Apua ahdinkoon - haen lainaa yksityishenkilöltä

Ahdingossa

Hei,
Olen 30-vuotias nainen ja olen syvässä ahdingossa.
Olen ollut jo vuosia ja pakoillut tilannetta ja haluan saada asioihin nyt muutoksen.
Haen siis yksityishenkilöä, jolla olisi halu auttaa ja sydän täynnä hyvyyttä.

Vuonna 2010 jouduin tekemään itselleni äärimmäisen vaikean päätöksen ja tekemään abortin. En olisi yksin pystynyt pitämään huolta lapsesta.
Tämän asian vuoksi masennuin ja unohdin kaikki vastuut, jota minun olisi tullut kantaa. Jätin kaikki laskuni maksamatta ja asuntoni näytti sikolätiltä. Ulkoisesti muille ihmisille esitin vahvaa ja iloista, vaikka sisäisesti olinkin palasina. Sain häädön ja muutin ystäväni luoksi. Vanhempani saivat tietää ahdingostani, mutta kaunistelin sitä heille. He maksoivat osan (sen mistä kerroin) takaisin ulosottoon ja tätä myötä äitini masentui. Tein siis pahaa myös omalla perheelleni.
Muutin uuteen asuntoon, joka jäi liian kalliiksi eli olin pakotettu muuttamaan takaisin ystäväni luokse. Musta aukko sisälläni kasvoi ja voin henkisesti aina vai huonommin. Ulosotto verotti jo palkastani ja velat vain kasvoivat kun en saanut maksettua edes laskujani ulosoton jälkeen.

Päätin lapsellisuuttani paeta ongelmiani ja muutin ulkomaille töihin. Nyt olenkin ollut ulkomailla töissä syyskuusta 2013 saakka. Sain viikko sitten netpostiini kirjeen ulosotosta ja sen kautta hakeuduin omatieto.fi sivulla katsoakseni velkatilanteeni ja itkuhan siinä tuli. Tyhmyyttäni olin luullut, että ne velat katoaisivat johonkin, mutta minua odotti noin 9000€ velat ulosottoon.

Tiedän, että olen toiminut uskomattoman väärin tilanteessani ja minun olisi tullut hankkia apua jo abortin tehtyäni, niin asiat olisivat varmasti menneet erilailla.

Nyt epätoivoisesti haenkin yksityishenkilöä, joka pystyisi lainaamaan minulle tuon 9000€, jotta voisin maksaa velkani pois. Takaisin pystyisin maksamaan 250€/kk, sillä tuloni eivät ole kovinkaan suuret. Pystyn myös antamaan tälle kyseiselle henkilölle luottotietoni , jotta kaikki on päivän selvää. Voin myös antaa viimeisimmän vuoden ajalta palkkakuitit, jotta pystyn todistamaan tulojeni tasaisuuden. Työskentelen edelleen ulkomailla ja työsuhteeni on aina n. 6kk, jonka jälkeen teen aina uuden työsopimuksen, johtuen työkuvan kausiluontoisuudesta. Voin myös kertoa lisää itsestäni sekä työstäni apua tarjoavalle.

Olisiko täällä ketään, joka pystyisi auttamaan minut pois tästä velkahelvetistä, jotta pystyisin jatkamaan elämääni hiukan kevyemmin askelin?

17

746

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hssaass123

      kuulostaa uskomattoman huonolta tilanteelta :( yritä pärjäillä ystävä

      • 12d3123d1231d2

        vieläkö joku täällä sanoo että abortti - ei olisi murha - ja hyvä ratkaisu äidille?


      • 123d123d123d123

        syytä nyt niitä ihmisiä jotka neivoivat sinua silloin tekemään abortin ja penää heiltä korvauksia


      • Ahdingossa

        Tilanne ei todellakaan ole hyvä ja jaksaminen alkaa olemaan finaalissa.

        Abortista päätin itse, sillä halusin että lapsella olisi ollut kaksi rakastavaa vanhempaa. Siinä ei kuollut ainoastaan tuleva lapseni vaan myös suuri osa minua.


    • gtsv

      Voisitko selventää, mikä estää sinua maksamasta suoraan ulosottoon sitä 250 €/kk? Miksi jonkun ventovieraan pitäisi sotkeutua asioihisi? Tuolla summalla maksuihin menee 40-45 kk eli nelisen vuotta. Ei ollenkaan mahdoton urakka. Sitä paitsi, yksityiset lainanantajat vetävät vähintään 30-50 % korkoa, kun uo ottaa 7 %. Miksi vaihtaisit kalliimpaan velkaan?

      • Ahdingossa

        Hei gtsv,
        Validi kysymys ja odotankin samalla vastausta ulosotosta. Haluan vain mahdollisimman pian ratkaisun ongelmaani ja tästä johtuen kirjoitin tänne. Koitan ehkä hiukan painostaa ulosottomiestä asian suhteen lisää, jotta saisin sotkuni mahdollisimman nopeasti selvitettyä ja elämääni uuden vaihteen.
        Kiitos kommentistasi!


    • t4tt

      Sen sijaan, että yrittäisit jotain tuntematonta sotkea raha-asioihisi, niin hae apua mielenterveystoimistolta. Se, että saat laskusi maksettua ei auta siihen mitenkään, että sinulla on vaikeuksia vieläkin tuon aborttiasian suhteen.
      Mutta tosiaan, en usko tämän edes olevan totta. Täällä monet huijarit yrittävät esittäytyä naisina joilla on aina jotain tekemistä lapsien, narsistien exien ym kanssa. Ja vaikka tarinasi olisikin totta, ei kukaan lähde luottotiedottomalle maksamaan noin suurta summaa. Maksa se vain kiltisti sinne ulosottoon samalla kun haet apua. Sen jälkeen voit tuntea olosi hyväksi, että olet itse selvittänyt sotkusi, etkä vetänyt lisää henkilöitä sotkuun mukaasi.

      • Ahdingossa

        Hei tatt ja kiitos rehellisestä mielipiteestäsi!
        Kuten kirjoitan jo tuossa postauksessani, niin asun ulkomailla ja täällä tuo mielenterveystoimistolle meneminen ei ole ihan niin yksinkertaista, koska en saa apua suomeksi ja espanjan kieli ei minulta taitu. Annoit tosin pienen idean tämän suhteen, ja voisin varmasti yrittää etsiä suomalaisen kirkon tai seurakunnan, josta voisin pyytää apua henkiseen pahaan olooni.
        Kirjoitin tuossa ylempänä, että olen ottanut yhteyttä ulosottomieheeni, mutta vastauksen saaminen häneltä kestää ja siksi päädyin kirjoittamaan tänne. Tämä vastauksen saaminen on vaan kovin turhauttavaa.


      • t4tt

        Mitä töitä teet ulkomailla, jossa et osaa kieltä?


      • Ahdingossa
        t4tt kirjoitti:

        Mitä töitä teet ulkomailla, jossa et osaa kieltä?

        Teen töitä yrityksessä, jossa tuo espanjan kieli ei ole vaatimus. Englannin kielen osaan täysin sujuvasti, mutta valitettavasti espanjaa puhuvat eivät taas pysty palvelemaan englanniksi.


      • t4tt

        Mistä teidät? Jos asut espanjassa, niin kyllä siellä on englantia puhuvia sairaaloita ym. On myös suomalaisyhteisöjä ym.


    • t4tt

      Tässä on myös yksi varoittava lippu käyttäytymisestäsi ja siitä, ettet todennäköisesti pystyisi maksamaan takaisin kenellekkään tätä 9000e maksua. Sanoit, että sait sähköpostia viikko sitten ja että turhaudut siitä, kun ulosottomies ei ole vastannut sinulle alle viikkoon - ja tätä ennen sinulla on mennyt vuosia, ettet ole edes välittänyt veloistasi tai tiennyt niiden suuruutta.

      Sinun laskujasi ovat myös muut makselleet aikaisemmin ja oletan, ettet ole myöskään heillekkään maksanut takaisin. Nämä kaikki yhteensä kertovat, että todennäköisyys, jolla sinä maksaisit takaisin lainkaan on -0.

      • Ahdingossa

        Harmillista, että sinä olet tätä mieltä asiasta, mutta kunnioitan tottakai mielipidettäsi.
        Oletan, että et ole kokenut vastaavaa itse? Rohkeisin väittää, että melko suuri osa samassa jamassa olevista yrittää juosta karkuun näitä asioita.
        Äidilleni olen maksanut takaisin hyvin pieninä summina kerrallaan ja osan noista rahoista, joilla hän maksoi velkojani olivat hyvää hyvyyttä minulle.

        Kun vihdoin haluan aloittaa takaisin maksaisen, niin se on tottakai turhauttavaa, että vastausta ei saa heti. Ymmärrän, että tunne on samanlainen myös ulosottomiehelle sen suhteen, että minä olen juossut karkuun vastuitani ja en ole vastannut hänen viesteihinsä.
        Halusin vain rehellisesti sanoa, että se vastauksen odottaminen on turhauttavaa.

        Toivon sinulle vain pelkkää hyvää jatkossa t4tt ja toivon, että et koskaan joudu kaltaiseeni tilanteeseen.


