Ihme tunneli

siis.mitä

Näin Aamulehti 1.2.2018

"–Tunneli jouduttiin sulkemaan lähes kymmenen kertaa puoli neljän ja puoli kuuden välillä. Yleensä tunneli sulkeutuu kyseisellä aikavälillä kahdesta kolmeen kertaan, kertoi Tampereen tieliikennekeskuksen tieliikennepäivystäjä Marko Nuuti hieman ennen iltakuutta."

Suljetaanko tunneli joka päivä 2-3 kertaa?

83

6797

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaitinaro.sucks

      Se suljetaan silloin, kun liikenne sen jälkeen tökkii. Yleensä syy on Vaitinaron risteyksen.

      • Khjjhjjhjj

        Myös ylinopeus tunnelissa ja ylipäänsä rantaväylällä aiheuttaa ruuhkia...


      • Hfgb

        seli seli


      • Hjhggvbcc

        Kyllähän sitä tietysti on vaikea ymmärtää...


      • Järki.käteen
        Khjjhjjhjj kirjoitti:

        Myös ylinopeus tunnelissa ja ylipäänsä rantaväylällä aiheuttaa ruuhkia...

        Kerrotko miten ylinopeus aiheuttaa ruuhkia?


      • Kjjkjjkjkkjj

        Jotta liikenne toimisi mahdollisimman hyvin urbaanissa ympäristössä, pitäisi pyrkiä minimoimaan se, että autot joutuvat pysähtymään. Eli kun liikenne pysähtyy (valoihin), niin muodostuu jono ja mitä pidempi jono sen kauemmin viimeisellä menee, että se pääsee liikkeelle. Mitä kovempaa autot ajavat sen nopeammin ne ehtivät valoihin ja jäävät jonoon... eli jos ajat rajoitusten mukaan, niin olet vielä matkalla, et jonossa...


      • Trmpg
        Kjjkjjkjkkjj kirjoitti:

        Jotta liikenne toimisi mahdollisimman hyvin urbaanissa ympäristössä, pitäisi pyrkiä minimoimaan se, että autot joutuvat pysähtymään. Eli kun liikenne pysähtyy (valoihin), niin muodostuu jono ja mitä pidempi jono sen kauemmin viimeisellä menee, että se pääsee liikkeelle. Mitä kovempaa autot ajavat sen nopeammin ne ehtivät valoihin ja jäävät jonoon... eli jos ajat rajoitusten mukaan, niin olet vielä matkalla, et jonossa...

        😅😅😅


      • Jotainperää

        70 km/h rajoitusta käytetään erityistapauksissa taajamien ulkopuolella. Se on korkein mahdollinen rajoitus liikennevaloristeyksessä...


    • 123ö

      Umpitunneli kuten Tampereen päättäjätkin.

    • eisaamennänyttaaskaan

      Ennen tunnelia ei ollu tällasia ruuhkia, mutta tunnelin myötä on. Kukas tällasen tukoksen halusi?

      • Khjhhjhhh

        TÄH?!? Dementiaa...?


    • ne.just

      Neljä viis.. eikun neljä takinkäääntäjä demari akkaa.

    • Mutta senhän piti kertaheitolla parantaa kaikki ruuhkat koko Tampereelta. Niinkuin se ratikkakin. Vai onkohan sekin pelkkää valehtelua?

      • kiittääköpitäisi

        Niin niin mutta siinä kävikin juuri toistepäin, nyt tosiaan on liikenne topissa.


      • 2krt-vrk-tunnelin.läpi

        Rantaväylän liikenne on nyt rajusti sujuvampaa kuin ennen tunnelia. Ongelmaksi on tullut Vaitinaron liittymä, joka ruuhkauttaa varsinkin lännen suuntaan menevää liikennettä. Sen välityskyky ei vaan riitä. Itään mennessä tilanne on helpompi, koska tunnelin jälkeen liikenne jakaantuu useaan eri suuntaan ja ensimmäiset liikennevalot on vasta Hakametsässä.

