Lisätään suolausta

Lisääsuolaa

Tahmea suolaliemi on jäätyessään erittäin liukas. Ajoratojen urat ovat aivan luistinratoja.

52

3887

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietkuntoon
    • nastaparas

      Sitämukaa kun kitkarenkaat yleistyy, niin joudutaan lisäämään suolausta ja myös hiekoitusta.

      • Suola_on_liukasta

        Kitkakumeilla pärjää aivan hyvin suolaamattomilla talviteillä. Suolatulta tieltä tullessa saa hetken varoa, kunnes renkaat puhdistuvat suolasta.


    • kopukkaa

      Kitkakumeilla pärjää aivan hyvin, nastapelle on tumpelo kuski joka käy myös venäjällä talvisin hakemassa votkaa, suksiboksilla!

    • Tai sitten läämtis PÄÄLYSTEEN UUSIMISEN YHTEYDESSÄ niin ei liukastella enää.

      Maksaahan se ihan vitun paljon mutta on meitä maksajiakin täällä eikä lämmituksen tarttis olla päällä ympäri vuoden kun kesällä on muutenkin sulaa

      • provosi.ei.pure

        Jaksat vaan jatkaa tuota idioottimaista teiden lämmitys provoasi.
        Sikäli olet oikeassa, että maksaa "vitun paljon", jopa niin paljon ettei ole ole mahdollista toteuttaa, jonka kaikki täysjärkiset toki tietää/ymmärtää.


      • On se mahdollista toteuttaa kun jokainen suomessa oleskelelava maksaa osuuden siitä niin summa ei olekaan enää "ihan vitun paljon" kun se jaetaan kuudella miljoonalla


      • provosi.ei.pure
        Bussissa kirjoitti:

        On se mahdollista toteuttaa kun jokainen suomessa oleskelelava maksaa osuuden siitä niin summa ei olekaan enää "ihan vitun paljon" kun se jaetaan kuudella miljoonalla

        Sulla tuo idiotismi vaan jaksaa kukkia.
        Kas kun niitä veronmaksajia, joiden maksuilla investointi pitäisi toteuttaa, taitaa olla vajaa kolmannes mainitsemastasi määrästä, joten provosi mukaista teiden lämmitystä ei ole mahdollista toteuttaa.


      • RunosmäenIdiootti
        Bussissa kirjoitti:

        On se mahdollista toteuttaa kun jokainen suomessa oleskelelava maksaa osuuden siitä niin summa ei olekaan enää "ihan vitun paljon" kun se jaetaan kuudella miljoonalla

        Sinun logiikallasi voitaisiin myös kustantaa jokaiselld kodittomalle asunto koska ei niiden kustannus asukasta kohtaan olisi klvin paljon. Jokakselle köyhälle voitaisiin kustantaa oma auto liikkumista helpottamaan koska kustannukset siitäkään ei nousisi nokkaa kohti klvin suureksi. Viinakauppoja voitaisiin lisätä joka pitäjään koska rakennuskustannukset eivät asukasta kohti olisi kovin suuret ja sitä rataa. Kyllä rakennuskohteita ja parannuksille löytyisi tarvetta mutta jos jakaisee pyydettäisiin vaikka pienikin maksu näiltä kuudelta miljoonalta ihmiseltä, ( maksaisiko lapsetkin osansa vai mistä keksit tuon kuusi miljoonaa maksajaa? ) nousisi verotaakka jokaista kohden monin kertaiseksi. Ymmärrätkö yhtään miten tyhmä tämäkin ajatuksesi teiden lämmittämisestä on??


      • Laske autojen määrä.

        kerro se auton hinnalla.

        jaa se kuudella miljoonalla

        jaa se auton käyttöiällä joka on vaikkapa 15 vuotta

        Jaa se vielä kahdellatoista

        kuinka paljon autojen kustannus köyhille tulee maksamaan kansalaista kohden kuukaudessa lisää veroja?

        VÄHÄN


      • Bussissa kirjoitti:

        Laske autojen määrä.

        kerro se auton hinnalla.

        jaa se kuudella miljoonalla

        jaa se auton käyttöiällä joka on vaikkapa 15 vuotta

        Jaa se vielä kahdellatoista

        kuinka paljon autojen kustannus köyhille tulee maksamaan kansalaista kohden kuukaudessa lisää veroja?

