Nordean löytöpalkkio?

Löytäjä_tieltä

Löysin Tammikuun lopussa bussipysäkiltä lompakon jossa oli voimassa oleva Nordea visaelectron kortti, jonka palautin Nordean konttoriin.

Sieltä kertoivat, että löytöpalkkio maksetaan ja annoin yhteystietoni ja tilinumeroni, jotka heillä tietysti oli ennestään koska itsekin olen Nordean asiakas.

Kuukausi tulee tällä viikolla täyteen eikä löytöpalkkiosta ole näkynyt eikä kuulunut mitään.

Onko tämä ihan normaali viive vai onko löytöpalkkio mahdollisesti sellainen, että se veloitetaan korttinsa hukanneelta asiakkaalta ja maksetaan vain mikäli ko asiakas siihen suostuu.

Viimeksimainitussa tapauksessa ymmärrän, jos palkkiota ei tulekaan mutta miten on millä perusteilla palkkio maksetaan.

Kaunko sitä tavallisesti pitää odottaa ja kuinka suuri se on.

21

13656

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pankkiko_maksais

      Lukeeko pankin nettiin antamissa ohjeissa ja tiedotteissa, että nimenomaan pankki maksaa löytöpalkkion löydetyistä ja pankkiin toimitetuista korteista? Siksi toisekseen, jospa kortti oli kuoletettu ja haltija hankkinut jo uuden kortin? Ymmärtääkseni löytöpalkkion maksaa se, jonka tavaroista on kyse. Kortti on henkilön, ei pankin.

    • Hyvälöytäjä

      Ei pidä paikkaansa, löytöpalkkion maksaa nimenomaan pankki. Kannattaa odottaa kärsivällisesti, palkkio taitaa olla jotain 120 euron luokkaa ja sen maksaminen pitää vahvistaa yhtiökokouksessa, joka on 15.3.2018.

      • dfhqdfhgqeg

        Just just... Löytöpalkkio taitaa kuitenkin olla 20€ ja se todellakin veloitetaan kortin omistajalta. Toki häneltä ei tähän tarvitse kysellä lupaa kun tämä lukee korttiehdoissa.


    • Pankissatyöskentelevä

      Turha tulla sotkemaan selvää asiaa, jos ei tiedä mitään. Palkkio on 110-125 euroa ja sen korttiehtojen mukaan maksaa pankki.

      • Lukutaitoinen

        Nordean osalta hinnat löytyvät https://www.nordea.fi/henkiloasiakkaat/paivittaiset-raha-asiat/kortit/nordea-electron.html#tab=Hinnat , jossa varsin selvästi kerrotaan että löytöpalkkio on 10€. Hinnoista seuraava otsikko oikealle on Korttiehdot, joiden kohdassa 4.3. kerrotaan varsin selvästi että pankilla on oikeus veloittaa korttiin liitetyltä tililtä mm. kortinhaltijan hallusta pois joutuneen voimassa olevan kortin löytä-
        jälle maksettava löytöpalkkio.

        Kannattaa ehkä pyytää lisäperehdytystä jos meinaa töitä pankissa jatkaa.


    • Löytäjä_tieltä

      Löytöpalkkio maksettiin melko pitkän ajan jälkeen eli vasta Kesäkuussa kun kortin löysin siis Tammikuun lopussa.

      Suuruudeltaan se oli 10 euroa.

      • Bulls

        Mä en saanut edes 10 e palkkiota koska en muistanut tilinumeroani ja en ole Nordean asiakas... Hyvä Nordea hyvää toimintaa 👍


      • ÄspankinAsiakas

        Minä löysin Osuuspankin kortin ja palautin sen Hakaniemen konttoriin. Ystävällinen virkailija kysyi haluanko palkkion tilille vai käteisenä. Otin käteisenä. Tästä on tosin jo kymmenen vuotta aikaa. Löysin myös Nordean kortin kerran ja sen 10e sain tilille. En muista tarjottiinko käteisenä. Nordean pankkineiti oli kyllä nätimpi.


