Ateistien tilanne vakavaa ilman pelastus odotetta!

AinoaToivo

Kun erikoislääkäri sanoo:
”Teidän ainoa toivonne on se ja se”, tiedämme että tilanne on vakava.
Tilanne on niin vakava, että Jumalan armon evankeliumi on ainoa toivonne.
Muuta toivoa ei ole.

38

858

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ValehteleIsälles

Ihanko vakavalla naamalla esität tuollaista lööperiä?
      Palataan asiaan vakavalta pohjalta, kun tulet sen Jumalasi kanssa keskustelemaan.

• Eksyttäjäksikin_nimetty

Ateisti on tehnyt päätöksen olla uskomatta, siispä hän ei myöskään kaipaa uskontojen tarjoamia 'pelastuksia'.
      Toisin sanoen: Tarjoamasi tiedot ovat merkityksettömiä.

Saattaa olla vaikea käsittää, että ateisti on todellakin tyytyväinen siihen, ettei hänelle tämän ainoan elämänsä jälkeen ole mitään jatkoa tarjolla. Näin kuitenkin on, pelkkä fyysisen olemuksen kuolemanjälkeinen osuus luonnon kiertokulkuun on riittävä.

Näin huomattavasti omastasi eroavan maailmankatsomuksen ymmärtämiseen tarvinnet apua...

• Mitä kristinuskon yli kolmestatuhannesta lahkosta suosittelet? Vai olisiko shiialaisuus tai sunnilaisuus oikea tapa päästä Jumalan yhteyteen?

• AinoaToivo

Suosittelen sitä mitä Raamattu suosittelee.
        Ainoa uskonto, jossa on pelastus.
        Muut uskonnot ovat ihmistekoisia, niissä ei ole siksi vapahtajaa, joka vaaditaan pelastumiseen.

• AinoaToivo kirjoitti:

Suosittelen sitä mitä Raamattu suosittelee.
        Ainoa uskonto, jossa on pelastus.
        Muut uskonnot ovat ihmistekoisia, niissä ei ole siksi vapahtajaa, joka vaaditaan pelastumiseen.

Olen tutustunut kristinuskoon pitkän linjan mukaan ja kantapään kautta. Suomestakin löytyy lukuisia uskonsuuntia, joiden mielestä vain heidän oppinsa pelastaa. Kaikki ne väittävät perustavansa yksinomaan Raamattuun ja silti tuomitsevat toisensa vääräuskoisina kadotukseen. Ei ole olemassa mitään Raamatun suosittelemaa uskoa. Ei ainakaan sellaista, joka olisi ollut ihmisten ymmärrettävissä. Parituhatta vuotta ja kolmisentuhatta alkukristillisyydestä lajiutunutta lahkoa eikä yksimielisestä käsityksestä kristittyjen kesken puhettakaan.

Taas kerran Homer Simsonia lainaten: "Jos palvelemmekin sunnuntaisin väärää Jumalaa, niin eikö se oikea tule viikko viikolta vihaisemmaksi"

• AinoaToivo
        agnoskepo kirjoitti:

Olen tutustunut kristinuskoon pitkän linjan mukaan ja kantapään kautta. Suomestakin löytyy lukuisia uskonsuuntia, joiden mielestä vain heidän oppinsa pelastaa. Kaikki ne väittävät perustavansa yksinomaan Raamattuun ja silti tuomitsevat toisensa vääräuskoisina kadotukseen. Ei ole olemassa mitään Raamatun suosittelemaa uskoa. Ei ainakaan sellaista, joka olisi ollut ihmisten ymmärrettävissä. Parituhatta vuotta ja kolmisentuhatta alkukristillisyydestä lajiutunutta lahkoa eikä yksimielisestä käsityksestä kristittyjen kesken puhettakaan.

Taas kerran Homer Simsonia lainaten: "Jos palvelemmekin sunnuntaisin väärää Jumalaa, niin eikö se oikea tule viikko viikolta vihaisemmaksi"

Suomesta löytyy 33 eri seurakuntaa, (viimevuonna heitä oli näin paljon, määrä voi olla jo suurempi)????????
        Kun pitäisi olla vain yksi tai monia, jotka ajavat samaa asiaa, näin ei kumminkaan ole?????
        Joka toimii Raamatun mukaan, (joka tarkoittaa sitä, että lukee Raamattua niin miten se on kirjoitettu) voi oikeutetusti arvostella muita lahkoja.
        Ketä minä arvostelisin suomen seurakunnista........jokaista!!!!!!!
        Siksi en kuulu yhteenkään 33 eri seurakuntaan.
        Miksi?
        Syyksi riittää yksikin raamatunvastaisuus.
        Jos jossitellaan, että se ei haittaisi pelastuksen vaarantumista, jos seurakunnassa olisi vain 2 kpl raamatunvastaisuuksia, niin minkä seurakunnan silloin valitsisin.
        Ehdottomasti Jehovan Todistajat.........siellä mättää yksi raamatunvastaisuus tosi pahasti.
        Mikä?
        He tekevät Jumalasta ja Pyhästä Hengestä suuren valehtelijan YHDESSÄ ASIASSA.

• vm41

Jälleen kerran kuvittelee joku olevansa jotenkin erikoisasemassa muuhun kasvillisuuteen verrattuna.
      Näitä uusia aloittajia mielipiteineen putkahtelee esiin aina silloin tällöin, muka viisaine väläyksineen.
      Eivät ymmärrä olevansa vain yhtenä ravintoketjun osana muiden joukossa.

• AinoaToivo

Omatuntosi kertoo ihan muuta.
        Minua kiinnostaa tietää sen mielipide.
        Nyt tarinoit ihmisten keksimiä loruja

• AinoaToivo kirjoitti:

Omatuntoni kertoo, että olen tehnyt oikean valinnan hylätessäni uskon ja seisoessani omilla jaloillani ottaen itse vastuun tekemisistäni.

• AinoaToivo kirjoitti:

Olen huoleton ukkeli. Minulle on tehty omantunnon ohitusleikkaus ja se toimii : )
        Miksi Te uskonnolliset elätte kuplassa jossa kuolema hallitsee elämää.

• AinoaToivo
        agnoskepo kirjoitti:

Omatuntoni kertoo, että olen tehnyt oikean valinnan hylätessäni uskon ja seisoessani omilla jaloillani ottaen itse vastuun tekemisistäni.

Sama vapaus vastuuseen sinulla on kristittynäkin.
        Sinun ajatuksesi kertoo sinulle että olet tehnyt "oikean valinnan".
        Omatuntosi on eri mieltä, jos annat siihen mahdollisuuden.

• AinoaToivo
        epikuros kirjoitti:

Olen huoleton ukkeli. Minulle on tehty omantunnon ohitusleikkaus ja se toimii : )
        Miksi Te uskonnolliset elätte kuplassa jossa kuolema hallitsee elämää.

Opettele kuuntelemaan omantuntosi ääntä.
        Se erottaa esim. oikean ja väärän.

• olenateisti

Mitä uskova luulee tietävänsä omasta tunnosta?

• ghgfhfhg
        AinoaToivo kirjoitti:

Oman pään sisältä kuuluvien äänien totteleminen voi olla arveluttavaa.

• AinoaToivo kirjoitti:

Minulla ei ole uskonnollista "omaatuntoa". Se ei tarkoita, että eläisin kuin pellossa.
        Eettisyyden ja moraalikoodit olen saanut korkeaksi kodin, koulun ja kirjallisuuden huomenlahjoina. Ehkä takna on osuus myös uskonnon aikaan saama koodistoa mutta se ei ole minulle se joka asettaa toimintani "kirkolliseen häkkiin".
        On perin ihmeellistä, että Te uskikset pääsääntöisesti pelottelette ihmisiä helvetin tulilla.
        Se ei ole täyspainoista elämää.

• AinoaToivo
        ghgfhfhg kirjoitti:

Oman pään sisältä kuuluvien äänien totteleminen voi olla arveluttavaa.

Otan osaa vaivaasi!

• AinoaToivo
        olenateisti kirjoitti:

Mitä uskova luulee tietävänsä omasta tunnosta?

Mitä yhteistä on kompassilla ja ihmisen omallatunnolla.

• AinoaToivo
        epikuros kirjoitti:

Minulla ei ole uskonnollista "omaatuntoa". Se ei tarkoita, että eläisin kuin pellossa.
        Eettisyyden ja moraalikoodit olen saanut korkeaksi kodin, koulun ja kirjallisuuden huomenlahjoina. Ehkä takna on osuus myös uskonnon aikaan saama koodistoa mutta se ei ole minulle se joka asettaa toimintani "kirkolliseen häkkiin".
        On perin ihmeellistä, että Te uskikset pääsääntöisesti pelottelette ihmisiä helvetin tulilla.
        Se ei ole täyspainoista elämää.

