Ei elefantilla ratsastusta Thaimaassa

kunmenettethaimaaseen

Älä tue epäeettistä toimintaa
Rantapallosta löytyi tää juttu:

Valokuva norsuratsastuksesta tai kuvamuisto itsestä jättimäisen tiikerin kainalossa saattaa tuntua nopeasti ajateltuna hauskalta idealta, mutta on todellisuudessa hyvin epäeettistä toimintaa. Vaikka esimerkiksi norsuratsastus on Thaimaassa todella yleistä eläinsuojelujärjestöjen aktiivisesta toiminnasta huolimatta, ei sitä voi suositella matkailijoille.

Kaikenlaiset aktiviteetit, joissa villieläin toimii ihmisen alaisena, kielivät eläinten huonoista oloista sekä alistamisesta. Usein tämän kaltaisissa tilanteissa on hyvin yleistä kurittaa eläintä fyysisesti ja monissa tapauksissa – kuten esimerkiksi norsuratsastuksessa – eläintä saatetaan ruoskia täysin avoimesti.

Vaikka matkailija ei välttämättä voi suoranaisesti tehdä mitään eläinten hyväksi, voi boikotoinnilla välttää epäeettisen toiminnan tukemisen.

>> Lue myös: Turisti kuoli elefanttivaelluksella Thaimaassa – mieti kaksi kertaa haluatko kokeilla tätä
Elefanttivaelluksista varoitetaan turisteja

Koh Samui on yksi Thaimaan suosituimmista lomakohteista. Saarella on paikallisten viranomaisten mukaan ainakin viisi eri toimijaa, jotka järjestäjät elefanttivaelluksia turisteille.

Eläinsuojelujärjestöt ovat jo pitkään varoittaneet elefanttisafareista ja muista turisteille suunnatusta kanssakäymisestä villieläinten kanssa. Ratsastuksen ja temppujen vaatimaan kesytysprosessiin liittyy usein julmuutta.

World Animal Protection -eläinsuojelujärjestö on esittänyt osanottonsa uhrin omaisille, mutta muistuttanut tapauksen olevan surullinen esimerkki elefanttisafareihin liittyvistä riskeistä.

– Jos voit ratsastaa villieläimellä, pitää sitä sylissä tai ottaa sen kanssa selfien, on mahdollista että eläin kärsii, kerrotaan eläinsuojelujärjestöstä.

4

278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valikoiden

      pitäisi myös vältellä vossikka-ajureita, jos vetojuhdan valjaat on epämääräiset tai suitsitus hurjan hullua, tai elikko niin laiha että kylkiluut paistaa. sama ratsuihin, kannattaa suosia vain niitä eläimiä, joita on kohdeltu kunnolla ja huonosti pitävälle sanoa, että ottaisin kyydin, mutta kun juhtasi näyttää liian surkealta etten kehtaa, Ehkä viesti menisi perille

    • porkkanaaa

      Kyllä ne on jo kesyyntyneet terttu banaaneja mukaan niin safari sujuu ongelmitta! Tiikerille tietysti vaikka rotan raatoja säkillinen!

    • laitneonteillekin

      höpöhöpöjuttuja,eettisyydellä ei kukkan pysy hengissä

    • hähähähähähähääääää

      Nämä saatanan eläinsuojelijat ovat tyhmiä. Yrittäisitte suojella ihmisiä!
      Intiassa ja Kuubassa minua ovat kyydinneet nälkiintyneet polkupyöräriksat, Thaimaassa ja Filippiineille olen käyttänyt hyväkseni nuoria tyttöjä.

      Thaikkunorsuilla on kissanpäivät etten sanoisi. Laiskaa "duunia" pari tuntia päivässä ja loppuaika kylpemistä ja lekottelua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      39
      773
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe