Hämeenkyrön ohitustie

Kolmostieläinen

Jokohan vuosikymmeniä odotettu ohitustie vihdoin toteutumassa.Hyvät ja huonot puolet?

41 kommenttia

Vastaukset

  • Ei ole huonoja puolia. Mitä nopeammin sen kylän ohitse pääsee sitä parempi.

    • sanokaa yksikin syy miksi hämeenkyröön pitäisi poiketa
      ohitse siitä pitää äkkiä päästä


    • Viinakauppa. Siellä sinä käyt kumminkin.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Viinakauppa. Siellä sinä käyt kumminkin.

      No voi nyt sentään. Unohdin koko viinakaupan!! Pitäisköhän viinakauppa siirtää ohitustien varteen levähdyspaikalle, niin olisi nopea käydä hakeen pari pulloa?


  • Toivottavasti ei toteudu. Ainakaan suunnitelmien mukaisella linjauksella. Mitä järkeä sitä olisi rakentaa Kirkonkylän ja Kyröskosken väliin?
    Ainoa oikea linjaus on Ylöjärveltä suoraan Parkanoon rautatien vieressä.

    • Ja radan varteen moottoritienä ???
      Kaikki muutokset vt3:lle ovat eteenpäinmenoa.
      Nyt valtatie on pärseestä.


    • Vanhan parantaminen riittäisi nopeaan Hämeenkyrön phitukseen.


    • Putkimies123 kirjoitti:

      Vanhan parantaminen riittäisi nopeaan Hämeenkyrön phitukseen.

      Jep ei nykylinjassa mitään vikaa,tulee ilmeisesti halvemmaksi vetää umpimetsään. Jääpähän kulkijoiden eurot kylästä pois.


    • Kuka...Maksaa kirjoitti:

      Ja radan varteen moottoritienä ???
      Kaikki muutokset vt3:lle ovat eteenpäinmenoa.
      Nyt valtatie on pärseestä.

      tie radan varressa lyhentäisi matkaa tampereelta pohjanmaalle 30 km

      mikä säästö se olisi kuluissa


  • Kaikille kulkijoille hyvä.
    Huono asia jakaa kylää selkeämmin kahtia, ehkä.

  • Erkki hyppää kaivoon

    • Hyppäsin, tuu Jarmo auttaan mut pois täältä.


    • 60 km tunnissa on valtatiellä syvältä
      Samoin teräväreunaiset liikenneympyrät.


  • Tie radanvarteen ja sieltä pakollinen käynti kylällä ,esim tunti

  • Aivan mahtavaa kun asunnon arvo laskee kymmenillätuhansilla tämän aivan turhan ohitustien kulkiessa melkein ikkunan alta. VMP

    • kuka tarvii asuntoja tulkoot ikaalisiin asumaan


    • Oman asuntoni arvo vastaavasti nousee, kun liikenne nykyisellä tiellä vähenee. Kiitos ohitustie!


  • Kuulin juuri että ohitustien tekeminen alkaa mutta säästösyistä pappilanjoelle ei tulekaan siltaa vaan ylitykseen käytetään lossia. Lossiin mahtuu kerrallaan kymmenen autoa ja lossimaksu on viisi euroa. Paikkakuntalaisille lossin käyttö on kielletty.

  • Minä taas kuulin, että ohitustie menee tunneliin pappilanjoella ja nousee vasta Parkanossa maanpinnalle.

    • Kyllä se voisi tunnelissa mennäkin ainakin
      SMarketin kohdalla mäen sisällä.


  • Säästösyistä hämeenkyrön kohta tehrään talkoilla,TVH,tieliikelaitokselta ja destialta eläköityneet reippaat miehet astuvat taas remmiin kun oikeita työmiehiä tarvitaan,eli työ etenee melkoista vauhtia kunhan tästä vaan viitis alkaa

    • Koko kolmostie Mansen tällä puolella on kuin kylätie.
      Pientareen leveeksi. Kiitti.


