee.

      • Eihän toisen valtion asiat toki siinä mielessä kuulukaan. Olihan vain mielenkiintoinen anekdotti venäjän tilanteesta. Kannattaa seurata asiaa, sillä venäjällä vainotaan homoseksuaaleja ja sieltä tulee myös turvapaikanhakijoita tämän asian vuoksi.


      • Koroljov

        Kun objektiivisesti katsotaan, Venäjällähän on homoseksuaalisuuden suhteen liberaalimpi lainsäädäntö kuin suuressa osassa länsimaita, mm. Suomessa, oli vielä joitakin vuosikymmeniä sitten. -- Syystä tai toisesta länsimaita hallitseva ylikansallinen eliitti on viime vuosina ottanut homo-, lesbo- ja trans-ideologian keppihevoksekseen, jonka nojalla länsi demonisoi maita, jossa tolkullisuus näissä kysymyksissä on säilynyt, mutta jotka eivät ole lännen valtahegemonian alaisia.

        Tärkeimmäksi venäläiset kokevat sen, ettei lasten normaalia kehitystä vahingoiteta perverssillä eroottisella materiaalilla tai seksuaalisella propagandalla. Suomessa lasten oikeudet ovat tässä suhteessa jo vaarassa. Venäjällä seurataan länsimaiden ja Suomen tilannetta kasvavalla huolestuneisuudella ja myös melkoisella tyrmistyneellä hämmästyksellä. Olisiko Venäjän lapsiasiamiesten syytä puuttua asiaan, kun kerran vaarassa ovat myös lisääntyvässä määrin Euroopan maiden venäläisvähemmistöjen lapset?

        Nykylänsimaissa kristityt, jotka eivät hyväksy ns. sateenkaarilikkeen ideologiaa ja antavat lapselleen uskonnollista kasvatusta, joutuvat jo kokemaan mielipidevainoa, syyllistämistä ja syrjintää. Ehkä tulevaisuudessa käynnistyy kristittyjen muuttoliike lännestä Venäjälle...


      • Koroljov kirjoitti:

        Kun objektiivisesti katsotaan, Venäjällähän on homoseksuaalisuuden suhteen liberaalimpi lainsäädäntö kuin suuressa osassa länsimaita, mm. Suomessa, oli vielä joitakin vuosikymmeniä sitten. -- Syystä tai toisesta länsimaita hallitseva ylikansallinen eliitti on viime vuosina ottanut homo-, lesbo- ja trans-ideologian keppihevoksekseen, jonka nojalla länsi demonisoi maita, jossa tolkullisuus näissä kysymyksissä on säilynyt, mutta jotka eivät ole lännen valtahegemonian alaisia.

        Tärkeimmäksi venäläiset kokevat sen, ettei lasten normaalia kehitystä vahingoiteta perverssillä eroottisella materiaalilla tai seksuaalisella propagandalla. Suomessa lasten oikeudet ovat tässä suhteessa jo vaarassa. Venäjällä seurataan länsimaiden ja Suomen tilannetta kasvavalla huolestuneisuudella ja myös melkoisella tyrmistyneellä hämmästyksellä. Olisiko Venäjän lapsiasiamiesten syytä puuttua asiaan, kun kerran vaarassa ovat myös lisääntyvässä määrin Euroopan maiden venäläisvähemmistöjen lapset?

        Nykylänsimaissa kristityt, jotka eivät hyväksy ns. sateenkaarilikkeen ideologiaa ja antavat lapselleen uskonnollista kasvatusta, joutuvat jo kokemaan mielipidevainoa, syyllistämistä ja syrjintää. Ehkä tulevaisuudessa käynnistyy kristittyjen muuttoliike lännestä Venäjälle...

        >> Kun objektiivisesti katsotaan, Venäjällähän on homoseksuaalisuuden suhteen liberaalimpi lainsäädäntö kuin suuressa osassa länsimaita, mm. Suomessa, oli vielä joitakin vuosikymmeniä sitten. <<

        Totta, eli objektiivisesti katsoen Venäjä on muutaman vuosikymmen jäljessä länsimaista.


