Lidl Kuusamo sucks?.
Lidl
15
3409
Vastaukset
- FinZo
Lidl Joensuu ½rulez
- scheissl
Paska pulju: huonoa tavaraa tyhmille.
- mic82
Hyvät Suomalaiset
Ensinnäkin Cassa ja Lidl tyyppiset ruokakaupat ovat hyvin kaukana kestävän kehityksen kaupasta. Lidliltä löytyy noin 2000-3000 erilaista artikkelia, joista noin 80% on valmistettu Suomen ulkopuolella, mitä todennäköisemmin halpaakin halvemmalla työvoimalla. Sitä paitsi Lidlin työntekijöidensä kohtelu halpiskaupoissansa on todella ala-arvoista. Käykääpäs itse kokeilemassa.
Suomalaisissa keskisuurissa marketeissa on noin 8000-12000 erilaista artikkelia ja niistä noin 80% on Suomessa valmistettuja. Nyt jos laskee 1 1 niin luulisi äkkiä kaikkien tajuavan mikä on KAIKKIEN SUOMALAISTEN kannalta kannattavin vaihtoehto! Omiin aamumuroihin kuseskelu (eli Lidl/Cassa kaupoissa käyminen) vie Suomessa varmasti tuhansia työpaikkoja jopa jo lähitulevaisuudessa. Huomatkaa, että suomalainen kansantalous kärsii jo pelkästään siinä, että Lidl/Cassan ulkomailla valmistetuista tuotteista jää vain marginaalin verran verovaroja Suomeen verrattuna kokonaan Suomessa valmistettuihin tuotteisiin.
Ja Lidlin tuotteiden tultua Suomeen muutamia vuosia sitten saatin Suomeenkin ensimmäinen salmonellatapaus sitten pyörän keksimisen! Että se siitä Lidl-tuotteiden turvallisuudesta...
Jos minun olisi pakko käydä jommassa kummassa halpakaupoista (en kyllä käy todellisuudessa), niin kävisin Cassassa, sillä siellä on enemmän Suomessa valmistettuja tuotteita ja sen omistajakin on sentään suurimmilta osin suomalaisessa omistuksessa oleva Kesko Oyj.
Yksinkertaisesti jos tuote on todella halpa verrattuna muihin samanlaisiin markkinoilla oleviin, niin silloin laatu EI VARMASTI ole kalliimpien tuotteiden tasolla. Jos olisi, niin silloin Ladatkin olisivat kaikin puolin yhtä turvallisia ja laadukkaita autoja kuin vaikka Volvo S80 tai Audi A4.... - Nimetön
mic82 kirjoitti:
Hyvät Suomalaiset
Ensinnäkin Cassa ja Lidl tyyppiset ruokakaupat ovat hyvin kaukana kestävän kehityksen kaupasta. Lidliltä löytyy noin 2000-3000 erilaista artikkelia, joista noin 80% on valmistettu Suomen ulkopuolella, mitä todennäköisemmin halpaakin halvemmalla työvoimalla. Sitä paitsi Lidlin työntekijöidensä kohtelu halpiskaupoissansa on todella ala-arvoista. Käykääpäs itse kokeilemassa.
Suomalaisissa keskisuurissa marketeissa on noin 8000-12000 erilaista artikkelia ja niistä noin 80% on Suomessa valmistettuja. Nyt jos laskee 1 1 niin luulisi äkkiä kaikkien tajuavan mikä on KAIKKIEN SUOMALAISTEN kannalta kannattavin vaihtoehto! Omiin aamumuroihin kuseskelu (eli Lidl/Cassa kaupoissa käyminen) vie Suomessa varmasti tuhansia työpaikkoja jopa jo lähitulevaisuudessa. Huomatkaa, että suomalainen kansantalous kärsii jo pelkästään siinä, että Lidl/Cassan ulkomailla valmistetuista tuotteista jää vain marginaalin verran verovaroja Suomeen verrattuna kokonaan Suomessa valmistettuihin tuotteisiin.
Ja Lidlin tuotteiden tultua Suomeen muutamia vuosia sitten saatin Suomeenkin ensimmäinen salmonellatapaus sitten pyörän keksimisen! Että se siitä Lidl-tuotteiden turvallisuudesta...
Jos minun olisi pakko käydä jommassa kummassa halpakaupoista (en kyllä käy todellisuudessa), niin kävisin Cassassa, sillä siellä on enemmän Suomessa valmistettuja tuotteita ja sen omistajakin on sentään suurimmilta osin suomalaisessa omistuksessa oleva Kesko Oyj.
Yksinkertaisesti jos tuote on todella halpa verrattuna muihin samanlaisiin markkinoilla oleviin, niin silloin laatu EI VARMASTI ole kalliimpien tuotteiden tasolla. Jos olisi, niin silloin Ladatkin olisivat kaikin puolin yhtä turvallisia ja laadukkaita autoja kuin vaikka Volvo S80 tai Audi A4....Lidl on oma lähikauppani. tuotteet ovat ainakin yhtä laadukkaita kuin K-kaupassa, ylihintainen suomalaisuus ei voi olla itsetarkoitus.
Lidl toi mm. kohtuuhintaiset verenpainemittarit ja sykemittarit. Elektroniikan takuu, mm. korvalappusteroilla on 3 vuotta.
Mutta Suomi on vapaa maa, jokainen saa uskoa mihin haluaa. Eihän narri ole se kuka narraa vaan se ketä narrataan. Nyt kun Lidl on jo mella paikkakunnalla tulee Cassoja ja hinnat laskevat. Kun on pakko..
Tietysti jos ekologia on lähtökohtana myöas suomalainen maatalous saastuttavana ja suomalainen leipä yötyötuotteena olisi kiellettävä.
Suomessa Lidl noudattaa suomalaisia työeehtosopimuksia, ei Lidliä kai sentään voi syyttää pätkätyön keksimisestä, sitä harrastettiin näiden "meidän suomalaisten" K-kaupan ja S-ketjun toimesta jo paljon enne kuin yksikään lidlin putiikki rantautui Suomeen. Nimimerkki Micin kannattaisi ehkä jutella K-kaupan ja S-kaupan luottamusmiesten kanssa, ei työntekijöiden taivas todellakaan asusta noissa kauppaliikkeisä. - mic82
Nimetön kirjoitti:
Lidl on oma lähikauppani. tuotteet ovat ainakin yhtä laadukkaita kuin K-kaupassa, ylihintainen suomalaisuus ei voi olla itsetarkoitus.
Lidl toi mm. kohtuuhintaiset verenpainemittarit ja sykemittarit. Elektroniikan takuu, mm. korvalappusteroilla on 3 vuotta.
Mutta Suomi on vapaa maa, jokainen saa uskoa mihin haluaa. Eihän narri ole se kuka narraa vaan se ketä narrataan. Nyt kun Lidl on jo mella paikkakunnalla tulee Cassoja ja hinnat laskevat. Kun on pakko..
Tietysti jos ekologia on lähtökohtana myöas suomalainen maatalous saastuttavana ja suomalainen leipä yötyötuotteena olisi kiellettävä.
Suomessa Lidl noudattaa suomalaisia työeehtosopimuksia, ei Lidliä kai sentään voi syyttää pätkätyön keksimisestä, sitä harrastettiin näiden "meidän suomalaisten" K-kaupan ja S-ketjun toimesta jo paljon enne kuin yksikään lidlin putiikki rantautui Suomeen. Nimimerkki Micin kannattaisi ehkä jutella K-kaupan ja S-kaupan luottamusmiesten kanssa, ei työntekijöiden taivas todellakaan asusta noissa kauppaliikkeisä....että ajattelet noin. Lidlistä on kirjoitettu n.200 sivuinen "mustakirja", jossa kerrotaan heidän harjoittamistaan työntekijöiden laiminlyönneistä Saksassa. He ovat kyllä luoneet työpaikkoja, mutta samalla työolot sekä palkat ovat huonontuneet Saksassa ja yksi suurimpia syyllisiä siihen on Lidl. Tästä on mustaa valkoisella. Enkä usko, että tällaisia asioita on ihan tuulesta temattu? Vai kuinka?
Oletko tosissasi sitä mieltä, että heidän asenteensa työntekijöitä kohtaan ovat paljon muuttuneet Suomessa? Kyllä he noudattavat yleisiä työehtosopimuksia, mutta eivät todellakaan ole mitään mallioppilaita. Useissa kaupoissa työntekijöiden kohtelu on huonoa (jouhtuen usein myös myymäläpäälliköstä). Mutta käskyt tulevat aina ylhäältä. Ja siellä tasan tarkkaan tiedetään mitä heidän omissa kaupoissaan hääräillään.