  • Ei tarvi odotella että ohitustie tulee kymmeniin vuosiin,kyllä nämä tärkeimmät hankkeet
    tulee syämää tierahat lähialueilta.Lähinnä Tampereen ratikka,ja Pirkanmaan sillat jotka ei kestä
    korkeita painoja.Sitten vasta kun Kolmostie rapautuu niin huonoon kuntoon ettei siitä pääse
    kun hevosella,mutta niitähän on joka kylässä.

  • Hieno homma tuo Kalalahden ja Pappilanjoen siltaremontti.

    Samalla se antaa vahvaa viestiä siitä, että ohitustiehanke haudataan syvälle unholaan.

  • Viestiä siitä että siltaremonttia on tehtävä vaikka juuri nyt aloitettaisiin ohitustie jäähän ne sillä kuitenkin siihen.

    • Taas meni rakasta rengas puhki SMarketin tiukassa terävässä
      reunakivissä miniliikenneympyrässä.


  • Liittyykös Esson ympyrässä raivaaminen jotenkin ohitustiehankkeeseen jo vai mihin? Kovasta näkyy myllätyn.

  • Jokisimpukoita on kyrösjärvessä pilvin pimein, uistelemassa ollessa rannan läheisyydessä Kallion vieressä kolme kertaa irrotettiin jokisimpukoita, joten Hämeenkyrö ei ole ainoa paikka

    • Kansanedustajat herätys.
      Baltia saa Euroopasta valtavat tierahat.


  • "Ohittamaton Hämeenkyrö" lukee Kalalahdessa mainoksessa. Se varmaan poistetaan sitten, kun ohitustie tulee.

    • Grilliravintolan kohdalla ei mitään tienlevennyksiä valtatiellä..
      Widdumainen kylän ohitus.


    • Vaaran.paikat kirjoitti:

      Grilliravintolan kohdalla ei mitään tienlevennyksiä valtatiellä..
      Widdumainen kylän ohitus.

      Voisitko kiertää paikan vaikka Turun kautta? Kylämme on widdumainen ja täällä ei kaivata widdumaisia ajelijoita.


    • Ihme kirkonkyliä, kun 60 km ajonopeusrajoitus joka kylässä,
      tai tedäväreunaiset liikenneympyrät.
      Siis edelleen widdumaiset.


    • Valtatie 3:n kiireellisten investointien toteuttaminen Tampereelta Vaasaan on pitkään ollut Etelä-Pohjanmaan, Pohjanmaan ja Pirkanmaan yhteinen kärkitavoite. Kolmostieyhteys on merkittävä myös Satakunnalle. Liikenneviranomaisten hyväksymät tiesuunnitelmat ovat olleet jo kauan valmiita.

      Vuosien 2019–2020 ajan kolmostien kehittämistä edistetään Pirkanmaan liiton vedolla.

      Maakunnat, kunnat ja alueen muut toimijat ovat määritelleet kolmostien "Suomen ruokatieksi ja viennin valtaväyläksi".

      Liitot perustelevat kiireellisyyttä nimenomaan sen merkityksellä viennille. Liittojen mukaan Suomen tavarakuljetuksista 85 prosenttia kulkee maanteillä ja läntisen Suomen osuus maan tavaraviennistä on 68 prosenttia.


  • Vähän pohjosemmassa ohitustie kulkee Koskuen ohi, siellä ei enää Essoa eikä mitään muutakaan.Et niin siinä käy

  • Hämeenkyrö pitää ohittaa mahdollisimman kaukaa

    • Joo. Kierrä sinä vaikka Ruotsin puolelta asti.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Joo. Kierrä sinä vaikka Ruotsin puolelta asti.

      Olen hämeenkyrön muutaman kerran kiertänytkin Ruotsin kautta. Mieluummin niin kuin sen kylän läpi ajellen.


    • Loistavaa, että saadaan uusi, turvallinen Ohis.
      Nyt piffipaariinkin rekat stoppaavat ilma ryhmityskaistoja.
      Myös uusi kaksoisraide mukaan suunnitteluun, jotta junat pysyvät aikatauluissaan.


Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.