Mehän tiedämme, kuinka Lenin lahjoitti itsenäisyyden pienelle Suomen kansalle. ja sittemmin suojasi Suomen itsenäisyyden YYA-sopimuksella niin, etteivät Saksa ja NATO päässeet meitä uhkaamaan. Myöhemmin Neuvostoliitto tuki monen muunkin kansakunnan itsenäistymistä. Useat Afrikan ja Aasian maat saivat heiltä ja muiltakin kommunistisilta mailta tukea itsenäistymistaisteluihinsa.
Kommunistit olivat aina pienemmän ja heikomman puolella sortajia ja riistäjiä vastaan.
Kommunismi antoi itsenäisyyden
58
467
Vastaukset
- pienen.ihmisen.puolesta
Avaus on niin totta. Maailma olisi edelleen puolillaan länsivaltojen sortamia siirtomaita, ellei Neuvostoliitto olisi johdonmukaisesti tukenut pienten kansojen itsenäisyyspyrkimyksiä kaikkialla maailmassa.
Suomalainen räyhäporvaristo, joka mielellään kävi kyllä neuvostolähetystön kaviaari-illallisilla, jaksaa aina vain osoittaa epäkiitollisuuttaan kansojen vapauden isälle Leninille, joka lahjoitti Suomellekin itsenäisyyden. Suomalainen räyhäporvaristo kiitti tästä aseistamalla rosvojoukkioita ja lähettämällä niitä rajan yli, aivan kuin naapurina olisi ollut joku Ukrainan kaltainen pellevaltio. Eipä ollut, ja niin sieltä tultiin juosten takaisin jatkamaan varusmiespalvelusta vähemmän miehekkäin, mutta enemmän tarpeellisten asioiden parissa.- despinaa
Eikö Neuvostoliitto luonut Israelin ja saanut sitten pyllistelijät tukemaan lopulta itseään. Onhan se melkoinen saavutus jopa paskatunkion mittapuulla. Onko maailmassa mitään kolkkaa jonne Venäjä ei kurjuutta ja kärsimystä olisi levittänyt.
- NäinOikeasti
Lenin ei ”lahjoittanut” tai ”antanut” yhtään mitään! Sen sijaan hän TUNNUSTI Suomen itsenäisyyden ensimmäisenä. Kiitos siitä! Toki itsenäisyys olisi muiden taholta tunnustettu muutoinkin, mutta Lennun tunnustus nopeutti asioita.
- eipäs-vaan-näin
"Toki itsenäisyys olisi muiden taholta tunnustettu muutoinkin"
Missä näin sanotaan? Todellisuudessahan kukaan ei halunnut tunnustaa Suomen itsenäisyyttä ennen Venäjän esimerkkiä vaan käskivät Suomen sopia asiat ensin isäntä-Venäjän kanssa, kuten kuuluukin. - NäinOikeasti
Mistä tiedät noin väittää? Tosiasiassa kun Suomi julistautui itsenäiseksi 6.12.1917 ja Lenin sen tunnusti 4.1.1918 ei aikaa ollut kulunut edes yhtä kuukautta!
Valtaosa itsenäistymisistä tapahtuu AINA vastoin entisen emämaan tahtoa. Leninin tunnustus nopeutti muilta saatuja tunnustuksia, mutta ei olleet pitkällä tähtäimellä niiden saamisen ehto!
YYA-aikana kun väliin tuntui itsenäisyys olevan 'katkolla' keksi UKK korostaa juuri Leninin myöntämistä ja 'antamista', koska silloin oli Neuvosto-valtiolla hankalampi sitä kiistää! - että.se.kehtasi
NäinOikeasti kirjoitti:
Mistä tiedät noin väittää? Tosiasiassa kun Suomi julistautui itsenäiseksi 6.12.1917 ja Lenin sen tunnusti 4.1.1918 ei aikaa ollut kulunut edes yhtä kuukautta!
Valtaosa itsenäistymisistä tapahtuu AINA vastoin entisen emämaan tahtoa. Leninin tunnustus nopeutti muilta saatuja tunnustuksia, mutta ei olleet pitkällä tähtäimellä niiden saamisen ehto!
YYA-aikana kun väliin tuntui itsenäisyys olevan 'katkolla' keksi UKK korostaa juuri Leninin myöntämistä ja 'antamista', koska silloin oli Neuvosto-valtiolla hankalampi sitä kiistää!"YYA-aikana kun väliin tuntui itsenäisyys olevan 'katkolla' keksi UKK korostaa juuri Leninin myöntämistä ja 'antamista', koska silloin oli Neuvosto-valtiolla hankalampi sitä kiistää!"
No oli se Kekkonen kyllä kova maanpetturi. - UKKosasiJuona
Ei ollut vaan pelimies! Jos suurmies Lenin Suomelle itsenäisyyden ”antoi” niin vaikeata oli niin ylvästä asiaa ”Suuren vihanneksen” (Breznev) perua!
- Anonyymi
eipäs-vaan-näin kirjoitti:
"Toki itsenäisyys olisi muiden taholta tunnustettu muutoinkin"
Missä näin sanotaan? Todellisuudessahan kukaan ei halunnut tunnustaa Suomen itsenäisyyttä ennen Venäjän esimerkkiä vaan käskivät Suomen sopia asiat ensin isäntä-Venäjän kanssa, kuten kuuluukin.Minä sanoin sen äsken ja jos kuulosi on heikko niin sanon uudelleen:
Toki itsenäisyys olisi muiden taholta tunnustettu muutoinkin"
Esim. Kosovo on itsenäinen vaikka Serbia kiukuttelee!
- puolueeton
Jos kommunismi antoi Suomelle itsenäisyyden, miksi se ei vetänyt sotajoukkojaan itsenäisestä Suomesta. Nuo sotajoukot taistelivat itsenäistä Suomea vastaan. Junalasteittain idästä tuli aseita itsenäisen Suomen kaatamiseksi.
- Aja_Tuksella
" Kommunistit olivat aina pienemmän ja heikomman puolella sortajia ja riistäjiä vastaan. "
Kommunisti-bolsevikit olivat tosiasiassa koko maailmanhistorian suurimpia joukkomurhaajia mitä tämä maapallomme on kantanut. Lenin Stalin ja Hitler, siinä joukkomurhaajien aatelia.
Sitten kysymykseen kommunistien osuudesta, kun "antoivat meille itsenäisyyden". Tätä kysymystä kannattaa pohtia, onko se kuitenkin kunnianosoituksena otettavaksi täysi mahdottomuus.
Samaan gategoriaan kuuluu kesän 1944 taisteluiden ratkeaminen Hitlerin hyväntahtoisuuteen aseavun järjestäjänä ja Suomen pelastajana.- äläs.höpäjä.siinä
"Samaan gategoriaan kuuluu kesän 1944 taisteluiden ratkeaminen Hitlerin hyväntahtoisuuteen aseavun järjestäjänä ja Suomen pelastajana."
No eihän kuulu. Saksan apu ei ollut vastikkeetonta, vaan sitä vaatiin vasta kun Suomi suostui Saksan vaatimukseen taistella kanssaan katkeraan loppuun saakka.
Itsenäisyys taas saatiin setä Leninin johtamilta bolshevikeilta ihan tosta vaan kauniisti pyytämällä ja pyyteettömästi. Mitään ei tarvinnut vastineeksi antaa.
Ja aivan turha alkaa hörhöillä ja känittää. Nuo asiat voit tarkistaa mistä tahansa historiankirjasta. - TarkkisTaasKuutamolla
"Saksan apu ei ollut vastikkeetonta, vaan sitä vaatiin vasta kun Suomi suostui Saksan vaatimukseen taistella kanssaan katkeraan loppuun saakka."
Toki niin, mutta vaatimus kierrettiin presidentti Rytin henkilökohtaisen uhrauksen avulla!
"Itsenäisyys taas saatiin setä Leninin johtamilta bolshevikeilta ihan tosta vaan kauniisti pyytämällä ja pyyteettömästi."
Kuppakasa myönsi kun ei ollut voimaa asiaa estääkään! Kuitenkaan ei Venäjä vetänyt joyukkoja pois Suomesta!
"Ja aivan turha alkaa hörhöillä ja känittää. Nuo asiat voit tarkistaa mistä tahansa historiankirjasta."
Juuri siksi ihmetyttää, että nuijit itseäsi päähän valeilla jatkuvasti!
- hahahhahahahaha
Hyvin on trollilla asiat hanskassa...YYA sopimuksenko ihan toveri uljanov "suojasi"??? Eikö kyseinen pälvikalju vedellyt jo pitkää unta hyvän aikaa ennen YYA sopimusta? polkase toveri ladas käyntiin vielä kun voit...
- Bror-Erik1974odin-1Ac
Kyllä Lenin antoi sen tunnustuksen allekirjoituksellaan Suomelle muitten kiireittensä välissä kun hällä oli tärkeämpiäkin touhuja ekan maailmansodan melskeissä. -Suomi oli ekan maailmansodan lapsi Viron, Latvian, Liettuan, Puolan, Tsekkoslovakian ja Unkarin lailla.
-Ei sen enempää eikä vähempää. Historia sen todistaa.- Bror-Erik1974odin-1Ac
Kannattaa pitää kirkkaana mielessä että Suomi oli ekassa maailmanpalossa vain heittopussina itärintaman taistoissa suurvaltojen välissä,ei mikään itsenäinen toimija. -Eiks je?
- StallariBupinVäkinää
Sekoilet ja tarkoittanet toita maailmansotaa?
Suomi oli itsenäinen toimija ja sellaisena rehokkain Saksan apuna olleista maista! Suomi hankaloitti pahasti muna-armeijan toimia ja säilyi silti itsenäisenä Bupin suureksi suruksi! Eiks Je?
- Anonyymi
Aika hyvä avaus sillä itsenäisyytemme tunnustusasiakirjassa 31.12.1917 seisoo Leninin nimi eikä sitä änkyrät voi kiistää.
- Anonyymi
Se on vain yhden maan tunnustus! Tarvittiin tunnustus muiltakin!
Lisäksi luihu Lenin lähetti asejunan Suomen punaisille ja kehoitti ottamaan vallan, mutta ottamatta se jäi! Ja kohta luikero itse kuoli kuppaan! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on vain yhden maan tunnustus! Tarvittiin tunnustus muiltakin!
Lisäksi luihu Lenin lähetti asejunan Suomen punaisille ja kehoitti ottamaan vallan, mutta ottamatta se jäi! Ja kohta luikero itse kuoli kuppaan!-----Se on vain yhden maan tunnustus! Tarvittiin tunnustus muiltakin!---
Joka oli edellytys sille, että niitä muita saatiin. Senpä takia muita ei saatu ainuttakaan ennen kuin vasta tammikuun alussa kaikkien varrottua Venäjän tunnustusta.
Pöljä suomalainen oikeisto kuvitteli tunnustuksia tulevan ilman Venäjää mutta lopulta piti nöyrtyä ja mennä lakki kourassa Pietariin. Jos siis Venäjä ei olisi tunnustanut niin ei olisi kukaan muukaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-----Se on vain yhden maan tunnustus! Tarvittiin tunnustus muiltakin!---
Joka oli edellytys sille, että niitä muita saatiin. Senpä takia muita ei saatu ainuttakaan ennen kuin vasta tammikuun alussa kaikkien varrottua Venäjän tunnustusta.
Pöljä suomalainen oikeisto kuvitteli tunnustuksia tulevan ilman Venäjää mutta lopulta piti nöyrtyä ja mennä lakki kourassa Pietariin. Jos siis Venäjä ei olisi tunnustanut niin ei olisi kukaan muukaan.LUKEMATTOMAT MAAT OVAT ITSENÄISTYNEET ILMAN ENTISEN ISÄNTÄMAAN TAHTOA!
Kosovo on tästä hyvä esimerkki! USA on toinen!
- Anonyymi
Bolsevikit julistivat propagandassaan kaikkien kansojen oikeutta itsenäisyyteen.Tsaarin Venäjää he nimittivät "kansojen vankilaksi".
Niinpä he olivat vähän pakkoraossa suomalaisten tullessa vaatimaan allekirjoitusta itsenäisyysjulistukseen.Venäjän sisällissota oli juuri alkanut joten Suomen asia oli vähäpätöinen suurempien haasteiden vyöryessä päälle.Oli helpompi suostua ja toivoa ainakin Suomen rajan pysyvän rauhallisena.Näinhän sitten (melkein) kävikin.
On varmaa,että mikään oikeistolainen Venäjän hallitus EI olisi hyväksynyt Suomen eroa Pyhästä Venäjänmaasta.Silloin olisi muidenkin maiden tunnustus jäänyt saamatta. - Anonyymi
Mehän emme tiedä, kuinka Lenin lahjoitti itsenäisyyden pienelle Suomen kansalle.
- Anonyymi
Toki tiedämme, että vain tunnusti! Onneton Tiltu yrittää suurennella sitä joksikin muuksi!
- Anonyymi
” Kommunismi antoi itsenäisyyden”
Kommunismi on kuulu itsenäisyyden viejänä eikä tuojana! - Anonyymi
Stubbi ei kunnioita veteraaneja ja lottia.