        Itse ajan aamulla Nokian suunnasta Kalevaan, ja iltapäivällä takaisin. Ero aiempaan on valtava.


      • valmistusvikako

        No minä asun lielahdessa ja kuljen paljon niin sanottua rantaväylää, ei se pelkästään vaitinaron kohta ole. Tunneli suljetaan tämän tästä ja välittömästi on laajalti ruuhkaa. Olen noin 40 vuotta asunut ja liikkunut juuri tällä osuudella eikä tällasta kaaosta ole aiemmin ollut,tunnelin valmistuttua ongelmat alko en väitä etteikö se sitten ole tarpeellinen? Mutta liikennettä se ei nyt kyllä sujuvoita.


      • ihan.kumma.systeemi
        2krt-vrk-tunnelin.läpi kirjoitti:

        Rantaväylän liikenne on nyt rajusti sujuvampaa kuin ennen tunnelia. Ongelmaksi on tullut Vaitinaron liittymä, joka ruuhkauttaa varsinkin lännen suuntaan menevää liikennettä. Sen välityskyky ei vaan riitä. Itään mennessä tilanne on helpompi, koska tunnelin jälkeen liikenne jakaantuu useaan eri suuntaan ja ensimmäiset liikennevalot on vasta Hakametsässä.

        Itse ajan aamulla Nokian suunnasta Kalevaan, ja iltapäivällä takaisin. Ero aiempaan on valtava.

        ------ Ongelmaksi on tullut Vaitinaron liittymä, joka ruuhkauttaa varsinkin lännen suuntaan menevää liikennettä---

        Miksi se alkoi ruuhkannuttaa liikennettä vasta nyt tunnelin jälkeen, miksi ei ennen tunnelia?


      • Khjjhkhjkj

        Koska aikaisemmin välillä oli useammat valot jotka hidastivat liikennettä. Nykyäänhän se on suora minkä päässä on valot ja lisäksi porukka ajaa reilua ylinopeutta, mikä vain pahentaa tilannetta...


      • Äägh-mjäh
        Khjjhkhjkj kirjoitti:

        Koska aikaisemmin välillä oli useammat valot jotka hidastivat liikennettä. Nykyäänhän se on suora minkä päässä on valot ja lisäksi porukka ajaa reilua ylinopeutta, mikä vain pahentaa tilannetta...

        😅😅😅


      • 2krt-vrk-tunnelin.läpi
        valmistusvikako kirjoitti:

        No minä asun lielahdessa ja kuljen paljon niin sanottua rantaväylää, ei se pelkästään vaitinaron kohta ole. Tunneli suljetaan tämän tästä ja välittömästi on laajalti ruuhkaa. Olen noin 40 vuotta asunut ja liikkunut juuri tällä osuudella eikä tällasta kaaosta ole aiemmin ollut,tunnelin valmistuttua ongelmat alko en väitä etteikö se sitten ole tarpeellinen? Mutta liikennettä se ei nyt kyllä sujuvoita.

        Se sujuvoittaa liikennettä vain siinä, missä se on. Tunneli suljetaan, jos liikenne muualla ei suju tarpeeksi hyvin ja on riski, että jonon pää pysähtyy tunneliin. Käytännössä aina se muualla on Vaitinaro. Tai sitten joku tollo on ajanut jonkun muun perään.

        Vaitinaro on nykyisellään katastrofi, joka on pakko korjata. Kaupungin suunnasta liikenne tulee nyt sujuvammin niinkuin Khjjhkhjkj kertoi. Lisäksi liikenteen määrä kasvaa koko ajan.


      • Osaanvainlukea
        Äägh-mjäh kirjoitti:

        😅😅😅

        Se on hyvä että on noita emojia, niin on kaikilla mahdollisuus kommentoida...