      • qwertyilija kirjoitti:

        >> Kun objektiivisesti katsotaan, Venäjällähän on homoseksuaalisuuden suhteen liberaalimpi lainsäädäntö kuin suuressa osassa länsimaita, mm. Suomessa, oli vielä joitakin vuosikymmeniä sitten. <<

        Totta, eli objektiivisesti katsoen Venäjä on muutaman vuosikymmen jäljessä länsimaista.

        Venäjällähän kirkon ja valtion suhde on hyvin tiivis. Väitettään, että ainakin osin Venäjän homoseksuaalisuutta ja uskonnonvapautta rajoittavat lait olivat ortodoksikirkon tilaamia.

        Äärinationalistisista Venäjä venäläisille-liikkeistä osa lienee Putinin suojeluksessa. Erilaisia nationalistisia liikkeitähän Venäjällä riittää joilla on tavoitteita joita pidetään uhkana Venäjän yhtenäisyydelle.


      • a-teisti kirjoitti:

        Venäjällähän kirkon ja valtion suhde on hyvin tiivis. Väitettään, että ainakin osin Venäjän homoseksuaalisuutta ja uskonnonvapautta rajoittavat lait olivat ortodoksikirkon tilaamia.

        Äärinationalistisista Venäjä venäläisille-liikkeistä osa lienee Putinin suojeluksessa. Erilaisia nationalistisia liikkeitähän Venäjällä riittää joilla on tavoitteita joita pidetään uhkana Venäjän yhtenäisyydelle.

        Kultakello Kirill on ortodoksien bossina Putinin armosta. Kirkko oli kätevä tapa vahvistaa hallintoa ja sitä Putin tietysti käytti. Putinin tarjoamat muruset lautaselta oli tuo seksuaalisten vähemmistöjen aseman heikennys, joka varmaankin oli Kirilin toivelistalta otettu.


      • Koroljov kirjoitti:

        Kun objektiivisesti katsotaan, Venäjällähän on homoseksuaalisuuden suhteen liberaalimpi lainsäädäntö kuin suuressa osassa länsimaita, mm. Suomessa, oli vielä joitakin vuosikymmeniä sitten. -- Syystä tai toisesta länsimaita hallitseva ylikansallinen eliitti on viime vuosina ottanut homo-, lesbo- ja trans-ideologian keppihevoksekseen, jonka nojalla länsi demonisoi maita, jossa tolkullisuus näissä kysymyksissä on säilynyt, mutta jotka eivät ole lännen valtahegemonian alaisia.

        Tärkeimmäksi venäläiset kokevat sen, ettei lasten normaalia kehitystä vahingoiteta perverssillä eroottisella materiaalilla tai seksuaalisella propagandalla. Suomessa lasten oikeudet ovat tässä suhteessa jo vaarassa. Venäjällä seurataan länsimaiden ja Suomen tilannetta kasvavalla huolestuneisuudella ja myös melkoisella tyrmistyneellä hämmästyksellä. Olisiko Venäjän lapsiasiamiesten syytä puuttua asiaan, kun kerran vaarassa ovat myös lisääntyvässä määrin Euroopan maiden venäläisvähemmistöjen lapset?

        Nykylänsimaissa kristityt, jotka eivät hyväksy ns. sateenkaarilikkeen ideologiaa ja antavat lapselleen uskonnollista kasvatusta, joutuvat jo kokemaan mielipidevainoa, syyllistämistä ja syrjintää. Ehkä tulevaisuudessa käynnistyy kristittyjen muuttoliike lännestä Venäjälle...

        Tämä pari on jo saanut passinsa ja avioliittonsa mitätöityä sekä syytteet niskaansa.

        Se objektiivisuudesta.


      • Kollimaattori kirjoitti:

        Tämä pari on jo saanut passinsa ja avioliittonsa mitätöityä sekä syytteet niskaansa.

        Se objektiivisuudesta.

        Onko aloituksessa mainittu pariskunta kokenut tuon kohtalon? Avioliittonsa on mitätöity (Venäjän sisällä) ym.

        Jos niin mahdoton ei vielä ollut mahdollista.


      • Noin siinä sitten kävi.


      • a-teisti kirjoitti:

        Venäjällähän kirkon ja valtion suhde on hyvin tiivis. Väitettään, että ainakin osin Venäjän homoseksuaalisuutta ja uskonnonvapautta rajoittavat lait olivat ortodoksikirkon tilaamia.

