Tämä palsta huokuu vihaa Jumalaa ja uskovia kohtaa

valitettavasti

Tämä palsta kuvaa hyvin Suomen evl.kirkkoa.

122

1159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mee kotios sitten. Ei oo pakko.

      • Repeliinikin myöntää asian 🤗


      • usko.vainen kirjoitti:

        Repeliinikin myöntää asian 🤗

        Olisi kiva kuulla miten se viha Jumalaa ja uskovia kohtaan ilmenee.

        Minä en itse usko Jumalaan.


      • torre12 kirjoitti:

        Olisi kiva kuulla miten se viha Jumalaa ja uskovia kohtaan ilmenee.

        Minä en itse usko Jumalaan.

        Onhan se nähty: "Uskovat" eivät saa saarnata, julistaa ja jauhaa paskaa yhtä vapaasti kuin kaatumaseuroissaan, vaan heitä kehdataan kritisoida.


      • eihuolta
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Onhan se nähty: "Uskovat" eivät saa saarnata, julistaa ja jauhaa paskaa yhtä vapaasti kuin kaatumaseuroissaan, vaan heitä kehdataan kritisoida.

        Kyllä me toimitaan täällä yhtä voimallisesti kuin livetilaisuuksissakin. Älä sinä siitä huolehdi.


      • eihuolta kirjoitti:

        Kyllä me toimitaan täällä yhtä voimallisesti kuin livetilaisuuksissakin. Älä sinä siitä huolehdi.

        Aha. Ite oon ollu täällä ja livetilaisuuksissa. Eroa on kuin yöllä ja päivällä.

        Täällä on törkyturpia, seurakunnissa puhutaan uskosta ja Jumalasta sekä Jeesuksesta ylistäen. Ei siellä keskitytä muiden mollaamiseen.


      • osaammeviestiä
        torre12 kirjoitti:

        Aha. Ite oon ollu täällä ja livetilaisuuksissa. Eroa on kuin yöllä ja päivällä.

        Täällä on törkyturpia, seurakunnissa puhutaan uskosta ja Jumalasta sekä Jeesuksesta ylistäen. Ei siellä keskitytä muiden mollaamiseen.

        "Täällä on törkyturpia, seurakunnissa puhutaan uskosta ja Jumalasta sekä Jeesuksesta ylistäen. "

        Mutta me uskovat pidämme nämä t-turvat aisoissa asiallisella opetuksella ja samalla käytämme heidän viestejään lähtökohtina evankeliumin työlle.


      • osaammeviestiä kirjoitti:

        "Täällä on törkyturpia, seurakunnissa puhutaan uskosta ja Jumalasta sekä Jeesuksesta ylistäen. "

        Mutta me uskovat pidämme nämä t-turvat aisoissa asiallisella opetuksella ja samalla käytämme heidän viestejään lähtökohtina evankeliumin työlle.

        Mutta tosi heikolla menestyksellä. Pertti ja usko.vainen saavat vapaasti suoltaa törkeyksiä ja pitää muita saastoina ja herjata muita.

        Heillä ei ole ilosanomaa.


      • yksi.tolkun.ihminen
        eihuolta kirjoitti:

        Kyllä me toimitaan täällä yhtä voimallisesti kuin livetilaisuuksissakin. Älä sinä siitä huolehdi.

        "Kyllä me toimitaan täällä yhtä voimallisesti kuin livetilaisuuksissakin."
        Huomattu on sillä nimenomaan aloittajan kaltaiset uskovat tykkäävät käyttää viha -sanaa. Tolkun ihmiset eivät vihaa vaan korkeintaan tuntevat inhoa tai vastenmielisyyttä jotain ihmistä tai asiaa kohtaan. Minä en vihaa uskovia, mutta aloittajan ja sinun kaltaiset ihmiset ovat jokseenkin vastenmielisiä.


      • Mitäs se Repeliinin siellä taas koko akateemisella viisaudellaan huutelee 😂


      • eihuolta kirjoitti:

        Kyllä me toimitaan täällä yhtä voimallisesti kuin livetilaisuuksissakin. Älä sinä siitä huolehdi.

        Onko vaikeaa osua oikeisiin näppäimiin samalla kun kaatuilee ?


    • Tämä palsta olisi hyvä ja siisti jos kaiken maailman laitalahkolaiset pysyisivät poissa omilla saiteillaan pälisemässä keskenään eivätkä tulisi tänne riitaa haastamaan.

      • Sinulla on niin huonot hermot, että koet kaiken riitelynä 🤗


      • anteeksivaaa

        Ei eri mieltä oleminen ole riitaa eikä vainoa :))


    • en.ole.huomannut

      Kerro toki miten se ilmenee.

      • Pahiten vainotut kertoi jostain neliportaisesta vainosta.
        Ensimmäinen porras oli muistaakseni se, että muut on eri mieltä.

        Siitä nuo neropatit päätteli, että vaino on jo alkanut ja kohta toteutuu toinen, kolmas ja neljäskin vainon porras.
        Se neljäs oli jotain vankilaan heittämisen ja pahoinpitelyn välimaastosta.
        Eli ne Koivulan kirjeet tulevaisuudesta toteutui tuossa neljännessä portaassa.

        Ilmestyskirjan lopunajan ennustuksista ne nuo vainonsa ovat löytäneet, eivät reaalimaailmasta.


      • qwertyilija kirjoitti:

        Pahiten vainotut kertoi jostain neliportaisesta vainosta.
        Ensimmäinen porras oli muistaakseni se, että muut on eri mieltä.

        Siitä nuo neropatit päätteli, että vaino on jo alkanut ja kohta toteutuu toinen, kolmas ja neljäskin vainon porras.
        Se neljäs oli jotain vankilaan heittämisen ja pahoinpitelyn välimaastosta.
        Eli ne Koivulan kirjeet tulevaisuudesta toteutui tuossa neljännessä portaassa.

        Ilmestyskirjan lopunajan ennustuksista ne nuo vainonsa ovat löytäneet, eivät reaalimaailmasta.

        Katseleppas omia aloituksiasi ja kirjoituksiasi 🤗 Vielä et sentään pysty vainoamaan muuten kuin noilla kirjoituksillasi.


    • Kristinusko on kaiken valhemedian äiti tai isä. Se antaa täysin virheellisen- ja puolueellisen kuvan tapahtumista kaksituhatta vuotta sitten.

    • Vaino on todella ankaraa. Ihan kertakaikkisen hirveää.

      • Ihanko itse keksit nuo vainot, aloituksessa ei niistä puhuta mitään. Mutta sinä varmaan valmistaudut jo niihinkin 🤗


      • einiiei

        Ei eri mieltä oleminen ole vainoamista :))


    • Evankeliumin pahanilkisyys ei keksi mitään hyvää sanottavaa juutalaisista. Törkeää, yhtä kansaa vastaan kohdistuvaa kiihotusta.
      Vaikka jeesus ristillä pitäisi olla varoitus siitä, että ei saa olla pahennukseksi.

    • Olematonta tuskin kukaan vihaa, mutta olemattomiin uskovia voi kyllä halveksua ihan syystä.

      • Saako sinuakin halveksua ❓


      • hyväkysymys_
        usko.vainen kirjoitti:

        Saako sinuakin halveksua ❓

        Hyvä kysymys!


      • usko.vainen kirjoitti:

        Saako sinuakin halveksua ❓

        Ei kai kukaan kiellä ketään halveksimasta toista, joten ihan vapaasti.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Saako sinuakin halveksua ❓

        Toki, jos aihetta löytyy ja ihan muuten vaankin.

        Jos aiheesta halveksuu, yritän korjata tapani.


      • he-ma kirjoitti:

        Toki, jos aihetta löytyy ja ihan muuten vaankin.

        Jos aiheesta halveksuu, yritän korjata tapani.

        Et sinä pysty itseäsi muuttamaan 😏


      • usko.vainen kirjoitti:

        Et sinä pysty itseäsi muuttamaan 😏

        Osoitat vain virheeni esimerkiksi manaamalla epäjumalasi esiin.


      • Et edes yritä, vaan öyhötät taas joutavia.

        Olet häpeäksi edustamallesi kultille.


      • he-ma kirjoitti:

        Et edes yritä, vaan öyhötät taas joutavia.

        Olet häpeäksi edustamallesi kultille.

        Yritä nyt hyvä mies tulla tolkkuihisi🤓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Et sinä pysty itseäsi muuttamaan 😏

        Tollo. Et sinä voi tietää kenenkään kyvystä muuttaa käyttäytymistään.

        Turhaan esiinnyt kaikkitietävänä.


      • tyyristyllerölle

        Munapää hiljaa!


      • he-ma kirjoitti:

        Osoitat vain virheeni esimerkiksi manaamalla epäjumalasi esiin.

        En tiedä virheistäsi, mutta olisiko ihmisten karsinointi ja eriarvoinen kohtelu jonkun mielestä virhe?


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        En tiedä virheistäsi, mutta olisiko ihmisten karsinointi ja eriarvoinen kohtelu jonkun mielestä virhe?

        Valehtelijaa on syytä kutsua ihan vain valehtelijaksi, eikö vain?

        Jos väitän sinun olevan murhaaja, lienee sinulla oikeus kysyä perusteita väitteelleni? Jos en niitä pysty esittämään, voit kutsua minua valehtelijaksi.

        Jos sinä väität jumalasi tuomitsevan minut epäuskostani, vaadin ehdottomasti todisteita sekä jumlastasi, että hänen tumiovallastaan. Koska et näitä pysty esittämään, kutsun sinua oikeutetusti valehtelijaksi, valehtelija!


      • kutsusittenjoshelpottaa
        he-ma kirjoitti:

        Valehtelijaa on syytä kutsua ihan vain valehtelijaksi, eikö vain?

        Jos väitän sinun olevan murhaaja, lienee sinulla oikeus kysyä perusteita väitteelleni? Jos en niitä pysty esittämään, voit kutsua minua valehtelijaksi.

        Jos sinä väität jumalasi tuomitsevan minut epäuskostani, vaadin ehdottomasti todisteita sekä jumlastasi, että hänen tumiovallastaan. Koska et näitä pysty esittämään, kutsun sinua oikeutetusti valehtelijaksi, valehtelija!

        "Jos sinä väität jumalasi tuomitsevan minut epäuskostani, ..."

        Mutta Jumalahan tuomitsee kadotukseen kaikki epäuskoiset ihmiset ja he saavat siellä olla iankaikkisuuden ajan.

        1. Kor. 5:13

        Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."


      • kutsusittenjoshelpottaa kirjoitti:

        "Jos sinä väität jumalasi tuomitsevan minut epäuskostani, ..."

        Mutta Jumalahan tuomitsee kadotukseen kaikki epäuskoiset ihmiset ja he saavat siellä olla iankaikkisuuden ajan.

        1. Kor. 5:13

        Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."

        Eli oletat Paavalin tuo tietävän.

        Onko yhtä varma kuin se, että niiden miesten joilla on vaimot pitää elää kuin heillä ei olisi vaimoja. Paavali on nero?


      • oleraitis
        torre12 kirjoitti:

        Eli oletat Paavalin tuo tietävän.

        Onko yhtä varma kuin se, että niiden miesten joilla on vaimot pitää elää kuin heillä ei olisi vaimoja. Paavali on nero?

        Sun ei pitäisi kirjoitella tänne kovassa kännissä, sillä viesteistäsi ei saa mitään tolkkua, kun noin sekavia iltaisin kirjoittelet.


      • gfdgdfgdfklm
        kutsusittenjoshelpottaa kirjoitti:

        "Jos sinä väität jumalasi tuomitsevan minut epäuskostani, ..."

        Mutta Jumalahan tuomitsee kadotukseen kaikki epäuskoiset ihmiset ja he saavat siellä olla iankaikkisuuden ajan.

        1. Kor. 5:13

        Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."

        Ihan hyvä lainaamisen kohde mutta erikoinen tulkinta? Vähän enemmän viitekehystä:

        9 Sanoin kirjeessäni teille, että teidän ei pidä olla tekemisissä siveettömästi elävien kanssa. 10 En tarkoittanut tämän maailman siveettömiä enkä ahneita, riistäjiä tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän pitäisi lähteä kokonaan pois maailmasta. 11 Nyt täsmennän vielä: jos jotakuta sanotaan veljeksi mutta hän on siveetön tai ahne, epäjumalanpalvelija, pilkkaaja, juomari tai riistäjä, älkää olko tekemisissä hänen kanssaan. Älkää edes aterioiko tällaisen kanssa. 12 Ei kai minun asiani ole tuomita ulkopuolisia? Ettehän tekään tuomitse muita kuin omaan piiriinne kuuluvia. 13 Ulkopuoliset tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."


        Eli kristittyjen tulee tuomita vain kristittyjä, mutta mitä tulee ei-kristittyihin, pitää tuomitseminen jättää Jumalalle. Eikö tuossa luekin näin? Joten suuta sopii laittaa vähän soukemmalle, kun käy ilmi että kuka milloinkin ei tunnusta Jeesusta Kristusta.


      • fsdfsdfsdfsd
        gfdgdfgdfklm kirjoitti:

        Ihan hyvä lainaamisen kohde mutta erikoinen tulkinta? Vähän enemmän viitekehystä:

        9 Sanoin kirjeessäni teille, että teidän ei pidä olla tekemisissä siveettömästi elävien kanssa. 10 En tarkoittanut tämän maailman siveettömiä enkä ahneita, riistäjiä tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän pitäisi lähteä kokonaan pois maailmasta. 11 Nyt täsmennän vielä: jos jotakuta sanotaan veljeksi mutta hän on siveetön tai ahne, epäjumalanpalvelija, pilkkaaja, juomari tai riistäjä, älkää olko tekemisissä hänen kanssaan. Älkää edes aterioiko tällaisen kanssa. 12 Ei kai minun asiani ole tuomita ulkopuolisia? Ettehän tekään tuomitse muita kuin omaan piiriinne kuuluvia. 13 Ulkopuoliset tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."


        Eli kristittyjen tulee tuomita vain kristittyjä, mutta mitä tulee ei-kristittyihin, pitää tuomitseminen jättää Jumalalle. Eikö tuossa luekin näin? Joten suuta sopii laittaa vähän soukemmalle, kun käy ilmi että kuka milloinkin ei tunnusta Jeesusta Kristusta.

        Ja tuon jakeen alaviitteissä mainitaan tämä, mitä tulee tuohon lainausmerkkien sisällä olevaan kohtaan: 5. Mooseksen kirja, 13. luku: 6 Mutta teitä yllyttänyt profeetta tai unennäkijä on surmattava, koska hän houkutteli teitä luopumaan Herrasta, Jumalastanne, joka on tuonut teidät pois Egyptistä ja lunastanut teidät vapaiksi tuosta orjuuden maasta; se mies viekoitteli teitä kääntymään pois siltä tieltä, jota Herra on käskenyt teidän kulkea. Hävittäkää paha keskuudestanne.

        Eli Paavalin tarkoittama pahan hävittäminen keskuudesta tarkoittaa pahan hävittämistä kristittyjen joukosta.


      • oleraitis kirjoitti:

        Sun ei pitäisi kirjoitella tänne kovassa kännissä, sillä viesteistäsi ei saa mitään tolkkua, kun noin sekavia iltaisin kirjoittelet.

        Siis onko Paavali oikeassa siitä, että pahan poistaminen liittyy iankaikkisuuteen?

        Ja onko Paavali nero käskiessään aviomiehiä elämään kuin heillä ei olisi vaimoja? Onko kaikki aivan totta?

        Paavali voi muuttaa Jumalan käskyt koskemaan kristittyjä.


      • he-ma kirjoitti:

        Valehtelijaa on syytä kutsua ihan vain valehtelijaksi, eikö vain?

        Jos väitän sinun olevan murhaaja, lienee sinulla oikeus kysyä perusteita väitteelleni? Jos en niitä pysty esittämään, voit kutsua minua valehtelijaksi.

        Jos sinä väität jumalasi tuomitsevan minut epäuskostani, vaadin ehdottomasti todisteita sekä jumlastasi, että hänen tumiovallastaan. Koska et näitä pysty esittämään, kutsun sinua oikeutetusti valehtelijaksi, valehtelija!

        Jos sinä väität minun olevan murhaaja, niin tiedän sinun valehtelevan, koska itse tiedän asian oikean laidan, enkä tarvitse perusteita väitteellesi. Minä en väitä sinun epäuskostasi mitään. Olet ilmeisesti sen verran Raamattua lukenut, että tiedät, mitä siellä sanotaan. Sinä voit kutsua minua valehtelijaksi ihan vapaasti ja niin teetkin,

        Jos uskon jonkun asian olevan tietyllä tavalla ja sanon sen, tekeekö se minusta valehtelijan, että sinä et usko minua?


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Jos sinä väität minun olevan murhaaja, niin tiedän sinun valehtelevan, koska itse tiedän asian oikean laidan, enkä tarvitse perusteita väitteellesi. Minä en väitä sinun epäuskostasi mitään. Olet ilmeisesti sen verran Raamattua lukenut, että tiedät, mitä siellä sanotaan. Sinä voit kutsua minua valehtelijaksi ihan vapaasti ja niin teetkin,

        Jos uskon jonkun asian olevan tietyllä tavalla ja sanon sen, tekeekö se minusta valehtelijan, että sinä et usko minua?

