tajuttomuus

KOETTU

olin yllättävä tapaturman seurauksena yli viikon tajuttomana sitä uskoakseni voisi verrata kuolemaan.
mitään en muista tapahtuneesta ja kuitenkin mikä mielenkiintoisinta.
mitään tuntemusta ei ole ei kuumaa ei kylmää mitään ei tiennyt/tuntenut mitä muut on tehneet.
jos on samanlaista kun kuolee ja mitäpä muutakaan voisi olla. ei ole koskaan ollut itselleen olemassa. maailmaa ei ole ollut olemassa kaikki on vaan ohi ei ole muistoja ei tulevaisuutta. on ainoastaan muiden muistoissa ja niistä ei itse tiedä. ei voi olla harmissaan että jotain jäi tekemättä tai olla harmissaan että tuli tehtyä jotain.
jäin kaipaamaan sitä kuoleman tilaa.
toki on mahdollista että ylösnousemus tulee koska se on luvattu Raamatussa

8

344

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuolemaeiloppu

      Toisille annetaan kokemusta kuolemanjälkeisestä, mutta ei kaikille. Ei se todista ettei sitä todellisuutta olisi silti olemassa.

    • KÄNNITKALA

      OLEN SAMAA MIELTÄ. ON MONTA PÖÄI9VÄÄ JA YLRTÖ JOLLOIN EN OLLUT OLLENSKAAN OLEMASSA,.

    • MEläjä

      Kysymys ei kuitenkaan ollut ns. kuolemanrajatapauksesta, olen ymmärtänyt että kysymys on ollut kliinisen kuoleman kokeneita jotka on elvytetty?

      • Mahd.katkematon-kokemus

        Asialla ei varsinaisesti ole merkitystä. Kaikki kliinisesti kuolleet eivät muista kokeneensa mitään ajanjaksolla josta eivät muista mitään; niin eivät myöskään pyörtyneet, koomapotilaat, unessa olleet tai muunlaiset muistinsa menettäneet. Muistamattomuus ei varsinaisesti ole mikään todiste kokemuksen puutteesta.


      • Tieteentulokset
        Mahd.katkematon-kokemus kirjoitti:

        Asialla ei varsinaisesti ole merkitystä. Kaikki kliinisesti kuolleet eivät muista kokeneensa mitään ajanjaksolla josta eivät muista mitään; niin eivät myöskään pyörtyneet, koomapotilaat, unessa olleet tai muunlaiset muistinsa menettäneet. Muistamattomuus ei varsinaisesti ole mikään todiste kokemuksen puutteesta.

        Kokemisemme saattaa olla kaiken aikaa hyvinkin katkonaista, sanoo tuore tutkimus. Emme vain huomaa sitä. Paitsi joskus. Esimerkiksi silloin kun pyörivä kärrynpyörä alkaakin mielestämme pyöriä toiseen suuntaan kuin mihin se todellisuudessa pyörii.
        http://journals.plos.org/plosbiology/article?id=10.1371/journal.pbio.1002433


      • puolipyörtyminen

        Tässä jo toisessa threadissa mainitsin, mutta itse pyörryin suihkussa hapen puutteeseen, luultavasti vesihöyryä oli liikaa ilmassa? Tuosta on jo aikaa, tapahtui joskus 1989, olin teini ja tuo on ainut pyörtyminen mitä mulle on tapahtunut. Se meni tarkalleen näin:

        Tulin kuumaasta saunasta ja menin suihkuun ihan tavallisesti. Suihkusta näki eteiseen, jonka seinässä oli peilikaappi. Siinä suihkussa ollessani katselin itseäni sen peilin kautta, mutta kohta huomasin vain tuijottavani itseäni, en tehyt mitään muuta kuin tuijotin itseäni.... Flops, silmissä musteni täysin.

        Muistan vain sen kun kuulin miten pääni kumahti johonkin, ehkä lattiaan tai seinään, mutta mitään kipua en tuntenut, kaikki tunto oli jo kropasta lähtenyt.

        Tämän jälkeen huomasin olevani järven rannalla, hieno paikka missä kävimme pentuna usein uimassa, kirkas vesi, hiekkapohja jne. Siinä etäämmällä rannalla sätki kala hietikolla, kävelin sen kalan luo ja pohdin siinä että aika jännä asia miten kalat pystyy olemaan pidempään hengissä kuin vastaavasti ihminen veden alla? Seuraavana olinkin jo omassa huoneessani, puuhastelin ihan tavallisia asioita ja istuin sängylleni, kohta siinä alkoi kuulumaan suihkun ääntä korvissani, nauroin ja hämmästelin että miten on mahdollista kuulla näin selkeästi ja lähellä suihkun ääntä vaikka istun omassa huoneessani? =D Flops... makasin samalla sekunnilla suihkuhuoneen lattialla vettä naamalle suihkuttaen. Säikähdin ihan pirusti että mitä h-ttoa tapahtui? Nousin ylös ja saman tien silmissä alkoi näkymään tähtiä ja mustenemaan, istuin penkille toipumaan ja totesin ääneen: "Jumala älä enää koskaan anna mulle tapahtua tämmöistä", vaikken koskaan mikään uskovainen ole ollut, mutta tuo kokemus pisti sanomaan silti noin.

        Tokihan tuo pystyi olemaan jotain untakin, voiko ihminen pyörtyä puoliksi? Mutta se ei ollut unen kaltaista vaan enemmänkin tavallista valveilla olon kaltaista tietoisuutta, pois luettuna toki nopeasti paikasta toiseen siirtyminen kuten järven rannalta kotiin. Noh, tämä on joka tapauksessa eriskummallisimpia kokemuksia mitä itelle on sattunut ja pistänyt monesti mietityttämään asiat tietoisuudesta mitä se on ja onko mahdollista että tietoisuus on kehon ulkopuolinen asia?


      • kokemus1

        tavallaan rajakokemus niin lähellä kuoleman rajaa ainakin ammattilaisten mukaan. mutta mitään en siis tuntenut tai tiennyt oli vaan ei mitään.
        olisin toki mielelläni kokenut sellaisen rajakokemuksen missä näkee irtoavansa ruumiista tai valotunnelissa olevansa.
        pyörtynytkin olen useita kertoja. yksi oli erilainen kuin muut ja siinä olin kuin jossain sodassa lentokoneet hyökkäsivät ja sellaista. ihme että se jäi niin mieleen


    • kunhan-vitsailen

      eilenäkin olen ollut mutta aika vähän siitä muistaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      136
      3852
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      119
      1514
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      272
      1358
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1319
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1204
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1111
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1078
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1061
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1046
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      57
      1001
    Aihe