OP nöyryyttää ja juoksuttaa asiakkaitaan, jotka eivät osaa vaihtaa avainlukulistojaan ajoissa.
OP:n omat ohjeet avainlukulistan vaihtamiseksi ovat äärimmäisen sekavat ja lisäksi kirjoittautumisen yhteydessä saattaa OP:n ohjelmointivirheen takia menettää useita avainlukuja niin, että ne loppuvat.
OP rankaisee asiakasta sillä tavalla, että asiakas joutuu käymään nöyrästi pankissa noutamassa uuden listan.
Mikä järki tässä asiakkaan jouoksuttamisessa on, sitä OP ei osaa selittää. "Niin on vaan päätetty".
OP nöyryyttää asiakkaitaan
17
12104
Vastaukset
- hauwuwj2j2
Verrattuna S-Pankin tunnuslukulistaan OP.n tunnuslukukortti on sekava. Toki olen aina saanut avainlukuni kaivettua sieltä, mutta se vaatii pohtimista, ainakin minua vanhemmilta ihmisiltä. S-Pankin taulukosta saan tunnusluvun suoralta kädeltä.
Lisäksi minua ärsyttää, että pankin viestintä ei osaa laittaa OP-lyhennettä partitiiviin. Heidän mielestään asiakkaalta voi kysyä ”Suosittelisitteko puhelinkeskustelun perusteella OPta muillekin?”. Vai OPta? Tervetuloa Opta-pankkiin, hehheh. Pitäisi sanoa tietenkin: ”Suosittelisitteko puhelinkeskustelun perusteella OP:tä muillekin?” Siis kaksoispiste ja ää niin kuin älämölö. Genetiivi OP:stä on heidän mielestään ”OPn”. Taidankin siirtää miljoonani takaisin S-Pankkiin, niin säästän samalla joka kuukausi melkein kolme euroa ja voin nukkua yöni rauhassa, kun ei tarvitse olla enää kieltä raiskaavan epäisänmaallisen pankin asiakas. - toteaja-
Ainakin mulle OP lähettää lukulistan automaattisesti, kun luvut ovat käymässä vähiin. Ei ole vaikeaa. toki jos lukujen kanssa sählää listojen vaihdossa, tulee pankkireissu.
- Jättäkää_varaa
En minäkään ole kokenut listan vaihtamista sen vaikeammaksi kuin vaikkapa laskun maksua. Vaihtoon tarvitaan 3 - 4 lukua, ja uusi 300 luvun lista tulee automaattisesti pankista, kun entisessä on jäljellä vielä 20 lukua. Kukaan ei pakota käyttämään listaa niin loppuun, että pari virhettä syö juuri ne viimeiset luvut. Vaihdon voi hyvin tehdä jo kymmenen tai viidentoista kohdalla.
- PariKolmeMeneeVuodessa
Kannattaa joskus tilata uusi avainlukulista käsin verkkopankin valikosta ja pitää ainakin yksi käyttämätön jemmassa. Eivät tunnu vanhentuvan ainakaan puolessa vuodessa. Lisäksi vaihto tosiaan on järkevää tehdä kun lukuja on kymmenkunta jäljellä. Jos vaikka pitää ALVeja maksella tai käyttää muita verottajan tai trafin ynnä muiden vastaavien palveluita, niin avainluvut saattavat huveta yllättävän äkkiä.
Ohjeet tunnuslukulistojen vaihtamiseksi ovat huonot tai niitä ei löydy kuin hyvällä onnella. Sitten asiakas on tietysti syyllinen, jos ei onnistu.
Ylimielisyyttä ja OP:n atk-miesten tyhmyyttä.
Itse vaihdan pankkia ja vien vakuutukset Lähitapiolaan.- kannustaja
toivottavasti osaat sitten uuden pankin käytännöt.
Itsellä ei ole ollut mitään ongelmia listojen vaihdossa. Ehkä joillekin ovat yksinkertaisetkin asiat ylitsepääsemättömiä.
- x_kadet
Itse olen op pankin ns. ykköspankkin käyttävä asiakas ja ihailen yhtä asiaa nordeassa, joka muuten on paska! Se tunnuslukusovellus tai niille joilla siihen ei ole mahdollisuutta, niin avainlukulaite tuntuu todella näppärälle. Vaikka Nordea onkin paska, niin tuo juttu tuntuu näppärälle.
S-pankki, joka on S-osuuskaupan asioinnin myötä käytössä, niin tuntuu myös ihan hyvälle. Mobiililla pääsee tunnustautumaan verkkopalveluihin ja avainlukulistaa ei välttämättä tarvi ollenkaan. Tosin itse käytän s-pankkia tosi vähän ja mobiilitunnistautuminen onnistuu taas pienenkatkon jälkeen puhelimella "ilmaiseksi"
Onhan tuo OP tunnuslukuloista kyllä vähä outo nykyaikana. Sen sanon. Nyt op:lla on mobiilissa vahvistuskoodi, mutta se ei koske kuin laskujen maksuja. Sisään sivulle pääsee sormenjäljellä tai ilman avainlukua, mutta verkkoasioinnissa nuo ei suuresti auta jos vertaa kuinka monipuolinen tuo Nordean paskapankin avainlukusovellus on...
Pisteet tässä Nordea paskapankille vs. OP 4-3- juwuwj33h2
Nordea on muuttamassa atk-systeemeitään modernimmaksi, ja siitä tullee vielä ihan kelpo pankki. Tai vieläkin huonompi, jos uudistus epäonnistuu.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000005553543.html - metsänpeikko---
juwuwj33h2 kirjoitti:
Nordea on muuttamassa atk-systeemeitään modernimmaksi, ja siitä tullee vielä ihan kelpo pankki. Tai vieläkin huonompi, jos uudistus epäonnistuu.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000005553543.htmlusein kun uudistetaan pelkästään uudistamisen takia, mennään metsään niin että rytisee.
- x_kadet
x_kadet vastaa!
Niinkuin sanoin, niin Nordean paskapankin tekniikassa ei ole vika. Vaan siinä pankissa muutoin on vika! Enkä siinä mielessä ole tyytyväinen oikestaan OP:nkaan palveluun.
Mutta oikeasti tuo Nordea avainlukusovellus vaikuttaa hyvälle.
- Anonyymi
Ja nykyään tarvii voimassa olevan henkilökortin tai passin että saa pankista uuden avainlukulistan, elikkäs täytyy tehdä passiin netissä hakemus, siiten täytyy varata aika poliisille jonka voit tuurilla saada viikon päähän, sitten maksaa 60e ja vielä odottaa 5-8 arkipäivää passia, että saat j***alauta yhden uuden avainlukulistan aktivoitua pankissa, mikäli passisi tai henkilökorttisi on vanhentunut..
- Anonyymi
Koska ajokortti ei kelpaa enään pankissa henkilöllisyystodistuksena..
- Anonyymi
Luulisi, että avainlukulistan saa ilman mitään korttia.
Listan aktivointi sitten vaatiikin vahvempaa tunnistautumista.
- Anonyymi
Mobiilipankki helppokäyttöisempi, vähentää avainlukujen tarvetta.
- Anonyymi
kännykällä onkin kiva lukea sijoittajatutkimuksen aamuraportteja. Kieritä, vieritä, zoomaa jne. 10-kertanen aika kuluu lukemiseen.
- Anonyymi
Muutkin pankit nöyryyttää asiakkaita. 82 vuotias vaarini joutui Nordeassa laulamaan "Rikas mies jos oisin" ennen kuin kassavirkailija antoi hänen nostaa rahaa OMALTA TILILTÄÄN.
- Anonyymi
Otetaan nimellä esiin tapaus Äke Blomqwist. Nordea antoi 80-v ihmiselle suosituksen merkitä miljoonalla Vipu/Hedge-rahastoa eläketurvaksi sen sijaan, että olisi kehoittanut ihmistä kuluttamaan rahaa itseensä ja lähimpiinsä. Käräjäoikeus tuomitsi Nordean korvauksiin ja hovioikeus määräsi lopullisesti että Blomqwistin oli korvatta pankin oikeuskulut eikä vahinkoa ollut syntynyt.
Näitä asiakkaan oikeustoimien järkevyyksiä on varmaan kaikilla pankeilla. Pankki on kuitenkin paras yritys siinä mielessä, että se voi profiloida tarkkaan yksittäisiä asiakkaita käyttäytymisen perusteella hyvin tarkkaan. Tämähän ei ollut se vastaus mitä ketjun alkaja on hakenut. Tälläisissä ketjuissa kysytään kysymyksiä kun henkilö on ajanut omat raha-asiansa tappiin omilla toimillaan ja jäljellä on vielä yksi pankki jonka helppoutta ei ole vielä kokeiltu.
Käsitykseni mukaan pankit ovat yleisesti mustasukkaisia asiakkaistaan eivätkä päästä asiansha kohtuullisesti hoitavia asiakkaita pois asiakkuudestaan. Eivät edes, vaikka asiakas siirtyisi esim. alueosuuspankista toiseen. Toisaalta sama koskee myös asiansa ryssineitä, eli pankit eivät halua muuta kuin hyviä asiansa hoitaneita asiakkaita. Toisaalta... asiakas on huonossa tilanteessa "panttivanki".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1034583Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743851352- 1861062
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091052Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna86960Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47911- 64891
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk11882- 64866
tilitoimistopiirainen huutaa
mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt10847