Olen sinkku uskovainen.
Ikää jo .parasta ennen päivämäärää.
Ei vaan ole löytynyt suhdetta.
Yksin kuljen yksin syön.yksin nukun..yksin istun tv.n ääressä yksin kävelen ..yksin harrastan.
Yksin käyn saunassa.
Yksin ajattelen asioita.
En voi seurustella.koska jos löydän jonkun..pitäisi mennä naimisiin.jotta voisi esim.nukkua samassa sängyssä.
Ei voi..koska himot herää ja joutuu kiusaukseen langeta haureuden syntiin.
Yksin ei saa keneltäkään esim.hierontaa ilmaiseksi.
Yksin ei saa seksiä..koska se on kauhea synti.
Seurakunnassa et voi kovin kauan elää ns.parina.koska siihen takerrutaan lopulta vanhemmiston taholta.
Täytyy mennä naimisiin jos aikoo elää parisuhteessa.
Mutta se ei välttämättä ole niin yksinkertainen juttu.
Siispä elämä yksin vaan täytyy sietää..ja hyväillä itseään uneen joka ilta tarvittaessa.
Onko tämä tuttua..??
Onko vika itsessä.
Onko oma valinta elää yksin.
Harvoin kysytään seurakunnassa yksinäiseltä..kuinka menee.
Ja jos joku kysyykin..yleensä yksinäinen vastaa..kaikesta huolimatta.
Kiitos minä voin iiiiihan hyvin.ja on reippaan urhean uskovaisen perikuva.??
Sinkku kristitty
94
3407
Vastaukset
- Samaatietä
Ei ole tuttua. Kuulostaa raskaalta.
- Vennamonvarjo1121
Aloitus on provosoiva..varmasti löytyy yksinäisiä kristittyjä .mutta kuinka he elävät ja ovatko onnellisia ja tasapainossa itsensä kanssa ..siitä ei välttämättä tiedä naapurit ei seurakunta eikä K-marketin kassa.
He vain elävät joukossamme.. - Samaatietä
Vennamonvarjo1121 kirjoitti:
Aloitus on provosoiva..varmasti löytyy yksinäisiä kristittyjä .mutta kuinka he elävät ja ovatko onnellisia ja tasapainossa itsensä kanssa ..siitä ei välttämättä tiedä naapurit ei seurakunta eikä K-marketin kassa.
He vain elävät joukossamme..Näin!
- laukkuryssä
Onhan siinä naimattomuudessa taatusti ne omat valo- ja varjopuolensa, mutta eipä tuo avioelämäkään aina kaikilla kuulosta olevan tasapainoista harmoniaa.
Se siinä naimattomuudessa on hyvää, ettei kenenkään mielipidettä tarvitse kysyä asioissa, joita pohdiskelee. Ja voi itse yksimielisesti päättää tekemisistään sekä menemisistään. Ja pääsee sellaisiin paikkoihin, joihin ei parisuhteeseen avioituneet pääse. - Enseollutminä
laukkuryssä kirjoitti:
Onhan siinä naimattomuudessa taatusti ne omat valo- ja varjopuolensa, mutta eipä tuo avioelämäkään aina kaikilla kuulosta olevan tasapainoista harmoniaa.
Se siinä naimattomuudessa on hyvää, ettei kenenkään mielipidettä tarvitse kysyä asioissa, joita pohdiskelee. Ja voi itse yksimielisesti päättää tekemisistään sekä menemisistään. Ja pääsee sellaisiin paikkoihin, joihin ei parisuhteeseen avioituneet pääse.Naimisessa on vain valoisat puolensa.
- YksinäisyysLoppuuko
Seksillä on myös terveysvaikutukisia ihmisen hyvinvointiin ja seksi ehkäisee myös eturauhas syövältä, mikä on miesten yleinen syöpä.
Eikä tarvitse edes naida, jo naisen halaaminen, läheisyys ja hellyyden osoituksella on vaikutusta miehen hyvinvointiin.
Vain yksinäinen mies tietää miltä tuntuu, kun on vuosikausia yksin, ei sitä avioliitossa oleva tiedä, koska heillähän on nainen, joka antaa hellyyttä ja lohdutusta.
Ei ihmistä ole tarkoitettu elämään yksin, vaikka moni ei kumppania löydä, mutta olisi se elämä parempaa kumppanin kanssa, kuin yksin, jos kumppania kaipaa.
Osa ihmisistä elää yksin koko elämänsä.
- pitkäänuskossa
Olen ollut yli 20 sinkku nainen. En ainakaan seksin vuoksi puolisoa ole kaivannut. Jos puoliso olisi, niin totta kai silloin seksi olisi osa suhdetta ja liittoa. Olemmeko erilaisia vai onko tässä sitten Jumalan ihme käytännössä.
- Sivustavaintämä
Uskottomat ihmiset kuvittelevat, ettei ole elämää ilman seksiä.
- silleestivaan
Sivustavaintämä kirjoitti:
Uskottomat ihmiset kuvittelevat, ettei ole elämää ilman seksiä.
Kun niillä raukoilla ei ole muutakaan jumalaa.
- Anonyymi
Oisko niin, että naisten on helpompi elää ilman seksiä kuin meidän miesten. Minä en koskaan olisi kuvitellutkaan panevani vierasta kun olimme terveitä. Hyi kamala sentään! Nyt kun en enää saa seksiä puolisoni sairauden takia, enkä ole saanut 11 vuoteen, vaimoni sanoi, että se on ihan OK kun käyn eroottisessa hieronnassa. Hän ei elä enää kauaa, ellei ihmettä tapahdu. Olen jo ruvennut katselemaan uutta puolisoa.
- Tuotan.pettymyksen
En ole yksin. Seksiäkin todella usein.
- pahahajuainakin
Jaa ja mitä siitä kihnutuksesta sitten niinkun jää!?
- Tuotan.pettymyksen
pahahajuainakin kirjoitti:
Jaa ja mitä siitä kihnutuksesta sitten niinkun jää!?
En kerro, koska olet puutteessa. Joutuist vain kiusaukseen.
- nitkunantkun
Tuotan.pettymyksen kirjoitti:
En kerro, koska olet puutteessa. Joutuist vain kiusaukseen.
no enpäs ole puutteessa on ihan riittävästi kihnutettu eli kokemuksesta lausahtelen.
- eiolehyväyksin
Kyllä yksinäisyys voi olla todella kipeä asia.
Kyllä siinä varmasti kyselee, että miksei Jumala vastaa niihin huokauksiin ja kaipaukseen.