        Kyllä se tekee sinusta valehtelijan, koska väität asian olevan totta vaikka et pysty siitä todisteita tuottamaan.

        Olet siis valehtelija, ellet kiellä väitettäsi jumalasi todellisuudesta.


      • ihmettelen.vaan
        he-ma kirjoitti:

        Kyllä se tekee sinusta valehtelijan, koska väität asian olevan totta vaikka et pysty siitä todisteita tuottamaan.

        Olet siis valehtelija, ellet kiellä väitettäsi jumalasi todellisuudesta.

        Miksi oman henkilökohtaisen kokemuksen kertominen joillekin toisille olisi valehtelua ja miksi sellaista ylipäätään pitäisi todistaa kenellekään?


      • ihmettelen.vaan kirjoitti:

        Miksi oman henkilökohtaisen kokemuksen kertominen joillekin toisille olisi valehtelua ja miksi sellaista ylipäätään pitäisi todistaa kenellekään?

        Eikö olisi järkevämpää lopettaa subjektiivisten kokemusten ja uskomusten levittäminen?

        Veikkaan useimpien kristinuskonharhaisten pitävän muslimien allah-kokemuksia valheina.


      • he-ma kirjoitti:

        Kyllä se tekee sinusta valehtelijan, koska väität asian olevan totta vaikka et pysty siitä todisteita tuottamaan.

        Olet siis valehtelija, ellet kiellä väitettäsi jumalasi todellisuudesta.

        Jos siis kerron sinulle, että kakku jota syön, maistuu hyvältä, niin olen valehtelija?


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Jos siis kerron sinulle, että kakku jota syön, maistuu hyvältä, niin olen valehtelija?

        Jos kerron sinulle, että 9mm lyijyburana nautittuna SigSauerin piipun kautta maistuu hyvälle, kokeiletko?


      • he-ma kirjoitti:

        Jos kerron sinulle, että 9mm lyijyburana nautittuna SigSauerin piipun kautta maistuu hyvälle, kokeiletko?

        En tietenkään kokeile. Mutta et vastannut kysymykseeni.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        En tietenkään kokeile. Mutta et vastannut kysymykseeni.

        Koska se on aivan yhtä järjetön kuin oma kysymykseni.

        Subjektiivisella kokemuksella ei ole mitään väliä muiden kuin kokijan kannalta.

        Todistevaikutusta sillä ei ole, kuten voit hyvin ajatella tuon 9mm lyijyburanan nautittuasi.


      • he-ma kirjoitti:

        Koska se on aivan yhtä järjetön kuin oma kysymykseni.

        Subjektiivisella kokemuksella ei ole mitään väliä muiden kuin kokijan kannalta.

        Todistevaikutusta sillä ei ole, kuten voit hyvin ajatella tuon 9mm lyijyburanan nautittuasi.

        Mutta tekeekö kokemukseni ja sen kertominen minusta valehtelijan kun en pysty sitä tieteellisesti todistamaan? Sellaistahan sinä täällä esität.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Mutta tekeekö kokemukseni ja sen kertominen minusta valehtelijan kun en pysty sitä tieteellisesti todistamaan? Sellaistahan sinä täällä esität.

        Subjektiivisen kokemuksen esittäminen totuutena ilman toistettavissa olevaa tuloksen vahvistavaa koetta tekee väittäjästä valehtelijan.


        Kakkusi voi maistua ihan yhtä paskalta kuin 9-milliseni.


      • äläoletyperä
        he-ma kirjoitti:

        Subjektiivisen kokemuksen esittäminen totuutena ilman toistettavissa olevaa tuloksen vahvistavaa koetta tekee väittäjästä valehtelijan.


        Kakkusi voi maistua ihan yhtä paskalta kuin 9-milliseni.

        Tarkoitatko että kaikki mitä sanot niin kykenet sen tieteellisesti todistamaan, vaikka tiede itsekin voi suhtautua ristiriitaisesti esittämääsi asiaan?


      • Vaikka emäntä loukkaantuisi kuinka paljon tahansa, ei näemmä kannata sanoa, että kakku on hyvää :D


    • Pelastaako Jumala ?

      Jos vihollinen piirittää ja olet taistellut vihollista vastaan. Vihollisen päällikkö antaa sinulle armonajan ja pelastuksen päivän, jos antaudut. Hän lupaa myös anteeksi kapinan.

      Päivä painuu mailleen, maalaisprofeettaa kieltää antaumisen, kehoittaa sinua ja muita kokoontumaan temppeliin ja odottamaan Jumalan pelastusta.

      Armonaika meni ja pelastuksen päivä oli , mutta kansa uskoi jumalan miestä ja meni temppeliin .
      Vihollinen sytyttää temppelin palamaan, jos pyrit pakoon sinut ammutaan jos palaat takaisin, tuli polttaa sinut ja muut... kuin helvetissä.

      uskotko tämän jälkeen jumalan miehiä ?

      • Vastatakaa nyt, tarina oli ehkä kehnosti kirjoitettu, omisanoin ja niin pois päin, mutta sillä on totuuspohja.


      • fari.g kirjoitti:

        Vastatakaa nyt, tarina oli ehkä kehnosti kirjoitettu, omisanoin ja niin pois päin, mutta sillä on totuuspohja.

        Muistelen tuollaisen jostain lukeneeni.

        Olkoot tuon opetus, että käytä järkeäsi myös uskonasioissa.

        Pikkuisen paremmin muistan tosikertomuksen jollain jyrkänteen ympäröimillä saarilla eläneistä lahkolaisista (jossain brittien lähivesillä, Skotlannissa päin) jotka keräsi linnunmunia jyrkänteiltä ja eli niillä.

        Porukka hurahti niin kovaan uskonnollisiin menoihinsa, että arkielämän touhut jäi tekemättä ja koko remmi kuoli sukupuuttoon. Omanlaisiaan amisheja.


    • Kun tarinaan vielä lisätään se, että ei ollut mitään varmuutta siitäkään, että vihollinen pitää sanansa, että antautuminen olisi pelastus, koska kapianallisia rangaistiin yleensä ankarasti, joko ristinpuulla tai ruoskimisella ja roviolla, naisten häpäisyllä, tai orjaksi myymisellä, niin mitä olisi pitänyt tehdä ?

      • Miten tämä liittyy aloitukseen?


    • hyvähuomiio

      On totta, että tämä palsta hyvin kuvaa luterilaista kirkkoa, sillä someraivoilijathan ovat ainakin 70%:n todennäköisyydellä luterilaisen kirkon jäseniä.

    • En ole kokenut vihan huokuvan ev.lut seurakunnassa. Tällä palstalla olen kyllä kokenut vihan huokuvan ajoittain.

      • HMM___

        Käytkö pelkästään kaltaistesi viidesläisten porukoissa? Salaatko vapislaisuutesi muissa paikoissa?


      • HMM___ kirjoitti:

        Käytkö pelkästään kaltaistesi viidesläisten porukoissa? Salaatko vapislaisuutesi muissa paikoissa?

        Pahoittelen, mutta en ymmärtänyt kommenttiasi lainkaan. Tai no, en salaa vapislaisuuttani, mutta tuo alku meni minulta ohi. Kaltaiseni viidesläiset.....??


      • Aivan. Tällä palstalla on paljon kirkon vastaisia, joten se nousee vahvasti esiin. Kyllä eri suuntaukset voivat elää ilman riitoja - vaikka voivat olla vahvastikkin eri mieltä - vallan mainiosti.


      • mummomuori kirjoitti:

        Aivan. Tällä palstalla on paljon kirkon vastaisia, joten se nousee vahvasti esiin. Kyllä eri suuntaukset voivat elää ilman riitoja - vaikka voivat olla vahvastikkin eri mieltä - vallan mainiosti.

        Näinhän se on. Ei ole pakko vihata kaikkia jotka ovat eri mieltä.


      • NäinOnKirjoitettu
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Näinhän se on. Ei ole pakko vihata kaikkia jotka ovat eri mieltä.

        Ei ole tosiaan pakko vihata, mutta valitettava tosiasia täällä kuitenkin on se, että joka sisoo lujasti Jumalan sanan takana, niin sellaiset kyllä saa melkoiset vihanryöpyt niskaansa.
        Vihalta välttyisi, jos sopivasti mielistelisi maailmanmielisiä samalla kun leikkii uskovaa, mutta mitä se sellainen elämä on, kun ihminen ei voi palvella sekä Jumalaa että saa..tanaa. Ihan kirjaimellisesti, joak ei ole Jeesuksen puolella, sellainen on häntä vastaan.
        Ja tämä palsta kyllä näyttää toteen tuonkin, että vain ja ainoastaan Jeesuksen puolella olevat saavat kokea vihaa kuten Jeesus itsekin asian ilmaisi. Joh 15: 18-19

        Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä. Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa.


      • vihaonainajärjetöntä
        NäinOnKirjoitettu kirjoitti:

        Ei ole tosiaan pakko vihata, mutta valitettava tosiasia täällä kuitenkin on se, että joka sisoo lujasti Jumalan sanan takana, niin sellaiset kyllä saa melkoiset vihanryöpyt niskaansa.
        Vihalta välttyisi, jos sopivasti mielistelisi maailmanmielisiä samalla kun leikkii uskovaa, mutta mitä se sellainen elämä on, kun ihminen ei voi palvella sekä Jumalaa että saa..tanaa. Ihan kirjaimellisesti, joak ei ole Jeesuksen puolella, sellainen on häntä vastaan.
        Ja tämä palsta kyllä näyttää toteen tuonkin, että vain ja ainoastaan Jeesuksen puolella olevat saavat kokea vihaa kuten Jeesus itsekin asian ilmaisi. Joh 15: 18-19

        Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä. Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa.

        "Ei ole tosiaan pakko vihata, mutta ..."

        Ei kai tosiaankaan ole pakko vihata, mutta minkäs teet kun takana on Jumalan säätämys, että Jeesuksen seuraajia kohtaan harjoitetaan järjetöntä vihaa, mitä ei tosiaankaan voida mitenkään selittää.

        Tuo on, että täälläkin uskovaa leikkiviä ei vihata. Nämä ateistit ym. vastaavat kyllä yllättävän tarkkaan myös tiedostavat kuka on aito uskova ja kuka taas feikkaa uskovaa.


      • NäinOnKirjoitettu
        vihaonainajärjetöntä kirjoitti:

        "Ei ole tosiaan pakko vihata, mutta ..."

        Ei kai tosiaankaan ole pakko vihata, mutta minkäs teet kun takana on Jumalan säätämys, että Jeesuksen seuraajia kohtaan harjoitetaan järjetöntä vihaa, mitä ei tosiaankaan voida mitenkään selittää.

        Tuo on, että täälläkin uskovaa leikkiviä ei vihata. Nämä ateistit ym. vastaavat kyllä yllättävän tarkkaan myös tiedostavat kuka on aito uskova ja kuka taas feikkaa uskovaa.

        Paavalikin vahvistaa uskoviiv kohdistuvan vihan 2. Tim 3:12
        "Kaikki, jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa, joutuvat vainottaviksi,"
        eli ei se viha tule meille yllätyksenä koska sellaisen esiintuominen ilmoitettiin jo pari tuhatta vuotta sitten.


      • vihaonainajärjetöntä kirjoitti:

        "Ei ole tosiaan pakko vihata, mutta ..."

        Ei kai tosiaankaan ole pakko vihata, mutta minkäs teet kun takana on Jumalan säätämys, että Jeesuksen seuraajia kohtaan harjoitetaan järjetöntä vihaa, mitä ei tosiaankaan voida mitenkään selittää.

        Tuo on, että täälläkin uskovaa leikkiviä ei vihata. Nämä ateistit ym. vastaavat kyllä yllättävän tarkkaan myös tiedostavat kuka on aito uskova ja kuka taas feikkaa uskovaa.

        Satunnaisille kävijöille sen verran infoa, että yllä olevassa Korkkiruuvin kirjoituksessa, sitä edeltävässä viestissä ja tuhansissa muissa vastaavissa sanat viha ja vaino ovat synonyymeja monille käsitteille: kritiikki, toista mieltä oleminen, valheiden ja vääristelyjen oikominen, satujen kutsuminen saduiksi, solvausten moittiminen ja naureskelu nyt etunenässä.

        Suomi24 on ihmeellinen ja eräät "uskovat" edustavat sen ihmeellisintä ja jollain oudolla tavalla myös kiehtovinta osaa.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Satunnaisille kävijöille sen verran infoa, että yllä olevassa Korkkiruuvin kirjoituksessa, sitä edeltävässä viestissä ja tuhansissa muissa vastaavissa sanat viha ja vaino ovat synonyymeja monille käsitteille: kritiikki, toista mieltä oleminen, valheiden ja vääristelyjen oikominen, satujen kutsuminen saduiksi, solvausten moittiminen ja naureskelu nyt etunenässä.

        Suomi24 on ihmeellinen ja eräät "uskovat" edustavat sen ihmeellisintä ja jollain oudolla tavalla myös kiehtovinta osaa.

        Kannattaa myös huomata, että kuvioon kuuluu sekin, että toisin kuin yleensä muilla mitään vastuuta omista puheista ei "uskovilla" ole, koska kaikki on "ennustettu Raamatussa". Jos siis "uskova" suoltaa skeidaa ja siitä aiheellisesti sanotaan, vika ei koskaan ole skeidan suoltajassa, sillä Saatana siinä vain vainoaa "uskovia" jumalattomien kätyriensä kautta. Erittäin kätevää, eikö?


      • ErehtymätönRepe
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Satunnaisille kävijöille sen verran infoa, että yllä olevassa Korkkiruuvin kirjoituksessa, sitä edeltävässä viestissä ja tuhansissa muissa vastaavissa sanat viha ja vaino ovat synonyymeja monille käsitteille: kritiikki, toista mieltä oleminen, valheiden ja vääristelyjen oikominen, satujen kutsuminen saduiksi, solvausten moittiminen ja naureskelu nyt etunenässä.

        Suomi24 on ihmeellinen ja eräät "uskovat" edustavat sen ihmeellisintä ja jollain oudolla tavalla myös kiehtovinta osaa.

        Mikä tai mitkä noista ylläolevista ovat korkkiruuveja?

        -Eerikatässämoi
        -Mummomuori
        -HMM_
        -NäinOnKirjoitettu
        -vihaonainajärjetöntä
        keille suot tuon korkkiruuvi-arvonimen?


      • näinjatkamme
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Satunnaisille kävijöille sen verran infoa, että yllä olevassa Korkkiruuvin kirjoituksessa, sitä edeltävässä viestissä ja tuhansissa muissa vastaavissa sanat viha ja vaino ovat synonyymeja monille käsitteille: kritiikki, toista mieltä oleminen, valheiden ja vääristelyjen oikominen, satujen kutsuminen saduiksi, solvausten moittiminen ja naureskelu nyt etunenässä.

        Suomi24 on ihmeellinen ja eräät "uskovat" edustavat sen ihmeellisintä ja jollain oudolla tavalla myös kiehtovinta osaa.

        Jumalan kiitos, että sinä nyt viime aikoina ole alkanut syytämään tuota vihaasi uskovia kohtaan tuollaisin oudon epäsuorin sanakääntein. Jotain positiivista on siis tapahtumassa sinussa kun vuosia olemme sinullekin Kristuksen totuutta julistaneet ja tyrmänneet kaikki stereotyyppiset ennakkoluulosi.

        Tämä on muuten tämä foorumin parasta antia, että saamme kumota kaikki stereotyyppiset ennakkoluulot ja myös kansan parissa vuosikymmenien ajan kiertäneet luulottelut kristinuskosta ja uskovista rauhalliseen mutta todella purevaan tyyliimme. Ja näin toimimme myös jatkossa.

        Tiedostan kyllä visusti, että rehellinen, suoraviivainen ja sisuksiin tunkeva tyylimme aiheuttaa lisää vihaa ja jopa raivoa ihan kaikissa ei-uskovissa, mutta Jeesus käski käyttää Sanan miekkaa joka tunkee syvälle erottaen nivelet ja ytimet.


        Hepr. 4:12

        Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;


      • KylläRepeTietää
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Kannattaa myös huomata, että kuvioon kuuluu sekin, että toisin kuin yleensä muilla mitään vastuuta omista puheista ei "uskovilla" ole, koska kaikki on "ennustettu Raamatussa". Jos siis "uskova" suoltaa skeidaa ja siitä aiheellisesti sanotaan, vika ei koskaan ole skeidan suoltajassa, sillä Saatana siinä vain vainoaa "uskovia" jumalattomien kätyriensä kautta. Erittäin kätevää, eikö?

        Olipa oikeaan osuva analyysi. Olet asian ytimessä!


      • näinjatkamme kirjoitti:

        Jumalan kiitos, että sinä nyt viime aikoina ole alkanut syytämään tuota vihaasi uskovia kohtaan tuollaisin oudon epäsuorin sanakääntein. Jotain positiivista on siis tapahtumassa sinussa kun vuosia olemme sinullekin Kristuksen totuutta julistaneet ja tyrmänneet kaikki stereotyyppiset ennakkoluulosi.

        Tämä on muuten tämä foorumin parasta antia, että saamme kumota kaikki stereotyyppiset ennakkoluulot ja myös kansan parissa vuosikymmenien ajan kiertäneet luulottelut kristinuskosta ja uskovista rauhalliseen mutta todella purevaan tyyliimme. Ja näin toimimme myös jatkossa.

        Tiedostan kyllä visusti, että rehellinen, suoraviivainen ja sisuksiin tunkeva tyylimme aiheuttaa lisää vihaa ja jopa raivoa ihan kaikissa ei-uskovissa, mutta Jeesus käski käyttää Sanan miekkaa joka tunkee syvälle erottaen nivelet ja ytimet.


        Hepr. 4:12

        Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;

        "...rauhalliseen mutta todella purevaan tyyliimme. .."

        Miten monta kertaa purskahdit nauruun tuota kirjoittaessasi?


      • Jos ymmärtää ja näkee asian niin, että oma usko on jotenkin kovasti kirkastunut siitä, että on sodassa kaikkien kanssa, niin sitten on varmasti tyytyväinen olo. En itse löydä Raamatusta mitään sellaista, joka tukisi sitä ajatusta, että jos itse on töykeä ja saa vihat niskaansa, se johtuisi siitä, että on niin pyhä ja uskova. Maailman viha ei minun ymmärtääkseni ole lainkaan sitä, mitä vihalla tässäkin muutamassa kommentissa esiin tuodaan. Jos oikean uskovan tunnusmerkki on se, että kaikki ei-uskovat vihaavat häntä, on aika vaikea kuvitella, että ilosanoma Jeesuksesta saisi heissä jalansijaa. Jotta rakkaus ja kunnioitus myös vihamiestä kohtaan näkyisi, pitäisi pyrkiä rauhaan kaikkien kanssa.
        Se kuva, jota tässä muutamat yrittävät luoda, on virheellinen kuva minun ymmärtääkseni. Jeesusta eivät vihanneet syntiset ihmiset, vaan ne "oikeaa" uskoa edustavat ihmiset. Jeesus ei ollut sodassa syntisten ihmisten kanssa, ainoastaan ne "oikeat" uskovat sotivat Häntä vastaan. Syntiset ihmiset seurasivat Jeesusta kuullakseen Hänen opetustaan, saadakseen ravintoa sielulleen, ne "oikeassa" uskossa olevat seurasivat Jeesusta tappaakseen.


      • Selventäisitkö
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Jos ymmärtää ja näkee asian niin, että oma usko on jotenkin kovasti kirkastunut siitä, että on sodassa kaikkien kanssa, niin sitten on varmasti tyytyväinen olo. En itse löydä Raamatusta mitään sellaista, joka tukisi sitä ajatusta, että jos itse on töykeä ja saa vihat niskaansa, se johtuisi siitä, että on niin pyhä ja uskova. Maailman viha ei minun ymmärtääkseni ole lainkaan sitä, mitä vihalla tässäkin muutamassa kommentissa esiin tuodaan. Jos oikean uskovan tunnusmerkki on se, että kaikki ei-uskovat vihaavat häntä, on aika vaikea kuvitella, että ilosanoma Jeesuksesta saisi heissä jalansijaa. Jotta rakkaus ja kunnioitus myös vihamiestä kohtaan näkyisi, pitäisi pyrkiä rauhaan kaikkien kanssa.
        Se kuva, jota tässä muutamat yrittävät luoda, on virheellinen kuva minun ymmärtääkseni. Jeesusta eivät vihanneet syntiset ihmiset, vaan ne "oikeaa" uskoa edustavat ihmiset. Jeesus ei ollut sodassa syntisten ihmisten kanssa, ainoastaan ne "oikeat" uskovat sotivat Häntä vastaan. Syntiset ihmiset seurasivat Jeesusta kuullakseen Hänen opetustaan, saadakseen ravintoa sielulleen, ne "oikeassa" uskossa olevat seurasivat Jeesusta tappaakseen.

        "...ne "oikeassa" uskossa olevat seurasivat Jeesusta tappaakseen."

        Aika kestämätön tuo perustelu. Nimittäin tuossa tapauksessa Jesuksen kaikki opetuslapset (Juudasta lukuunottamatta) olivat väärässä uskossa, koska eivät tavoitelleet Jeesuksen tappamista. Vain Juudas läpäisisi sinun seulan oikeasta uskovasta!


      • NäinOnKirjoitettu kirjoitti:

        Ei ole tosiaan pakko vihata, mutta valitettava tosiasia täällä kuitenkin on se, että joka sisoo lujasti Jumalan sanan takana, niin sellaiset kyllä saa melkoiset vihanryöpyt niskaansa.
        Vihalta välttyisi, jos sopivasti mielistelisi maailmanmielisiä samalla kun leikkii uskovaa, mutta mitä se sellainen elämä on, kun ihminen ei voi palvella sekä Jumalaa että saa..tanaa. Ihan kirjaimellisesti, joak ei ole Jeesuksen puolella, sellainen on häntä vastaan.
        Ja tämä palsta kyllä näyttää toteen tuonkin, että vain ja ainoastaan Jeesuksen puolella olevat saavat kokea vihaa kuten Jeesus itsekin asian ilmaisi. Joh 15: 18-19

        Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä. Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa.

        Jos "seisoo Jumalan sanan takana", niin tuskin häntä sen takia vihataan

        Itse vaan näen, että on eri asia sanoa, että pitää kiinni Raamatusta kuin toimia kuten Jumala käskee. Silloin uskova on vähän valheellinen


      • näinsemeneee
        näinjatkamme kirjoitti:

        Jumalan kiitos, että sinä nyt viime aikoina ole alkanut syytämään tuota vihaasi uskovia kohtaan tuollaisin oudon epäsuorin sanakääntein. Jotain positiivista on siis tapahtumassa sinussa kun vuosia olemme sinullekin Kristuksen totuutta julistaneet ja tyrmänneet kaikki stereotyyppiset ennakkoluulosi.