Itsenäisyysjuhlat heille järjestetään eri päivänä.
Missä on Stubbin ja kokoomuslaisten sankaruuden ihannointi?
Kenenkään ei kannata sotia Suomen puolesta, eikä liioin puolustaa Suomea.
Siniristilippu on vedetty lokaan.- Anonyymi
No kun ei ketään korkea-arvoista sodan käynyttä upseeria ole enää elossa, niin eihän tavallista sotamiestä ole ennenkään linnan juhliin kutsuttu.
- Anonyymi
PÄINVASTOIN! NYT HEILLÄ ON OMA VASTAANOTTO, JOSSA ON LÄSNÄ PRESIDENTTIPARIN LISÄKSI VAIN VETERAANEJA!
ON varsin tekopyhää, että etninen venäläinen PUFU-homppeli MUKA murehtii Suomen reserviläisistä vaikka hän itse aamusta iltaan 7/24 mollaa Suomen sotia ja sotilaita!- Anonyymi
Venäjän homppeli Isoisä yrittää esittää kantasuomalaista, eikä tiedä edes koska Suomessa itsenäisyyspäivää vietetään 😄
Mutta homoiluista sen sijaan Venäjän homppeli Isoisällä on vuosikymmenten kokemus😜 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Venäjän homppeli Isoisä yrittää esittää kantasuomalaista, eikä tiedä edes koska Suomessa itsenäisyyspäivää vietetään 😄
Mutta homoiluista sen sijaan Venäjän homppeli Isoisällä on vuosikymmenten kokemus😜” Venäjän homppeli Isoisä yrittää esittää kantasuomalaista, eikä tiedä edes koska Suomessa itsenäisyyspäivää vietetään ”
Miksen tietäsi kun olen kantasuomalainen ja koko pitkän ikäni asunut Suomessa!
”Mutta homoiluista sen sijaan Venäjän homppeli Isoisällä on vuosikymmenten kokemus”
Esität kohdetta tuntematta ja näkemättä aika huvittavia väitteitä? Olen ollut 52 vuotta aviossa ja vaimo katselee tv:stä ”Selviytyjiä” tuossa vieressä! Etkö koskaan kyllästy jauhamaan moista soopaa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
” Venäjän homppeli Isoisä yrittää esittää kantasuomalaista, eikä tiedä edes koska Suomessa itsenäisyyspäivää vietetään ”
Miksen tietäsi kun olen kantasuomalainen ja koko pitkän ikäni asunut Suomessa!
”Mutta homoiluista sen sijaan Venäjän homppeli Isoisällä on vuosikymmenten kokemus”
Esität kohdetta tuntematta ja näkemättä aika huvittavia väitteitä? Olen ollut 52 vuotta aviossa ja vaimo katselee tv:stä ”Selviytyjiä” tuossa vieressä! Etkö koskaan kyllästy jauhamaan moista soopaa!Venäjän homppeli Isoisä ei kunnioita sotaveteraaneja.
Näin sotaveteraani Hannes Tuovinen kommentoi erillistä itsenäisyyspäiväjuhlaa – ”Ei se ole itsenäisyysjuhla” - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Venäjän homppeli Isoisä ei kunnioita sotaveteraaneja.
Näin sotaveteraani Hannes Tuovinen kommentoi erillistä itsenäisyyspäiväjuhlaa – ”Ei se ole itsenäisyysjuhla”Sitten hän erehtyi!
Linnassa pidetään sotaveteraaneille ja lotille OMAT ITSENÄISYYSJUHLAT, JOIHIN PRESIDENTTIPARI OSALLISTUU JA MUITA VIERAITA EI OLE!
Sillä tavalla voidaan järjestää juuri heille heidän ikäänsä ja kuntoonsa nähden sopivat juhlat eikä ole 2.000 muuta vierasta juhlia hämmentämässä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten hän erehtyi!
Linnassa pidetään sotaveteraaneille ja lotille OMAT ITSENÄISYYSJUHLAT, JOIHIN PRESIDENTTIPARI OSALLISTUU JA MUITA VIERAITA EI OLE!
Sillä tavalla voidaan järjestää juuri heille heidän ikäänsä ja kuntoonsa nähden sopivat juhlat eikä ole 2.000 muuta vierasta juhlia hämmentämässä!Hehe eipä tiedä Venäjän homppeli lsoisä edes sitä, mikä on Suomen itsenäisyyspäivä, sen vertaa ei arvosteta sotaveteraaneja!
”Minä hyväksyn melkein kaiken, mutta ei se minun mielestäni mikään paras ratkaisu ole. Kyllä veteraaneille ja lotille pitäisi itsenäisyyspäivä kelvata”, sanoo sotaveteraani Hannes Tuovinen veteraaneille ja lotille järjestettävästä erillisestä itsenäisyyspäivän juhlasta. - Anonyymi
Venäjän Tlltun huoli Suomen sotaveteraanien ja lottien itsenäisyysjuhlien ajankohdasta ja sisällöstä on kovin tekopyhää ja tarkoitushakuista! Me kaikki olemme vuosia kestäneen trollauksen aikana saaneet nähdä, että Puf Puf venäjän Tiltu vihaa Suomen puolustuslaitosta ja samalla myös sotiemme veteraaneja ja lottia. Eikä soisi heille pienitäkään arvostusta tai kiitosta!
- Anonyymi
HeHe ei 2.12. ole mikään itsenäisyyspäivä.
Venäjän homppeli Isoisä halveksii sotaveteraaneja:
”Minä hyväksyn melkein kaiken, mutta ei se minun mielestäni mikään paras ratkaisu ole. Kyllä veteraaneille ja lotille pitäisi itsenäisyyspäivä kelvata”, sanoo sotaveteraani Hannes Tuovinen veteraaneille ja lotille järjestettävästä erillisestä itsenäisyyspäivän juhlasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
HeHe ei 2.12. ole mikään itsenäisyyspäivä.
Venäjän homppeli Isoisä halveksii sotaveteraaneja:
”Minä hyväksyn melkein kaiken, mutta ei se minun mielestäni mikään paras ratkaisu ole. Kyllä veteraaneille ja lotille pitäisi itsenäisyyspäivä kelvata”, sanoo sotaveteraani Hannes Tuovinen veteraaneille ja lotille järjestettävästä erillisestä itsenäisyyspäivän juhlasta.Ei tuo ole minun kynästäni!🤡🤡🤡😅😅😂👏
kunhan taas trollaat!
Tämä sen sijaan ON:
Venäjän Tlltun huoli Suomen sotaveteraanien ja lottien itsenäisyysjuhlien ajankohdasta ja sisällöstä on kovin tekopyhää ja tarkoitushakuista! Me kaikki olemme vuosia kestäneen trollauksen aikana saaneet nähdä, että Puf Puf venäjän Tiltu vihaa Suomen puolustuslaitosta ja samalla myös sotiemme veteraaneja ja lottia. Eikä soisi heille pienitäkään arvostusta tai kiitosta! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuo ole minun kynästäni!🤡🤡🤡😅😅😂👏
kunhan taas trollaat!
Tämä sen sijaan ON:
Venäjän Tlltun huoli Suomen sotaveteraanien ja lottien itsenäisyysjuhlien ajankohdasta ja sisällöstä on kovin tekopyhää ja tarkoitushakuista! Me kaikki olemme vuosia kestäneen trollauksen aikana saaneet nähdä, että Puf Puf venäjän Tiltu vihaa Suomen puolustuslaitosta ja samalla myös sotiemme veteraaneja ja lottia. Eikä soisi heille pienitäkään arvostusta tai kiitosta!Sehän on sotaveteraanin oma mielipide😂
Venäjän homppeli Isoisä halveksii sotaveteraaneja, eikä soisi heille edes kutsua linnan juhliin itsenäisyyspäivänä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuo ole minun kynästäni!🤡🤡🤡😅😅😂👏
kunhan taas trollaat!
Tämä sen sijaan ON:
Venäjän Tlltun huoli Suomen sotaveteraanien ja lottien itsenäisyysjuhlien ajankohdasta ja sisällöstä on kovin tekopyhää ja tarkoitushakuista! Me kaikki olemme vuosia kestäneen trollauksen aikana saaneet nähdä, että Puf Puf venäjän Tiltu vihaa Suomen puolustuslaitosta ja samalla myös sotiemme veteraaneja ja lottia. Eikä soisi heille pienitäkään arvostusta tai kiitosta!Minä ivaan ja pilkkaan yksinomaan sinua, eikä Venäjän homppeli Isoisä ole Lotta, eikä sotaveteraani 😜
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sehän on sotaveteraanin oma mielipide😂
Venäjän homppeli Isoisä halveksii sotaveteraaneja, eikä soisi heille edes kutsua linnan juhliin itsenäisyyspäivänä!Se on sinun kuvitelmasi! NYT HE SAAVAT KUTSUN OMIIN JUHLIINSA NOIHIN AIKOIHIN! MINÄ TOKI SUON SEN HEILLE ILOMIELIN!
Venäjän Tlltun huoli Suomen sotaveteraanien ja lottien itsenäisyysjuhlien ajankohdasta ja sisällöstä on kovin tekopyhää ja tarkoitushakuista! Me kaikki olemme vuosia kestäneen trollauksen aikana saaneet nähdä, että Puf Puf venäjän Tiltu vihaa Suomen puolustuslaitosta ja samalla myös sotiemme veteraaneja ja lottia. Eikä soisi heille pienitäkään arvostusta tai kiitosta! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä ivaan ja pilkkaan yksinomaan sinua, eikä Venäjän homppeli Isoisä ole Lotta, eikä sotaveteraani 😜
HeHe! En toki, kun olen syntynyt sotien jälkeen eikä sinun jorinasi minua liikuta!
Anonyymi kirjoitti:
HeHe! En toki, kun olen syntynyt sotien jälkeen eikä sinun jorinasi minua liikuta!
Venäjän Tlltun huoli Suomen sotaveteraanien ja lottien itsenäisyysjuhlien ajankohdasta ja sisällöstä on kovin tekopyhää ja tarkoitushakuista! Me kaikki olemme vuosia kestäneen trollauksen aikana saaneet nähdä, että Puf Puf venäjän Tiltu vihaa Suomen puolustuslaitosta ja samalla myös sotiemme veteraaneja ja lottia. Eikä soisi heille pienitäkään arvostusta tai kiitosta!Hehe Venäjän homppeli Isoisä itse halveksii sotaveteraaneja, eikä halua heitä kutsuttavan itsenäisyyspäivänä linnanjuhliin.
Toisin kuin Venäjän homppeli lsoisä, minä olen sotaveteraanin kanssa samaa mieltä:
Anonyymi kirjoitti:
Se on sinun kuvitelmasi! NYT HE SAAVAT KUTSUN OMIIN JUHLIINSA NOIHIN AIKOIHIN! MINÄ TOKI SUON SEN HEILLE ILOMIELIN!
Venäjän Tlltun huoli Suomen sotaveteraanien ja lottien itsenäisyysjuhlien ajankohdasta ja sisällöstä on kovin tekopyhää ja tarkoitushakuista! Me kaikki olemme vuosia kestäneen trollauksen aikana saaneet nähdä, että Puf Puf venäjän Tiltu vihaa Suomen puolustuslaitosta ja samalla myös sotiemme veteraaneja ja lottia. Eikä soisi heille pienitäkään arvostusta tai kiitosta!"Se on sinun kuvitelmasi! NYT HE SAAVAT KUTSUN OMIIN JUHLIINSA NOIHIN AIKOIHIN! MINÄ TOKI SUON SEN HEILLE ILOMIELIN!"
Eli Venäjän homppeli lsoisä ei halua veteraaneja itsenäisyyspäivänä linnanjuhliin!
Minä ivaan ja pilkkaan yksinomaan sinua, eikä Venäjän homppeli Isoisä ole Lotta, eikä sotaveteraani 😜 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Venäjän Tlltun huoli Suomen sotaveteraanien ja lottien itsenäisyysjuhlien ajankohdasta ja sisällöstä on kovin tekopyhää ja tarkoitushakuista! Me kaikki olemme vuosia kestäneen trollauksen aikana saaneet nähdä, että Puf Puf venäjän Tiltu vihaa Suomen puolustuslaitosta ja samalla myös sotiemme veteraaneja ja lottia. Eikä soisi heille pienitäkään arvostusta tai kiitosta!Venäjän homppeli Isoisän mielestä veteraanit eivät ansaitse kutsua itsenäisyyspäivän vastaanotolle 😂
Veteraanit itse ovat asiasta toista mieltä:
”Minä hyväksyn melkein kaiken, mutta ei se minun mielestäni mikään paras ratkaisu ole. Kyllä veteraaneille ja lotille pitäisi itsenäisyyspäivä kelvata”, sanoo sotaveteraani Hannes Tuovinen veteraaneille ja lotille järjestettävästä erillisestä itsenäisyyspäivän juhlasta.
- Anonyymi
Kas kun ei Otto Wilheim Kuusinen joka johti Terijoen hallitusta 1939-1940. Kuoli Moskovassa 17. toukokuuta 1964.
