Jerikon portaat.

OnkoNytVääräTie

Nyt sitten halutaan lisää leveyttä ja toinen kaide. Kohta pitää olla katto ja seinät sekä ilmastointilaite että ei vaan tule lämmintä kun niissä kuntoilee!
Mutta mitä sitten Jerikon portaat ovat kunnan ykkösrahareikä joten sinne vaan rahaa, kakarat voi olla home päiväkodissa/koulussa ja vanhukset voi hoitaa itse itteensä kotona.

Sitten kun tämä on viilattu 110% kuntoon niin voi aloittaa koirapuistojen rakentaminen koska sehän on myös hyvin tärkeä paikka kunnalle. Eikä se maksa kun vaivaiset 400,000€ vuotuiset huoltotyöt kuten sähköt ja hiekanvaihdot.

Näillä eväillä saadaan kuntaan paljon niitä asukkaita jotka eivät käy työssä mutta on paljon vapaaikaa. Niitähän kunta haluaa kun ajaa kaikki ok rakentajat pois kunnasta vaikka tonttia olisi.

25

444

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ootellaan

      Koska se hissi tehdään sinne?

      • TurhatRappuset

        Ehdotan että hissillä ylös ja pulkalla alas. Silloin ei haittaa vaikka portaat ovat liukkaat päinvastoin.


      • palvelujakuntopolulle

        Siihen portaiden tasanteelle voisi pykätä näköalabaarin jos alkaa hiukomaan.
        Ylhäällä, siinä nostelutukkien ja leuanvetopaikan/puolapuiden takana semmoinen kylpytynnyri olis kans kiva.
        Taustamusiikki tsemppaisi jänskästi, joten megaisot kaiuttimet reitin varteen olisi korkea aika asentaa.


      • voisitoimia
        TurhatRappuset kirjoitti:

        Ehdotan että hissillä ylös ja pulkalla alas. Silloin ei haittaa vaikka portaat ovat liukkaat päinvastoin.

        Laitetaan suoraan liukuportaat niin ehtisi kerrankin katsella maisemia eikä tarvitsisi väistellä vastaan tulevia.


      • gestisläinen

        Mitään helvatin hissejä. Helikopteri sen olla pitää.


    • asköldjflöäamsd

      Ehdottomasti portaat on verovaroin maalattava sateenkaaren värisiksi. Ihana väripilkku metsässä ja kertoo siitä, että me kirkkonummelaiset olemme suvaitsevaista kansaa, ainakin ruotsia puhuvat.

      • tsubatsuba

        Villkkuvat discovalot Jerikon portaissa piristäisi.


    • viihdettäkuntoilijoille

      Siihen jerikonportaiden parkkialueelle,
      missä on niitä lenkkeilijöiden ja kuntoiljoiden autoja parkissa,
      voisi laittaa käristemakkarakojun ja tivolin.

      • misämennään

        Jerikon portaat kunnanvaltuuston kokouksessa. Kunnalla on ongelmia-koulurakennukset kuihtuvat mutta portaat puhuttavat. Ehdotan kunnalle seuraavaksi ongelmaksi hyppyrimäen rakentamista.


      • Tärkeysjärjestyss

        Ei mitään hyppyrimäkiä, ensin pitää saada Jerikon portaiden p-paikalle kurlinghalli!


      • misämennään

        Sekin käy tämä kurlinghalli.


      • TuleeTulee

        Kunta päätti tänään rakentaa p-paikalle uimahalli jossa voi uida sen jälkeen kun on juossut portaissa. Ja ensi viikolla sinne tulee myös keilahalli ja pitsinyppäilyä.


    • Lavaromantiikkaa

      Siihen parkkipaikalle olisi kiva pystyttää lava lavatansseja varten , ensin kun on jalat notkistunut Jerikon portaita kiipeillessä ylös ja alas niin sitten on kiva käydä jatsailemaan kesän tullessa!

    • kiitoskuntaan

      Jerikon portaat ovat aivan ykköspaikka tässä kylässä

    • ihanapaikka

      Vaikka tässä vitsaillaankin, niin totuushan on että
      me rakastetaan Jerikon portaita. Siellä käy kaikki jotka voi - kauempaakin.
      Metsässäkin niin hieno lenkkeillä että huolet unohtuu ja mieli piristyy. Tuttuja kasvojakin tapaa.

      • EiköOleHyväIdea

        Eikö koirat voisi myös kulkea portaita niin säästäisimme 400,000 euroa ?


    • Jerikorokkaa

      Kylä nuo Jerikon portaat ovat hyvin vilkkaassa käytössä ja ovat tuoneet kuntalaisille iloa kuntoilun myötä - eli oikein hyväksi on tämä hanke osoittautunut ja siitä kiitos. Pelkkää iloahan raitis ilma ja portaat ovat tuoneet monille ihmisille.

      • MitenMuutPärjää

        Varmasti joo muutamalle mutta suurin osa kuntalaisista ei tiedä edes missä ne on. Rahan haaskausta kun kunnassa on mäkiä joka puolella.


      • Tokitietää

        KAIKKI Kirkkonummelaiset tietää Jerikon portaat.


      • MuutamaHassuKäyttää
        Tokitietää kirjoitti:

        KAIKKI Kirkkonummelaiset tietää Jerikon portaat.

        Valitettavasti olet väärässä ja oikein kunnolla. Minulla on sellainen työ että käyn ihmisten kotona noin 80 eri paikassa / kuukausi ja olen kysellyt mitä mieltä ovat portaista. Suurin osa ei tiedä missä portaat on. Näin se vaan on. Mutta hyvähän se on että ne muutamat jotka niitä käyttää pitää ääntä muutenhan ne ovat aivan turhat.
        Samoin olen kysellyt koirapuistosta, kuka niitä käyttää ja tähän asti ei yhtään koiraomistaja ole vastannut myönteisesti vaan kaikki sanoo vievänsä koiran lenkille. Todella moni on ollut kauhissaan kun kertoo että 400,000€ kunnan rahoja laitetaan koirapuistoihin. Samoin ovat olleet yllättyneitä Jerikon portaista miten kallista esim. valaistus on puhumattakaan kaiteesta ja koko porrasasennuksesta.


    • KoiratVapaaksi

      Tehdään seuraavana Jerikon Muuri !

      Jerikon portit olivat tiukasti lukitut israelilaisten takia. Kukaan ei päässyt kaupungista ulos eikä ketään päästetty sisään. Herra sanoi Joosualle: "Minä annan sinun käsiisi Jerikon, sen kuninkaan ja kaikki sen sotilaat. Sotajoukkonne tulee kulkea kaupungin ympäri, kiertää se kerran päivässä kuutena peräkkäisenä päivänä. Seitsemän papin tulee kantaa seitsemää oinaansarvista torvea liitonarkun edellä. Seitsemäntenä päivänä teidän on kierrettävä kaupunki seitsemän kertaa, ja pappien on puhallettava torviin. Kun torviin puhalletaan ja te kuulette niiden äänen, koko kansan on kohotettava sotahuuto. Silloin kaupungin muurit sortuvat ja joukkonne voivat hyökätä kaupunkiin, joka mies siitä paikasta, missä sattuu seisomaan.

      • KirkkonummellaKaikkiOnHi

        Eikö se muuri tulee ihan kohta itse kun silta rautatien yli romahtaa kun pitää suunnitella uutta 28 vuotta.


      • Ihmeissäni

        Ompa hieno sotasuunnitelma. Toimiikohan nykyään?


    • mielestäni

      Jerikon portaat on hienot.

    • arkikäyttäjä

      Hyvä treenipaikka, hauskaa, että kunta toteutti ennakkoluulottomasti upeat portaat. SOTE-kuluissa säästetään varmaan parissa, mitä Jerikoon satsattiin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      68
      1763
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1441
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1242
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1214
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1126
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      889
    7. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      225
      852
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      845
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      785
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      674
    Aihe