Ekologisesta toiminnasta ei kannata edes hirveästi puhua jos on Lidlin "kanta-asiakas". En viitsi edes aloittaa väittelyä siitä kumpi on parempi: Suomessa maailman tarkimpien valvontakriteerien alaisuudessa valmistettu tuore leipä tai liha, vai Lidlin halpaakin halvemmalla valmistuttama, alihankkijoiden katteita pienentävä, ulkolainen leipä tai liha.
Maailman 100:n vastuullisimman yrityksen joukosta ( http://www.global100.org/2005/index.asp ) löytyy esim. Kesko ja Nokia, mutta ei todellakaan löydy Lidliä, Aldia tms.
Kannattaa oikeasti hiukan lueskella vaikka yritysten yhteiskuntavastuuraportteja, niin tiedät missä mennään. Jos kaikki eläisivät kuin Sinä eli juoksisi jokaisen halvemman elintarvikkeen perässä,vain jotta itselle jäisi enemmän rahaa, niin kyllä maailma on kohta vielä enemmän kus&@#a kuin se on nyt. Kannattaa välillä miettiä mitä yritys on tehnyt sen eteen, että se saa tuotteet halvemmalla. Välillä se homma on kyllä aika likaista.
Sen nyt vaan ei käy kiistäminen, että Lidlin toiminnassa ympäri maailmaa on ERITTÄIN SUURIA epäkohtia! Ja aina, kun kannata ahneuksissasi moista toimintaa, niin kaivat meille kaikille yhä suurempaa kuoppaa.
Minä pyrin edelleenkin kannattamaan kotimaisia lähialueella valmistettuja tuotteita, koska siinä se hyöty minulle, sinulle ja kaikille muille suomalaisille on kaikista suurin. Muistathan, että se raha ei saa olla aina se suurin motivaatio. Kirjassakin on aina kaksi puolta. Eikö? :)
PS. Olen ollut töissä suomalaisessa K-ryhmän elintarvikeliikkeessä useita vuosia ja meillä on erittäin hyvä henki kaupassa. Kukaan ei tule karjumaan tai haukkumaan (mitä nyt joskus jollakin on ränkkäpäivä..heh heh) ja työ on ollut koko ajan antoisaa. Tottakai välillä on kiire ja pinna kiristyy, mutta kokonaisuudessaan ei minua ainakaan ole koskaan kohdeltu huonosti. - miksi-miksi
mic82 kirjoitti:
...että ajattelet noin. Lidlistä on kirjoitettu n.200 sivuinen "mustakirja", jossa kerrotaan heidän harjoittamistaan työntekijöiden laiminlyönneistä Saksassa. He ovat kyllä luoneet työpaikkoja, mutta samalla työolot sekä palkat ovat huonontuneet Saksassa ja yksi suurimpia syyllisiä siihen on Lidl. Tästä on mustaa valkoisella. Enkä usko, että tällaisia asioita on ihan tuulesta temattu? Vai kuinka?
Oletko tosissasi sitä mieltä, että heidän asenteensa työntekijöitä kohtaan ovat paljon muuttuneet Suomessa? Kyllä he noudattavat yleisiä työehtosopimuksia, mutta eivät todellakaan ole mitään mallioppilaita. Useissa kaupoissa työntekijöiden kohtelu on huonoa (jouhtuen usein myös myymäläpäälliköstä). Mutta käskyt tulevat aina ylhäältä. Ja siellä tasan tarkkaan tiedetään mitä heidän omissa kaupoissaan hääräillään.
Ekologisesta toiminnasta ei kannata edes hirveästi puhua jos on Lidlin "kanta-asiakas". En viitsi edes aloittaa väittelyä siitä kumpi on parempi: Suomessa maailman tarkimpien valvontakriteerien alaisuudessa valmistettu tuore leipä tai liha, vai Lidlin halpaakin halvemmalla valmistuttama, alihankkijoiden katteita pienentävä, ulkolainen leipä tai liha.
Maailman 100:n vastuullisimman yrityksen joukosta ( http://www.global100.org/2005/index.asp ) löytyy esim. Kesko ja Nokia, mutta ei todellakaan löydy Lidliä, Aldia tms.