        VÄHÄN

        Jos ostetaan halpoja autoja ja ne kestävät huoltamatta 15 vuotta, eikä mitään muitakaan kuluja tule, olisi se noin 100 e/kk/veronmaksaja.

        Huomattavasti halvempaa siis kuin teiden lämmitys.


      • RunosmäestäLähtiValot
        TheRat kirjoitti:

        Jos ostetaan halpoja autoja ja ne kestävät huoltamatta 15 vuotta, eikä mitään muitakaan kuluja tule, olisi se noin 100 e/kk/veronmaksaja.

        Huomattavasti halvempaa siis kuin teiden lämmitys.

        Idiootille nimimerkiltään Bussissa on aivan turha edes yrittää kertoa mitään järkevää. Sen päästä vaan ei vaan yksinkertaisesti löydy yhtään mitään sellaista johon äly voisi tarttua. Sama älykääpiö on lyönyt aivan uudet määritteet sille miten tyhmä voikaan ihminen olla.


      • Nolo_Kiki
        TheRat kirjoitti:

        Jos ostetaan halpoja autoja ja ne kestävät huoltamatta 15 vuotta, eikä mitään muitakaan kuluja tule, olisi se noin 100 e/kk/veronmaksaja.

        Huomattavasti halvempaa siis kuin teiden lämmitys.

        Niimpä. Teiden lämmitykseen pitäisi rakentaa lisää voimaloita, kaivaa johdot ja putket tiehen. Tiet pitäisi uusia perustuksiaan myöden koska tiet joiden sisällä on putkea ka/tai johtoa ovat herkempiä roudalle kuin normitiet. Lisävoimaloille pitäisi hankkia työntekijät ja lisäksi teiden lämmitysrakenteet vaatisivat jatkuvaa huoltoa ja valvontaa.
        On taas Bussissa puupää kiusannut tyhmää päätään ja lopputuloksena on julkituonut taas tuon typerän teiden lämmittämisen vaikka se vuosien saatossa on monta kertaa todistettu mahdottomaksi totetuttaa mutta eihän tämä idiootti mitään tajua.


      • Totta, teiden lämmitys vaatisi noin 10% enemmän energiaa mitä nyt kuluu.

        Google kertoo että suomessa on noin 500.000 köyhää. Autot heille maksaisi 75.000.000€

        15 vuoden ajan kansalaista kohden kuukaudessa ne maksaisi vajaa 7€ kuukaudessa joten väitteesi "okakselle köyhälle voitaisiin kustantaa oma auto liikkumista helpottamaan koska kustannukset siitäkään ei nousisi nokkaa kohti klvin suureksi. " on totta


      • provosi.ei.pure
        Bussissa kirjoitti:

        Totta, teiden lämmitys vaatisi noin 10% enemmän energiaa mitä nyt kuluu.

        Google kertoo että suomessa on noin 500.000 köyhää. Autot heille maksaisi 75.000.000€

        15 vuoden ajan kansalaista kohden kuukaudessa ne maksaisi vajaa 7€ kuukaudessa joten väitteesi "okakselle köyhälle voitaisiin kustantaa oma auto liikkumista helpottamaan koska kustannukset siitäkään ei nousisi nokkaa kohti klvin suureksi. " on totta

        Ja idiotismin kukka se vaan päässäsi kukkii.
        Että teiden lämmitys vaatisi vain n. 10% nykyistä enemmän energiaa? Herää nyt jo todellisuuteen.
        Myös luetun ymmärtämisessä jatkat suuren puuttesi linjalla.
        TheRat antoi sulle tuossa ylempänä itseäsi oikeellisemman arvion siitä mitä autojen ostaminen "köyhille" todellisuudessa veronmaksajille kustantaisi.
        Muuten, yritä kirjoittaessasi pysytellä selvinpäin, tekstistäsi tulisi ymmärrettävämpää.


      • kusetuskos
        Bussissa kirjoitti:

        Totta, teiden lämmitys vaatisi noin 10% enemmän energiaa mitä nyt kuluu.