        Äärinationalistisista Venäjä venäläisille-liikkeistä osa lienee Putinin suojeluksessa. Erilaisia nationalistisia liikkeitähän Venäjällä riittää joilla on tavoitteita joita pidetään uhkana Venäjän yhtenäisyydelle.

        "Väitettään, että ainakin osin Venäjän homoseksuaalisuutta ja uskonnonvapautta rajoittavat lait olivat ortodoksikirkon tilaamia."

        En ihmettelisi. Venäjän ortodoksisen kirkon poliittinen asenne on kyllä toisaalta melkoinen arvoitus.


      • qwertyilija kirjoitti:

        Onko aloituksessa mainittu pariskunta kokenut tuon kohtalon? Avioliittonsa on mitätöity (Venäjän sisällä) ym.

        Jos niin mahdoton ei vielä ollut mahdollista.

        Tuosta on poistettu joku kommentti. Mitähän se oikein koski?


      • mummomuori kirjoitti:

        Tuosta on poistettu joku kommentti. Mitähän se oikein koski?

        Siinä kerrottiin, että avioliittonsa on mitätöity, ja heille tuli syytteet niskaan.


      • mummomuori kirjoitti:

        "Väitettään, että ainakin osin Venäjän homoseksuaalisuutta ja uskonnonvapautta rajoittavat lait olivat ortodoksikirkon tilaamia."

        En ihmettelisi. Venäjän ortodoksisen kirkon poliittinen asenne on kyllä toisaalta melkoinen arvoitus.

        Kirkon poliittinen linja on selkeä: täysi tuki valtion konservatiiviselle politiikalle. Suomalainen Aleksanteri-instituutti, Venäjän tutkimuksen huippuyksiköksikin maailmassa mainittu kuvasi kirkon ja valtion suhdetta HS:ssa "kesaropapismiksi."

        Tämä on vastakohta teokratialle, ts. valtio kontrolloi kirkkoa eikä kirkko valtiota.


      • mummomuori kirjoitti:

        Tuosta on poistettu joku kommentti. Mitähän se oikein koski?

        Näissä ketjuissa tekstit poistetaan ja taas palautetaan eli syntyy hassuja tilanteita, kun ihmetellään miksi kommentti piti poistaa, vaikka se onkin taas paikallaan kaikkien luettavissa.

        Tuo tuo ketjuihin lisää haastetta, kun ei voi olla varma, että mitä kommentteja tällä kertaa on poistettu ja kuinka pitkäksi aikaa.


      • qwertyilija kirjoitti:

        Siinä kerrottiin, että avioliittonsa on mitätöity, ja heille tuli syytteet niskaan.

        Oliko siinä lähdettä mainittu?


      • mummomuori kirjoitti:

        Oliko siinä lähdettä mainittu?

        En muista. Mutta jospa se googlaten selviäisi. Oletan, että väite oli totta, mutta.


    • ota.selvää

      Homoparin avioliitto kylläkin mitätöitiin samantien, kun "pariskunta" palasi takaisin.
      Tätä et sitten voinut innoissasi paljastaa, mutta en ihmettele yhtään, sinähän ilakoitkin tästä aiheesta silmät kiiluen (oletus).
      Näinhän kulissiliitossa tekevät aina, heheheee.

      • Tuo mitätöinti muuten kerrottiin jo aiemmin tässä ketjussa, mutta et sitä kiireiltäsi ehtinyt varmaankaan lukemaan. Olet siis Matti-myöhäinen.

        En paljastanut asiaa aloituksessa, koska en sitä tiennyt. Koska en myöskään omaa palstan fundamentalistien tapaan selvänäkijän kykyjä, en osannut katsoa asiaa tulevaisuudesta. Alkuperäinen uutinen ei kertonut asiasta mitään. Ja totta, tuo uutinen teki minut iloiseksi, ainakin hetkeksi.

        Arvatenkin tuo alkuperäinen uutinen myös pilasi monen fundamentalistinpäivän, mutta minä ilmoitan noille epätasa-arvon kannattajille ilouutisen:
        Venäjä on moraalinsa suhteen yhä puoli vuosisataa länttä jäljessä. Ja pysyykin sellaisena, ellei se hajoa Laura Huhtasaaren unelmien kansallisvaltioiksi.


      • ota.selvää
        qwertyilija kirjoitti:

        Tuo mitätöinti muuten kerrottiin jo aiemmin tässä ketjussa, mutta et sitä kiireiltäsi ehtinyt varmaankaan lukemaan. Olet siis Matti-myöhäinen.

        En paljastanut asiaa aloituksessa, koska en sitä tiennyt. Koska en myöskään omaa palstan fundamentalistien tapaan selvänäkijän kykyjä, en osannut katsoa asiaa tulevaisuudesta. Alkuperäinen uutinen ei kertonut asiasta mitään. Ja totta, tuo uutinen teki minut iloiseksi, ainakin hetkeksi.

        Arvatenkin tuo alkuperäinen uutinen myös pilasi monen fundamentalistinpäivän, mutta minä ilmoitan noille epätasa-arvon kannattajille ilouutisen:
        Venäjä on moraalinsa suhteen yhä puoli vuosisataa länttä jäljessä. Ja pysyykin sellaisena, ellei se hajoa Laura Huhtasaaren unelmien kansallisvaltioiksi.

        Saatanpa olla vaikka myöhässä, en näet päivystä palstalla, niinkuin eräät tuntuvat tekevän.

        En myös omaa fundamentalista, puhumattakaan selvännäkijän kyvyistä.

        En myös näinollen voi ottaa kantaa mahdollisten fundamentalistien päivän pilaamisesta, enkä muuten edes tunne yhtään kristittyä, joka olisi.
        Sinä ilmeisesti heitä paljon tunnet, koska et osaa muusta juuri kirjoittaakaan.
        Nythä meillä on hyvä presidentti ainakin seuraavat 6 vuotta, joten turha kai on spekuloida vielä, mikäli Huhtasaarella tuohon viittaat.

        Koska tunnut pitävän itseäsi viisaana miehenä (?),, niin mene ihmeessä Putinin neuvonantajaksi.


      • qwertyilija kirjoitti:

        Tuo mitätöinti muuten kerrottiin jo aiemmin tässä ketjussa, mutta et sitä kiireiltäsi ehtinyt varmaankaan lukemaan. Olet siis Matti-myöhäinen.

        En paljastanut asiaa aloituksessa, koska en sitä tiennyt. Koska en myöskään omaa palstan fundamentalistien tapaan selvänäkijän kykyjä, en osannut katsoa asiaa tulevaisuudesta. Alkuperäinen uutinen ei kertonut asiasta mitään. Ja totta, tuo uutinen teki minut iloiseksi, ainakin hetkeksi.

        Arvatenkin tuo alkuperäinen uutinen myös pilasi monen fundamentalistinpäivän, mutta minä ilmoitan noille epätasa-arvon kannattajille ilouutisen:
        Venäjä on moraalinsa suhteen yhä puoli vuosisataa länttä jäljessä. Ja pysyykin sellaisena, ellei se hajoa Laura Huhtasaaren unelmien kansallisvaltioiksi.

        "Venäjä on moraalinsa suhteen yhä puoli vuosisataa länttä jäljessä. Ja pysyykin sellaisena, ellei se hajoa Laura Huhtasaaren unelmien kansallisvaltioiksi. "

        Juu, näin se vain edelleen on. Saa nähdä, hajoaako Venäjä joskus.


      • mummomuori kirjoitti:

        "Venäjä on moraalinsa suhteen yhä puoli vuosisataa länttä jäljessä. Ja pysyykin sellaisena, ellei se hajoa Laura Huhtasaaren unelmien kansallisvaltioiksi. "

        Juu, näin se vain edelleen on. Saa nähdä, hajoaako Venäjä joskus.

        Hajoaa se, ennen pitkää. Meneekö siihen sukupolvi vai kaksi, mutta joskus kuitenkin.


      • qwertyilija kirjoitti:

        Hajoaa se, ennen pitkää. Meneekö siihen sukupolvi vai kaksi, mutta joskus kuitenkin.

        Ehkä sitten, kun Putinin hovi ensi hajoaa?


      • mummomuori kirjoitti:

        Ehkä sitten, kun Putinin hovi ensi hajoaa?

        Mutta on myös mahdollista, että Putinin tilalle tulee joskus joku paljon kovempi ja pahempi päällikkö.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1596
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe