suggestio toimii

rimpilä

Ei oikein tälle aiheelle löytynyt sopivaa aihealuetta, mutta jospa tämä tästäkin tavoittaisi elämän pohdiskelijat aiheeseen. Nimittäin, kuulin ensimmäistä kertaa mielenhallinnasta joskus 80-luvulla ja sitten lisää 90-luvulla. Alkuun pidin aihetta aivan hölynpölynä koska se sellaiselta kuullosti äkkikuulemalta, hieman sitten myöhemmin toisessa yhteisössä samaisesta taas kuultuani hieman enemmän kiinnostuin koska huomasin ettei se ollutkaan jonkun hörhön keksimä asia vaan ihan ilmeisesti laajemmin tunnettu ilmiö. Lyhyesti, kun ihminen hokee itselleen jonkun tietyn asian niin pitkään että hän oikeasti alkaa uskoa itselleen hokemaansa asiaa vuoren varmasti tämä hokemassa hoettu asia alkaa oikeasti toimia. Uskomattomalta kuullostaa, aivan varmasti niin. Tässä on kyse siitä että uskottelemalla itsellesi jonkun asian, se muuttuu todeksi ja yllättäen myös ympärillä olevat muuttuu siinä mukana. Keskustelin joskus 90-luvulla erään aiheesta lukeneen kaverin kanssa, hän uskoi tähän aivan vilpittömästi ja kun hieman naureskellen ihmettelin miksei sitten kaikki tee tätä ja muuta elämäänsä linjaa halujensa mukaiseksi, sain vastauksesi sen että tämä mielenhallinta ei onnistu kaikilta koska vaikeus on todella huijata itseään niin kovin että asia muuttuu todeksi aivoissa eikä epäilyksen siementäkään ole aivoissasi siitä etteikö asia olisi niin, tässä kuulema piilee asian vaikeus. Omakohtaisesti voin kertoa että olen kerran yrittänyt, tai tunnustan aika monta kertaakin saada asioita uskoteltua itselleni mutta ainoastaan kerran olen päässyt tässä transsimaiseen tilaan, voidaanko sanoa että onnistunut asiassa. En tiedä sitten oliko tapauksessani kyseessä juuri mielenhallinnasta vai sittenkin sattumasta, mutta kyllä uskoisin että sain aivoni toimimaan haluamallani tavalla, ainakin kuvittelin niin. Kerron ainoan kokemukseni, mikäli tämä mielenkiintoinen aihe on jollekkin tuttua niin olisi kiva siitä täältä lukea lisää. Kokemukseni, olen hieman rujonpuoleisen näköinen kaveri ja en oikeastaan koskaan ole onnistunut naisten pokaamisissa saati sitten niin että kukaan nainen olisi minua pitänyt kiinnostavana, tämä on totuus. Olinpa sitten tälläisellä 24h ruotsinristeilyllä aikoinaan parin kaverini kanssa, nämä kaverit siinä sitten lähti heti hytin saatuamme kiertämään laivan ravintoloita ja minä ajattelin jäädä hyttiin hieman lepäämään ja mennä mukaan sitten kunhan kello olisi hieman myöhemmin. Hytissä makoillessani, olutta siemailessani aloin hokemaan itselleni tietoisesti että olen laivan komein mies , jokaisen naisen unelma , halutuista halutuin. Hoin ja hoin tätä itselleni, varmaan parin tunnin verran kunnes huomasin jotain tapahtuvan. Nousin ahtaaseen wc tilaan tarpeilleni ja katsoin peilistä itseäni, kuinka hyvältä näytin, ihailin peilikuvaani ja jatkoin asian hokemista. Kyllä kaikki tuntui ihanalta, kuinka en ennen ollutkaan huomannut kuinka komea olenkaan. Olin mennyt täysin omaan retkuuni, pukeuduin hitaasti itseäni ihaillen, kun poistuin hytistä toivoin että pääsisin edes hetkeksi juttelemaan kavereideni kanssa ennen kuin ravintolan naislauma minut piirittää, päätin etten ota ensimmäisiä tarjokkaita heti vastaan, olen vaikka heille töykeä jotta antavat minun olla rauhassa. Olin täysin retkussa tuohon uskottelemaani asiaan. Saavuin laivan baariin, istuin baaritiskille ja tilasin oluen, katsoin sivusilmällä että baaritiskin vastapäätä muutama hyvännäloinen kissa katseli minua, suorastaan tuijotti. Toivoin etteivät ne nyt heti tulisi minua pokaamaan vaan saisin etsiä ensin kaverini, tämä oli ihanaa mutta niin todellista. Olisinkohan istunut kymmentä minuuttia siinä kun, viereeni lennähti erittäin kaunis blondi pyytämään tulta, innostuin ja ilostuin, siitä mentiin sitten heti tanssilattialle pyörähtämään, blondi kutsui minut pöytäänsä ja tarjosi jopa minulle juotavaa. Hän pyysi minua piipahtamaan hyttiinsä koska hänellä olisi viiniä siellä juotavaksi, lopputulema oli se että heräsin aamulla yläpunkasta tämän blondin vierestä. Hipsin hyttiin, kuulin kavereideni valitukset siitä että olin kadonnut illaksi heiltä. En uskaltanut kertoa koko totuutta, ainoastaan sen että minua oli onnistanut. Tämä tarina on tosi. Monta monituista kertaa yritin toistaa samaa, koskaan se ei enää onnistunut, mikä oli sääli. Nyt olen jo ukkomies enkä kaipaa moisia kotkotuksia, mutta aihe on mitä kiinnostavin,

0

3608

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
        Terveys
        310
        7171
      2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
        Suhteet
        66
        2126
      3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
        Ikävä
        175
        1817
      4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
        Kajaani
        15
        1327
      5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
        Ikävä
        112
        1267
      6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
        Suomalaiset julkkikset
        8
        1203
      7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
        Maailman menoa
        169
        1200
      8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
        Puolanka
        54
        1126
      9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
        Ikävä
        41
        1061
      10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
        Kotimaiset julkkisjuorut
        290
        1009
      Aihe