        Google kertoo että suomessa on noin 500.000 köyhää. Autot heille maksaisi 75.000.000€

        15 vuoden ajan kansalaista kohden kuukaudessa ne maksaisi vajaa 7€ kuukaudessa joten väitteesi "okakselle köyhälle voitaisiin kustantaa oma auto liikkumista helpottamaan koska kustannukset siitäkään ei nousisi nokkaa kohti klvin suureksi. " on totta

        Tosin autolijat maksaa vaalikaudessa yli 30 miljardia veroina ja herää kysymys kun kuulema suomen tiestön arvo on 14 miljardia? Eli tällä rahallahan pitäsi olla jo tuplasti? Tosin jos kysyt "päättäjältä" mihin ne rahat menee on vastaus sosiaaliturvaan? Ja kas onko eduskunta vihdoin tuottanut voittoa?


      • KerrotkoLisää
        Bussissa kirjoitti:

        Totta, teiden lämmitys vaatisi noin 10% enemmän energiaa mitä nyt kuluu.

        Google kertoo että suomessa on noin 500.000 köyhää. Autot heille maksaisi 75.000.000€

        15 vuoden ajan kansalaista kohden kuukaudessa ne maksaisi vajaa 7€ kuukaudessa joten väitteesi "okakselle köyhälle voitaisiin kustantaa oma auto liikkumista helpottamaan koska kustannukset siitäkään ei nousisi nokkaa kohti klvin suureksi. " on totta

        " Totta, teiden lämmitys vaatisi noin 10% enemmän energiaa mitä nyt kuluu. "

        Kerrotko mistä kyseisen aivopierun olet kehittänyt? Omasta päästä varmasti sillä tuollaista ei missään muualla kukaan ole keksinyt.


      • Bussissa kirjoitti:

        Totta, teiden lämmitys vaatisi noin 10% enemmän energiaa mitä nyt kuluu.

        Google kertoo että suomessa on noin 500.000 köyhää. Autot heille maksaisi 75.000.000€

        15 vuoden ajan kansalaista kohden kuukaudessa ne maksaisi vajaa 7€ kuukaudessa joten väitteesi "okakselle köyhälle voitaisiin kustantaa oma auto liikkumista helpottamaan koska kustannukset siitäkään ei nousisi nokkaa kohti klvin suureksi. " on totta

        Erehdyit antamaan lukuja. Paha virhe.

        Nyt olet siis sitä mieltä, että auto joka kestää huoltamatta 15 vuotta, maksaa 150 euroa. Toisaalta hyväksyit köyhiksi ilmeisesti vain työttömät? Mikseivät eläkeläiset tai kaikkein pienituloisimmat, eli opiskelijat, kelpaa? Korjaan. Lapset ovat vielä pienituloisempia.

        Katsotaanpa kuitenkin matikkaasi pidemmälle. Seuraavaksi lähdetään jakamaan hatusta heittämääsi 75 miltsiä viidelletoista vuodelle ja suomalaisille veronmaksajille (2 miljoonaa). Odotas... 75 000 000 / 15 / 12 / 2 000 0000 = ~0,21. Vaikka käyttäisin sinun kaavaasi, päädyt 70-kertaiseen euromäärään. Joka toki on järjettömän alhainen.

        Ei ihme, että olet ihan pihalla kustannuksista, kun yksinkertainen matikkakaan ei onnistu.

        Vinkkinä: on tähän helpompikin keino arvioida.

        Suomessa on reilut 2 miljoonaa autoa ja reilut 6 miljoonaa asukasta, joten 4 miljoonalla suomalaisella ei ole varaa autoon. Lisuriauto maksaa noin 350 euroa kuukaudessa (halvimmillaan). Veronmaksajia on noin 2 miljoonaa. Veronmaksajalle kertyvä todellinen kuukausikorvaus olisi siis helposti arvioitu: 4 000 000 * 350 € / 2 000 000 = 700 €

        Kuten huomaat, minun heittoni satasesta oli todellakin lähinnä huumoria ja oletti, ettei autoihin tulisi mitään kuluja. Toisaalta, jos lähdemme siitä ettei köyhien tarvitse ajaa uusilla autoilla, voidaan tuosta varmaan karsio puolet tai enemmänkin pois. Sinun arviosi taas oli lähinnä vitsi.


      • provosi.ei.pure kirjoitti:

        Ja idiotismin kukka se vaan päässäsi kukkii.
        Että teiden lämmitys vaatisi vain n. 10% nykyistä enemmän energiaa? Herää nyt jo todellisuuteen.
        Myös luetun ymmärtämisessä jatkat suuren puuttesi linjalla.
        TheRat antoi sulle tuossa ylempänä itseäsi oikeellisemman arvion siitä mitä autojen ostaminen "köyhille" todellisuudessa veronmaksajille kustantaisi.
        Muuten, yritä kirjoittaessasi pysytellä selvinpäin, tekstistäsi tulisi ymmärrettävämpää.

        Siis 10% enemmän yhteensä mitä nyt menee vuodessa.

        Mitä tämä maksaa? Aivan helvetin paljon. Mitä rakenteminen maksaa? Aivan helvetin paljon.

        Kuinka monta maksajaa on? Vieläkin enemmän

        Eli vaikka suma olisi lähes miten tahansa iso mutta kun se jaetaan kuudelle miljoonalla, kymmenillä vuosilla ja vielä vuodet kuukausiksi niin kuukausikulu henkeä kohden ei paljoa ole


      • Bussissa kirjoitti:

        Siis 10% enemmän yhteensä mitä nyt menee vuodessa.

        Mitä tämä maksaa? Aivan helvetin paljon. Mitä rakenteminen maksaa? Aivan helvetin paljon.

        Kuinka monta maksajaa on? Vieläkin enemmän

        Eli vaikka suma olisi lähes miten tahansa iso mutta kun se jaetaan kuudelle miljoonalla, kymmenillä vuosilla ja vielä vuodet kuukausiksi niin kuukausikulu henkeä kohden ei paljoa ole

        10% enemmän olisi noi 37 TWh.
        1 kWh maksaa kuluttajalle noin 10 senttiä. Valtio saisi varmaan puoleen hintaan.
        37 TWh = 37 000 000 000 kWh * 0,05 = 1 850 000 000
        1 850 000 000 / 2 000 000 / 12 = ~80 e/kk

        Siis pelkkä lämmityskulu olisi luokkaa 80 e/kk. Rakentamis- ja ylläpitokulut toki paljon enemmän.


      • provosi.ei.pure
        Bussissa kirjoitti:

        Siis 10% enemmän yhteensä mitä nyt menee vuodessa.

        Mitä tämä maksaa? Aivan helvetin paljon. Mitä rakenteminen maksaa? Aivan helvetin paljon.

        Kuinka monta maksajaa on? Vieläkin enemmän

        Eli vaikka suma olisi lähes miten tahansa iso mutta kun se jaetaan kuudelle miljoonalla, kymmenillä vuosilla ja vielä vuodet kuukausiksi niin kuukausikulu henkeä kohden ei paljoa ole

        Miksi jaetaan kuudella miljoonalla kun veronmaksajia, eli todellisia kustannuksen rahoittajia on luokkaa pari miljoonaa?
        Joten haihattelua ja idiotismiä tuo vouhkaaminen teiden lämmityksestä.


      • Siis ette kai te ottaa tosissanne ton yhden runkkarin kirjotuksia ?!


      • RunkkaathanSinäkin
        330d-ja-hajis kirjoitti:

        Siis ette kai te ottaa tosissanne ton yhden runkkarin kirjotuksia ?!

        Miksi haukut jotain runkkariksi? Sinä itsekin masturboit varmaankin joka päivä. Näinhän tekee jokainen terve suomalainen. Se on ihan tutkittu asia. Sinäkin vatkaat kaluasi aina kun nettiselain on auki. Kiellät sen tietysti täällä mutta totuuden tiedät itsekin. Eli turha on runkkaamisesta kenellekään vittuilla.


      • provosi.ei.pure kirjoitti:

        Miksi jaetaan kuudella miljoonalla kun veronmaksajia, eli todellisia kustannuksen rahoittajia on luokkaa pari miljoonaa?
        Joten haihattelua ja idiotismiä tuo vouhkaaminen teiden lämmityksestä.

        Koska halutaan laskea mikä on kustannus kansalaista kohden.

        Tietenkin jos kerrotaan mitä koko homma tulee maksamaan 10 vuoden aikana on summa tähtitieteellinen mutta kun mietitäänkin mitä se on kansalaista kohden kuukaudessa niin eipä se kansalainen montaa euroa enempää joudu maksamaan / saa vähempää valtiolta


      • Bussissa kirjoitti:

        Koska halutaan laskea mikä on kustannus kansalaista kohden.