      • t4tt

        Olen ollut vakavasti masentunut ja velkainen, mutta en koskaan hakenut keneltäkään muulta apua tilanteeseen, kuin itseltäni. Kun pankki alkoi ottamaan lainaa tililtäni, niin mukauduin sen mukaan ja aloin maksamaan takaisin määrää, jonka olin lainannut. Olen ollut velaton jo vuosia.

        Ongelma tuossa tilanteessasi on se, että olet juossut jo asiaa niin monesti karkuun, että jos menetät työsi, niin miksi et juoksisi jälleen karkuun, kun et pysty maksamaan yksityiselle lainaajalle?
        En missään nimessä toivo sinulle pahaa ja toivon, että saat asiasi huollettua, mutta jos haluat oikeasti muuttaa tilanteesi, etkä vain toistaa samaa, mitä olet selvästi jo vuosia toistanut, keskittyisit nyt maksamaan määrän ulosotolle itse ilman, että vedät ketään muuta siihen mukaan. Koska vaikka saisitkin lainaa jostain ja maksaisit ulosotolle, niin ei se tilannettasi mitenkään muuttaisi. olisit yhä velkaa sen saman määrän.


      • Ahdingossa

        Hienoa kuulla, että olet saanut asiasi selvitettyä ja toivon, että itsekin pääseen siihen päämäärään, että olen velaton ja voin henkisesti hyvin.

        Minun onnekseni minun työni on vakaa ja mahdollisuus työsuhteen loppumiseen on hyvin minimaalinen työn mielekkyyden osalta.

        Toivon, että tuo ulosottomies ottaisi minuun pian yhteyttä ja voisin alkaa maksamaan velkojani pois.


    • Mietinjaneuvon

      Hei aloittaja. Lueppa tarkkaan viime viikonlopun tarina yrittäjästä Iltasanomissa,joka oli joudunut ulosottokierteeseen. Lueppa kaikki yli 500 kommentia siihen artikkelin liittyen. Ulosotto on suurimpia kiskureita, pääoma vähene vain vähän,eniten maksat korkoja korkojen perään, ja joudut vaan syvemm suohon,koska uusia laskujakaan ei oo varaa maksaa,nekin joutuu uo-hon. Jotkut niistä ihmisistä oli päässyt velkajärjestelyyn,se oli pelastus,siellä korot stop ja lyh vaan velkaa.
      Hae suom velkajärjestelyyn ennen kuin myöh. Tai sitten ala heti tekemään 2 työtä. Tä 250€ kuussa uo-tolle on kärpäsen ka...a,uo pitää sun vuosia löysässä hirteessa,velka vaan suurene!!!!
      Abortista. Tiedätkö,että et välttämättä uudelleen jää raskaaksi jos ensimm raskaus keskeydetään? On niitä yksinh äitejä. Surullista se on,mutta lapsettomuus on milj kertaa surullisempaa.

    • eioikotietäonneen

      Kyllähän tuossa on mahdollisuus alkaa selvittää takuusäätiön lainaa, velkajärjestelyä Suomessa jne kun sinulla kuitenkin on tuloja. Varmasti netin kautta osittain onnistuu yhteydenpito ja tiedustelu. Sinuna lyhentäisin nyt sinne ulosottoon aluksi tuon 250e kuukaudessa joka sinulta liikenisi yksityishenkilön lainanlyhennykseenkin. Se on osoitus esim.velkajärjestelyyn että olet edes tehnyt jotain asian eteen etkä vain vältellyt velanmaksua. Velathan on lähtökohtaisesti maksettava takaisin. Ymmärrän haastavan elämäntilanteen ja elämänhallinnan puutteen taannoin. 9000e ei ole mahdoton hoitaa ulosotonkaan kautta jos palkkatuloa on. Se vaan ottaa aikaa jonkun vuoden. Mutta nämä ovat sellaisia asioita joista harvoin on helppoa ulospääsyä. Lisäksi velkasi viimeistään vanhenee 15 vuodessa joten sitten se on ainakin ohitse. Ulkomailla asuminen, mahdollinen määräaikainen työsopimus jne eivät ehkä ole sinua puoltavia asioita että joku lainaisi tuon rahan. Ymmärrän toki että se helpottaisi, mutta niin monet muutkin ovat aivan samassa tilanteessa ja mitään 'oikotietä' onneen harvalla on kuin maksaa vain kiltisti ulosottoon velkojaan tai hakeutua takuusäätiön tai velkajärjestelyn piiriin.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      41
      2164
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      49
      1707
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      33
      1528
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      42
      1508
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1450
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1446
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      3
      1417
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1351
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      4
      1275
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1243
    Aihe