#Eettisyyden ja moraalikoodit olen saanut korkeaksi kodin, koulun ja kirjallisuuden huomenlahjoina#

Väärin.
        Olet saanut sen Jumalalta.

#On perin ihmeellistä, että Te uskikset pääsääntöisesti pelottelette ihmisiä helvetin tulilla.#

Pelottelee.
        Mutta pelotteleeko Raamattu uskisten tavoin.
        Ei.

#Se ei ole täyspainoista elämää. #

Täyspainoista elämää ei ole jumalattomuus.....olet pahasti eksyksissä maallisen manipuloinnin takia.

• AinoaToivo kirjoitti:

#Eettisyyden ja moraalikoodit olen saanut korkeaksi kodin, koulun ja kirjallisuuden huomenlahjoina#

Väärin.
        Olet saanut sen Jumalalta.

#On perin ihmeellistä, että Te uskikset pääsääntöisesti pelottelette ihmisiä helvetin tulilla.#

Pelottelee.
        Mutta pelotteleeko Raamattu uskisten tavoin.
        Ei.

#Se ei ole täyspainoista elämää. #

Täyspainoista elämää ei ole jumalattomuus.....olet pahasti eksyksissä maallisen manipuloinnin takia.

Mee joskus kirjastoon ja lainaa kirja. Vaikka joku positiivisen ajattelun (ei Sarasvuota) teos.
        Se saattaisi auttaa. Ai niin myös Paasilinnan Onnellinen mies kirja on oivallinen.

• AinoaToivo
        epikuros kirjoitti:

Mee joskus kirjastoon ja lainaa kirja. Vaikka joku positiivisen ajattelun (ei Sarasvuota) teos.
        Se saattaisi auttaa. Ai niin myös Paasilinnan Onnellinen mies kirja on oivallinen.

Kirjastossa on vain yksi mainitsemisen arvoinen kirja, Raamattu

• Mitäs toivoo täs nyt tarvittais ko kaik o muutenkii hyväst?

Eiköhä myö elellä iha tavallisest eelleekii.

• AinoaToivo

#tavallisesti#
        #hyväst#

Luovit tilanteen mukaan.

• AinoaToivo kirjoitti:

#tavallisesti#
        #hyväst#

Luovit tilanteen mukaan.

Luovi kuule siekii, jos se o mitä mie elämälläin teen. Tälviisii onkii sit lustii.

Kai sie tajjuut, jot jos kaik o hyväst ni sillo voi ellää tavallisest. Samalviisii niinko ennekii. Ei se sen vaikiampaa vällee oo.

• AinoaToivo
        Phoebus kirjoitti:

Luovi kuule siekii, jos se o mitä mie elämälläin teen. Tälviisii onkii sit lustii.

Kai sie tajjuut, jot jos kaik o hyväst ni sillo voi ellää tavallisest. Samalviisii niinko ennekii. Ei se sen vaikiampaa vällee oo.

Näitä ei oteta lukuun!
        Meitä ei vanhurskauteta jumalattomuuden kautta, vaan uskon kautta Jeesukseen.

• AinoaToivo kirjoitti:

Näitä ei oteta lukuun!
        Meitä ei vanhurskauteta jumalattomuuden kautta, vaan uskon kautta Jeesukseen.

Mitä sie et ota lukkuu?

Ja minnuu ei tarvihe vanhurskauttaa. Mie oon iha hyvä näinkii. Nii siekii oot, mut joku on sinnuu huijant, jot sie et muka kelpais. Elä sie uso sellasii kepuleit.

• Nejotiesivät

Itse asiassa jo muinaiset kreikkalaiset oivalsivat asian ytimen.
      He pelkistivät elämän ja kuoleman kysymykset yhteen lausumaan:"Kun minä olen,ei ole kuolemaa.
      Kun kuolema on,ei ole minua".
      Noin yksinkertaista se oikeasti on.

• AinoaToivo

Tämä on juuri sitä, kun ajattelee maallisesti.
        Muista, Jeesus herätettiin kuolleista, kristityille käy samoin.