Jumala itse totesi jo alussa, ettei ihmisen ole hyvä olla yksin.
Joskus ajattelee, kun seuraa näitä uskovia naisia, joiden elämä kuluu ilman puolisoa, että olisiko parempi, että voisi miehellä olla useampia vaimoja, koska niitä hyviä, luotettavaia miehiä ei ole kertakaikkiaan tarpeeksi. Sitten katselee niitä kunnollisia naisia, jotka joutuvat vastuuttoman heittiön armoille, niin tulee kyllä sääli heitä.
Minäkin tunnen monia uskovia naisia, jotka ovat eläneet koko elämänsä yksin ilman puolisoa, kyllä he ovat täyttä elämää varmasti eläneet, mutta kyllä he ovat joutuneet käsittelemään varmasti monesti sitä asiaa, miksei heille löytynyt ketään. Samoin tunnen monia nuoria naisia, jotka ovat jo yli lapsen teon iän, eikä sitä puolisoa ajallaan tullut, että olisi saanut perheen ja lapsia. Varmasti siinä 35 ikävaiheilla yksinäinen nainen, joka on unelmoinut perheestä, joutuu jonkinmoiseen kriisiin, koska aika lasten tekemiseen alkaa käydä vähiin ja miehestä ei ole merkkiäkään näkyvissä..
Onhan tässä tietenkin se toinenkin sukupuoli, miehetkin ovat joskus yksin ja elävät koko elämänsä ilman puolisoa ja ei tietenkään kaikki naiset ole niitä kunnollisia, joten miehetkin voivat joutua ikäviin naimisiin. Miehellä tuo lapsen teko ikä joustaa sentään paljon pidemmälle, kuin naisella. Heillä on ikäänkuin enempi aikaa löytää puoliso ja perustaa perhe. - Ei.Elämätöntä.Elämää
Etsi Jeesuksen armoon turvaava srk. Pääset vapauteen ja saat elää.
Hakusanat:
Esy, Armon virta, Risteyspaikka, City srk Hki, Missio Maailma.- VarokaaHeitä
>>>>Etsi Jeesuksen armoon turvaava srk. Pääset vapauteen ja saat elää.
Hakusanat:
Esy, Armon virta, Risteyspaikka, City srk Hki, Missio Maailma.>>>>
Juuri kaikki nuo ns. "seurakunnat" ovat oman ja syvän kokemukseni mukaan niitä kaikkein PAHIMPIA eksyttäjiä.
VAROKAA HEITÄ, sillä he opettavat sitä toista, eli VÄÄRÄÄ EVANKELIUMIA.
Moni on juuri noissa harhaopeissa menettänyt mielenterveytensä, ja ovat suljetulla osastolla, tunnen monia heistä.
Itse onneksi älysin jättää nuo äärikarismaattiset menestysteologiset valehtelijat ja löysin kotiseurakunnakseni raittiin One Way Missionin. - Anonyymi
... "pääset vapauteen"?
Mitä hurskastelua tuokin on.
Ei pidä antaa neuvoja asiassa, josta itse ei tiedä välttämättä mitään. - Anonyymi
VarokaaHeitä kirjoitti:
>>>>Etsi Jeesuksen armoon turvaava srk. Pääset vapauteen ja saat elää.
Hakusanat:
Esy, Armon virta, Risteyspaikka, City srk Hki, Missio Maailma.>>>>
Juuri kaikki nuo ns. "seurakunnat" ovat oman ja syvän kokemukseni mukaan niitä kaikkein PAHIMPIA eksyttäjiä.
Moni on juuri noissa harhaopeissa menettänyt mielenterveytensä, ja ovat suljetulla osastolla, tunnen monia heistä.
Itse onneksi älysin jättää nuo äärikarismaattiset menestysteologiset valehtelijat ja löysin kotiseurakunnakseni raittiin One Way Missionin.Näin on, One Way on Kuopiossakin parhaimmasta päästä oleva Seurakunta, hyvä 2."Kansanraamattuseura" 3."Koti Seurakunta"
- Ei.Elämätöntä.Elämää
En käy ns normi srk koska ne ei huomioi sinkkuja lainkaan tai kohtelu on alentuvaa .
Käyn vain srk joissa on aito Jumalan läsnäolo Pyhässä Hengessä. Naisena uskon että miehen on seksuaalisesti vaikeampi elää yksin. Asia selviää jo anatomisella erolla. Kuitenkin on aina ollut ns. ikivanhapoikia ja myös uskovaisia. Jeesus eli nuoren viriilin miehen elämän kokien kaiken inhimillisyyden lankeamatta kuinekaan syntiin. Hän ymmärtää yksin eläviä ja onhan se seksuaalisuus, sen herääminen jokaisen nuoren, niin miehen kuin naisenkin kohdattava ja elettävä. Jumala on luonut ihmisen ja ymmärtää ja ei jätä pulaan näissäkään ongelmissa. Jos ihminen ei voisi elää ollenkaan ilman toista sukupuolta, niin Luoja olisi säätänyt että se kumppani tuosta vain tupsahtaa vierelle heti kun ne asiat tulevat ajankohtaiseksi, seksuaalisuus herää. Eiköhän seksistä tehdä liiankin suuri ongelma. Ennen jo tunne että kaipaa toista on ollut häpeällinen synti ja aidot nuoret ovat kokeneet valtavaa syyllisyyttä heräävästä seksuaalisuudesta. Nyt koetaan jopa häpeää ja syyllisyyttä, ettei ole kokemuksia.
Sitten kun nuoret ryntäävät harkitsemattomiin suhteisiin, tulee rikkinäisyyttä, ei toivottuja raskauksia, parisuhteita ja ongelmien vyyhti kasvaa.
Kyllä Jumala tuntee ja näkee meidän yksilöihmisinä. Kyllä sinkkuna, lapsettomankin voi elää ihan täysipainoista elämää. Jos ei ole seksiä, niin ei ole sitä toista osapuolta rajoittamassa elämää ja vapautta (tarkoitan arjen asioista). Ei ole parisuhderiitoja ja kun se seksinkään määrä ja tarve usein ole tasapainossa parisuhteessakaan. Kun ollaan parisuhteessa niin alkaa jälleen ne omat kitinät ja vikinät. Harva avioliitto on tänään onnellinen ja erotaan ja jälleen ollaan hakemassa jotain.- PasiToivonen
Etsi Jeesuksen armoon turvaava srk. Pääset vapauteen ja saat elää.
Hakusanat:
Esy, Armon virta, Risteyspaikka, City srk Hki, Missio Maailma, Katolinen.
Amen.- OletEksyttäjä
xxxxxEtsi Jeesuksen armoon turvaava srk. Pääset vapauteen ja saat elää.
Hakusanat:
Esy, Armon virta, Risteyspaikka, City srk Hki, Missio Maailma, Katolinen.xxxxx
Itse onneksi älysin jättää nuo äärikarismaattiset menestysteologiset valehtelijat ja löysin kotiseurakunnakseni raittiin One Way Missionin.
- tyytyväinen.naimaton
Naimattomana pysyminen on Raamatun mukaan parempi kuin naimisiin meneminen. Ahkeroi Herralle! Lue 1. Kor. 7.
- muistamyös
Naimisiin meneminen ei ole väärin.
- tyytyväinen.naimaton
muistamyös kirjoitti:
Naimisiin meneminen ei ole väärin.
Olenko sanonut että niin olisi? En. Raamatussa lukee, että naimisiin meneminen on hyvä, mutta naimattomana pysyminen on parempi, kirjaimellisesti.
Olen uskovainen naimaton, tyytyväinen nainen eikä suunnitelmissani ole mennä naimisiin. Turha vikistä. Teen monet tehtävät Herralle, mm. kerron evankeliumia uskottomille todistamalla Jumalan pelastusteosta omassa elämässäni. - Sanaa.Oikein
Paavali suositti naimattomuutta tulevan ahdingon takia siinä ajassa, jossa elivät, eikä raamatun kohta sido yleisesti.
- tyytyväinen.naimaton
Sanaa.Oikein kirjoitti:
Paavali suositti naimattomuutta tulevan ahdingon takia siinä ajassa, jossa elivät, eikä raamatun kohta sido yleisesti.
Laita tästä Raamatunkohta, kiitos.
- Sanaa.oikein
tyytyväinen.naimaton kirjoitti:
Laita tästä Raamatunkohta, kiitos.
Kullakin oma lahja Jumalalta, kumpikin hyvä kenelle sopii, mutta Paavalilla on omiakin mielipiteitä, hän on ihminen.
1. Korinttolaiskirje 7
1 Mutta mitä siihen tulee, mistä kirjoititte, niin hyvä on miehelle olla naiseen ryhtymättä;
2 mutta haureuden syntien välttämiseksi olkoon kullakin miehellä oma vaimonsa, ja kullakin naisella aviomiehensä.
3 Täyttäköön mies velvollisuutensa vaimoansa kohtaan, ja samoin vaimo miestänsä kohtaan.
4 Vaimon ruumis ei ole hänen omassa, vaan hänen miehensä vallassa; samoin ei miehenkään ruumis ole hänen omassa, vaan vaimon vallassa.
5 Älkää vetäytykö pois toisistanne, paitsi ehkä keskinäisestä sopimuksesta joksikin ajaksi, niin että olisitte vapaat rukoukseen ja sitten taas tulisitte yhteen, ettei saatana teitä kiusaisi teidän hillittömyytenne tähden.
6 Mutta tämän minä sanon myönnytyksenä, en käskynä.
7 Soisin kaikkien ihmisten olevan niinkuin minäkin; mutta kullakin on oma lahjansa Jumalalta, yhdellä yksi, toisella toinen.
ps. Etsin joskus sen ahdinkoon liittyvän jutun, kun kerkiän, mutta muistan sen mielestäni oikein. Saat olla rauhassa naimaton kun sopii sinulle. - Sanaa.oikein
Sanaa.oikein kirjoitti:
Kullakin oma lahja Jumalalta, kumpikin hyvä kenelle sopii, mutta Paavalilla on omiakin mielipiteitä, hän on ihminen.
1. Korinttolaiskirje 7
1 Mutta mitä siihen tulee, mistä kirjoititte, niin hyvä on miehelle olla naiseen ryhtymättä;
2 mutta haureuden syntien välttämiseksi olkoon kullakin miehellä oma vaimonsa, ja kullakin naisella aviomiehensä.
3 Täyttäköön mies velvollisuutensa vaimoansa kohtaan, ja samoin vaimo miestänsä kohtaan.
4 Vaimon ruumis ei ole hänen omassa, vaan hänen miehensä vallassa; samoin ei miehenkään ruumis ole hänen omassa, vaan vaimon vallassa.
5 Älkää vetäytykö pois toisistanne, paitsi ehkä keskinäisestä sopimuksesta joksikin ajaksi, niin että olisitte vapaat rukoukseen ja sitten taas tulisitte yhteen, ettei saatana teitä kiusaisi teidän hillittömyytenne tähden.
6 Mutta tämän minä sanon myönnytyksenä, en käskynä.
7 Soisin kaikkien ihmisten olevan niinkuin minäkin; mutta kullakin on oma lahjansa Jumalalta, yhdellä yksi, toisella toinen.
ps. Etsin joskus sen ahdinkoon liittyvän jutun, kun kerkiän, mutta muistan sen mielestäni oikein. Saat olla rauhassa naimaton kun sopii sinulle.Löytyi:
26 Olen siis sitä mieltä, että lähestyvän ahdingon tähden jokaisen on hyvä pysyä entisellään.
Lue koko luku:
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=1. Kor. 7:1&rnd=1519347635246
- laukkuryssä
Raamatun Kirjoituksissa on tällainen sanankohta, kun pohdiskelemme naimattomuutta ja avioitumista: "Sillä on niitä, jotka syntymästään, äitinsä kohdusta saakka, ovat avioon kelpaamattomia, ja on niitä, jotka ihmiset ovat tehneet avioon kelpaamattomiksi, ja niitä, jotka taivasten valtakunnan tähden ovat tehneet itsensä avioon kelpaamattomiksi.
Joka voi sen itseensä sovittaa, se sovittakoon". (Matteus 19:12).
Kun aikoinaan poikamiehenä kerroin seurakunnassa sanankohdasta kyselijöille, jotka pohdiskelivat naimattomuuttani ja kerroin samassa yhteydessä, että olen sovittanut tuon viimeisen kohdan itseeni, niin jo vain asiasta nousi kova älämölö. Ei tullut kuuloonkaan, että asia olisi noin yksinkertaisesti otettava. Avioliiton kannattajat olivat äänessä enemmistönä, kun puolustelivat avioelämän auvoisuutta. Ja aina, kun menin seurakunnan kokoukseen, minulle esiteltiin vaikka minkälaista sisarta. Vanhin vaimoehdokas oli iältään 75v leskirouva ja nuorin 58v ns. 'aito tyttö', vaikka itse olin silloin vajaan viidenkympin kantturoissa. Ja kun kerroin, etteivät ole Jumalan tahto minun elämässäni, esittelijät suivaantuivat minulle.
Ja se minua näissä asioissa kovasti ihmetyttää, että jos joku naimaton on tosiaankin itse päättänyt olla avioitumatta ja vaeltaa vapaana ja naimattomana, niin miksi häntä vahditaan ja hänen edesottamuksiaan elämässä tarkastellaan, hänet ikäänkuin suurennuslasin alle pannen.
Vapaus Kristuksessa Jeesuksessa on aivan tosissaan vapautta kaikilla alueilla, sillä ihminen itse osaa kyllä valvoa tekemisiään ja päättää omista asioistaan. - capiche
Kaikki sinkut eivät ole yksinäisiä. Elämänkokemusta hankkineet tietävät, ettei avioliitto välttämättä pelasta yksinäisyydeltä tai edes takaa edes sitä seksielämää. Yksinäisyys on kipeintä silloin kun lähin ihminen ei ymmärrä.
On totta, että sinkkuuteen suhtaudutaan seurakunnissa vähän kuin sairautena, joka pitää hoitaa. Minulla on laukkuryssän kanssa hiukan samanlaisia kokemuksia tuosta väkisin naittamisesta. Uskovaisten mielestä maailmankirjat ovat sekaisin, jos kaikki eivät ole avioliiton "ikeessä". Ja jos sinkku on vielä elämäänsä tyytyväinen, niin sitä pidetään suorastaan pyhäinhäväistyksenä.- näinkinnäkisinkin
Kun ne sinkut vielä oppisivat elämään sen sinkkuutensa ihan normaalisti eivätkä ryhtyisi ihan kaikkien alojen asiantuntijoiksi, ja JUmalan erisoisagenteiski, (0077) , sekin olisi jo isohko askel, ellei ihan kolmiloikkaus tässä hengen kasvun salatussa mailmassa.
- raamatussa.lukee
näinkinnäkisinkin kirjoitti:
Kun ne sinkut vielä oppisivat elämään sen sinkkuutensa ihan normaalisti eivätkä ryhtyisi ihan kaikkien alojen asiantuntijoiksi, ja JUmalan erisoisagenteiski, (0077) , sekin olisi jo isohko askel, ellei ihan kolmiloikkaus tässä hengen kasvun salatussa mailmassa.
Naimattomilla on Raamatun mukaan enemmän aikaa ja mahdollisuuksia Herran asioiden hoitamiseen kuin naimisissa olevilla, joiden tulee huolehtia puolisonsa tarpeista ja mahdollisista lapsistaan, perheen pyörittämisestä. Hiukan nöyryyttä nyt vaaditaan sinulta, vaikka oletkin naimisiin päässyt. Lue Raamattua!
- Samaatietä
raamatussa.lukee kirjoitti:
Naimattomilla on Raamatun mukaan enemmän aikaa ja mahdollisuuksia Herran asioiden hoitamiseen kuin naimisissa olevilla, joiden tulee huolehtia puolisonsa tarpeista ja mahdollisista lapsistaan, perheen pyörittämisestä. Hiukan nöyryyttä nyt vaaditaan sinulta, vaikka oletkin naimisiin päässyt. Lue Raamattua!
Niin, sehän se on Raamatun kehoitusta perheellisiä, että kasvattaa nimenomaan perhekuntaansa Jumalan sanan tuntemiseen. Se on vanhempien tärkein tehtävä.
Itse en väheksyisin kumpaakaan, en sinkun, enkä aviossa olevien tehtäviä tai osaa.
Jumalan ja Raamatun mukaisia tehtäviä on kaikilla ja jokaisella oma Jumalan määräämä osa tässä elämässä.
Sivusta kirjoitin.
- ihaninluomisteko
Seksuaalisuus on ehkä Jumalan kaikkein ihanin luomisteko.
- NoOhhohsentää
Ookko iha tosissas?
- Ei.owm.lahkolle
Owm hengettömät täällä taas kasvattaa syntiensä määrää...
- sitä.ja.tätä
Ehkä se on aikamme ajankuva.
Japanissa "kuulema" uutisointein kautta, että nuoria ei enää kiinnosta tuo seksualisuus, ei avioituminen jne. Eli taisi ikää tulla poikamiestytöillä ja pojilla 35- ikävuotta tappiin ja aivan omasta halustaan.
Eli ehkä he kiinnostuvat enemmän ajan ilmiöistä ja somettamisella pääsee helpommalla elämän vaatiman kiivaan tahdin takia.
Jaa- taisi se Jappanin hallituskin siihen ottaa huomiota, kun väkimäärä vähenee.
Meillähän se on jo luonnollista, että kansa vähenee, ja jopa nekin, jotka voisi syntyä, en aportoidaan roskiksiin ja paikataan sitten tuontitummuudella ja kiharapäillä.
Mikäs siinä, ehkä siitä pakolaisesta on apua, hieman kieli-ihmettä, että puheenparsi vaihtuu ja siitä alttarille, jos kipiää tekee. - xyyy
Pienissä seurakunnissa on ongelmana populaation pienuus. Poikia on vähän ja niistä suurin osa on ollut rikollisia, juoppoja, henkisesti sairaita...
Tytöillä on alle kaksikymppisenä hirveä hinku mennä naimisiin. Silloin käy niin että puolet avioliitoista päätyy eroon. - Pyhittynyt.HELL.sisar
Seksi on syntiä.
- näin.se.menee
Aivan, siksi olen laittanut Airamin termospullon korkin tapiksi reikeliin, niin ei tule syntiä.
Pyykkipojat sormiin, ei tuu hinkattua, ja jätän aamulla laittamatta hampaat suuhun, eikä kukaan tule pussailemaan, eli saan elää rauhassa ja onnellisena.
Kokeilkaapa muut sisaret, tämä toimii, kirjoitteli tämä ukonretale, siis hieman kuten nämä mukanaiset kirjoittelevat. Kyselevät joutavia.
Hieno aloitus ja hieno jatko.
- ainaeivoivoittaa
"Olen sinkku uskovainen.
Ikää jo .parasta ennen päivämäärää...
Yksin kuljen yksin syön.yksin nukun..yksin istun tv.n ääressä yksin kävelen ..yksin harrastan.
Yksin käyn saunassa.
Yksin ajattelen asioita...Siispä elämä yksin vaan täytyy sietää..ja hyväillä itseään uneen joka ilta tarvittaessa."