      • kova.laskija
        Khjjhkhjkj kirjoitti:

        Koska aikaisemmin välillä oli useammat valot jotka hidastivat liikennettä. Nykyäänhän se on suora minkä päässä on valot ja lisäksi porukka ajaa reilua ylinopeutta, mikä vain pahentaa tilannetta...

        Oli välillä valoja tai ei niin aivan yhtä monta autoa tuli idästä tunnissa Vaitinaron valoihin eikä ruuhkia syntynyt joten syy on muu kuin valojen poistaminen. Ei autojen määrä tuntia kohden siitä lisäänny jos valoja poistetaan.


      • Jjjjhjjjh

        Ne autot seisoivat ennen useammissa valoissa ja kyllä niitä ruuhkia oli ennenkin... Ota myös se huomioon, että valojen poistamisen jälkeen tuon välin ajaa nopeammin...


      • otappaparemminselvää

        Eipä sulla tunnu olevan järjenhäiventäkään, niipä ei ollu ennen ruuhkia kun kaikki liikenne ei ollu samoissa kohdissa, mutta tunnelin valmistuttua tuli ruuhkat, mitä tulee siihen nopeuteen se juuri se ongelma onkin kaupungissa, nyt kun on se tunneli niin nopeudet saavat nimemenomaan ruuhkat , ja sitten ne tunnelin sulkemiset siinä se yhdistelmä.


    • Väitämitäväität

      Tunneli on usein suljettu siihen ei vaitinarolla ole mitään tekemistä, sitä vaitinaron kohtaa te tunnutte syyttävän se on vain yksi tekijä monesta.

      • unohditko.kertoa

        No mitkä ne oikeat tekijät sitten on?


      • denialismin.kukkanen
        unohditko.kertoa kirjoitti:

        No mitkä ne oikeat tekijät sitten on?

        Kaikki muut, paitsi ei tunneli? Tähän mennessä tunnelista puhuneille on esitetty:

        - tunnelin ulkopuolista risteystä, mutta ei tunnelia
        - autojen ylinopeutta, mutta ei tunnelia
        - tunnelin ulkopuolisia liikennevaloja, mutta ei tunnelia

        Jatkakaa vain, tätä denialismia on hauska seurata. Hyvä esimerkki siitä, miten osa yrittää selittää asian parhaiten päin. Meni vain muutama sata miljoonaa euroa kankkulan kaivoon :D

        Denialisteja voi lohduttaa sillä, että ei sen tunnelin tarkoitus ollutkaan mitään ruuhkia siirtää. Sen tarkoitus oli luoda lisää rakennusmaata sijoitusasunnoiksi. Sama juttu kuin keskustan tiivisrakentamisella, eli parkkipaikoista asuntoja.


      • unohditko.kertoa
        denialismin.kukkanen kirjoitti:

        Kaikki muut, paitsi ei tunneli? Tähän mennessä tunnelista puhuneille on esitetty:

        - tunnelin ulkopuolista risteystä, mutta ei tunnelia
        - autojen ylinopeutta, mutta ei tunnelia
        - tunnelin ulkopuolisia liikennevaloja, mutta ei tunnelia

        Jatkakaa vain, tätä denialismia on hauska seurata. Hyvä esimerkki siitä, miten osa yrittää selittää asian parhaiten päin. Meni vain muutama sata miljoonaa euroa kankkulan kaivoon :D

        Denialisteja voi lohduttaa sillä, että ei sen tunnelin tarkoitus ollutkaan mitään ruuhkia siirtää. Sen tarkoitus oli luoda lisää rakennusmaata sijoitusasunnoiksi. Sama juttu kuin keskustan tiivisrakentamisella, eli parkkipaikoista asuntoja.

        Mikset kertonut yhtään syytä?


      • Keksi.lisää
        denialismin.kukkanen kirjoitti:

        Kaikki muut, paitsi ei tunneli? Tähän mennessä tunnelista puhuneille on esitetty:

        - tunnelin ulkopuolista risteystä, mutta ei tunnelia
        - autojen ylinopeutta, mutta ei tunnelia
        - tunnelin ulkopuolisia liikennevaloja, mutta ei tunnelia

        Jatkakaa vain, tätä denialismia on hauska seurata. Hyvä esimerkki siitä, miten osa yrittää selittää asian parhaiten päin. Meni vain muutama sata miljoonaa euroa kankkulan kaivoon :D

        Denialisteja voi lohduttaa sillä, että ei sen tunnelin tarkoitus ollutkaan mitään ruuhkia siirtää. Sen tarkoitus oli luoda lisää rakennusmaata sijoitusasunnoiksi. Sama juttu kuin keskustan tiivisrakentamisella, eli parkkipaikoista asuntoja.

        Vittu kun keksit hienon sanan. Itse vaikutat olevan kokovartalogenitalisti.

        Keksitkö muita hienoja sanoja?


    • vitsi.varmaan

      Vaitinaron liikenne tulee lisääntymään, koska
      "Tavoitetilanteen mitoituksena on käytetty Hiedanrannan alueella 15 000 asukasta ja 10 000
      työpaikkaa"

      Mitähän nuo työpaikat on?

      • mitäsitähöpiset

        Sää oot ny ihan pihalla, et tiedä paikoista mitään???


      • jo.on.paksua

        10 000 työpaikkaa Hiedanrantaan!!
        Kyllähän se ratikka kannattavaksi saadaan kun syötetään satua työpaikoista.


      • näin.meillä.uskotellaan
        jo.on.paksua kirjoitti:

        10 000 työpaikkaa Hiedanrantaan!!
        Kyllähän se ratikka kannattavaksi saadaan kun syötetään satua työpaikoista.

        Hiedanrantaan tulee 10 uutta tehdasta. Jokainen niistä palkkaa 1 000 työntekijää. Suomessa on aina kesä. Rahat saadaan vielä tuplana takaisin.


      • Toimistohommia

        Eiköhän ne ole lähinnä palveluja ja toimistotöitä. Ei alueelle ole kaavoitettu pienteollisuutta.


      • ei.kukaan.usko
        Toimistohommia kirjoitti:

        Eiköhän ne ole lähinnä palveluja ja toimistotöitä. Ei alueelle ole kaavoitettu pienteollisuutta.

        Eli sinne tulee 10 000 työpaikkaa palvelu- ja toimistotyöntekijöille? Olisi ihan kiva kuulla mitä nämä ovat.


      • Toimistohommia
        ei.kukaan.usko kirjoitti:

        Eli sinne tulee 10 000 työpaikkaa palvelu- ja toimistotyöntekijöille? Olisi ihan kiva kuulla mitä nämä ovat.

        En tiedä, kun en ole aluetta suunnittelemassa tai kaavoittamassa. Mutta tuotantoa ei alueelle ole tulossa, joten mikäs onkaan se looginen vaihtoehto?


      • Ja.hörönlöröt
        Toimistohommia kirjoitti:

        En tiedä, kun en ole aluetta suunnittelemassa tai kaavoittamassa. Mutta tuotantoa ei alueelle ole tulossa, joten mikäs onkaan se looginen vaihtoehto?

        Hörönlörön looginen vaihtoehto ei voi olla sen enempää kuin hörönlöröt


      • valhetta.ne.vaan.oli
        Toimistohommia kirjoitti:

        En tiedä, kun en ole aluetta suunnittelemassa tai kaavoittamassa. Mutta tuotantoa ei alueelle ole tulossa, joten mikäs onkaan se looginen vaihtoehto?

        Looginen vaihtoehto on että sinne tulee vain 100 työpaikkaa. Ratikan takia pitä vaan luvata 10 000. Siis puhua muunneltua totuutta työpaikoista. Nyt sitä ei tuplattu vaan 100 kertaistettiin.