        Tietenkin jos kerrotaan mitä koko homma tulee maksamaan 10 vuoden aikana on summa tähtitieteellinen mutta kun mietitäänkin mitä se on kansalaista kohden kuukaudessa niin eipä se kansalainen montaa euroa enempää joudu maksamaan / saa vähempää valtiolta

        Miksi ihmeessä tyydyt vain suomalaisiin? Paljon halvemmaksi tulee kun otetaan myös kiinalaiset maksumiehiksi. Yhtä pajon he siitä maksaisivat kuin ne neljä miljoonaa suomalaista, jotka eivät veroja maksa nytkään...


      • Koska Suomalaiset maksaa Suomalaista kulut ;)

        Ja jo sillä että jaetaan 10vuoden kulut 10:llä, se summa 12:lla ja se summa 6 miljoonalla niin saadaan ihan OK kokoinen kuukausimaksu siitä että tiet muuttuuvat turvalliseksi.

        Itsekin tänätalvena pyörähtelin autolla ja kolhin bussia. Tapahtui joulukuun alkupuolella ja vielä ei ole asiasta mitään kuulunut koska en ilmiantanut itseäni. Jos olisi ollut lämppäri päällä niin olisi säätynyt isot korjauskulut


      • provosi.ei.pure
        Bussissa kirjoitti:

        Koska halutaan laskea mikä on kustannus kansalaista kohden.

        Tietenkin jos kerrotaan mitä koko homma tulee maksamaan 10 vuoden aikana on summa tähtitieteellinen mutta kun mietitäänkin mitä se on kansalaista kohden kuukaudessa niin eipä se kansalainen montaa euroa enempää joudu maksamaan / saa vähempää valtiolta

        Toki voi laskea kansalaista kohden, kuitenkin jos halutaan toteuttaa tuo teidenlämmitys niin se raha pystytään ottamaan vain veronmaksajilta joita siis on vajaa parimiljoonaa.
        Ihan noin aluksi, mistä kuvittelet, että napsaistaisiin se "ihan OK kokoinen summa" niiltä jotka jo nyt ovat nettosaajia?
        Joten tuo teiden turvalliseksi muuttaminen lämmityksellä on pelkkää haihattelua ja suurta utopioaa kuten varmasti itsekin olet huomannut kun turvaudut tuohon, " Koska halutaan laskea mikä on kustannus kansalaista kohden." hömppään.


      • ", mistä kuvittelet, että napsaistaisiin se "ihan OK kokoinen summa""

        Kansalaisilta. Laskua tulemaan tai leikataan tuloja/tukia hitusen

        Joten minua ei ainakaan kiinnosta tippaakaan mitä se lämmitys kokonaisuudessa maksaa vana mikä on MUN osuus siitä


      • Bussissa kirjoitti:

        ", mistä kuvittelet, että napsaistaisiin se "ihan OK kokoinen summa""

        Kansalaisilta. Laskua tulemaan tai leikataan tuloja/tukia hitusen

        Joten minua ei ainakaan kiinnosta tippaakaan mitä se lämmitys kokonaisuudessa maksaa vana mikä on MUN osuus siitä

        > MUN osuus siitä

        Käsittääkseni olet nettosaaja, joten sinun osuutesi olisi nollan euron luokkaa. Tukiahan ei leikata, koska hakisit sitten saman summan vain toimeentulotukena.

        Sen sijaan meille veronmaksajille tuo olisi oikeasti jotain 500 - 1000 euroa kuukaudessa. Vähän arvokasta...


      • Kyllä viime vuonna palkkaa noin 25.000€ jos sitä olisi leikattu 30€/kk eli 360€ että olisi tiet sulana niin olisin tyytyväinen....

        Ja palkan leikkaaminen on vain yksi vaihtoehto, toinen olisi 30€ lasku kuukaudessa


      • Ja ei, en todellakaan saisi toimeentulotukea tohon summaan koska tuloja muutenkni niin paljon ja pienet asumiskulut


      • mitämunsilmätnäkee

        Ei helvetti! Luin tämän kahden idiootin väittelyn putkeen läpi ja nauroin kurkku suorana. Onko ne sketsihahmoja vai ihan vaan sekaisin?


      • provosi.ei.pure
        Bussissa kirjoitti:

        ", mistä kuvittelet, että napsaistaisiin se "ihan OK kokoinen summa""

        Kansalaisilta. Laskua tulemaan tai leikataan tuloja/tukia hitusen

        Joten minua ei ainakaan kiinnosta tippaakaan mitä se lämmitys kokonaisuudessa maksaa vana mikä on MUN osuus siitä

        Se sun osuus olisi niin paljon ettet sitä ikipäivänä pystyisi maksamaan.
        Lähes sama juttu kaikkien muiden "kansalaisten" kohdalla, joten unohda houreet teiden lämmityksestä.
        Mihin perustat uskosi, että 30€/kk/ veronmaksaja, summalla vouhkaamasi lämmitys voitaisiin toteuttaa ja yllä pitää? Olet tainnut keksiä ikiliikkujan?