Minäpä olenkin naimisissa, ja silti teen nuo samat jutut yksin niin kuin sinäkin.
Menny jotenkin perseelleen tää avioliitto. No, eipä täällä tarvii enää montaa kymmentä vuotta elää. Joskus vielä pääsen pois helevtistä, joko taivaaseen tai toiseen helvettiin tai olemattomuteen, mutta vaihtelua kuitenkin.- lutkulainen
taitaa mielikuvitus ja tappi seisoa housunliitingistä, sekä luterilaisuus paistaa perisyntisenä tekstiä, minkä kerkiää
- ihaninluomisteko
En minä mitään niin kaunista ja ihanaa tiedä maailmassa, kuin hellyys ja rakkaus ja tuon rakkauden huippuhetki ihana pitkien hyväilyjen jälkeinen seksinautinto, jossa molemmat saavat orgasmin huipennuksen ja siihen jäädään suukottelemaan ...
Kyllä tuo on Jumalan ihanin luomisteko ..- alleeurollapääseehuipull
Noo kyllä oikein iso ja mehevä rokkapieru ajaa saman asian ja paljon halvemmalla.
- Mooses.Pessi
Hyi helevetti!
Oon samaa mieltä. Elämästä pitää nauttia kun se on meille annettu. Ei turhia estoja ei turhia ongelmia. Järki päässä ja hyvä tahto. Avioliitto on maallinen, rakkaus ihmisten välinen. Oli naimisissa tai ei, seksi on ihan terveellistä.
- Samaatietä
Olette varmaan tietoisia, että suurin osa naisista ei saa orgasmia yhdynnässä?
- ihaninluomisteko
Samaatietä kirjoitti:
Olette varmaan tietoisia, että suurin osa naisista ei saa orgasmia yhdynnässä?
Miehen ihana tehtävä on siitä huolehtia, että nainen saa orgasmin!
- Samaatietä
ihaninluomisteko kirjoitti:
Joku arvostaa jotain toista luomistekoa enemmän. Makukysymys. Mutta avioliitossa pitää olla, jos harrastaa seksiä ja uskovainen ei voi mennä avioon uskosta osattoman kanssa!
- tämä.totuus
Ei täällä ole miehiä, eikä naisia, täällä on paljon juttuvikaisia. Puhetta on, muttei tekoja. Se on mielikuvitusmaailmaa se. Ajavat vain rukkia kivelle.
Samaatietä kirjoitti:
Joku arvostaa jotain toista luomistekoa enemmän. Makukysymys. Mutta avioliitossa pitää olla, jos harrastaa seksiä ja uskovainen ei voi mennä avioon uskosta osattoman kanssa!
Ei tarvitse olla. Seksi on terveellistä kun on vaan järki päässä eikä turhia estoja. Naimisiin voisin kyllä mennä mutta kun nuo naiset eivät oikein halua. Joten.. minkäs teet? Elät ns synnissä vaikkei se mikään synti edes ole.
- oijoiihmistä
kyllä varmaan se nainen sitten ainot jaloisssaan ja vaipoissa istuessaan visipleä puuron päällä, että eipä mennyt elämäni hukkaan sain kuin sainkin sen joikasmin!
ja pollea on pöydän takana harmaa tauno reinoissaan ja vaipoissaan, sainpas vaan tehtyä ihanan tehtäväni, ei mennyt hukkaan minunkaan eloni armas ja karvas. - Samaatietä
oijoiihmistä kirjoitti:
kyllä varmaan se nainen sitten ainot jaloisssaan ja vaipoissa istuessaan visipleä puuron päällä, että eipä mennyt elämäni hukkaan sain kuin sainkin sen joikasmin!
ja pollea on pöydän takana harmaa tauno reinoissaan ja vaipoissaan, sainpas vaan tehtyä ihanan tehtäväni, ei mennyt hukkaan minunkaan eloni armas ja karvas.Vanhustyössä olleena näin kaiken mielessäni. Vispliin on kyllä jokkaisella puuro päällä.
Huokaus, kun vanhukset on ihania! - Anonyymi
Samaatietä kirjoitti:
Makukysymys tuokin.
- älkääodottakoliiankauan
Minullepa ei käynyt kuten useille hell.srk.n naisille. Kun lähenin kolmeakymmentä, etsin itselleni oma-aloitteisesti seurakuntaan kuulumattoman miehen. Avioiduin. Saimme 2 lasta. Mieheni ei ollut uskova.
Myöhemmin erosin, mutta minulla on silti lapseni. Kaksi ihanaa ,aikuista korkealle kouluttautunutta ,nuorta aikuista.
Tätä en koskaan ole katunut,
Naiset , olkaa rohkeita ja tehkää omat ratkaisunne itsenäisesti. Älkää jääkö odottamaan loppiäksenne uskoaa puolisoa. Mitä todennäköisimmin sellaista ei enää koskaan löydy, ellei ole jo kolmikymppiseksi ehdittyä löytynyt!!- huokaussivusta
Vaikka oletkin trolli etkä nainen ensinkään, vastaan: en halua uskomatonta puolisoa eikä se ole Raamatun mukaista.
- 0matratkaisuttehty
huokaussivusta kirjoitti:
Vaikka oletkin trolli etkä nainen ensinkään, vastaan: en halua uskomatonta puolisoa eikä se ole Raamatun mukaista.
En todellakaan ole trolli ! Joka sana totta mitä kirjoitin- Se taas on kokonaan sinun asiasi millaisen puolison haluat, en ota siihen kantaa , eikä siitä ollutkaan kyse. Odota sinä vain uskovaa sulhoasi rauhassa :)
Tein aikanaan omat valintani, en kysellyt silloin enkä nyt mitä mieltä seurakunnassa ollaan. Halusin perheen ja lapset ja helposti ne sainkin. Ja muualta kuin hellaripiireistä! Jos olisin jäänyt helluntaiseurakunnan penkkiin istumaan , olisin naimaton ja lapseton edelleenkin.
Useitakin naimattomiksi jääneitä, nyt jo viisi-kuusikymmpisiä ja ylikin tunnen noista piireistä. Käyvät edelleen samoissa kokouksissa, syövät masennuslääkkeitä ja ovat onnettomia. Elämä jäänyt elämättä, ja nyt ovat katkeroituneetkin. - Sivustahuomautan
0matratkaisuttehty kirjoitti:
En todellakaan ole trolli ! Joka sana totta mitä kirjoitin- Se taas on kokonaan sinun asiasi millaisen puolison haluat, en ota siihen kantaa , eikä siitä ollutkaan kyse. Odota sinä vain uskovaa sulhoasi rauhassa :)
Tein aikanaan omat valintani, en kysellyt silloin enkä nyt mitä mieltä seurakunnassa ollaan. Halusin perheen ja lapset ja helposti ne sainkin. Ja muualta kuin hellaripiireistä! Jos olisin jäänyt helluntaiseurakunnan penkkiin istumaan , olisin naimaton ja lapseton edelleenkin.
Useitakin naimattomiksi jääneitä, nyt jo viisi-kuusikymmpisiä ja ylikin tunnen noista piireistä. Käyvät edelleen samoissa kokouksissa, syövät masennuslääkkeitä ja ovat onnettomia. Elämä jäänyt elämättä, ja nyt ovat katkeroituneetkin.Je ero tuli.
- niinettämitäsnyt
0matratkaisuttehty kirjoitti:
Useitakin naimattomiksi jääneitä, nyt jo viisi-kuusikymmpisiä ja ylikin tunnen noista piireistä. Käyvät edelleen samoissa kokouksissa, syövät masennuslääkkeitä ja ovat onnettomia. Elämä jäänyt elämättä, ja nyt ovat katkeroituneetkin.Niin mutta prosessihan on vielä kesken.
emme ole vielä nähneet kenellä on minkäkinlainen kruunu päässä siellä taivaassa eikä sitäkään kuka sinne edes pääsee.
jotkut ovat uskollisia Raamatun ohjeelle ettei pidä rakentaa elämäänsä yhteen jumalattoman kanssa ja sitten ovat jääneet yksin, ja toki ihmisiä ollessaan masentuvatkin siitä, mutta sekään ei tee tyhjäksi heidän uskollisuuttaan Jumalan Sanalle!
sinulle taas kuuluu joksus kysmys miksi kävelit minun Minun Sanani yli, halustko olal viisaampi, ja sitten kuitenkin vielä erositkin, eli ei ollut hyvä olal siinäkään liitossa jonka itse värkkäsit omapäisesti.
eli kas kummaa kun löytyikin ainakin kaksi eri näkemystä ja kolmas odottaa siellä palkintopöydällä. - sivussaseuraajalle
Sivustahuomautan kirjoitti:
Je ero tuli.
Entä sitten ?! Ero voi tulla uskovillekin ja usein tuleekin. Lukusia eronneita helluntailaisia tiedän heitäkin!
Olen tyytyväinen elettyyn elämääni kaikin puolin , kuten aiemmassa viestissäni kerroin. En kadu mitään. Lapset aikuisia ja elämä siltäkin osin normaalisti eletty.
Ettei vain sinun osaksesi jäisi se sivustaseuraaminen ja huutelu jatkossakin ::)) - Sivustahuomautan
sivussaseuraajalle kirjoitti:
Entä sitten ?! Ero voi tulla uskovillekin ja usein tuleekin. Lukusia eronneita helluntailaisia tiedän heitäkin!
Olen tyytyväinen elettyyn elämääni kaikin puolin , kuten aiemmassa viestissäni kerroin. En kadu mitään. Lapset aikuisia ja elämä siltäkin osin normaalisti eletty.
Ettei vain sinun osaksesi jäisi se sivustaseuraaminen ja huutelu jatkossakin ::))Naimisissa ollaan ja lapset kasvaneet. Siunaus tulee Jumalansanalle kuuliaisuudesta. Myös tuleville polville.
- melkoisiafariseuksia
niinettämitäsnyt kirjoitti:
Niin mutta prosessihan on vielä kesken.
emme ole vielä nähneet kenellä on minkäkinlainen kruunu päässä siellä taivaassa eikä sitäkään kuka sinne edes pääsee.
jotkut ovat uskollisia Raamatun ohjeelle ettei pidä rakentaa elämäänsä yhteen jumalattoman kanssa ja sitten ovat jääneet yksin, ja toki ihmisiä ollessaan masentuvatkin siitä, mutta sekään ei tee tyhjäksi heidän uskollisuuttaan Jumalan Sanalle!
sinulle taas kuuluu joksus kysmys miksi kävelit minun Minun Sanani yli, halustko olal viisaampi, ja sitten kuitenkin vielä erositkin, eli ei ollut hyvä olal siinäkään liitossa jonka itse värkkäsit omapäisesti.
eli kas kummaa kun löytyikin ainakin kaksi eri näkemystä ja kolmas odottaa siellä palkintopöydällä.Sinäkö luulet jakavasi oikein taivaspaikkoja.?! Se kun ei hurskainkaan elämä Raamatun mukaan takaa vielä itsessään taivaspaikkaa. sinullekaan.
- Samaatietä
melkoisiafariseuksia kirjoitti:
Sinäkö luulet jakavasi oikein taivaspaikkoja.?! Se kun ei hurskainkaan elämä Raamatun mukaan takaa vielä itsessään taivaspaikkaa. sinullekaan.
Kiinnosttaa miten lapset? Oliko ongelmaa lasten hengellisen kasvatuksen suhteen? Oliko miehesi myönteinen heidän hengellisen kasvatuksen suhteen tai tuliko tuosta sanomista?
Tiedän joitakin perheitä, joissa toinen on uskovainen ja toinen ei niin voi tulla lasten kasvatuksessa erimielisyyksiä hengellisen kasvatuksen suhteen. - enpäoletilivelvollinensi
Samaatietä kirjoitti:
Kiinnosttaa miten lapset? Oliko ongelmaa lasten hengellisen kasvatuksen suhteen? Oliko miehesi myönteinen heidän hengellisen kasvatuksen suhteen tai tuliko tuosta sanomista?
Tiedän joitakin perheitä, joissa toinen on uskovainen ja toinen ei niin voi tulla lasten kasvatuksessa erimielisyyksiä hengellisen kasvatuksen suhteen.Niinkö kiinnostaa....:))
- Samaatietä
enpäoletilivelvollinensi kirjoitti:
Niinkö kiinnostaa....:))
Et tietenkään ole. Uteliaisuuttani sivusta vain kysyin, kun ei ole omakohtaista kokemusta. Kiinnosttaa erilaiset elämäntilanteet. Voihan se olla, ettei teillä ole ollut tuossa mitään ongelmaa. Ei kaikilla ole varmastikaan.
Tiedän olevani utelias luonne.
- Nyt.olen.sisällä
Taivaspaikan saanut ihan yksin. Kukaan ei siinä auttanut. Otin vastaan Jeesuksen. Hän johti seurakuntaan. Siellä kastettiin.
- MieluumminKoiraKuinMies
Niinpä se on, että jos on jo vuosikymmeniä elänyt yksin, olisi vaikea sopeutua elämään avioliitossa toisen kanssa, jos vieläpä lapsia tulisi.
Yksin eläminen on ihan hyvä valinta. Itse olen valinnut yksinäisyyden. Minua ei saa enää kirveelläkään parisuhteeseen. Olen kyllä ollut, eli tietoa asiasta on. Mutta ne asiat eivät menneet kuin strömssöössä.
Parisuhteesta on enemmän harmia kuin iloa. Aivan yksinkertaisissa asioissa voi tulla kiistaa, kuten esim. siitä, kuuluvatko maitotölkit jääkaapissa oven lokerikkoon, vai heitettyinä sikinsokin hyllyille ja vastaavasti, kuuluvatko perunat alalokerikkoon vai oven maitolokerikkoihin. Näin pienistä asioista voi syntyä kiistaa, mutta kuten tarkkaavainen jo arvaa, tällaisessa suhteessa ovat muutamat muutkin asiat pielen puolessa.
Yksin saa hoitaa kaikki asiansa niinkuin itse haluaa. Saa nukkua rauhallisesti, herätä kun huvittaa ja syödä silloin kun nälkä on. Telkkarin kaukosäätimestä ei tule riitaa. Ja rahat ovat omat ja pysyvät omassa lompakossaan.
Aloittaja saattaa olla murheen murtama katsellessaan joitakin muita, parisuhteessa eläviä, mutta tietämättä, että hengellinen hymy saattaa kätkeä varsin raastavan perheidyllin.
Hanki koira. Koira on ihmisen paras ystävä. Juttukaveri, lenkkikaveri, ystävä silloin kun itkettää. Jeesuksesta seuraava.- Joskusnäinkin
Tai sitten on jo tottunut siihen natkutukseen, ettei enää paljon kolise. Särmät hioutuneet. Illalla katsoo sitä nukkuvaa jo hieman ikääntyvänä rakastaan, että siinä se minun oma räyhähenki nyt kuorsaa. Huokaisee taivaan isälle rukouksen ja kiitoksen, köllähtää viereen, kylkeen kiinni, turvaan.
- MontaOnHurskaallaVaivaa
Joskusnäinkin kirjoitti:
Tai sitten on jo tottunut siihen natkutukseen, ettei enää paljon kolise. Särmät hioutuneet. Illalla katsoo sitä nukkuvaa jo hieman ikääntyvänä rakastaan, että siinä se minun oma räyhähenki nyt kuorsaa. Huokaisee taivaan isälle rukouksen ja kiitoksen, köllähtää viereen, kylkeen kiinni, turvaan.
Näinkin voi asiat mennä. Jotkut vaan voivat jossain vaiheessa niin räyhähenkeensä väsähtää, etenkin jos asiassa on muutakin, ettei yhteiseloa voi enempää jatkaa. Mutta jos mahdollista, tottahan omaa kultaansa tulee mahdollisuuksien mukaan sietää.
- laukkuryssä
Joskusnäinkin kirjoitti:
Iso huusholli, molemmilla oma huone nukkumiseen, ja niin vallitsee rauha maassa ja ihmisillä hyvä tahto muulloinkin kuin jouluna..
- MinähänSetaas
laukkuryssä kirjoitti:
Iso huusholli, molemmilla oma huone nukkumiseen, ja niin vallitsee rauha maassa ja ihmisillä hyvä tahto muulloinkin kuin jouluna..
En ymmärrä tuota. Lässyn lässyn ihmisenä en kykene asennoitumaan tuohon. Miksi nukutte eri huoneissa ?
- koiraällöttäväkaveri
Koirat sottaavat, haisevat, läähättävät , haukkuvat , kuolaavat ym. ym. Kerjäävät ruokaa koko ajan .Tekevät tarpeensa pyyhkimättä, alapuolen karvat pakostakin uloste -ja pissatahroissa. Entä se koiven nostaminen joka paikassa !! Likaiset tassut, irtoavat karvat. ym. ym.
En ikinä ottaisi koiraa. Sitäpaisti koira on hyvin työläs kumppani mikäli siitä huolehtii oikein. Lenkitykset useita kertoja päivässä, ulosteiden siivous pusseihin joka kerralla, Joka kerta kun tuot ulkolenkiltä sisälle, käpälien ja mahanpohjan pesu . EI kiitos. - MinähänSetaas
koiraällöttäväkaveri kirjoitti:
Koirat sottaavat, haisevat, läähättävät , haukkuvat , kuolaavat ym. ym. Kerjäävät ruokaa koko ajan .Tekevät tarpeensa pyyhkimättä, alapuolen karvat pakostakin uloste -ja pissatahroissa. Entä se koiven nostaminen joka paikassa !! Likaiset tassut, irtoavat karvat. ym. ym.
En ikinä ottaisi koiraa. Sitäpaisti koira on hyvin työläs kumppani mikäli siitä huolehtii oikein. Lenkitykset useita kertoja päivässä, ulosteiden siivous pusseihin joka kerralla, Joka kerta kun tuot ulkolenkiltä sisälle, käpälien ja mahanpohjan pesu . EI kiitos.Ei palijo miehestä eroa.
- laukkuryssä
MinähänSetaas kirjoitti:
En ymmärrä tuota. Lässyn lässyn ihmisenä en kykene asennoitumaan tuohon. Miksi nukutte eri huoneissa ?
Yksinkertaista logiikkaa.. Nukumme eri huoneissa sen vuoksi, koska me voimme.
- laukkuryssä
MinähänSetaas kirjoitti:
Ei palijo miehestä eroa.
Eheheheheheheee.. Olipa hyvä vitsi.. Huumorinkukkaa pukkaa..
- MinähänSetaas
laukkuryssä kirjoitti:
Eheheheheheheee.. Olipa hyvä vitsi.. Huumorinkukkaa pukkaa..
Huono vitsi. Etenkin miehelle voi olla pahakin ongelma ja vaikuttaa moninaisesti.. Ei tuollaisesta mitään tule, että toinen haluaa, toinen ei anna. Ettekö voi päästä molempia osapuolia tyydyttävään kompromissiin. Mies ei välttämättä sorru anelemaan, mutta suosittelen, jos et ole sitä jo tehnyt.
