Uskovaiset mielellään pelottelee ja antaa jumaluuden millä pelastua. Ok. Mutta se vain hämmästyttää, kun kysyy et mitä uskontokuntaa edustat niin vastausta ei kuulu. Alkaa joko mykkäkoulu tai aiheen vierestä lässyttäminen. Mitä tämä kertoo pelastusta kaupittelevasta veijarista?
Kunhankyselen
9
187
Vastaukset
- tätäkokenut
Uskovaisilla on myös yleisenä tapana pehmennellä uskomuksiaan, omien kesken saatetaan puhua ihan eri tavalla kuin ulkopuolisten kuullen. Kun kysyy vaikeita, saa kierteleviä vastauksia, vaikenemista tai syyllistämistä vääristä vaikuttimista. Kai tuo pitää ymmärtää niin, että he itsekin jollain tasolla häpeävät opinkappaleitaan.
- Llkjj
Eihän se nyt noin ole!
Ei haluta vain tuomita ja tyrmätä toista.
Uskon kasvu ja kasvu puhtaampana elämään ei aina käy käden käänteessä vaan vaatii aikaa ja lähtee aina siitä että itse tahtoo noudattaa Herransa ohjeita.
Ei kuuluisikaan olla mitään eri lahkoja, Herra Jeesus Kristus itse tekee seurakunnan.
Minä kuulun Hänen seuraajiinsa parhaani mukaan, armosta perässä kipitän.
Kannattaa ajatella vakavasti , ei keskittyä tyhjänpäiväinen, Ikuisuus on pitkä, taivas ja helvetti totta ja armo on jokaista varten..
Älä liity todistajiin..- hötötön
Kipität lähinnä täällä kehumassa itseäsi ja haukkumassa toisia. Mitään todellista opetusta et anna. Samaa höttöä vain.
- Äskeinen
hötötön kirjoitti:
Kipität lähinnä täällä kehumassa itseäsi ja haukkumassa toisia. Mitään todellista opetusta et anna. Samaa höttöä vain.
Kaikkein vähiten tarkoitin kehua itseäni!
Ei ole syytä.
Valitan jos Sait väärän käsityksen.
En myöskään ole opettaja enkä tarkoita olla, keskustelin vain ja sanoin mielipiteeni.
Varmaan väärin sanoin.
Sori. - todisteita_kaivataan
Äskeinen kirjoitti:
Kaikkein vähiten tarkoitin kehua itseäni!
Ei ole syytä.
Valitan jos Sait väärän käsityksen.
En myöskään ole opettaja enkä tarkoita olla, keskustelin vain ja sanoin mielipiteeni.
Varmaan väärin sanoin.
Sori.Sanot mielipiteesi, eli houkuttelet taivaalla ja pelottelet helvetillä, ilman todisteita?
- Lkjjj
Niin, en minäkään tahdo tuomita.
En ketään tai keitään.
Paljon on jota en tiedä tästä ryhmästä.
Ottavatkohan ihmiset selvää liikkeen historiasta ennen kuin liittyvät?
Paljon hyvää olen nähnyt heidän tekevän ja varmaan vilpittömiä ovat..
Äskeiselle voisin sanoa että en pysty todistamaan taivasta tai helvettiä, ovat uskon asioita.
- lahkolainen
Voi johtua myös siitä, että ei tosiaan kuulu mihinkään uskontokuntaan.
- hämmästyneenä
Jehovantodistajien opeissa ja historiassa on paljon kyseenalaista, mihin jokaisen (itse) tulisi perehtyä. N. 8 vuotta sitten luin vartiotornisseuran omia kirjoja tuhansia sivuja sekä kyseenalaisen "uuden maailmankäännöksen" Raamatusta, jonka tausta on hämärä ja josta vähäisin tiedoin itsekin löysin virheitä, jotka ovat tehty sinne tukemaan heidän oppiaan. Vastaavasti luin jt:iiin kriittisesti suhtautuvia kirjoja, joista perehdyttävin oli Pasi Turusen "valtakunta uudesssa valossa". Muitakin kirjoja aiheesta löytyy kirjastoista jonkin verran. Perehtykää näihin ja tehkää (omat) johtopäätökset tästä liikkeestä. Varoitan siitä, mutta kuitenkin oppimattomana ja kokemattomana uskovana en uskalla tuomita ketään...Jumala on tuomarimme. Perehtykää asioihin rukoillen Jumalalta viisautta rukoillen ja tehkää omat päätökset jehovantodistajien opeista ja heidän historiastaan, jonka varrella käsityksiä on vaihdettu usein. Heidän raamatunkäsityksensä poikkeaa selkeästi kristittyjen käsityksistä (jotka mel ko yhteneviä. Kuitenki he pitävät muita "kristikuntana", joka on pahasti hairahtunut ja heillä itsellään ainoa "orjalta" (vartiotorniseura) saatu ainoa totuus. He pitävät itseään ainoina oikeina kristittyinä, joilla on pelastus. Jeesus Kristus on heille arkkienkeli Mikael...tehkää johtopäätöksenne (omanne).
- soppakirkkolainen
Mä kuulun soppakirkkoon. Kelpaako vastaukseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lauri Tähkä tuomittiin seksuaalirikoksesta
Turun hovioikeus on tuominnut Lauri Tähkän, 51, pakottamisesta seksuaaliseen tekoon. Tähkälle tuomittiin 70 päivää ehdo6164931Otetaas taas tälläinen että kerro yksi teitä yhdistävä asia
Aloitan, me ollaan molemmat kovia hiihtämään Saa nähä tuleeko nyt osumia!912758- 482341
- 342071
- 371575
- 1071494
- 661477
- 421454
- 161381
- 401337