      • RunosmäestäLisääValetta
        Bussissa kirjoitti:

        Kyllä viime vuonna palkkaa noin 25.000€ jos sitä olisi leikattu 30€/kk eli 360€ että olisi tiet sulana niin olisin tyytyväinen....

        Ja palkan leikkaaminen on vain yksi vaihtoehto, toinen olisi 30€ lasku kuukaudessa

        Olet kertonut että teet 20 % työtä mutta saat 100 % palkkaa. Kertomuksesi mukaan saat siis 20 % palkkaa, eli 45000 Euroa ja loput 80 % korvauksia eli 100000 Euroa!!! Heheh. Yrittäisit edes kerran valehdella niin ettet siitä käryäisi.


      • provosi.ei.pure kirjoitti:

        Se sun osuus olisi niin paljon ettet sitä ikipäivänä pystyisi maksamaan.
        Lähes sama juttu kaikkien muiden "kansalaisten" kohdalla, joten unohda houreet teiden lämmityksestä.
        Mihin perustat uskosi, että 30€/kk/ veronmaksaja, summalla vouhkaamasi lämmitys voitaisiin toteuttaa ja yllä pitää? Olet tainnut keksiä ikiliikkujan?

        Pystyisin maksamaan helpolla OMAN OSUUTENI siitä satojen miljoonien projektista. Siis voisin maksaa kuukausittain OMAN OSUUTENI joka on noin euro päivässä oli kesä tai talvi.


      • provosi.ei.pure
        Bussissa kirjoitti:

        Pystyisin maksamaan helpolla OMAN OSUUTENI siitä satojen miljoonien projektista. Siis voisin maksaa kuukausittain OMAN OSUUTENI joka on noin euro päivässä oli kesä tai talvi.

        Jos tuolla "eku päivässä" olisi mahdollista tiet rakentaa lämmitettäviksi ja vielä maksaa se lämmityssähkö niin tosiaan, olisit keksinyt ikiliikkujan.
        Joten huuhaata, provoa ja utopiaa on juttusi.


      • Jokseenkin näin. Toki se kansalaista kohden maksettava kuukausi tai päivähinta olisi sama siinä tilanteessa kuinlämmityssuuunnitelmat on vielä pöydällä, ja siihen asti kun ne ollut lämpimänä 10 vuotta.

        Eli kalliiksi tulee

        Ja hinta sisältää vain lämmityksen ja ylläpidon. Ei siis teiden rakentamista/uusimista vaan tuo lämmitys tehtäisi samalla kertaa.


      • Erkkolan..Oy
        Bussissa kirjoitti:

        Jokseenkin näin. Toki se kansalaista kohden maksettava kuukausi tai päivähinta olisi sama siinä tilanteessa kuinlämmityssuuunnitelmat on vielä pöydällä, ja siihen asti kun ne ollut lämpimänä 10 vuotta.

        Eli kalliiksi tulee

        Ja hinta sisältää vain lämmityksen ja ylläpidon. Ei siis teiden rakentamista/uusimista vaan tuo lämmitys tehtäisi samalla kertaa.

        Ai nyt se sitten tuleekin kalliiksi?? Vuosia olet hokenut että teiden lämmitys olisi halpaa vaikket koskaan ole kyennyt mitään hintoja kertomaankaan. Kummasti palstan tyhmimmän kirjoittajan mielipide on taas muuttunut.
        Olitko jossain hoidossa taas kun ei aivopierujasi ole pariin viikkoon näkynyt?


      • provosi.ei.pure
        Bussissa kirjoitti:

        Jokseenkin näin. Toki se kansalaista kohden maksettava kuukausi tai päivähinta olisi sama siinä tilanteessa kuinlämmityssuuunnitelmat on vielä pöydällä, ja siihen asti kun ne ollut lämpimänä 10 vuotta.

        Eli kalliiksi tulee

        Ja hinta sisältää vain lämmityksen ja ylläpidon. Ei siis teiden rakentamista/uusimista vaan tuo lämmitys tehtäisi samalla kertaa.