Kannattaa oikeasti hiukan lueskella vaikka yritysten yhteiskuntavastuuraportteja, niin tiedät missä mennään. Jos kaikki eläisivät kuin Sinä eli juoksisi jokaisen halvemman elintarvikkeen perässä,vain jotta itselle jäisi enemmän rahaa, niin kyllä maailma on kohta vielä enemmän kus&@#a kuin se on nyt. Kannattaa välillä miettiä mitä yritys on tehnyt sen eteen, että se saa tuotteet halvemmalla. Välillä se homma on kyllä aika likaista.
Sen nyt vaan ei käy kiistäminen, että Lidlin toiminnassa ympäri maailmaa on ERITTÄIN SUURIA epäkohtia! Ja aina, kun kannata ahneuksissasi moista toimintaa, niin kaivat meille kaikille yhä suurempaa kuoppaa.
Minä pyrin edelleenkin kannattamaan kotimaisia lähialueella valmistettuja tuotteita, koska siinä se hyöty minulle, sinulle ja kaikille muille suomalaisille on kaikista suurin. Muistathan, että se raha ei saa olla aina se suurin motivaatio. Kirjassakin on aina kaksi puolta. Eikö? :)
PS. Olen ollut töissä suomalaisessa K-ryhmän elintarvikeliikkeessä useita vuosia ja meillä on erittäin hyvä henki kaupassa. Kukaan ei tule karjumaan tai haukkumaan (mitä nyt joskus jollakin on ränkkäpäivä..heh heh) ja työ on ollut koko ajan antoisaa. Tottakai välillä on kiire ja pinna kiristyy, mutta kokonaisuudessaan ei minua ainakaan ole koskaan kohdeltu huonosti.En ole väittänytkään etteikö Lidlillä ole vaikeuksia Saksassa ammatiyhdistysliikikeen kanssa. Samaa ongelmaa on useilla kansainvälisillä yrityksillä, esimerkiksi Koneella ja Nokialla.
Tarkoitin vain, ei suomalaisuus, ei ekologisuus voi selittää sitä rosvousta mitä K-S-ym. kotimaiset ketjut ovat mennävuosina harjoittaneet suomalaisia kohtaan...
Älä vaivu itsetyytyväisyyteen,jos sinulla on varaa ylihintaiseen suomalaiseen leipään tai lähiruokaan, kaikilla ei yksinkertaisesti ole.
On upeaa kun oma sielu rauhoittuu, Niinkin voi ajatella, että Lid on tuont paljon yuusia työpaikkoja, Kiina ilmiö tuo elintasoa Kiinaan... Ekologian vaarat ovat todelliset, maailma on vain semmoinen, ei voida saada vain rusinoita pullista, suomalaiseen itsetyytyväisyyrteen ja omassa kultapesässä pyöriskelyyn ei ole kaikkialla varaa.
Esimerkiksi Brasilian kaatopaikoilta elantonsa hankkivilla lapsilla ei ole varaa ekologiseen ja lasten ihmisoikeusajatteluun. Onneksi heillä on Sinut.
Ja sinun kotimainen lähiruokasi,kotimainen lähikauppasi, ja glöbaali huolenpitosi.. - Laskeettiin hintoja vasta p...
miksi-miksi kirjoitti:
En ole väittänytkään etteikö Lidlillä ole vaikeuksia Saksassa ammatiyhdistysliikikeen kanssa. Samaa ongelmaa on useilla kansainvälisillä yrityksillä, esimerkiksi Koneella ja Nokialla.
Tarkoitin vain, ei suomalaisuus, ei ekologisuus voi selittää sitä rosvousta mitä K-S-ym. kotimaiset ketjut ovat mennävuosina harjoittaneet suomalaisia kohtaan...
Älä vaivu itsetyytyväisyyteen,jos sinulla on varaa ylihintaiseen suomalaiseen leipään tai lähiruokaan, kaikilla ei yksinkertaisesti ole.
On upeaa kun oma sielu rauhoittuu, Niinkin voi ajatella, että Lid on tuont paljon yuusia työpaikkoja, Kiina ilmiö tuo elintasoa Kiinaan... Ekologian vaarat ovat todelliset, maailma on vain semmoinen, ei voida saada vain rusinoita pullista, suomalaiseen itsetyytyväisyyrteen ja omassa kultapesässä pyöriskelyyn ei ole kaikkialla varaa.
Esimerkiksi Brasilian kaatopaikoilta elantonsa hankkivilla lapsilla ei ole varaa ekologiseen ja lasten ihmisoikeusajatteluun. Onneksi heillä on Sinut.