      • Toimistohommia
        valhetta.ne.vaan.oli kirjoitti:

        Looginen vaihtoehto on että sinne tulee vain 100 työpaikkaa. Ratikan takia pitä vaan luvata 10 000. Siis puhua muunneltua totuutta työpaikoista. Nyt sitä ei tuplattu vaan 100 kertaistettiin.

        Jaa. Mistä tietosi on peräisin?


      • soopaa.työpaikoista
        Toimistohommia kirjoitti:

        Jaa. Mistä tietosi on peräisin?

        Samasta paikasta kuin 10 000 työpaikkaa.


      • Toimistohommia

      • älä.usko.satuja
        Toimistohommia kirjoitti:

        Se suunnitelma 10000 työpaikasta löytyy tuolta:
        https://www.tampere.fi/asuminen-ja-ymparisto/kaupunkisuunnittelu-ja-rakentamishankkeet/hiedanranta.html

        Näytätkö sieltä kohdan, jossa kerrotaan suunniteltavan vain kymmentä työpaikkaa?

        Eihän siellä mainittu yhtään työpaikka. Siellä lukee että tulee 10 000 työpaikkaa muttei kerrota mitä ne on .

        Samalla tavalla minä voin sanoa, että tulee 100 työpaikkaa. Yhtä luotettava tieto. Minä voisin ne jopa luetella, jos sinä luettelet ne 101- 10 000 työpaikkaa.


      • Toimistohommia
        älä.usko.satuja kirjoitti:

        Eihän siellä mainittu yhtään työpaikka. Siellä lukee että tulee 10 000 työpaikkaa muttei kerrota mitä ne on .

        Samalla tavalla minä voin sanoa, että tulee 100 työpaikkaa. Yhtä luotettava tieto. Minä voisin ne jopa luetella, jos sinä luettelet ne 101- 10 000 työpaikkaa.

        Sinä et vaan tiedä yhtään, mikä kaavoituksen merkitys on. Kandee ottaa selvää, jos asia oikeasti kiinnostaa.


      • hienoa.kaavoitusta
        Toimistohommia kirjoitti:

        Sinä et vaan tiedä yhtään, mikä kaavoituksen merkitys on. Kandee ottaa selvää, jos asia oikeasti kiinnostaa.

        Kaavoituksellahan niitä työpaikkojaluodaan. Nähtävästi Helsingissä osataan kaavoittaa paremmin kun sinne niitä työpaikkoja tulee. Meille muuttaa lähinnä työttömiä.


    • Ärmpz

      Jos tunneli jysäytetään ruuhka-aikana kiinni, ruuhkautuu liikenne. Ei auta selittäminen mitään

      • Kjjkhjkjh

        ...ja tunneli laitetaan kiinni koska...?


      • Ärmpz
        Kjjkhjkjh kirjoitti:

        ...ja tunneli laitetaan kiinni koska...?

        Sivuseikka miksi. Liikenne seisoo. Eihän tässä niin pitänyt käydä


      • Örmprz
        Ärmpz kirjoitti:

        Sivuseikka miksi. Liikenne seisoo. Eihän tässä niin pitänyt käydä

        Tunneli toimii juuri niinkuin pitääkin ja niinkuin luvattiin.


      • tukkotukossaeitoimi

        Niin toimiikin hyvin saa kaaoksen aikaan, niin se tunneli toimii niinkö on sovittu????


      • Bfgts
        Örmprz kirjoitti:

        Tunneli toimii juuri niinkuin pitääkin ja niinkuin luvattiin.

        Omituinen käsitys toimimisesta


      • ei.siinä.tolkkua.ole
        Örmprz kirjoitti:

        Tunneli toimii juuri niinkuin pitääkin ja niinkuin luvattiin.

        Luvattiinko, että se laitetaan jopa kymmenen kertaa kiinni päivässä? Missä tällänen lupaus kerrottiin?


      • tarkasta.faktasi
        ei.siinä.tolkkua.ole kirjoitti:

        Luvattiinko, että se laitetaan jopa kymmenen kertaa kiinni päivässä? Missä tällänen lupaus kerrottiin?