        Kyllä sille lämmityksen asentamiselle (työ/tarvikkeet) melkoinen lisähinta kertyisi, vaikka kuinka tehtäisiin rakentamisen/uusimisen yhteydessä.
        Aivan oma lukunsa olisi sitten tarvittavan sähkön ja ylläpidon kustannukset.
        Joten huuhaata ja utopiaa koko juttu.


      • Sanotaan näin.

        Urakka maksaa aiv an HELVETIN paljon mutta kun jaat sen 10 vuodelle, ja jokaisella kuukaudelle ja jokaisella kansalaiselle niin summa kanslaista kohden onkin melko pieni


      • RahaEiRiitä
        Bussissa kirjoitti:

        Sanotaan näin.

        Urakka maksaa aiv an HELVETIN paljon mutta kun jaat sen 10 vuodelle, ja jokaisella kuukaudelle ja jokaisella kansalaiselle niin summa kanslaista kohden onkin melko pieni

        Miksei jokaiselle suomalaiselle rakenneta yhteiskunnan varoilla omakotitaloa? Ei se nokkaa päälle maksaisi 50 vuoden aikana juuri mitään. Tai vaikka kesämökkiä tai miksei jokaiselle maksettaisi rahaa kotiin niin ettei tarvitsisi mennä lainkaan töihin? Sekään ei maksaisi nokkaa päälle juuri mitään puolen vuosisadan aikana.
        Kaikki maksaa kaikesta kaikille-logiikkasi ei toimi. Ymmärrätkö ettei yhteiskunnan rattaa toimi niin?
        Jos välttämättä haluat miljardeja Euroja maksavan tieverkoston lämmityksen niin ota yhteyttä kansanedustajaan joka sellaisen idioottijärjestelmän myös haluaa niin se voi yrittää laittaa asiaa eteenpäin. Tosin liikenneministeriössä ja hallituksessa viimeistään naurettaisiin ajatukselle.


      • Koska omakotitalon raknentaminen jokaiselle suomalaiselle olisi paaaaaaaaaaaaaljon kalliimpaa kuin teiden lämmitys ja kuukausikulut mooooninkertaiset 30 euroon nähden


      • provosi.ei.pure
        Bussissa kirjoitti:

        Koska omakotitalon raknentaminen jokaiselle suomalaiselle olisi paaaaaaaaaaaaaljon kalliimpaa kuin teiden lämmitys ja kuukausikulut mooooninkertaiset 30 euroon nähden

        Ei se teiden lämmityskään 30€/kk/ kansalainen onnistu.


      • Käännetään asia toiste päin:

        Teiden lämmitys kustantaa vuodessa noin 2.160.000.000€ alkaen siitä kun homma on suunnitellupyödällä pari vuotta jatkuen siihen että tiedit ollut lämmitettyinä 10 vuotta ja vanhimpia lämmityksiä aletaan remppaamaan.

        Siis valtava summa joka ikinen vuosi.

        Tai sitten jaetaan summa pieniin palasiin ja todetaan että "eihän se oo ku 30€ kansalaista kohden vuodessa"


      • provosi.ei.pure
        Bussissa kirjoitti:

        Käännetään asia toiste päin:

        Teiden lämmitys kustantaa vuodessa noin 2.160.000.000€ alkaen siitä kun homma on suunnitellupyödällä pari vuotta jatkuen siihen että tiedit ollut lämmitettyinä 10 vuotta ja vanhimpia lämmityksiä aletaan remppaamaan.

        Siis valtava summa joka ikinen vuosi.

        Tai sitten jaetaan summa pieniin palasiin ja todetaan että "eihän se oo ku 30€ kansalaista kohden vuodessa"

        Ei ne kokonaiskustannukset siitä pienene vaikka ne pieniin palasiin jaettaisiin.
        Todeta voidaan mitä hömppää tahansa mutta 30€/kansalainen/kk ei teiden lämmitystä voida toteuttaa ja vielä vähemmän mainitulla summalla/vuosi.


    • kahjot.hoitoon

      Pitäähän sitä kunnolla suolata, ettei nastakuskilla mene paskat housuun, jos vaikka yksi lumihiutale taivaalla leijuu.

      • eix.niin

        Ja sinut ymmärtämätön kahjo pitäisi saada hoitoon vaikka ei sataisi yhtään hiutaletta.


