Miten tämän voi sanoa lyhykäisyydessä ilman viittauksia raamattuun?
mihin tarvitsette uskoa?
7
95
Vastaukset
- Usko.Toivonen
Kun katson ulos ikkunasta ja näen siellä vilisevän elämän.
- siinäpäsitä
Ei mitään Uskoa voi ilmaista ilman Raamatun olemassaoloa!
koita aloittaja keittää kaurapuuroa ilman kauroja heti huomenaamulla.- aloitaja
No kylläpäs voi esimerkiksi kuvailemalla minkälainen ihminen on tai miten se kontrolloi elämää tai mitä se anta/tekee. Ei siihen raamatun lauseita tarvitse.
- capiche
aloitaja kirjoitti:
No kylläpäs voi esimerkiksi kuvailemalla minkälainen ihminen on tai miten se kontrolloi elämää tai mitä se anta/tekee. Ei siihen raamatun lauseita tarvitse.
Minä en tullut uskoon, koska elämäni oli surkeaa ja mennyt pieleen. Päinvastoin, nautin elämästä ja olin saavuttanutkin paljon. Mutta sisimmässä oli silti pieni tyhjyys, jota eivät pystyneet ihmissuhteet, ura, maailmanympärysmatkat yms. täyttämään.
Koin hengellisen heräämisen eräällä matkalla istuessani yksin upealla rannalla. Tunsin yhtäkkiä olevani rakkauden ympäröimä. Ja ymmärsin, että Jumala veti minua puoleensa.
Siitä Jumala-suhteeni alkoi vähitellen rakentumaan. Tutkin raamattua, joka opettaa miten elää sovussa niin Jumalan kuin ihmistenkin kanssa. Ja ennen pitkään hakeuduin seurakuntaankin. Usko on kuitenkin minun ja Jumalan välinen asia ja saan elämänohjeeni raamatusta. Ja seurakuntien opetusta arvioin raamatun perusteella.
En ole kokenut uskoa rajoittavana. Jumalan sanaa tutkiessa myös muuttuu niin, ettei välttämättä halua enää tehdä samoja asioita. Sen verran on tullut elämänkokemusta hankittua, jotta tietää, ettei mikään niistä kokemuksista korvaa sitä, minkä Jumala-suhteesta saa.
Mitä sitten olen saanut? Mielenrauhaa, tasapainoa, johdatusta, erittäin mielenkiintoisen elämän, uskovia ystäviä ympäri maailmaa. Uskon toki kuolemanjälkeiseen elämään. Mutta en ole uskossa kuoleman pelon vuoksi. Jumala-suhde antaa tähän elämään niin paljon positiivista sisältöä, ettei sekään harmittaisi, jos kuoleman jälkeen ei oli mitään.
Uskoa ei voi oikeastaan ymmärtää ulkopuolelta, se on koettava sisältä päin. Kyse ei ole siitä, että annetaan lista asioista, joihin pitäisi uskoa. Usko on pikemminkin kasvava ja kehittyvä Jumala-suhde. Usko ei myöskään ole sokeaa, Jumala ymmärtää myös kysymykset ja ihmettelyn. - saviseutulainen
Ja kaikille, jotka ottivat Hänet ( Jeesuksen Kristuksen ) vastaan, Hän ( Jeesus Kristus ) antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi; niille, jotka uskovat Hänen ( Jeesuksen Kristuksen ) nimeensä, ja jotka eivät ole syntyneet verestä eivätkä lihan sekä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
Herra Jeesus sanoo:
"Kenellä Poika on, sillä on myös Isä. Kenellä Poikaa ei ole, sillä ei ole Isääkään". - aloitttaja
capiche kirjoitti:
Minä en tullut uskoon, koska elämäni oli surkeaa ja mennyt pieleen. Päinvastoin, nautin elämästä ja olin saavuttanutkin paljon. Mutta sisimmässä oli silti pieni tyhjyys, jota eivät pystyneet ihmissuhteet, ura, maailmanympärysmatkat yms. täyttämään.
Koin hengellisen heräämisen eräällä matkalla istuessani yksin upealla rannalla. Tunsin yhtäkkiä olevani rakkauden ympäröimä. Ja ymmärsin, että Jumala veti minua puoleensa.
Siitä Jumala-suhteeni alkoi vähitellen rakentumaan. Tutkin raamattua, joka opettaa miten elää sovussa niin Jumalan kuin ihmistenkin kanssa. Ja ennen pitkään hakeuduin seurakuntaankin. Usko on kuitenkin minun ja Jumalan välinen asia ja saan elämänohjeeni raamatusta. Ja seurakuntien opetusta arvioin raamatun perusteella.
En ole kokenut uskoa rajoittavana. Jumalan sanaa tutkiessa myös muuttuu niin, ettei välttämättä halua enää tehdä samoja asioita. Sen verran on tullut elämänkokemusta hankittua, jotta tietää, ettei mikään niistä kokemuksista korvaa sitä, minkä Jumala-suhteesta saa.
Mitä sitten olen saanut? Mielenrauhaa, tasapainoa, johdatusta, erittäin mielenkiintoisen elämän, uskovia ystäviä ympäri maailmaa. Uskon toki kuolemanjälkeiseen elämään. Mutta en ole uskossa kuoleman pelon vuoksi. Jumala-suhde antaa tähän elämään niin paljon positiivista sisältöä, ettei sekään harmittaisi, jos kuoleman jälkeen ei oli mitään.
Uskoa ei voi oikeastaan ymmärtää ulkopuolelta, se on koettava sisältä päin. Kyse ei ole siitä, että annetaan lista asioista, joihin pitäisi uskoa. Usko on pikemminkin kasvava ja kehittyvä Jumala-suhde. Usko ei myöskään ole sokeaa, Jumala ymmärtää myös kysymykset ja ihmettelyn.Kiitos hyvästä vastauksesta. Tämä auttoi ymmärtämään asiaa jota pohdin. Jumala on vähän kuin työkalu jolla rakentaa itseään ja elämää.
Emme voi olla ilman uskoa. Uskomme aina johonkin. Yleinen tiedon määritelmä on "hyvin perusteltu uskomus". Perimmäisissä kysymyksissä joudumme tekemään uskonratkaisun, olimmepa teistejä, ateisteja tai panteisteja. Itselleni on hyvin tärkeää, että uskon totuuteen. Se onko usko hyödyllistä on toki myös yksi asia mitä pohtia, mutta ei yhtä tärkeä. Jos uskomus ei ole tosi, sillä ei lopulta ole juurikaan arvoa. Olen vakuuttunut että kristinusko on totta. Mikäli en olisi, en haluaisi olla kristitty.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683031
- 922835
- 492067
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201535- 151329
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51308Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131291Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131243Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241212- 181210