- Anonyymi
Oikeaa tekstiä. Alussa sanottiin: " Herra järjestää kaiken." Muttei se niin helposti käy. Minulta meni 13v että löysin puolison. Sitä ennen kävin läpi 7 vaihtoehtoa. Ihminen itse vaikuttaa enemmän puolison saantiin, kuin Jumala. " Menköön naimisiin KENEN KANSSA TAHTOO kunhan se tapahtuu herrassa." Tuon lauseen voi tulkita vain yhdellä tavalla. Vaihtoehtoja on monta. Ihmisellä on päävalinta. Tasan ei käy onnenlahjat. Olin aviossa 10v, 5-7 krt olin kuolla, veri valui 3-4. Kerran jouduin menemään terveyskeskukseen Xn psyyken ongelmien takia. Nyt 13v eronnut. Elämä paljon helpompaa nyt. Mutta en voi hyväksyä että jumalan itsensä luoman vietin käyttö olisi suurin synti. Helppo on saarnamiehen hokea: " Kuoleta lihasi" kun itse on uskovaan tasapainoiseen kotiin syntynyt ja siksi helpolla avioitunut ominaisuuksiensa perusteella.
Sillä ominaisuuksilla mennään naimisiin,ei jumalalla.
Jos otetaan 50 kpl 50 vuotiasta uskovaa, joilla on: akateeminen ammatti, sitä vastaava työ,hyvä terveys, normaali mittaisia, vähint keskiverto ulkonäkö, tasapainoinen luonne,hyvä vaatetus. Heistä on naimisissa tai ollut naimisissa vähint 85%.
Mutta kun otetaan 50, joista kolmannes istuu pyörätuolissa,kolmannes kävelee sauvoilla, kolmannes psyykk sairaita, viimemainituista on naimisissa kork 20%. Sillä vammaiset,sairaat ym enemmän vajavaiset uskovat joutuvat olemaan usein ikänsä yksin. Itse en ole mitään mustaa pilkkua saanut kuudesta satunnaisesta seksi suhteesta. Tietysti anteeksi olen pyytänyt ja saanut,mutta mustaa pilkkua en ole saanut. Synti täytyy pitää syntinä,mutta myös armo armona. Hirvittävintä on kun naimisissa olevat saarnaajat, kuten Markku Veilo opettaa että seksi synneistä saattaa saada pahan hengen. Itse en ole sellaista huomannut,eikä ennenkaikkea raamattu puhu siitä mitään.
Älä nai, älä tyydytä itseäsi,älä katso naista himoiten, älä ajattele seksuaalisia asioita, ym yms. Jos et noihin lankea lankeat johonkin muuhun syntiin. Minä olen oppinut elämään armahdettuna syntisenä, joka syntisuutensä takia lankeaa, mutta pelastuu armosta kun pyytää anteeksi.- Anonyymi
Ehkä Markku Veilo tarkoittaa "pahalla hengellä" yhtymistä Porttoon, naimattomaan/naimattomien yhtyminen on yhtä kuin yhtyminen Porttoon, haureuden kuningattaren henkeen/pahan hengen tahtoon, siksi esiaviollinen seksi on syntiä, ominpäin yhtyminen ilman Jumalan sinettiä on epäJumalan palvelua eli yhtymistä Porttoon
- Anonyymi
Kiinnostaisiko kaksinnaiminen? Sitähän mm Aabraham harjoitti.
- Anonyymi
Kas löysit ketjun poointin taas kerran ! mitä luulet tietäväsi Aabrahamin harjoittamisista, et yhtään mitään.
- Anonyymi
sama juttu ole yhteydessä [email protected]
- Anonyymi
Mitäpä aloittaja voivottelee - hakee vain lihalleen tilaisuutta, eli varastaa toisen kehon syntiään varten. Eli et ole raamatullinen uskovainen.
- Anonyymi
Seksi ei ole syntiä. Se on Jumalan luoma ominaisuus. Oma puolisoni on kuolemassa lähi vuosina kun sydän pettää jo 50-vuotiaana. Olen jo ruvennut katselemaan uutta puolisoehdokasta. Toivoisin saavani häneltä seksiä jo mahdollisimman pian. Kyllä Jumala ymmärtää.
- Anonyymi
https://teologia.fi/2021/04/oliko-jeesuksella-vaimo-miten-popularisoin-eksegetiikkaa/. Kannattaa lukea tarkkaan!🙏
- Anonyymi
Tule perussuomalaisten tapaamisiin. Meitä on täällä paljon hyviä ihmisiä, helluntalaisia.
- Anonyymi
Miksi Jumala ei luonut kahta semmosita sukupuolta jotka kaipaisiva ttoisiaan vaan toisen joka himoitsee tosita tarpeittensa tyydyttäjäksi ja toisen joka koettaa tulla hyväksytyksi suostumalla sietämään himoajaa.
Kun luke Raamatussa ettei miehen ole hyvä olla yksin ja nainen on tehty hänelle sopivaksi niin eikö se tarkota että naisen on kuitenki hyvä olla yksin eikä miestä ole luotu naisen avuksi - Anonyymi
Pienillä paikkakunnilla kaikki tietää toistensa tekemiset,joten keskustelut ja seura huomataan.Monet huomauttelevat nykyisin somessa seurataan vaikka feikkiprofiilien yksinään siinä kertoilee satujaan.Vanhimmistolle kerrotaan jotakin pitäähän totuus saada selville aikoinaan lapsena kokouksessa tekemisiään seurakunnan kokouksessa vanhimmisto kertooko totuuden jäsenten edessä.Elämä pyörii laajalla alueella,joten helpompi hengittää.
- Anonyymi
Parikymmentä vuotta ollut yksin vaimo sairasti pitkää syöpää, ei kiinnosta enää minkäänlainen säätäminen, kauhistuttaa jo ajatuskin huh.
Sain kaikesta tarpeekseni.- Anonyymi
Ei ole apua arjen askareihin mutta ei ole räksytystäkään eikä jokakeväistä talon kääntämistä päälaelleen!
Kaffikuppikin saa olla pöydällä ja sukat tuolinkarmilla.
- Anonyymi
Älä tuomitse toista himojen tyydyttämisestä. Sinullakin on himot jotka toinen tyydyttää. Älä tuomitse itseäsi himoistasi. Sillä jumala ei tätä tuomitse. Lisääntyminen ja nautinto, sen on jumala luonut. himot ja nautinto tulee kunnialla käyttää. Älä tuomitse sinua himoitsevaa sillä sinut on jumala luonut himoittavaksi jotta emme joudu hävitykseen.
Älä syytä itseäsi, älä syytä itseäsi. Sillä himo on elämä.
Nauti siitä. Sillä ilman sitä olet kuollut.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83296MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681848Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5401549Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin751156Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja60966Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59796Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758