        Siinä ratikkasadussa josta löytyy kaikki faktat.


      • Khjjhjjhh
        Ärmpz kirjoitti:

        Sivuseikka miksi. Liikenne seisoo. Eihän tässä niin pitänyt käydä

        Tunnelihan suljetaan silloin, kun ruuhka jono on niin pitkä että se ulottuu tunneliin asti. Koska turvallisuus syistä autot eivät saa seistä tunnelissa...
        tälläistä ongelmia syntyy esim. Perään ajoista...


      • susijosyntyessäänni

        Niinpä suljetaan ja aikas usein, silloin kun tunnellia suunniteltiin niin yksi mainita oli että se ratkaisee ruuhka ongelmat pitkälle tulevaisuuteen. Mutta kuinka kävi, tunneli vain pahensi ongelmaa.


      • Örmprz
        susijosyntyessäänni kirjoitti:

        Niinpä suljetaan ja aikas usein, silloin kun tunnellia suunniteltiin niin yksi mainita oli että se ratkaisee ruuhka ongelmat pitkälle tulevaisuuteen. Mutta kuinka kävi, tunneli vain pahensi ongelmaa.

        Suljetaan silloin, kun sen jälkeen liikenne on niin hidasta, että jonon pää saattaa seisahtua tunnelin sisällä. Se siis toimii juuri niinkuin pitää ja luvattiin.

        Mikähän teille periaatevastustajille on tullut, kun hysteerinen olkiukon ryhmähakkaaminen alkoi kuin tyhjästä. Onko nyt täysikuu?


      • Väitämitäväität

        Sinua se tunnelin toimimattomuus ei ilmeisesti haittaa, asut ilmeisesti ties missä joten et joudu tekemisiin tunnelin aiheuttamiin ruuhkiin. Se on sinulta unohtunu kokonaan, sitä oikein toitotettiin kun tunneli valmistuu niin liikenteen sujuvuus vain paranee. Sinulla on jotenkin vääristynyt kuva mitä on liikenteen sujuvuus.


      • kerrotko.sinä
        Väitämitäväität kirjoitti:

        Sinua se tunnelin toimimattomuus ei ilmeisesti haittaa, asut ilmeisesti ties missä joten et joudu tekemisiin tunnelin aiheuttamiin ruuhkiin. Se on sinulta unohtunu kokonaan, sitä oikein toitotettiin kun tunneli valmistuu niin liikenteen sujuvuus vain paranee. Sinulla on jotenkin vääristynyt kuva mitä on liikenteen sujuvuus.

        Millä tavoin se tunnelin toimimattomuus oikein ilmenee? Moni tuota vihaisena huutaa, mutta kukaan ei osaa selittää itse ongelmaa.


      • arinanarina

        Minäpä selitän, sinulla on luetun ymmärtämisen vaikeus tai sen tiedät itsekkin???


      • Kjjvhjvvj

        Hyvä selitys... kyllähän tunneli on sujuvoittanut ja parantanut liikennettä. Se näkyy kellosta. Matka-ajat ovat lyhentyneet... jopa ruuhka-aikana vaikka jonoja muodostuu, niin matka taittuu nopeammin.
        Itse kyllä muutan kuinka seisoin vanhalla Rantaväylällä toista tuntia ruuhkassa... tunnelin jälkeen en niin pitkää aikaa ole joutunut odottamaan.


      • jopasnylykkäs

        Olen noin 40 vuotta kulkenut työmatkani ja muinakin aikoina, ennen tunnelia en koskaan ole joutunut mihinkään toista tuntia pitkiin ruuhkiin, korkeintaan 10 minuutin kestäviin jos sattui silloin olemaan joku kolari niin siinä ne ruuhkat, kuten arvasin et liikuskele kyseisellä väylällä juuri ollenkaan kun tollasia kirjoittelet.


