Ateistin jumalhaaste

Ateisti-Atte

Eipä ollut Julmala armollinen tälläkään viikolla. Ei valistanut meille kasvojaan eikä antanut meille rauhaa.

Mutta niin kuin mekin anteeksi annamme niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet, onhan minun toki annettava Julmalalle toinen tilaisuus.

Tästä päivästä viikon ajan raportoin päivittäin tälle palstalle, onko Julmala nyt elinikäiseni hiljaiselonsa jälkeen antanut merkkiä itsestään. Hyväksyn todisteeksi minkä tahansa osoituksen, oli se hyvä tai paha, konkreettinen tai symbolinen - kunhan siinä vain on jumalallinen sormenjälki, jonka voin tunnistaa. Julmalan tarvitsee todistaa se vain itselleni, muiden selityksiä tai tulkintoja en kaipaa.

Jos Hän selvisi seitsemässä päivässä maailman luomisesta, samassa ajassa Hänen tulisi kyetä osoittamaan minulle olemassaolonsa.

Tiedän, Julmala tuskin kirjoittaa tälle palstalle.

39

459

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12____13

"Jos Hän selvisi seitsemässä päivässä maailman luomisesta, samassa ajassa Hänen tulisi kyetä osoittamaan minulle olemassaolonsa."

Miksi Jumalan pitäisi todistaa olemassaolonsa? Mitä hyötyä siitä olisi? Raamatun mukaan ikuinen elämä on vanhurskaille. Jos et tule vanhurskaaksi, ei ole mitään hyötyä siitä, vaikka uskoisit Jumalan olevan, kuten jopa riivaajatkin tekevät, Raamatun mukaan.

• 12____13

Ei vaikka miten olisi Lutuinen Luterilainen ja nuuskisi pallivälinsä puhtaaks PH:sta, joka päivä!

• 14_15

"Miksi Jumalan pitäisi todistaa olemassaolonsa?"

Uskottavuuden lisäämiseksi. Nythän Jumalan oleminen on pelkkä väite hihhuleiden kommenteissa.

• Jospa unohdetaan itse Jumalan todistetaakka vaan kysytään uskonnollisilta, miksi juuri se heidän jumalansa on se ainoa "aito asia".
        Aikojen saatossa vuodet ovat vaihtumeet, hallitsijat vaihtuneet ja kun ahllitsiaja tai geopolitiikka on muuttunut niin sitä on seurannut myös "päivitetty jumala."
        Aikojen saatossa ja tulevaisuudess jumalien määrä ei ole supistunut siihen yhteen suureen, vaan niiksi kutsuttaja on edelleen tuhansia.

• 12____13
        epikuros kirjoitti:

Jospa unohdetaan itse Jumalan todistetaakka vaan kysytään uskonnollisilta, miksi juuri se heidän jumalansa on se ainoa "aito asia".
        Aikojen saatossa vuodet ovat vaihtumeet, hallitsijat vaihtuneet ja kun ahllitsiaja tai geopolitiikka on muuttunut niin sitä on seurannut myös "päivitetty jumala."
        Aikojen saatossa ja tulevaisuudess jumalien määrä ei ole supistunut siihen yhteen suureen, vaan niiksi kutsuttaja on edelleen tuhansia.

"Jospa unohdetaan itse Jumalan todistetaakka vaan kysytään uskonnollisilta, miksi juuri se heidän jumalansa on se ainoa "aito asia"."

Mitä tahansa voi kutsua jumalaksi. Esim. kultaista vasikkaa, keskinkertaista kitaristia jne. Moni ns. jumala voi olla olemassa. Minulla ei ole tarvetta kieltää minkään "jumalan" olemassaoloa. Raamatun Jumala on ainoa jota itse olen valmis pitämään Jumalana, koska hänellä on viisaus ja rakkaus. Muut ovat enemmän tai vähemmän pahoja, tietämättömiä ja muutenkin merkityksettömiä.

• 12____13
        14_15 kirjoitti:

"Miksi Jumalan pitäisi todistaa olemassaolonsa?"

Uskottavuuden lisäämiseksi. Nythän Jumalan oleminen on pelkkä väite hihhuleiden kommenteissa.

