Siis fakta on se et saksassa suolataan silloin kun valkosta pöperöä sataa ilmasta aivan armottomalla paineella baanoja !
Tää on fakta !
No ohan siel lumikelejä vähemmän ku tääl vuodessa , mut täällä kummiskin suolan käyttö on hirveesti kohtuullisempaa ku euroopassa ! Eihän tääl suolata koko tieosuuksia ku siel mis etelän tahvot luistelis muuten toistesa keulaan , kehäkolmosen ulkopuolella suolataan vaan riskialueet , valtaosat teistä on täysin suolattomia !
Saksalaiset valtaosaltaan ajelee kesät talvet kesärenkailla ja siellähän olis täys kaaos jos teitä ei suolattaisi !
En mä maahantuontia mollaa ku itsekkin sitä olen harrastanut , mut pitäis kummiskin pysyä faktalinjalla ja kelata ton ruoste/suola-asian suhteen ihan vaan niit faktoja kehiin !
No joku ny huutaa et ei suola itessään mitään mut se hiekka seassa , hiekkaa en mä nää ku pyöräteillä nykyään enää !
Miten niin ruostettomampia ?
16
2926
Vastaukset
- no joo
vastaako joku asiaa..miks suola vaikuttaa erilailla suomessa kun siellä apaut.
- koska
on niitä suolauspäiviä ehkä noin 10 kertaa vuodessa, aina ei sitäkään, etpä ole tainut saksassa käydäkkään. Katselehan vähän kartalta saksan lämpötiloja, ja mieti.
- ,,,,
Keskimääräinen saksalainen on huomattavasti hanakampi pitämään huolta autostaan ja jopa pesemään autonsa alustan kuin keskimääräinen suomalainen. Näin varsinkin suolasohjossa ajon jälkeen. Tietävät näet sielläkin suolan hyvät ja huonot vaikutukset. Seuraukset ovat silminnähden havaittavissa kun ajetaan saksalainen ja suomalainen samanikäinen auto nosturille.
Kun näyt faktaa kirjoittelevan, niin kerropa montako saksalaista tunnet ja kauanko olet aikaasi Saksassa viettänyt ja kuinka monen saksanauton alustoja syynäillyt. - urinaari
Saksassa ei juurikaan suolata, käytetään ureaa.. samaa mitä meilläkin lentokentillä.
- ????
....ureaa lentokentillä? Taitaa sitä ureaa olla jossain muualla, kun tollasta sepität!
- sivustaherjaaja
Ja urea sisältää helvatusti...
SUOLAA !!!
- laskeskelija
Saksassa eivät lentävät nastat ja nastojen irroittama aines kuluta auton suojausta samalla vauhdilla. Ja lisäksi nuo suolakelit ovat todellakin harvinaisia eikä puolet vuodesta jatkuvia.
Suomessakin varmaan autot säilyisivät paremmin jos kaikki käyttäisivät kitkarenkaita. - ei ole suomessa!
Siis suomessahan nimenomaan EI suolata vain pahoja paikkoja vaan koko pitkät maantiet! Asia, joka on jo pitkään ihmetyttänyt allekirjoittanutta. Miksi ihmeessä sitä suolapas*aa pitää levittää kuiville suorille teille. Ylämäet ymmärtäisin, samoin kuin risteykset.
En viitsi ruosteasiaan ottaa enempää kantaa, sanon vaan että jostain syystä tuontiautojen pellit ja alusta ovat paremmassa kunnossa kuin suomiautojen. Johtuu sitten mistä tahansa. - oikein...
korjaan että kyllä suomessa hiekkaan teille leitetaan nykyäänkin, ja niiltä teiltä se ajautuu renkaissa myös isommille teille. myös muu moska, nastan palat mikä tahansa joka kolauttaa pinnan rikki voi saada ruostumisen alkuu. näitä tekijöitä on myös saksassa, mutta huomattavasti vähemmän.
Jos hiekotusta onkin suomessa vähennetty niin sehän ei enää auta iäkkäämpiä autoja, vaan uusia. - varmaan
tietävät tai ainakin tulisi tietää, mitä suola tekee betonille?
Eivät Saksalaiset turmele ja rapauta kalliita betoniteitään suolalla.
Aine on glugoli/uretaani pohjaista, siis samaa kuin lentokentillä käytetään, eikä siis ole syövyttävää, vai onko joku kuullut "puhkisyöpyneestä lentokoneesta"?- ile
Muutamana vuosi sitten Pietarissa sulattivat lumituiskun kaduilta tehokkaasti pois ruskealla vaahtoavalla mönjällä. Se ei ollut suolaa. Mitä lie?
Tehokasta oli sulattamaan ja jätti autot ruskeiksi. Syövyttävyydestä ei tietoa. - ne siellä
ile kirjoitti:
Muutamana vuosi sitten Pietarissa sulattivat lumituiskun kaduilta tehokkaasti pois ruskealla vaahtoavalla mönjällä. Se ei ollut suolaa. Mitä lie?
Tehokasta oli sulattamaan ja jätti autot ruskeiksi. Syövyttävyydestä ei tietoa.venäjällä ole kehittäneet ton atomivoiman jäänsulatukseen?
Kaikki ylijäämä uraani vaan kadulle, kyllä sulaa suurempikin tuisku. Ja tosiaan, en minäkään tiedä ton aineen syövyttävyydestä. Mitä nyt vähän säteilee. - lentäjä
En ole tosiaan kuullut puhkisyöpyneestä lentokoneen kevytmetallirungosta.
- toi kevyt-
lentäjä kirjoitti:
En ole tosiaan kuullut puhkisyöpyneestä lentokoneen kevytmetallirungosta.
metalli vaikka alumiinia?
Syöpyykö alumiini suolaliuoksessa?
- kump
Tämä Saksan teiden suolattomuus.Menkää itse katsomaan jos ette usko kun suola-auto heittää suolaa koko autobahnin leveydeltä(ei vaan ripottele niin kuin Suomessa).Porukka ajelee kesäkumeilla ja teiden on pysyttävä auki,keli on todella usein nollan tienoilla ja märkää eli suolaa kuluu todella paljon(samasta louhoksesta tulee suola Suomeenkin).Saksalainen pesee autonsa kun se on likainen, saksalainen korjauttaa kiveniskemät kun niitä tulee, siinä ruosteen vähyyden salaisuus
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2221935Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101748Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse541206Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801045Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.17988TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15940- 46855
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89834- 70792
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42784