- Anonyymi
Iltalehti kysyi lukijoiltaan, mitä mieltä he ovat Linnan juhlien uudistuksesta. Kyselyyn tuli nopeasti satoja vastauksia. Monet lukijoista kertoivat järkyttyneensä päätöksestä. Vastauksissa toistuu näkemys siitä, että veteraanit ovat juhlan kunniavieraita, ja heidän tulisi olla paikalla itsenäisyyspäivän juhlassa.
– Erittäin ikävä päätös, suorastaan loukkaus veteraaneille ja lotille. Todella surullista. Kuvaa kutsujan egon ylimielisyyttä, kirjoittaa Iltalehden kyselyyn vastannut lukija.
– Olen todella vihainen veteraanien ja lottien puolesta, onko Herra Stubb menettänyt järkensä reissatessa pitkin maailmaa? Ilman sotiemme veteraaneja ja lottia Herra Stubbilla ei olisi isänmaata johdettavan.
Ainoastaan Venäjän homppeli Isoisä on iloinen asiasta😂- Anonyymi
Aloite vetaraanien juhlintaan muualla tuli veteraaneilta itseltään. "Monet ovat niin iäkkäitä juhlimaan itsenäisyyspäivän juhlassa Presitentin linnassa"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloite vetaraanien juhlintaan muualla tuli veteraaneilta itseltään. "Monet ovat niin iäkkäitä juhlimaan itsenäisyyspäivän juhlassa Presitentin linnassa"
Tuskinpa vaan, mistä joku veteraani voi tietää kuukausia etukäteen olevansa vieraslistalla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskinpa vaan, mistä joku veteraani voi tietää kuukausia etukäteen olevansa vieraslistalla?
Siitä, että saa kirjallisen kutsun!
- Anonyymi
HeHe! Niin? Mistä asiasta? En ole itse kuullut olevani iloinen, mutta se siitä!
Tietääkseni veteraaneille pidetään linnassa ikioma juhla, jossa he ovat pääosassa eikä muita kutsuta. Presidenttipari on tietenkin läsnä. Silloin juhlan voi järjestää sellaiseksi, että veteraanit ja lotat ovat siinä keskipisteenä.
Kannattaa muutoin muistaa, että vasta presidentti Ahtisaaren aikaan vuodesta 1994 lähtien oli VASTA MAHDOLLISTA HUOMIODA veteraanin linnan juhlissa. Ennen sitä heitä ei voinut kutsua juhliin nimenomaan veteraani-statuksella. Kaikki arvaavat varmaan syynkin!?. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
HeHe! Niin? Mistä asiasta? En ole itse kuullut olevani iloinen, mutta se siitä!
Tietääkseni veteraaneille pidetään linnassa ikioma juhla, jossa he ovat pääosassa eikä muita kutsuta. Presidenttipari on tietenkin läsnä. Silloin juhlan voi järjestää sellaiseksi, että veteraanit ja lotat ovat siinä keskipisteenä.
Kannattaa muutoin muistaa, että vasta presidentti Ahtisaaren aikaan vuodesta 1994 lähtien oli VASTA MAHDOLLISTA HUOMIODA veteraanin linnan juhlissa. Ennen sitä heitä ei voinut kutsua juhliin nimenomaan veteraani-statuksella. Kaikki arvaavat varmaan syynkin!?.Väärässä olet taas tuossakin, jo Koiviston aikana vuonna 1987 kutsuttiin kaikki Mannerheim ristin ritarit linnan juhliin.
Se on totta, ettei linnan juhliin tavallista sotamiestä ole koskaan kutsuttu, kenraalikunta on kylläkin aina ollut vieraslistalla, onhan kyseessä ELIITIN JUHLA. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitä, että saa kirjallisen kutsun!
No eivät olleet saaneet kutsua ennen päätöstä pitää erillinen tilaisuus 2.12. mikä ei siis ole itsenäisyyspäivä.
Miksi haluat vieläkin vängätä, asia on tullut selväksi, enemmistö Suomen kansasta soisi veteraaneille pääsyn linnan juhliin itsenäisyyspäivänä, mutta sinä et, sehän on tullut jo selväksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No eivät olleet saaneet kutsua ennen päätöstä pitää erillinen tilaisuus 2.12. mikä ei siis ole itsenäisyyspäivä.
Miksi haluat vieläkin vängätä, asia on tullut selväksi, enemmistö Suomen kansasta soisi veteraaneille pääsyn linnan juhliin itsenäisyyspäivänä, mutta sinä et, sehän on tullut jo selväksi.Ja höpö höpö! Millä olet selvittänyt ”Suomen kansan mielipiteen”? Tuskin ainakaan gallupeilla? Ja lisäksi sinä olet kuulu siitä, ettet Venäjän trollina arvosta Suomen maanpuolustusta, armeijaa tai sen veteraaneja! Mikäs kelkankääntö sinulla on nyt käynnissä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja höpö höpö! Millä olet selvittänyt ”Suomen kansan mielipiteen”? Tuskin ainakaan gallupeilla? Ja lisäksi sinä olet kuulu siitä, ettet Venäjän trollina arvosta Suomen maanpuolustusta, armeijaa tai sen veteraaneja! Mikäs kelkankääntö sinulla on nyt käynnissä!
Vai oikein galluppi pitäisi asiasta järjestää, kuten on aikaisemmin jo todettu, sinä et ole sotaveteraani taikka lotta, joten sinua pilkatessani en pilkkaa sotaveteraaneja taikka lottia, eiköhän asia selviä jo tästäkin:
Iltalehti kysyi lukijoiltaan, mitä mieltä he ovat Linnan juhlien uudistuksesta. Kyselyyn tuli nopeasti satoja vastauksia. Monet lukijoista kertoivat järkyttyneensä päätöksestä. Vastauksissa toistuu näkemys siitä, että veteraanit ovat juhlan kunniavieraita, ja heidän tulisi olla paikalla itsenäisyyspäivän juhlassa.
– Erittäin ikävä päätös, suorastaan loukkaus veteraaneille ja lotille. Todella surullista. Kuvaa kutsujan egon ylimielisyyttä, kirjoittaa Iltalehden kyselyyn vastannut lukija.
– Olen todella vihainen veteraanien ja lottien puolesta, onko Herra Stubb menettänyt järkensä reissatessa pitkin maailmaa? Ilman sotiemme veteraaneja ja lottia Herra Stubbilla ei olisi isänmaata johdettavan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai oikein galluppi pitäisi asiasta järjestää, kuten on aikaisemmin jo todettu, sinä et ole sotaveteraani taikka lotta, joten sinua pilkatessani en pilkkaa sotaveteraaneja taikka lottia, eiköhän asia selviä jo tästäkin:
– Olen todella vihainen veteraanien ja lottien puolesta, onko Herra Stubb menettänyt järkensä reissatessa pitkin maailmaa? Ilman sotiemme veteraaneja ja lottia Herra Stubbilla ei olisi isänmaata johdettavan.” Vai oikein galluppi pitäisi asiasta järjestää…”
Ei pidä, mutta arvasin toki, että ilmaisu ” enemmistö Suomen kansasta soisi…”. tulee taas hatusta! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
– Olen todella vihainen veteraanien ja lottien puolesta, onko Herra Stubb menettänyt järkensä reissatessa pitkin maailmaa? Ilman sotiemme veteraaneja ja lottia Herra Stubbilla ei olisi isänmaata johdettavan.” Vai oikein galluppi pitäisi asiasta järjestää…”
Ei pidä, mutta arvasin toki, että ilmaisu ” enemmistö Suomen kansasta soisi…”. tulee taas hatusta! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
” Vai oikein galluppi pitäisi asiasta järjestää…”
Ei pidä, mutta arvasin toki, että ilmaisu ” enemmistö Suomen kansasta soisi…”. tulee taas hatusta!No eihän se mistään hatusta tule, vaan Iltalehden tekemästä kyselystä, johon sai vapaasti ilmaista oman mielipiteensä, ja sinun mielipiteesi ei saanut kannatusta:-D
- Anonyymi
Persidentti Stupido käy verytelemässä naamavärkkiään vanhojen köyhimysten sodasta kärsineiden ihmisten seurassa erillään muiden palkittavien kokkarehenkisten juhlaa 6.12 .Pitäähän persidentilläkin olla työrauha...
- Anonyymi
-----onhan kyseessä ELIITIN JUHLA.-----
Totta, Hursti järjestää sitten sen kansanjuhlan.- Anonyymi
Linnan juhlissa on aina runsaasti myös aivan taviksia, joita presidenttipari on tavannut Suomessa matkoillaan tämä suuntaus on kaiken aikaa vahvistunut!
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1102850Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302395Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen222334Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631071947- 1141630
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1701345Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2861176- 801034
- 711024
Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi244991