      • Anonyymi

        Jokaisessa asiassa on keljuiltava 🤣🤣🤣


      • Anonyymi

        Itse löysin pari päivää sitten Nordean visa electron kortin niin vienkö sen Nordean pankkiin? Ja eikö siitä pitäisi jonkun suuruinen palkkio pitäisi saada? T:Jofa


    • Itsekin löysin kortin maaliskuun alussa 2,5kk sitten, puhelimessa virkailija sanoi että löytöpalkkio maksetaan ja vein sitten kortin konttoriin, mutta eipä ole mitään kuulunut... :/

    • Anonyymi

      Minä poika se vaan löysin kortin panin sen poikki. Ei tarvihte löytöpalkkiota ootella mut ei tarvi pöljänkään ootella korttiaan.

    • Anonyymi

      Ei maksa vaivaa palauttaa korttia ainakaan Nordea pankkiin. Vaikka pankin korttiehdoissa kyllä kerrotaan löytöpalkkiosta. Danske pankki kyllä maksoi.

    • Anonyymi

      Toissapäivänä löysin nordea pankin kortin ja vein pankkiin. 10e tuli tänään tilille. Satuja nuo että 120e maksetaan kortista.😂

      • Anonyymi

        Sinua on höynäytetty. Itse olen saanut kaikista löytämistäni pankkikorteista 55-120 euroa pankista riippuen. Käsittääkseni kympin löytöpalkkioita maksetaan esim. lapsille.


    • Anonyymi

      "Sinua on höynäytetty. Itse olen saanut kaikista löytämistäni pankkikorteista 55-120 euroa pankista riippuen. Käsittääkseni kympin löytöpalkkioita maksetaan esim. lapsille."""""

      Kortissa lukee löytöpalkkion suuruus, eikä se todella ole useaa kymppiä.
      aikoinaan oli sen 10 e.
      En kyllä usko että joku on saanut 55-120 e, olen nimittäin pankin täti, eläkkeellä kylläkin jo 16 vuotta.

    • Anonyymi

      Löytöpalkkio on kymmenen euroa.mikään pankki ei maksa sen enempää.ja on sama on sitten kyseessä varsinainen pankkikortti taikka electron.
      enemmän tienaa kun käy marketissa ja ostaa sillä lähimaksulla vaikka tupakkaa.ehtii hyvällä tuurilla tehdä monta ostosta.

    • Anonyymi

      Nykyisin löytämäänsä korttia ei voi palauttaa pankin konttoriin, koska konttoreita ei ole. Viisainta leikata palasiksi ja viedä sekajätteeseen.

      • Anonyymi

        Juu nimenomaan sekajätteeseen. Pankkikortit ovat PVC-muovia, eikä niitä saa laittaa muovikeräykseen.

        ”Tyypillisiä PVC-tuotteita: pressut, maksukortit, sadetakit, keittiön vahaliinat, puhallettavat uimapatjat, putket ja letkut, muovimatot. PVC-muovia on melko harvoin pakkauksissa, silloin tällöin mm. lääkkeiden läpipaino-, lelu-, työkalu- tai elektroniikkatuotepakkauksissa.”

        https://www.hsy.fi/jatteet-ja-kierratys/jateopas/jatteet/pvc-muovi/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu nimenomaan sekajätteeseen. Pankkikortit ovat PVC-muovia, eikä niitä saa laittaa muovikeräykseen.

        ”Tyypillisiä PVC-tuotteita: pressut, maksukortit, sadetakit, keittiön vahaliinat, puhallettavat uimapatjat, putket ja letkut, muovimatot. PVC-muovia on melko harvoin pakkauksissa, silloin tällöin mm. lääkkeiden läpipaino-, lelu-, työkalu- tai elektroniikkatuotepakkauksissa.”

        https://www.hsy.fi/jatteet-ja-kierratys/jateopas/jatteet/pvc-muovi/

        Kyllä minä ainakin olen saanut toisten lompakoista löytämistäni pankkikorteista aina kunnon korvauksen, tosin se vaatii hieman etsimistä, että löytää vielä palveluja tarjoavan pankkikonttorin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä ainakin olen saanut toisten lompakoista löytämistäni pankkikorteista aina kunnon korvauksen, tosin se vaatii hieman etsimistä, että löytää vielä palveluja tarjoavan pankkikonttorin!

        Ainakin yrität olla rehellinen.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2003
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      54
      1725
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      58
      1629
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe