Galsa
Kylmäkkö
Häilyvä
Kesäkkö
Lakikas
Nenänen
Nuhanen
Mahakas
Lahokas
Rapanen
Orvas
Kiliki
-
Joku muu luokoon noille vuoden-merkeille merkitykset.
"Nenänen on pisamainen ja Pitsakas."
H.
Aloittakaamme Tammikuusta H-Horoskoopin
33
788
Vastaukset
- minä.en
Ymmärtääkö kukaan tämän aloituksen sanomaa?
- Heikunkeikku
"minä.en"
Huomenta "minänä ennelle":) Ja myös muillennenne!
Kysyit, että ymmärtääkö kukaan tämän aloituksen sanomaa.
Mulla on varmaan joku ihme ahaa-lamppu pään sisällä, joka joskus ahailee jollekin hieman omituiselle jutulle.
Minua hymyilytti aloitus. Ymmärsin sen. Kaiketi sitten omalla tavallani, mut kuitenkin. Kyllä se mun Ahaa-lamppuni välkähti valoisasti.
Eppulainen, se mukava kirjoittelija, on tehnyt aloituksen Tykkääkö porukka kukista. Ja siellä hän kertoi, mikä kukka kullekin horoskooppimerkille "kuuluu".
Leppoisa kiva aloitus.
Ja sain lukea, että minun kukkani on Iris. Hieano kukka. Kaunis kukka. Värikin passaa hyvin mun hiuksiin.
Hymyilytti aloituksen sanat. Tammikuu - Galsa, kylymää kylymää on tammikuun kuussa ja maassa.
Lakikas, jolloin ylioppilaslakit painetaan pääknuppiin toukokuussa. Sen ymmärsiin niin, vaikkei oliskaan, mut mun mielestä on:)
Ja myös muut kuukaudet. Nimet kivasti keksitty. Sanoisin peräti oivaltavasti, mutten sano, ettei setä ylpistyisi liikaa:)
Mietin täs, että olisinko itte keksinyt jokaiselle kuukaudelle noin passaavat nimet.
Ehken, sillä erolla, että voi olla et olisinki.
Paremmatkin kenties:)
Ainoastaan tuo "Häilyvä" ei miellyttänyt minua. Häilyvä-sana olisi voinut olla vaikkapa
hmmm... Maanmainiokas! ( maaliskuu maata näyttää) Ja kukapa ei tykkää, kun maa alka koljottamaan lumen alta ja ilmoittaa, että kohta se kämpii ihan kokonaan esille.
Myönnän, että joku muu sana voisi passata vieläkin paremmin, mutta on vielä tuimasti aamu, enkä keksi nyt muuta sanasta.
Voisihan aloituksesta kehitellä vaikka mitä.
Se on sitten eri asia kelpaako se aloittajalle. Käskeekö huitelemaan muualle.
Mutta kuitenkin kuitenkin.
Vastaus siis "minä ennälle", että ymmärsin hupaisan aloituksen.
Siinä ei ollut aloittajalle usein ominaista negatiivisuutta.
Siispä annan Plussan aloittajalle. - Heikunkeikku
Heikunkeikku kirjoitti:
"minä.en"
Mulla on varmaan joku ihme ahaa-lamppu pään sisällä, joka joskus ahailee jollekin hieman omituiselle jutulle.
Minua hymyilytti aloitus. Ymmärsin sen. Kaiketi sitten omalla tavallani, mut kuitenkin. Kyllä se mun Ahaa-lamppuni välkähti valoisasti.
Eppulainen, se mukava kirjoittelija, on tehnyt aloituksen Tykkääkö porukka kukista. Ja siellä hän kertoi, mikä kukka kullekin horoskooppimerkille "kuuluu".
Leppoisa kiva aloitus.
Ja sain lukea, että minun kukkani on Iris. Hieano kukka. Kaunis kukka. Värikin passaa hyvin mun hiuksiin.
Hymyilytti aloituksen sanat. Tammikuu - Galsa, kylymää kylymää on tammikuun kuussa ja maassa.
Lakikas, jolloin ylioppilaslakit painetaan pääknuppiin toukokuussa. Sen ymmärsiin niin, vaikkei oliskaan, mut mun mielestä on:)
Ja myös muut kuukaudet. Nimet kivasti keksitty. Sanoisin peräti oivaltavasti, mutten sano, ettei setä ylpistyisi liikaa:)
Mietin täs, että olisinko itte keksinyt jokaiselle kuukaudelle noin passaavat nimet.
Ainoastaan tuo "Häilyvä" ei miellyttänyt minua. Häilyvä-sana olisi voinut olla vaikkapa
hmmm... Maanmainiokas! ( maaliskuu maata näyttää) Ja kukapa ei tykkää, kun maa alka koljottamaan lumen alta ja ilmoittaa, että kohta se kämpii ihan kokonaan esille.
Myönnän, että joku muu sana voisi passata vieläkin paremmin, mutta on vielä tuimasti aamu, enkä keksi nyt muuta sanasta.
Siispä annan Plussan aloittajalle.Kehityskelpoisuudella siis tarkoitin sitä, että aloituksella olisi mahdollisuus antaa erilaisia eväitä kullekin. Se "kullekin" voisi kuleksia siihen suuntaan, mille mielii.
Semmosta hupaisaa pientä ilottelua. Sanojen positiivista leikkiä.
Kaipaan sitä kivaa aloitusta. Sitä mulkeroaloitusta. Munista porukka äityi "keskustelemaan" jos jotakin. Monen aloituksen verran. Oli "kilpailua", kuka arvaa koska eka muna pyörähtää. Kuka arvaa koska munankuori poksahtaa ja sieltä pökkähtää Sääksi. Vauvasääksi. Jne. Jne.
Muistaakohan kukaan tuommosta kiva-aloitusta? Heikunkeikku kirjoitti:
"minä.en"
Leppoisa kiva aloitus.
Siispä annan Plussan aloittajalle."Heikunkeikku"
Hyvä sinä.
Häilyvä häilyy sinne sun tänne.
Ei osaa päättää olisiko se Kylmäkkö vai Kesäkkö.
H.- Heikunkeikku
hunksz kirjoitti:
"Heikunkeikku"
Hyvä sinä.
Häilyvä häilyy sinne sun tänne.
Ei osaa päättää olisiko se Kylmäkkö vai Kesäkkö.
H.No joo, voi sen noinkin ajatella.
Hyvinkin.
Okei sitte. Jääköön se kirjatuksi ja poistetaan maanmainiokas-tulokasyrittäjä. - klyyvarina
Heikunkeikku kirjoitti:
"minä.en"
Leppoisa kiva aloitus.
Siispä annan Plussan aloittajalle.Niin minä mieleni pahoitin. En haluaisi olla nenänen, olisin mieluummin kesakko tai vaikka suvikko.
- Heikunkeikku
klyyvarina kirjoitti:
Niin minä mieleni pahoitin. En haluaisi olla nenänen, olisin mieluummin kesakko tai vaikka suvikko.
No heh. Nenänen ei kyllä ole kaikkein oivallisin.
Ymmärrän, että mielesi pahoitit.
Mutta että jotta että Kesakko. Sekö mukamas olis hyvä?
Kiesus!!!!!!! Minulla on niitä aina ollut naamas, lapsena enemmän, nykyään ne ei helposti vanhaan nahkaan tälläydy, mutta jo hamaasta lapsuudesta lähtien olen tuntenut suorastaan vihamielisyyttä kesakkoja kohtaan.
Mutta Suvikko, näin täältä kaukaa suurella intuitiollani tunnen, että Suvikko sopisi sinulle todella hyvin. Ollos vaan Suvikko :)
Ja ehdotan puheenjohtajalle, että Nenänen vaihdettaisiin Suvikoksi.
Kirjattakoot se muistiin. Heikunkeikku kirjoitti:
No heh. Nenänen ei kyllä ole kaikkein oivallisin.
Ymmärrän, että mielesi pahoitit.
Mutta että jotta että Kesakko. Sekö mukamas olis hyvä?
Kiesus!!!!!!! Minulla on niitä aina ollut naamas, lapsena enemmän, nykyään ne ei helposti vanhaan nahkaan tälläydy, mutta jo hamaasta lapsuudesta lähtien olen tuntenut suorastaan vihamielisyyttä kesakkoja kohtaan.
Mutta Suvikko, näin täältä kaukaa suurella intuitiollani tunnen, että Suvikko sopisi sinulle todella hyvin. Ollos vaan Suvikko :)
Ja ehdotan puheenjohtajalle, että Nenänen vaihdettaisiin Suvikoksi.
Kirjattakoot se muistiin."Heikunkeikku"
Ei onnistu.
Ehdotus hylätty.
Kesä tuo pisamat nenään.
H.- Heikunkeikku
hunksz kirjoitti:
"Heikunkeikku"
Ei onnistu.
Ehdotus hylätty.
Kesä tuo pisamat nenään.
H.JAAA!!!
Pöytäkirjaan kirjattakoot sitten minun eriävän mielipiteeni.
Ja mitä kesakkoihin tulee, niin on kesässä muutakin kuin vain nuo ruskeat lentelevät pallerot,
jotka eivät muuta keksi, kuin istahtaa juuri ihmisten naamaan. - Hätiköit.taas
Heikunkeikku kirjoitti:
JAAA!!!
Pöytäkirjaan kirjattakoot sitten minun eriävän mielipiteeni.
Ja mitä kesakkoihin tulee, niin on kesässä muutakin kuin vain nuo ruskeat lentelevät pallerot,
jotka eivät muuta keksi, kuin istahtaa juuri ihmisten naamaan.Eikös alottaja pyytäny keksimään merkityksiä noille luettelemilleen merkille,eikä keksimään uusia merkkejä?
- Heikunkeikku
Hätiköit.taas kirjoitti:
Eikös alottaja pyytäny keksimään merkityksiä noille luettelemilleen merkille,eikä keksimään uusia merkkejä?
No mutta mähän keksinki merkityksiä.
Vai enkökää sittenkääkää?
Mä varmaan vaan aloin selittämään, että mitä meinaavat ne.
Uusia keksiskelin, koska joku oli hieman huonohkon oloinen. Paitsi ei se Häilyvä sitten loppujen lopuksi ollutkaan.
Saattaa olla, että täs on käynyt niin, että en ymmärtänyt ollenkaan aloitusta. :)
"Keksimään merkityksiä noille luettelemilleen merkeille."
Emmä ymmärrä, mitä merkityksiä niille voisi keksiä.
Muutaku että esim. Rapanen on rapaista aikaa lokakuussa.
Oonko mä nyt turhaan naputellut sanoja liian kanssa väärään aloitukseen ja väärällä ymmärryksellä.
Tuli nolo tunne nyt mulle:(
Häpeääki :( - klyyvarina
hunksz kirjoitti:
"Heikunkeikku"
Ei onnistu.
Ehdotus hylätty.
Kesä tuo pisamat nenään.
H.Sekin vielä, että Pitsakko. Hyi, ihanko salamisiivuja olisi nenäsellä pitsamaisesti.
- Ainiinainiainen
Aivan mahottoman kiva aloitus tämä minunkin mielestäni on :)
Mielikuvitus vauhtiin ja H-merkeille selityksiä keksimään.
Omastani sanoisin, että reipas ja rapsakas, viileän kirpeä.- Heikunkeikku
"Ainiinainiainen"
No ei se nyt NIIIIIIN kiva aloitus ole, että ihan Mahottoman kiva.:)
Keskiverto jotain tai vähä yli:)
Elikkä sun mielestäsi joku Rapsakko olis hyvä. Joo on sekin joo.
Mulla ei aivan vielä leikkaile päässä. Vasta puoli ämpärillistä kaffetta nakattu
naamariin, että keksivyys ei ole parhaimmalla tasollaan.
Kenties annan oman vastineeni tuonnempana. :) - Ainiinainiainen
Heikunkeikku kirjoitti:
"Ainiinainiainen"
No ei se nyt NIIIIIIN kiva aloitus ole, että ihan Mahottoman kiva.:)
Keskiverto jotain tai vähä yli:)
Elikkä sun mielestäsi joku Rapsakko olis hyvä. Joo on sekin joo.
Mulla ei aivan vielä leikkaile päässä. Vasta puoli ämpärillistä kaffetta nakattu
naamariin, että keksivyys ei ole parhaimmalla tasollaan.
Kenties annan oman vastineeni tuonnempana. :)Aattelin että aloittajan mieli kohentuu, kun näytti jo sille ettei aloitus ala vetää ollenkaan :)
Onhan hänellä kekseliäisyyttä, sitä ei voi kieltää. - Heikunkeikku
Ainiinainiainen kirjoitti:
Aattelin että aloittajan mieli kohentuu, kun näytti jo sille ettei aloitus ala vetää ollenkaan :)
Onhan hänellä kekseliäisyyttä, sitä ei voi kieltää.Olet kiltti immeinen, kun tahdot kohennella toisten mieliä.
Ei laisinkaan huono piirre ihmisessä.
Mullakin on joskus sitä vikaa, että tekee mieli kohennella.
Aika varovasti kuitenkin kohentelen, tai se vähän riippuu ihmisestä.
Jotkut ihmiset kohentelun hurmoksessa alkaa leijumaan jonnekin yläilmoihin, ylemmäs ku olis tarkotus. Niinku melkeen ku kuumailmapallon ponnahdus.
:) - Ainiiainiainen
Heikunkeikku kirjoitti:
Olet kiltti immeinen, kun tahdot kohennella toisten mieliä.
Ei laisinkaan huono piirre ihmisessä.
Mullakin on joskus sitä vikaa, että tekee mieli kohennella.
Aika varovasti kuitenkin kohentelen, tai se vähän riippuu ihmisestä.
Jotkut ihmiset kohentelun hurmoksessa alkaa leijumaan jonnekin yläilmoihin, ylemmäs ku olis tarkotus. Niinku melkeen ku kuumailmapallon ponnahdus.
:)Edetään varovaisesti kehuissa,sanoo Rapsakka ;)
- kalenterikalle
Lämpimät terveiset H:lle.
t. PIERU ja PÖKÄLE- Heikunkeikku
"kalenterikalle"
Kiitos terveisistä.
Oletteko aviopari siellä, jotka yhdessä naputtelette palstalle?
Näyttää, että vakka on löytänyt kantensa:) - teppotuhnu
Heikunkeikku kirjoitti:
"kalenterikalle"
Kiitos terveisistä.
Oletteko aviopari siellä, jotka yhdessä naputtelette palstalle?
Näyttää, että vakka on löytänyt kantensa:)Kiitos vastauksesta. Olemme todella läheisiä toisillemme. Ikuisesti.
t. PIERU ja PÖKÄLE - sukuonpahin
teppotuhnu kirjoitti:
Kiitos vastauksesta. Olemme todella läheisiä toisillemme. Ikuisesti.
t. PIERU ja PÖKÄLEOlette meidän kahden serkkuja. Terveiset täältä hornantuutista.
T.PAITA ja PEPPU - Etuvekkuli
sukuonpahin kirjoitti:
Olette meidän kahden serkkuja. Terveiset täältä hornantuutista.
T.PAITA ja PEPPUArvoisa Peppu !!. Olisiko mahdollista että laittaisit tänne yhteystietosi niin otan sinuun välittömästi yhteyttä. Olen koko ikäni ollut uskollinen ihailijasi.
t. Etuvekkuli
- näin.mä.näen
Nuhanen=heinänuha, nokka tukos.
Lahokas=syys, sienet, maa lahoo
Orvas=marras, kuollut maa, kaikki katoaa
Kiliki=joulu, juhlakellot kilisee No mutta Hunkszi, tämähän on päivän selvää ideani kopiointia...kopiointia......kopiointia..........................
Olenko sitten mahakas? Kahdeksas kuukausi on synnnyinkuukauteni.
Olisi edes rahakas-mahakas, kerrankin onnitui ihan riimittely.Jotenkin arvaan että Hunksz on Galsa. Minun ymmärrykseni mukaan tammikuu.
No minä olen kylmäkkö. Vai olenko kylmähkö ?..)) Eikös hunksi mene sinne kilisevälle puolelle..))Ainakin äsken vakuutteli.
Nyt ei sitten muuta kuin luonneanalyysejä laatimaan... Tai ennustuksia.
Hunksin heiniä kun H-horoskoopista on kyse..))"demeter1"
Juu.
Joulukuu.
-
Nauti nyt sinäkin vaan, kun joudut käyttämään mieli-kuvitustasi toisin kuin yleensä.
Iloisen hoksaamisen tunne antaa hyvän olon.
-
H.hunksz kirjoitti:
"demeter1"
Juu.
Joulukuu.
-
Nauti nyt sinäkin vaan, kun joudut käyttämään mieli-kuvitustasi toisin kuin yleensä.
Iloisen hoksaamisen tunne antaa hyvän olon.
-
H.Onkos Sinulla H. heinäallergia, kun tommosen laitoit heinäkuulle.
Minulle tuo ei sovi ollenkaan, vaikkapa kukkaisa.
- mimmimum-..mi
Tervehdys kaikille .....galsalta.. tammikuun pakkasyön tähtien tuikkiessa syntyneeltä ....viileältä "vilmalta" ...
https://www.youtube.com/watch?v=dQ4awtHMAIw- Bengalitikku
Vastine
Kyl-mää, härät
Kyl-mää, härät
Pashaa, härät ohitettu
Lämpenee
Lämpenee enämpi
Melkein kesä, rillausta, vihdat
Kesämpi
Tummuvat illat
Korvikeaurinkoa lehdistä
Tummuvat päivät, loskaa
Lisää loskaa
Vuoden kruunaus
P.S. tämä ei ole riena aloitukseen
- maissiiii
yksinkertainen sää, kelijuttu
onhan siinä muutakin
kaksonen oli kimurantein
kauris..........galsa............ lumi
vesimies..... kylmäkkö....hile
kalat ........... häilyvä ........pälvi
oinas.............kesäkkö.......oras
härkä........... lakikas......... heila
kaksonen....nenänen......syreen
rapu..............nuhanen......helle
leijona.......... mahakas.... okra
neitsyt..........lahokas........sade
vaaka............ rapanen ..... räntä
skorpioni......orvas............nuoska
jousimies..... kiliki .............riite
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu801916- 591768
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu3601645Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1691453Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101330Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle671310Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä701243- 631179
KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin1001087Kuljettajasi oy konkurssi?!
Tuliko ahnehdittua liikaa,menikö tämä kuljettajasi oy taksit siis konkurssiin?141063