Ja sinun kotimainen lähiruokasi,kotimainen lähikauppasi, ja glöbaali huolenpitosi..Just niin.... K-S-Tradekat laski hintoja ja toi halvempia tuotteita vasta kun oli pakko...
Suomalaisuuas, ruan puhtaus,paljon perääkin mutta hyviä keinoja mylös rosvoukseen..
Ajattele, kauraleipä voi maksaa 2 euroo, painaa 400 grammaaa... Mutta jos on varaa niin maksakaa vaan.
Lidl toi vaihtoehdon kauppojen rosvoukselle,toivottavasti tulee muitakin.. - mic82
miksi-miksi kirjoitti:
En ole väittänytkään etteikö Lidlillä ole vaikeuksia Saksassa ammatiyhdistysliikikeen kanssa. Samaa ongelmaa on useilla kansainvälisillä yrityksillä, esimerkiksi Koneella ja Nokialla.
Ja sinun kotimainen lähiruokasi,kotimainen lähikauppasi, ja glöbaali huolenpitosi..Sarkasmi näyttää olevan sinun aseesi, kun muut aseet loppuvat. No kaikki toimii tyylillään.
Et tainnut kauheasti lukea tekstejäni... Yhdistät nyt maailman 100:n vastuullisimman yrityksen joukossa olevan yrityksen ja ruoka-alalla toimivan alihankkijoiden tuottoja polkevan globalisaation irvikuvayrityksen. Miksi?
Nokialla on Suomessa 23 000 hyväpalkkaista työpaikkaa, se maksaa veronsa Suomeen ja tuo alihankkijoille roimasti töitä ja suomalaisille työpaikkoja. Lidl puolestaan polkee hinnan ja laadun, lisää minipalkkaisia työpaikkoja, huonoja työoloja, eikä maksa verojaan Suomeen yms. Aika lailla erikoinen vertaus sinulta.
Tiedän montakin pientä paikkakuntaa, jossa Lidlin tulo oli yksi suurimpia syitä paikallisen ruokakaupan konkurssiin. No mitä Lidl toi mukanaan?Piti tulla lisää työpaikkoja, mutta loppujen lopuksi enemmän työpaikkoja lähti kuin tuli! Ja kaiken lisäksi alan palkkataso laski! Jippii!
Minulla ei yhtään sen enempää rahaa "ylihintaiseen" suomalaiseen leipään kuin sinulla, mutta ajattelen hiukan nenääni pidemmälle. Ahneilla on pask¤#%en loppu. Tämä yhteiskunta ei vain toimi jos kaikki ostavat ulkomailta Suomeen roudattuja lihanpaloja tai lasipurkkimakkaroita. Suomen valtio toimii verovaroilla, ei pyhällä hengellä. Mutta tämähän on vapaa maa ja kaikki saa toimia niin kuin itse parhaakseen näkee.
Minusta on halpamaista puhua Brasilian orpolapsista, jos itse käyttää Lidliä ruokakauppanaan. Lidl on globalisaation irvikuva ja sen toimintaperiaatteet vain lisäävät tällaisten orpolapsien määrää. Ja Sinä olet yksi heidän kannattajistaan.
Kirjoituksesi on täynnä sarkasmia ja epämääräisiä väittämiä. Sinuna kuitenkin ajattelisin hiukan pidemmälle kuin seuraavaan viikonloppuun ja ottaisin selvää esimerkiksi mitä tarkoittaa yhteiskuntavastuuraportti, tai vaikka kestävän kehityksen malli. Nämäkin jo auttavat Sinua ymmärtämään, että Kiina ilmiö toi Kiinaan PALJON muutakin kuin minipalkkaisia työpaikkoja. - miksi-miksi
mic82 kirjoitti:
Sarkasmi näyttää olevan sinun aseesi, kun muut aseet loppuvat. No kaikki toimii tyylillään.
Et tainnut kauheasti lukea tekstejäni... Yhdistät nyt maailman 100:n vastuullisimman yrityksen joukossa olevan yrityksen ja ruoka-alalla toimivan alihankkijoiden tuottoja polkevan globalisaation irvikuvayrityksen. Miksi?
Nokialla on Suomessa 23 000 hyväpalkkaista työpaikkaa, se maksaa veronsa Suomeen ja tuo alihankkijoille roimasti töitä ja suomalaisille työpaikkoja. Lidl puolestaan polkee hinnan ja laadun, lisää minipalkkaisia työpaikkoja, huonoja työoloja, eikä maksa verojaan Suomeen yms. Aika lailla erikoinen vertaus sinulta.
Tiedän montakin pientä paikkakuntaa, jossa Lidlin tulo oli yksi suurimpia syitä paikallisen ruokakaupan konkurssiin. No mitä Lidl toi mukanaan?Piti tulla lisää työpaikkoja, mutta loppujen lopuksi enemmän työpaikkoja lähti kuin tuli! Ja kaiken lisäksi alan palkkataso laski! Jippii!
Minulla ei yhtään sen enempää rahaa "ylihintaiseen" suomalaiseen leipään kuin sinulla, mutta ajattelen hiukan nenääni pidemmälle. Ahneilla on pask¤#%en loppu. Tämä yhteiskunta ei vain toimi jos kaikki ostavat ulkomailta Suomeen roudattuja lihanpaloja tai lasipurkkimakkaroita. Suomen valtio toimii verovaroilla, ei pyhällä hengellä. Mutta tämähän on vapaa maa ja kaikki saa toimia niin kuin itse parhaakseen näkee.
Minusta on halpamaista puhua Brasilian orpolapsista, jos itse käyttää Lidliä ruokakauppanaan. Lidl on globalisaation irvikuva ja sen toimintaperiaatteet vain lisäävät tällaisten orpolapsien määrää. Ja Sinä olet yksi heidän kannattajistaan.
Kirjoituksesi on täynnä sarkasmia ja epämääräisiä väittämiä. Sinuna kuitenkin ajattelisin hiukan pidemmälle kuin seuraavaan viikonloppuun ja ottaisin selvää esimerkiksi mitä tarkoittaa yhteiskuntavastuuraportti, tai vaikka kestävän kehityksen malli. Nämäkin jo auttavat Sinua ymmärtämään, että Kiina ilmiö toi Kiinaan PALJON muutakin kuin minipalkkaisia työpaikkoja.En jatka keskustelua kanssasi, sinä olet päättänyt että Lidl on kaiken pahan alku ja juuri, varmasti Brasilian lapsiongelmienkin. Se on sinun oikeutesi, minä olen eri mieltä.
Minusta ihmisillä täytyy olla oikeus valita jos on mahdollisuus, kaikkialla ei ole. Mutta älä piehtaroi omalla erinomaisuudellasi. Lähi-K-kaupassani 400 gramman teollisesti suuressa leipomossa valmistettu kauraleipä maksaa 2,5 euroa, se on rosvousta tuottesta jonka valmistuskustannukset ovat tuskin puolta euroa. Tämä on vain esimerkki.
Minä käyn Lidlissä niinkuin käyn K-kaupassakin. Jos ylimääräistä rahaa jäisi ottaisin kummilapsen, antaisin rahaa UNICEFI:lle, jne.voisinko toimia niin vaikka olen Lidlin asiakas enkä ole perehtynyt sinun tapaasi eri maiden ympäristötaportteihin?
Maailma on täynnä kummallisia asioita. Vain 10 prosenttia ihmisistä asuu euroopan maiden kaltaisissa varakkaissa maissa. Useimmat ihmiset näkevät maailmassa nälkää.
Niin kuin jo sanoin, ekologiset kysymykset ovat todella suuri ongelma. En usko että arvotamani nokiankaan palkat ja toimintatavat esimerkiksi Intiassa ja Kiinassa aivan ekologisia ja pyyteettömiä ovat.
Pyydän anteeksi jos olin sarkastinen, sinun kaltaisesi tekopyhä itsensäkorottaja vain oksettaa minua. Hyvästi. - mic82
miksi-miksi kirjoitti:
En jatka keskustelua kanssasi, sinä olet päättänyt että Lidl on kaiken pahan alku ja juuri, varmasti Brasilian lapsiongelmienkin. Se on sinun oikeutesi, minä olen eri mieltä.
Minusta ihmisillä täytyy olla oikeus valita jos on mahdollisuus, kaikkialla ei ole. Mutta älä piehtaroi omalla erinomaisuudellasi. Lähi-K-kaupassani 400 gramman teollisesti suuressa leipomossa valmistettu kauraleipä maksaa 2,5 euroa, se on rosvousta tuottesta jonka valmistuskustannukset ovat tuskin puolta euroa. Tämä on vain esimerkki.
Minä käyn Lidlissä niinkuin käyn K-kaupassakin. Jos ylimääräistä rahaa jäisi ottaisin kummilapsen, antaisin rahaa UNICEFI:lle, jne.voisinko toimia niin vaikka olen Lidlin asiakas enkä ole perehtynyt sinun tapaasi eri maiden ympäristötaportteihin?
Maailma on täynnä kummallisia asioita. Vain 10 prosenttia ihmisistä asuu euroopan maiden kaltaisissa varakkaissa maissa. Useimmat ihmiset näkevät maailmassa nälkää.
Niin kuin jo sanoin, ekologiset kysymykset ovat todella suuri ongelma. En usko että arvotamani nokiankaan palkat ja toimintatavat esimerkiksi Intiassa ja Kiinassa aivan ekologisia ja pyyteettömiä ovat.
Pyydän anteeksi jos olin sarkastinen, sinun kaltaisesi tekopyhä itsensäkorottaja vain oksettaa minua. Hyvästi.että tekopyhänä ihmisenä, joka käy "kalliissa" suomalaisessa ruokakaupassa ja joka elää opiskelijabudjetilla, niin minulla TODELLAKIN ON PLAN KUMMILAPSI!!! Jätän kuukaudessa muutaman ryyppykerran väliin, laitan rahan säästöön ja lahjoitan sen kummilapselleni Indonesiaan. Lahjoitan myös hyväntekeväisyyteen aina, kun on budjetti vain antaa periksi. Suomessa meillä on asiat kuitenkin niin hyvin, että pienemmälläkin tulee todella toimeen.
Jos tällainen toiminta vaivaa sinua kauheasti, niin kehotan kokeilemaan itse perässä. Sinä saat sanoa toimintaani ihan miksi itse tykkäät. Minä toivotan Sinulle kaikkea hyvää tulevaisuudessa ja toivon, että joskus Sinulla todella on oma kummilapsi jossakin päin maailmaa. :)
https://www.plan-beapartofit.org/finland/involved/159793/ - Savu nousee
mic82 kirjoitti:
että tekopyhänä ihmisenä, joka käy "kalliissa" suomalaisessa ruokakaupassa ja joka elää opiskelijabudjetilla, niin minulla TODELLAKIN ON PLAN KUMMILAPSI!!! Jätän kuukaudessa muutaman ryyppykerran väliin, laitan rahan säästöön ja lahjoitan sen kummilapselleni Indonesiaan. Lahjoitan myös hyväntekeväisyyteen aina, kun on budjetti vain antaa periksi. Suomessa meillä on asiat kuitenkin niin hyvin, että pienemmälläkin tulee todella toimeen.
Jos tällainen toiminta vaivaa sinua kauheasti, niin kehotan kokeilemaan itse perässä. Sinä saat sanoa toimintaani ihan miksi itse tykkäät. Minä toivotan Sinulle kaikkea hyvää tulevaisuudessa ja toivon, että joskus Sinulla todella on oma kummilapsi jossakin päin maailmaa. :)
https://www.plan-beapartofit.org/finland/involved/159793/Oletkohan koskaan jalallasikaan astunut koko Lidl kauppaan? Jos olisit tietäisit, että esimerkiksi mainitsemasi tuoreliha ja leipä on valmistettu Suomessa. Valmistajat täysin tunnettuja esim. Primula, HK, jne. Maitokin samaa Valion maitoa mitä ostat siitä K-kaupastasi. Hinta vain halvempi..
Kaikki väitteesi kuulostaa lähinnä naurettavilta, jos tosiaankin luulet kaikkien maailman ongelmien syntyvän vain Lidlin toimesta?!
Luuletko että se K-Kaupan lihapullapaketti, johon on präntätty suomenlippu, olisi valmistettu Suomalaisesta lihasta..?
Niin ja kateellisenako parjaat Lidliä, koska sehän maksaa parempaa palkkaa työntekijöilleen kuin kilpailijansa! Ja itse olen ainakin kuullut niin monta negatiivista juttua K-,S-, ja Tradekaryhmien työntekijöiden kohtelusta, joten älä luulekkaan että se olisi pelkästään Lidilin yksinoikeus! - mic82
Savu nousee kirjoitti:
Oletkohan koskaan jalallasikaan astunut koko Lidl kauppaan? Jos olisit tietäisit, että esimerkiksi mainitsemasi tuoreliha ja leipä on valmistettu Suomessa. Valmistajat täysin tunnettuja esim. Primula, HK, jne. Maitokin samaa Valion maitoa mitä ostat siitä K-kaupastasi. Hinta vain halvempi..
Kaikki väitteesi kuulostaa lähinnä naurettavilta, jos tosiaankin luulet kaikkien maailman ongelmien syntyvän vain Lidlin toimesta?!
Luuletko että se K-Kaupan lihapullapaketti, johon on präntätty suomenlippu, olisi valmistettu Suomalaisesta lihasta..?
Niin ja kateellisenako parjaat Lidliä, koska sehän maksaa parempaa palkkaa työntekijöilleen kuin kilpailijansa! Ja itse olen ainakin kuullut niin monta negatiivista juttua K-,S-, ja Tradekaryhmien työntekijöiden kohtelusta, joten älä luulekkaan että se olisi pelkästään Lidilin yksinoikeus!Lidlin noin 2 000:sta artikkelista 80 % on ulkomailla valmistettuja. Suomessa kotimaisten markettien artikkelimäärät liikkuu 10 000 - 15 000 välissä ja kotimaisuusaste on 70-80%!!! Laske nyt itse kumpi suomalaisten kannalta on kannattavampaa! http://www.kesko.fi/index.asp?id=D17D43F73D2E46A9BCEE31B70581525D&data=1,00308B787886459385F296A5AFD4FA74,CFE3B8C6A0544A75A9D62057437B794A
Jos täällä olisi vain Lidlejä, niin eipä olisi töitä nykyisessä mittasuhteessa suomalaisella ruokateollisuudella.
"Niin ja kateellisenako parjaat Lidliä, koska sehän maksaa parempaa palkkaa työntekijöilleen kuin kilpailijansa!" LIDL MAKSAA AINAKIN TÄLLÄ PAIKKAKUNNALLA TYÖNTEKIJÖILLEEN TYÖEHTOSOPIMUKSEN MUKAISEN MINIPALKAN, EI YHTÄÄN ENEMPÄÄ EIKÄ VÄHEMPÄÄ! JA SE ON FAKTA!
Katsoppas monessako lidlin kotimaisessa tuotteessa on Hyvää Suomesta merkki?! http://www.finfood.fi/finfood/hs.nsf/wtaso2esivut/A6825812FA38D789C2256B6B0041B7A3?opendocument Siis ei mikään Lidlin oma Suomen lippu. Hyvää Suomesta on merkki kotimaisuudesta.Piste.
Lidl on maailmanlaajuisesti tunnettu työntekijöitään alentavasta toiminnastaan ja te yritätte kieltää moista asiaa! No omapahan on asianne.
Olen huomannut, että kaikki ne jotka niin kovasti ovat Lidlin toiminnan kannalla ohittavat kaikki kysymykset kestävästä kehityksestä tai hyväntekeväisyydestä. Todennäköisesti heille ne muutamat sentit ovat paljon tärkeämpiä kuin työpaikat Suomessa tai suomalaisen yhteiskunnan hyvinvointi. Surullista...
Käykää aivan rauhassa viemässä rahanne ulkolaisten suurfirmojen pohjattomiin taskuihin. Mutta älkää sitten kitiskö, kun ei enää ole muita vaihtoehtoja, kuin ne Lidlin säälittävät 2 000 artikelia joista suurin osa on jotain halpatyövoimalla valmistettuja pilipali pannuja ja kattiloita. Muut yritykset seuraavat varmasti perässä jos Lidlin toimintatavat ovat ne mitä suomalaiset haluavat. Täällä meuhkaaminen Lidlin hyvyydestä ei tee toiminnastanne yhtään sen hyväksyttävämpää kuin ennenkään. Kuitenkin Suomi on vapaa maa ja kaikki saa toimia oman melensä mukaan ja se on hyvä niin.
- Lidl on paras
Lidl on paras
- mic82
Ärrä on paras!
- Lidlissä 8vuotta
mic82 kirjoitti:
Ärrä on paras!
Mic82 ei todellakaan tienny,t nuissa viisi vuotta vanhoissa, kirjotuksissaan mitään Lidlistä. Kannattaisi pitää suu supussa jos ei ole FAKTAA iskeä pöytään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.834313- 1633532
- 533139
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä1951930- 441756
- 271747
- 231744
- 571694
- 191597
- 181591