• RepeRuutikallo
        AinoaToivo kirjoitti:

Tämä on juuri sitä, kun ajattelee maallisesti.
        Muista, Jeesus herätettiin kuolleista, kristityille käy samoin.

>Muista, Jeesus herätettiin kuolleista

Ei taida täällä olla ketään 2000 vuotta vanhaa, joka muistaisi. Tietokin kulki niin huonosti Lähi-idästä Pohjolaan tuolloin, että voidaan sanoa että se ei kulkenut lainkaan. Eipä juuri kukaan juutalainenkaan kuullut koskaan mitään koko tapauksesta, vaikka välimatkaa Jeesuksen hautaan oli juutalaisesta jotain sadoista metreistä pariinsataan kilometriin linnuntietä.

• AinoaToivo
        RepeRuutikallo kirjoitti:

>Muista, Jeesus herätettiin kuolleista

Ei taida täällä olla ketään 2000 vuotta vanhaa, joka muistaisi. Tietokin kulki niin huonosti Lähi-idästä Pohjolaan tuolloin, että voidaan sanoa että se ei kulkenut lainkaan. Eipä juuri kukaan juutalainenkaan kuullut koskaan mitään koko tapauksesta, vaikka välimatkaa Jeesuksen hautaan oli juutalaisesta jotain sadoista metreistä pariinsataan kilometriin linnuntietä.

Kristus oli meidän syntiuhrimme ja nyt Hän riittää meille uutta elämää varten. Hengellinen elämä on kuolevaa elämää, kuolemista joka päivä itselleen ja synnille. Ristiinnaulittu Vapahtaja elää niissä, jotka ovat ristiinnaulitut Hänen kanssaan.
        Sinä puutut siitä joukosta, Miksi edelleen?????

• AinoaToivo kirjoitti:

Kristus oli meidän syntiuhrimme ja nyt Hän riittää meille uutta elämää varten. Hengellinen elämä on kuolevaa elämää, kuolemista joka päivä itselleen ja synnille. Ristiinnaulittu Vapahtaja elää niissä, jotka ovat ristiinnaulitut Hänen kanssaan.
        Sinä puutut siitä joukosta, Miksi edelleen?????

>Sinä puutut siitä joukosta, Miksi edelleen?????

Omat juttusi kertovat selväpäiselle aivan riittävän hyvin, miksi. Olet vain niille sokea, kun olet rakentanut päähäsi pesän "Jeesukselle".

• PaholaisenPalsta

Ateistit eivät ymmärrä vakavaa tilannettaan.

• >Kun erikoislääkäri sanoo:
      ”Teidän ainoa toivonne on se ja se”, tiedämme että tilanne on vakava.

Eritäin vakava, sillä erikoislääkärit eivät puhu potilailleen tuolla tavalla.

• AinoaToivo

Sinä olet sitten käynyt konitohtorilla.

• AinoaToivo kirjoitti:

Sinä olet sitten käynyt konitohtorilla.

Toki silläkin, kun on ollut noita elukoita jo vuosikymmenien ajan. Tietoa voi toki hankkia muutenkin kuin oman kantapään kautta, tiijjäkkös?

• oikeaahoitoa

Voisiko aloittaja seuraavalla kerralla tuoda sen jumalansa mukanaan erikoislääkärille esittäytymään henkilökohtaisesti. Saataisiin samalla kertaa sekä aloittajan että jumalan lääkitys kerralla kuntoon.

• AinoaToivo

Jumala hyvittää minun tilini sen, mitä Kristus on tehnyt, aivan kuin minä olisin tehnyt sen. Rikollista armahdetaan, vaikkakaan häntä ei voida pitää vanhurskaana.

• YksiPelastusmahdollisuus

tarkastele omaa moraaliasi, se on pielessä

• AinoaToivo

Sinä olet minua suurempi jumalattomuudessasi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Paskakaivo Kuhmo

Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      67
      4192
    2. Uskotko yliluonnolliseen?

Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D
      Ikävä
      85
      3783
    3. Miten sinut

Voisi hurmata uudelleen?
      Ikävä
      42
      3265
    4. Mitä kuuluu?

Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul
      Ikävä
      19
      2598
    5. Keilahalli

Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!
      Ähtäri
      22
      2457
    6. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      55
      2286
    7. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      48
      2115
    8. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      47
      1808
    9. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      36