"Uskottavuuden lisäämiseksi. "

Mutta mitä merkitystä uskottavuudella on, jos kuitenkin olet täynnä pahuutta, valhetta ja vääryyttä?

• 12____13

Samaa minäkin kysyisin Jeesukselta,

• 14_15
        12____13 kirjoitti:

"Uskottavuuden lisäämiseksi. "

Mutta mitä merkitystä uskottavuudella on, jos kuitenkin olet täynnä pahuutta, valhetta ja vääryyttä?

Miksi annat minusta väärän todistuksen? Eikös sellainen ole teille uskovaisille kymmenen käskyn rikkomista!!! Aijjai! Nyt sinä joudut helvettiin. Minä en ole koskaan ollut sinun tapaasi täynnä pahuutta, valhetta ja vääryyttä!!! Notta Jumala esiin ja sassiin!!!

• Ateisti-Atte

"Miksi Jumalan pitäisi todistaa olemassaolonsa? Mitä hyötyä siitä olisi? Raamatun mukaan ikuinen elämä on vanhurskaille. Jos et tule vanhurskaaksi, ei ole mitään hyötyä siitä, vaikka uskoisit Jumalan olevan, kuten jopa riivaajatkin tekevät, Raamatun mukaan. "

Heikkopa on uskosi Kaikkivaltiaan kykyihin, kun jo etukäteen tiedät, että Hän epäonnistuu testissä?

Minä sentään ateistina ajattelin antaa Julmalalle mahdollisuuden onnistua.

• HöynäytysOnJees

"Miksi Jumalan pitäisi todistaa olemassaolonsa? Mitä hyötyä siitä olisi?"

Jos yhtään Raamatun tekstejä muistan niin käsittääkseni siellä sanotaan että usko on se ratkaiseva tekijä. Ja uskomista helpottaisi todella kovasti jos uskon kohde vaivautuisi joskus näyttäytymään.

Vaan kun se Jumala ei suostu näyttäytymään niin uskovat ovat ruvenneet mainostamaan että sepä vasta hienoa onkin kun uskoo vaikka ei ole todisteita. Selaisesta ihmisestä käytetään muissa yhteyksissä esim. nimitystä höynäytettävä mutta kovasti olisin kiinnostunut jos joku uskova sen osaisi selittää, vaikkapa nyt tässä ketjussa, että miksi se juuri tässä asiassa on niin hieno juttu. Miksi höynäytettävät ovat sille Jumalalle otollisia?

• Nassen

Eikö Syyrian tapahtumat ole vahva näyttö?

Siellä Julmala kiskoo jopa toisuskoisia tai uskonnottomia ikään ja sukupuoleen katsomatta rakastavalla tavallaan luokseen?

• Ateisti-Atte

No niin, katsaus tähän päivään. Lauantai, ensimmäinen päivä jumalhaasteen heittämisen jäkeen.

Uutisissa, että Viro viettää itsenäisyytensä 100-vuotispäivää. Pitäisikö tässä nähdä Julmalan johdatusta? Virolaiset eivät ole keskimäärin kovin uskovaisia, ja vaikka olen toki iloinen Viron itsenäisyydestä, tätä uutista en voi tulkita Julmalan henkilökohtaiseksi viestiksi juuri minulle.

Iivo Niskanen voitti olympiakultaa! Joo, joku uskovaisempi suomalainen penkkiurheilija ehkä jopa lausui rukouksen olympiakullan puolesta, mutta ei: tätä en voi hyväksyä Julmalan henkilökohtaiseksi yhteydenotoksi juuri minulle. En seuraa urheilua.

No, käydään nyt päivä loppuun ja katsotaan ehtiikö Julmala viestittämään. Ymmärrän toki hänen kiireensä, kuten Joulupukinkin kiireet, mutta viikon toimitusaikaan Kaikkivaltiaan tulisi toki kyetä.

• Eitsiisus

"No, käydään nyt päivä loppuun ja katsotaan ehtiikö Julmala viestittämään."

Täällä pidätellään jo hengitystä.

• jumala.on.kasvain

• EiOleJohdatusta

"Pitäisikö tässä nähdä Julmalan johdatusta?"

Jumalan johdatus on harhaoppinen ajatus. Ihmisellähän on vapaa tahto ja Jumalan johdattus olisi vapaaseen tahtoon puuttumista.

• 12____13

"Eipä ollut Julmala armollinen tälläkään viikolla."

Se, että ihmiskunta on yhä elossa, kertoo Jumalan armosta. :)

• 12____13

Eikä ainakaan raamatun epäjumalan joka salli kristikretket ja 911 iskut :( Jeesus on Saatana ja esiaviottoman seksin mätä hedelmä..

• TyhmäPaimenPoika
        12____13 kirjoitti:

Eikä ainakaan raamatun epäjumalan joka salli kristikretket ja 911 iskut :( Jeesus on Saatana ja esiaviottoman seksin mätä hedelmä..

" Jeesus on Saatana ja esiaviottoman seksin mätä hedelmä.. "

Sä oot hyvä esimerkki siitä miten Saatanan omat yrittää kääntää kaiken päälaelleen. Hyvä käännetään pahuudeksi, pyhyys epäpyhyydeksi, jumalallisuus epäjumalallisuudeksi jne...

Käyhän nyt hakemassa se palkka minkä sun valehtelava isä on sulle luvannu siitä hyvästä mitä sä teet!

• jumala.on.potaskaa
        TyhmäPaimenPoika kirjoitti:

" Jeesus on Saatana ja esiaviottoman seksin mätä hedelmä.. "

Sä oot hyvä esimerkki siitä miten Saatanan omat yrittää kääntää kaiken päälaelleen. Hyvä käännetään pahuudeksi, pyhyys epäpyhyydeksi, jumalallisuus epäjumalallisuudeksi jne...

Käyhän nyt hakemassa se palkka minkä sun valehtelava isä on sulle luvannu siitä hyvästä mitä sä teet!

Ite sinä Saatanaa palvot sinä saatananpalvoja!!! Olet koko ajan haukkumassa toisia. Kristillisestä lähimmäisrakkaudesta ei sinussa ole merkkiäkään. Se on sinusta yhtä kadoksissa kuin se Jumalasikin.

• Ateisti-Atte

Sunnuntai, siis eilinen.

Lasten serkun 10 v. syntymäpäivillä. Oliko tässä tapahtumassa jotain Julmalan erityistä puhuttelua minulle? No eipä oikein auennut. Juustonaksuja maistelin, iistä tykkään kuten poikani.

Nyt on alkanut maanantai. Pakkanen nipisteli kasvoja, vaikka vain noin 8 astetta pakkasta, tuuli kohtalainen. Yrittikö Julmala viestiä minulle pakkastuulen kautta? Toisaalta viesti taisi olla tänä aamuna sama koko Pohjois-Euroopalle. Huomiseksi luvassa vielä kylmempää. Oliko tämän päivän pakkanen Julmalan viimeinen varoitus syntiselle Pohjois-Euroopalle, ennen kuin vieläkin kovempi pakkanen iskee?

Joka tapauksessa, Julmalan henkilökohtaista puhuttelua ei ole vieläkään kuulunut.

Ehkä kotiin palattuani siellä odottaa postin tuoma kirje? Laskuja - tai jotain muuta positiivisesti yllättävää?

• hehhhee

Sinun pitää tuhota aivosi viinalla ja huumeilla ja sitten, kun olet tärisevä ihmisraunio, saattaa Jumala jopa puhua sinulle. Sen jälkeen onkin kaikki ympärilläsi sinun mielestäsi todistetta Jumalasta. Jopa jääkaappisi kyljessä nököttävä magneetti. Ihan kuin Mark5:n mielestä on.

Disclaimeri:
        Tämä menetelmä ei ole 100% varma, sinulle saattaa Jumalan puheen sijasta näyttäytyä vaaleanpunainen elefantti tai saatat kuulla naapuriesi puhetta sinusta pistorasian kautta, tms.

• AinaVastataan

"Joka tapauksessa, Julmalan henkilökohtaista puhuttelua ei ole vieläkään kuulunut."

Sinun pitäisi ottaa huomioon rukouksen yleiset toimintamekanismit:

1. Jumala vastaa aina kaikkiin rukouksiiin.
        2. Vastauksen ajankohtaa ei voi tietää.
        3. Vastaus ei välttämättä liity siihen mitä rukouksessa pyydettiin.

Eli jos rukoilet saavasi seuraavassa lottoarvonnassa päävoiton niin Jumala kenties vastaa siihen 17 vuoden päästä niin että autostasi katkeaa jakohihna. Siitä se vain on kiinni että osaa tulkita.

• Ateisti-Atte

Tiistai. Etelä-Suomessa tämän talven pakkasennätys. Meillä -17.5 astetta. Huomenna ehkä vielä vähän kylmempää.

Onko tämä Julmalan viesti minulle? Vai onko nyt vain talvi?

• Juoksen liikaa ulkoisien asioiden perässä.
      Etsit ongelmiisi ratkaisua ulkopuolelta etkä osaa nähdä edes itseäsi selkeästi?
      Sitten kun huomaat kaiken rakentamasi murtuvan niin ehkäpä saatat pilkahduksen nähdä siitä mille kaikkeus todellisuudessa rakentuu :)

• Ateisti-Atte

Torstaissa mennään, eikä Julmala vieläkään viestejä lähetellyt!

• olenjumalakinko

Aika hyvä :)

Itse kuuntelen rukouksia ja saarnoja ja muuta sellaista niin et jumala sana tarkoittaa mua itseä, samoin jeesus ja taivas jne. Metaforia. Eli jumala siis näyttäytyy kaikessa itsen kautta jos vain haluaa itsensä nähdä. Ateistit on usein sellasia negatiivisia kyynisiä tai sitten puhtaasti loogisia ennemmin kuin tunteellisia, se suoraan heijastuu maailmankuvaan. :)

• 3444

Edelleen ateisteille ja aloittajalle, mistä tiedätte että Jumala ei aiheuta maailmaan nälänhätää, sotia, maanjäristyksiä, tsunameja, onnettomuuksia ja sairauksia. Miksi näin? Jumala näyttää vihansa maailmaa kohtaan ja samoin Rakkautensa ja rauhansa Jeesukseen Kristukseen uskoville. Ihminen joka on ateisti, siihenkin on jokin syy, niinkuin kaikelle.

• olettehyysäreitä

Minä tiedän, että teidän jeesustelunne aiheuttaa maailman kärsimykset.
        Syy on kaikkien vajakkien hyysäys.

• 3444
        olettehyysäreitä kirjoitti:

Minä tiedän, että teidän jeesustelunne aiheuttaa maailman kärsimykset.
        Syy on kaikkien vajakkien hyysäys.

Elikkä syytät uskovaisia, vaikka jumalattomat saavat , sitä mitä tilaavat. Vaikka sinä kuinka syytät uskovia asioista,ihmiset itse aiheuttavat kaiken pahan ja näin ollen myöskin todistavat jumalattomien kohtalon. Aina kun jumalaton tekee lähimmäisiään kohtaan vääryyttä tai uskovaisia kohtaan vääryyttä, silloin he myöskin tekevät Jumalaa kohtaan.

• P.T.Barnum

Vaikka uskoisin jumalaan, kieltäytyisin palvomasta ketään, joka aiheuttaa nälänhätää, sotia, maanjäristyksiä, tsunameja, onnettomuuksia ja sairauksia. En ymmärrä, miten kaltaisesi voivat mainostaa tällaista sadistista psykopaattia.

• 3444
        P.T.Barnum kirjoitti:

Vaikka uskoisin jumalaan, kieltäytyisin palvomasta ketään, joka aiheuttaa nälänhätää, sotia, maanjäristyksiä, tsunameja, onnettomuuksia ja sairauksia. En ymmärrä, miten kaltaisesi voivat mainostaa tällaista sadistista psykopaattia.

Miten ihmisen on noin vaikea ymmärtää, ihminen ei voi palvella kahta herraa. Ihminen jos toista haukkuu eikä arvosta, toisesta puhuu hyviä ja pitää arvossa. ateisti ei ymmärräkään sen takia koska on ateisti. Jokaisesta ihmisestä löytyy kaksi puolta, niin ateististakin jos ei ole paatunut.

• Ateisti-Atte

Perjantaissa ollaan, eikä Julmala vieläkään ole itsestään kuulua antanut.

Ymmärrän kyllä kiireet, Lähi-idässä on pitänyt tappaa ihmisiä, ja Suomessakin arkkipiispan vaali saada kunnialla loppuun.

• Saattaa uusi tekniikka autta, tosin en ole siitäkään täysin vakuuttunut , mutta tehokas älypuhelin ja VR-lasit saattaisi olla ratkaisu näkyvyys ongelmaan.

• "Eipä ollut Julmala armollinen tälläkään viikolla. Ei valistanut meille kasvojaan eikä antanut meille rauhaa."

Minäkään en tavannut ruotsia puhuvaa henkilöä Helsingissä.
      Näitä kuulemma kuitenkin on.
      Vähän kuin joulutonttuja kai?

• Ateisti-Atte

Lauantaita mennään. Viikon koeaika alkaa olla loppumassa, mutta Kaikkivaltias on edelleen omilla teillään.

Tutkimattomat ovat Herran tiet.

Ehkä juuri siksi Hän tarvitsee ihmisiä tulkitsemaan ainaisia oikutteluitaan.

• Casso-

"Lauantaita mennään. Viikon koeaika alkaa olla loppumassa, mutta Kaikkivaltias on edelleen omilla teillään."

Parempi kuitenkin, jos on rehellinen ateisti, eli ei usko Jumalan olemassaoloon, kuin että jos on omavanhurskas uskonnollinen ihminen (fariseus).
        Viimeksi mainitullehan Jumala on jo "ilmestynyt" uskonnollisen henkilön omissa hyvissä töissään ja omavanhurskaudessaan.

• HABAKUK-----------

Mutta mitä sinä tällä tiedolla teet, vaikka uskoisit/tietäisit että Jumala on olemassa. .Raamattu sanoo, että "sinä uskot, että Jumala on yksi, siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat, ja vapisevat" Jaakob 2:19.

Raamattu sanoo että: " sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi"

Ei siis aivouskolla.

Raamattu ilmoittaa myös että Jumalan edessä 1000 vuotta on niinkuin 1 päivä, joten maailman luominen on voinut tapahtua myös 6000 vuoden aikana.

• Ateisti-Atte

"Raamattu ilmoittaa myös, että Jumalan edessä 1000 vuotta on kuin 1 päivä, joten maailman luominen on voinut tapahtua myös 6000 vuoden aikana."

Ymmärrän.

Siis sen sijaan, että annoin Julmalalle seitsemän päivää aikaa ottaa minuun yhteyttä, minun olisikin pitänyt antaa 7000 vuotta?

Nyt ymmärrän senkin, miksi Hän ei ehdi joka paikkaan maailmassa ratkaisemaan ongelmia ja pelastamaan ihmisiä. Ehtiihän Hän, mutta suhteellisen kalenteriominaisuutensa takia saapuu aina noin tuhat vuotta myöhässä.

Titanicin avuksi Hän saapuu vuonna 2912.

• näinkö_uskot

"Raamattu ilmoittaa myös että Jumalan edessä 1000 vuotta on niinkuin 1 päivä, joten maailman luominen on voinut tapahtua myös 6000 vuoden aikana."

Toisin sanoen uskot, että luominen alkoi 6000 vuotta sitten ja 'valon' luominen tuli valmiiksi 5000 vuotta sitten. Edelleen taivaan kansi ja vesien erottaminen valmistui 4000 vuotta sitten ja kasvit 3000 vuotta sitten. Aurinko, kuu ja tähdet 2000 vuotta sitten. Eläimet 1000 vuotta sitten lopuksi ihmisen luonti tuli valmiiksi vasta eilen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      83
      4453
    2. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      24
      3218
    3. Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?

Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt
      Maailman menoa
      39
      2884
    4. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      117
      2687
    5. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      17
      2539
    6. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      43
      2467
    7. Kaipaamasi miehen nimi?

Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      16
      2460
    8. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      113
      2275
    9. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2065
    10. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      28
      1727
    Aihe