      • kusetuskos
        eix.niin kirjoitti:

        Ja sinut ymmärtämätön kahjo pitäisi saada hoitoon vaikka ei sataisi yhtään hiutaletta.

        Aivan ja eduskunnassa riittää niitä jotka ovat vailla hoitoa.


        Poliitikot pyrkivät valitsemaan sanansa tarkkaan, mutta välillä mennään pieleen. Tutustu suomalaisten ja ulkomaalaisten poliitikkojen surkuhupaisiinkin möläytyksiin.

        Sitaatit on kerätty Sami Hantulan kirjasta Eläköön demokratia! - Muistinmenetyksiä, muunneltuja totuuksia ja muita poliittisia päästöjä sekä ulkomaisilta verkkosivuilta.
        Suomesta

        ”Se oli yleisvastaus.” (Matti Vanhanen ristiriitaisesta vaalirahoituskommentistaan vuonna 2008)

        ”Joskus pitää vähän taiteilla sanojen kanssa. Jos ei pysty vastaamaan, pitää olla vastaavinaan.” (Matti Vanhanen vuonna 2010)

        ”Hän jatkaa ikuisesti. Meillä on maailman paras kokoomuksen puheenjohtaja.” (Henna Virkkunen Jyrki Kataisesta vuonna 2009)

        ”Suomalaisen puolueen johtajaksi sopii kohta vain psykopaatti tai tomppeli. Psykopaatti ei välitä ja tomppeli ei ymmärrä.” (Timo Soini vuonna 2009)

        ”Lissabonin sopimus on ihan butrosbutroskalia, ei siitä suomalainen mitään ymmärrä.” (Timo Soini vuonna 2009)

        ”Helsinki on erittäin turvallinen – ei tietenkään tarvitse mennä tyrkyttämään itseään pimeällä johonkin pusikoihin.” (Paavo Lipponen vuonna 2005)

        ”Ei ole sukua, mutta sillehän minä en sattumalta voi mitään, että hän on vaimoni sisar.” (Kauko Juhantalo kaavoituspäällikön jääviydestä vuonna 2005)

        ”Kun annetaan vähän rentouttavaa, esimerkiksi otetaan pieni huikka ja lähdetään liikenteeseen, autoilija on paljon parempi liikenteessä esimerkiksi tämmöisissä kaupungeissa kuin Helsinki.” (Pertti ”Veltto” Virtanen vuonna 2007)

        ”Koen olevani siilinjärveläinen.” (Espoossa asuvan Jyrki Kataisen peruste nostaa eduskunnan kulukorvausta vuonna 2009)

        ”Joku linja pitää olla, vaikka se olisi vähän huonompikin.” (Hannes Manninen vuonna 2007)

        ”Tunsin ikään kuin tulleeni raiskatuksi.” (Kimmo Kiljunen asuntomurrostaan vuonna 2008)


      • eipäsvalehdella

        Sellaiset roskapuheet sieltä. Nimenomaan teidän kitkailijaTerojen vuoksi teiden suolausta tarvitaan, myös raskaanliikenteen takia. Nastarenkailla ajavien takia teiden suolausta ei todellakaan tarvita juuri lainkaan, vaan nastarenkailla ajaville riittää lähinnä säännöllinen teiden auraus.


      • kahjot.hoitoon
        eipäsvalehdella kirjoitti:

        Sellaiset roskapuheet sieltä. Nimenomaan teidän kitkailijaTerojen vuoksi teiden suolausta tarvitaan, myös raskaanliikenteen takia. Nastarenkailla ajavien takia teiden suolausta ei todellakaan tarvita juuri lainkaan, vaan nastarenkailla ajaville riittää lähinnä säännöllinen teiden auraus.

        Mistäs tuollainen fakta löytyy, että kitkailijoiden takia suolataan?


      • Ketäsvarten
        kahjot.hoitoon kirjoitti:

        Mistäs tuollainen fakta löytyy, että kitkailijoiden takia suolataan?

        Eiköhän ihan pelkkä normaali järkeily riitä tuon ymmärtämään. Tosin sellaisestahan sinulla ei ole tietoa eikä kokemusta.


    • Per-kel

      Valehtelet! Ajettiin Turusta Porvooseen 18/1 ei suola ei hiekkaa .- Liukasta oli! Ruottinpuoleella missä oli suolattu ei ongelmia, On Suomi köyhä siksi jää jos suolaa kaivannet :(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1662
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe