Ei elefantilla ratsastusta Thaimaassa

kunmenettethaimaaseen

Älä tue epäeettistä toimintaa
Rantapallosta löytyi tää juttu:

Valokuva norsuratsastuksesta tai kuvamuisto itsestä jättimäisen tiikerin kainalossa saattaa tuntua nopeasti ajateltuna hauskalta idealta, mutta on todellisuudessa hyvin epäeettistä toimintaa. Vaikka esimerkiksi norsuratsastus on Thaimaassa todella yleistä eläinsuojelujärjestöjen aktiivisesta toiminnasta huolimatta, ei sitä voi suositella matkailijoille.

Kaikenlaiset aktiviteetit, joissa villieläin toimii ihmisen alaisena, kielivät eläinten huonoista oloista sekä alistamisesta. Usein tämän kaltaisissa tilanteissa on hyvin yleistä kurittaa eläintä fyysisesti ja monissa tapauksissa – kuten esimerkiksi norsuratsastuksessa – eläintä saatetaan ruoskia täysin avoimesti.

Vaikka matkailija ei välttämättä voi suoranaisesti tehdä mitään eläinten hyväksi, voi boikotoinnilla välttää epäeettisen toiminnan tukemisen.

>> Lue myös: Turisti kuoli elefanttivaelluksella Thaimaassa – mieti kaksi kertaa haluatko kokeilla tätä
Elefanttivaelluksista varoitetaan turisteja

Koh Samui on yksi Thaimaan suosituimmista lomakohteista. Saarella on paikallisten viranomaisten mukaan ainakin viisi eri toimijaa, jotka järjestäjät elefanttivaelluksia turisteille.

Eläinsuojelujärjestöt ovat jo pitkään varoittaneet elefanttisafareista ja muista turisteille suunnatusta kanssakäymisestä villieläinten kanssa. Ratsastuksen ja temppujen vaatimaan kesytysprosessiin liittyy usein julmuutta.

World Animal Protection -eläinsuojelujärjestö on esittänyt osanottonsa uhrin omaisille, mutta muistuttanut tapauksen olevan surullinen esimerkki elefanttisafareihin liittyvistä riskeistä.

– Jos voit ratsastaa villieläimellä, pitää sitä sylissä tai ottaa sen kanssa selfien, on mahdollista että eläin kärsii, kerrotaan eläinsuojelujärjestöstä.

4

358

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valikoiden

pitäisi myös vältellä vossikka-ajureita, jos vetojuhdan valjaat on epämääräiset tai suitsitus hurjan hullua, tai elikko niin laiha että kylkiluut paistaa. sama ratsuihin, kannattaa suosia vain niitä eläimiä, joita on kohdeltu kunnolla ja huonosti pitävälle sanoa, että ottaisin kyydin, mutta kun juhtasi näyttää liian surkealta etten kehtaa, Ehkä viesti menisi perille

• porkkanaaa

Kyllä ne on jo kesyyntyneet terttu banaaneja mukaan niin safari sujuu ongelmitta! Tiikerille tietysti vaikka rotan raatoja säkillinen!

• laitneonteillekin

höpöhöpöjuttuja,eettisyydellä ei kukkan pysy hengissä

• hähähähähähähääääää

Nämä saatanan eläinsuojelijat ovat tyhmiä. Yrittäisitte suojella ihmisiä!
      Intiassa ja Kuubassa minua ovat kyydinneet nälkiintyneet polkupyöräriksat, Thaimaassa ja Filippiineille olen käyttänyt hyväkseni nuoria tyttöjä.

Thaikkunorsuilla on kissanpäivät etten sanoisi. Laiskaa "duunia" pari tuntia päivässä ja loppuaika kylpemistä ja lekottelua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      84
      6004
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      312
      5041
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      20
      2648
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      46
      2588
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      83
      1812
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      103
      1659
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      17
      1511
    8. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      108
      1451
    9. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      133
      1383
    10. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      118
      1376
    Aihe