      • Lkjjhjhvjj

        TÄH!?! 10min!!! Itse ajan rantatietä lännestä itään ja päin vastoin. Ennen tunnelia matka-aika oli 35-60min ja tunnelin jälkeen 20-30min...
        paitsi ruuhka-aikana vaihtelee... mutta pidempään kesti ruuhkissa seisominen ennen tunnelia!


      • äläsny
        Lkjjhjhvjj kirjoitti:

        TÄH!?! 10min!!! Itse ajan rantatietä lännestä itään ja päin vastoin. Ennen tunnelia matka-aika oli 35-60min ja tunnelin jälkeen 20-30min...
        paitsi ruuhka-aikana vaihtelee... mutta pidempään kesti ruuhkissa seisominen ennen tunnelia!

        Et kai sinä oikeasti usko tuota valehtelijaa?


      • ettäsesiitäniin
        Lkjjhjhvjj kirjoitti:

        TÄH!?! 10min!!! Itse ajan rantatietä lännestä itään ja päin vastoin. Ennen tunnelia matka-aika oli 35-60min ja tunnelin jälkeen 20-30min...
        paitsi ruuhka-aikana vaihtelee... mutta pidempään kesti ruuhkissa seisominen ennen tunnelia!

        Tässä aika mikä minulta meni kun kuljin Ruskonperukoilta Ylöjärvelle , aikaa meni noin 25 minuuttia, jos oli jokin kolari niin tähän lisäsi sen 10 minuuttia. Nyt sama matka tunnelin kautta niin pahimillaan akaa menee ylitunti,


      • Jhjjgjhhh

        Yölläkö sä oot ajanu?


      • susirulisilläsipuli

        Välillä kun menin yö vuoroon, kyllä se rusko soppeenmäki väli meni ennen mukavasti. Nyt tökkii olihan tossa aamulehdessäkin juttua kun nää viisaatkin myöntävät tunnelin ruuhkat.


      • Yömyyrä

        Ei se väli töki kuin ruuhka-aikana...


      • Siinäsitämietitäänsyntej

        Sitäpä juuri kun se kuulusa tunneli laitetaan vähän väliä toppiin, niin nopeasti on koko keskustakin sumpussa,


      • tunneli.on.tyhmä

        Mulla meni ennen 15 minuuttia mutta nyt menee kaks tuntia !


      • hitaastisielläkin

        Niin tän asian ymmärtämiseen, siltä se tuntuukin.😆


    • Pfghzic

      Saattaa muutama poliittinen ura katketa tunneliin

    • OnneksienasuTampereella

      Koko Rantatien tunneli on täysin turha. Kiittäkää hukkaputkesta Tampereen kaupunginvaltuustossa istuneita SDP:n takinkääntäjänaisia - Tampereen verorahat tuhlattiin hukkaputkeen! Kysymys: Mitä yhteistä on Rantatien tunnelilla ja Tampereen raitiotiehankkeella? Vastaus: Kukaan ei tarvitse tunnelia ja raitiotietä ja näin kupataan Tampereen veronmaksajien rahat! Tunnelista voisi tehdä esimerkiksi rullalautailupaikan tai hiihtoputken.

      • juolahtipa.mieleen

        Miksi kummassa hankkeiden vastustajia pidetään melkoisen yksinkertaisena sakkina?


      • NäinOnNäppylät
        juolahtipa.mieleen kirjoitti:

        Miksi kummassa hankkeiden vastustajia pidetään melkoisen yksinkertaisena sakkina?

        Yksinkertainenkin ihminen näkee koska homma ei toimi. Sen sijaan ideologiaansa hirttäytynyt ei pysty sitä koskaan myöntämään!


      • juolahtipa.mieleen
        NäinOnNäppylät kirjoitti:

        Yksinkertainenkin ihminen näkee koska homma ei toimi. Sen sijaan ideologiaansa hirttäytynyt ei pysty sitä koskaan myöntämään!

        Saattaahan tuokin asiaa osaltaan selittää, muttei läheskään kokonaan.


      • yes.tyhmää
        juolahtipa.mieleen kirjoitti:

        Miksi kummassa hankkeiden vastustajia pidetään melkoisen yksinkertaisena sakkina?

        Yksinkertaiset kannattajat yrittävät niin dissata vastustajia.


      • gawlgk
        yes.tyhmää kirjoitti:

        Yksinkertaiset kannattajat yrittävät niin dissata vastustajia.

        Vastustajat tekee sen ihan itse...


      • suoja.työ.paikkoja

        Tampereesta yritetään tehdä nyt metropolia. Tänne muuttaa 2040 mennessä 40 000 lisää ihmisiä. Hiedanrantaan tulee 10 000 uutta työpaikka ja asukkaita ainakin 15 000 Eteläpuistoon 1 000 työpaikka ja kansiareenallekkin 1 000. Näin kaupungin keskusjohtoinen suunnitteluelin on kertonut. Tämän mukaan mennään.

        Tämä suunnitteluelimen masterplan johtaa siihen,että golfkenttä, ravirata, Hämälän leirintäalue ja muut hukkakäytössä olevat maa-alueet otetaan asuinkäyttöön. Myös naapurikunnat varautavat uudisrakentamiseen. Pirkkalaan tulee ainakin15 000 ihmisen asuinalue. Kangasalle 8 000. Lempäälään ja Ylöjärvelle myös ainakin 10 000 ihmisen asuinalueet.

        Ai mitä ne työpaikat on? Niistä ei kerrota mitään.


      • Kjjjhjhkk

        ... ei olla kato Neuvostoliitossa...


      • Toimistohommia
        suoja.työ.paikkoja kirjoitti:

        Tampereesta yritetään tehdä nyt metropolia. Tänne muuttaa 2040 mennessä 40 000 lisää ihmisiä. Hiedanrantaan tulee 10 000 uutta työpaikka ja asukkaita ainakin 15 000 Eteläpuistoon 1 000 työpaikka ja kansiareenallekkin 1 000. Näin kaupungin keskusjohtoinen suunnitteluelin on kertonut. Tämän mukaan mennään.

        Tämä suunnitteluelimen masterplan johtaa siihen,että golfkenttä, ravirata, Hämälän leirintäalue ja muut hukkakäytössä olevat maa-alueet otetaan asuinkäyttöön. Myös naapurikunnat varautavat uudisrakentamiseen. Pirkkalaan tulee ainakin15 000 ihmisen asuinalue. Kangasalle 8 000. Lempäälään ja Ylöjärvelle myös ainakin 10 000 ihmisen asuinalueet.

        Ai mitä ne työpaikat on? Niistä ei kerrota mitään.

        Ei minkään alueen työpaikkoja yksilöidä yleissuunnitelmavaiheessa. Et tiedä aiheesta vieläkään mitään.


      • cccp2
        Kjjjhjhkk kirjoitti:

        ... ei olla kato Neuvostoliitossa...

        Touhu on sellaista, että siltä välistä tuntuu.


      • valtio.valtiossa
        Kjjjhjhkk kirjoitti:

        ... ei olla kato Neuvostoliitossa...

        Jos oltais Neuvostoliitossa niin nehän ois valtion hommia.


    • voliota

      epäilyttää että sulkemisen aikana tunnelista poistetaan sinne hukkuneet ja autoihinsa palaneet ihmiset

    • JoOnIhmeTunneli

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

      anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      392
      5391
    2. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

      että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      363
      3017
    3. Millaista naista ikävöit

      Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      76
      2651
    4. Minkälainen naama

      kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      102
      2339
    5. Purra esiintyi epäasiallisesti

      Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      494
      2005
    6. MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."

      Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/
      Ensitreffit alttarilla
      41
      1709
    7. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

      Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      235
      1506
    8. Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!

      Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      1479
    9. Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään

      HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh
      Maailman menoa
      286
      1454
    10. "Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta

      löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko
      Maailman menoa
      35
      1433
    Aihe