        Tämä on muuten tämä foorumin parasta antia, että saamme kumota kaikki stereotyyppiset ennakkoluulot ja myös kansan parissa vuosikymmenien ajan kiertäneet luulottelut kristinuskosta ja uskovista rauhalliseen mutta todella purevaan tyyliimme. Ja näin toimimme myös jatkossa.

        Tiedostan kyllä visusti, että rehellinen, suoraviivainen ja sisuksiin tunkeva tyylimme aiheuttaa lisää vihaa ja jopa raivoa ihan kaikissa ei-uskovissa, mutta Jeesus käski käyttää Sanan miekkaa joka tunkee syvälle erottaen nivelet ja ytimet.


        Hepr. 4:12

        Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;

        "Tiedostan kyllä visusti, että rehellinen, suoraviivainen ja sisuksiin tunkeva tyylimme aiheuttaa lisää vihaa ja jopa raivoa ihan kaikissa ei-uskovissa, mutta Jeesus käski käyttää Sanan miekkaa joka tunkee syvälle erottaen nivelet ja ytimet."

        Erikoista huumoria, mutta lähes fingerpori-tasoa.


      • Selventäisitkö kirjoitti:

        "...ne "oikeassa" uskossa olevat seurasivat Jeesusta tappaakseen."

        Aika kestämätön tuo perustelu. Nimittäin tuossa tapauksessa Jesuksen kaikki opetuslapset (Juudasta lukuunottamatta) olivat väärässä uskossa, koska eivät tavoitelleet Jeesuksen tappamista. Vain Juudas läpäisisi sinun seulan oikeasta uskovasta!

        Ymmärsit ajatukseni väärin. Olin epäselvä ,pahoitteluni.
        Jeesuksen tappanista tavoittelivat he, jotka mielestään omasivat oikean ja puhtaan uskon. Ja he eivät välttämättä ole niitä Jeesukseen uskovia.
        Eli pointti oli se, että syntiset ihmiset seurasivat Jeesusta saadakseen hengen ravintoa, löytääkseen uskon. He, jotka tavoittelivat Hänen henkeään ja olivat sodassa Hänen kanssaan ,olivat kirjanoppinet ja fariseukset.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Jos ymmärtää ja näkee asian niin, että oma usko on jotenkin kovasti kirkastunut siitä, että on sodassa kaikkien kanssa, niin sitten on varmasti tyytyväinen olo. En itse löydä Raamatusta mitään sellaista, joka tukisi sitä ajatusta, että jos itse on töykeä ja saa vihat niskaansa, se johtuisi siitä, että on niin pyhä ja uskova. Maailman viha ei minun ymmärtääkseni ole lainkaan sitä, mitä vihalla tässäkin muutamassa kommentissa esiin tuodaan. Jos oikean uskovan tunnusmerkki on se, että kaikki ei-uskovat vihaavat häntä, on aika vaikea kuvitella, että ilosanoma Jeesuksesta saisi heissä jalansijaa. Jotta rakkaus ja kunnioitus myös vihamiestä kohtaan näkyisi, pitäisi pyrkiä rauhaan kaikkien kanssa.
        Se kuva, jota tässä muutamat yrittävät luoda, on virheellinen kuva minun ymmärtääkseni. Jeesusta eivät vihanneet syntiset ihmiset, vaan ne "oikeaa" uskoa edustavat ihmiset. Jeesus ei ollut sodassa syntisten ihmisten kanssa, ainoastaan ne "oikeat" uskovat sotivat Häntä vastaan. Syntiset ihmiset seurasivat Jeesusta kuullakseen Hänen opetustaan, saadakseen ravintoa sielulleen, ne "oikeassa" uskossa olevat seurasivat Jeesusta tappaakseen.

        >Jos ymmärtää ja näkee asian niin, että oma usko on jotenkin kovasti kirkastunut siitä, että on sodassa kaikkien kanssa, niin sitten on varmasti tyytyväinen olo.

        Patmos-osastollamme uskon määrän ja laadun mittari näyttää todellakin olevan se, kuinka paljon "evankeliointi" kaikkine toisin ajatteleviin kohdistettuine valheineen, loukkauksineen ja halventamisineen ärsyttää ja kuinka harva siitä diggaa. Onhan siinä oma perin sairas logiikkansa, että kun vastassa on kokonainen demonien valtakunta, demonien pitääkin kiljua kovaa ja tapella vastaan. Ja noita pirulaisihan edustamme me kaikki. 😈


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Jos ymmärtää ja näkee asian niin, että oma usko on jotenkin kovasti kirkastunut siitä, että on sodassa kaikkien kanssa, niin sitten on varmasti tyytyväinen olo.

        Patmos-osastollamme uskon määrän ja laadun mittari näyttää todellakin olevan se, kuinka paljon "evankeliointi" kaikkine toisin ajatteleviin kohdistettuine valheineen, loukkauksineen ja halventamisineen ärsyttää ja kuinka harva siitä diggaa. Onhan siinä oma perin sairas logiikkansa, että kun vastassa on kokonainen demonien valtakunta, demonien pitääkin kiljua kovaa ja tapella vastaan. Ja noita pirulaisihan edustamme me kaikki. 😈

        Kyllä minäkin sen logiikan ymmärrän. On hyvin surullista, jos uskon mitta on se, että vuorovaikutus vaikka ateistin kanssa on uskon näkökulmasta puhtainta silloin, kun sukset ovat ristissä. Hyvin ankea kuva uskosta, jos kaiken aikaa koko maailma ( paitsi ne omat) on uhka.
        Uskohan ei ole , minun ymmärtääkseni, sellaista, että riidan määrä tai itseen kohdistuva kielteisyys toisten taholta, olisi mittari uskosta. Minähän olisin siinä tapauksessa aika lähellä puhtainta uskoa :)
        Enemmänkin usko on rauhassa elämistä toisten kanssa, rakastamista ja kunnioittamista, siltojen rakentamista niillä kyvyillä ja taidoilla ,joita meillä on.
        Kaikki ne, jotka ajattelevat omilla aivoillaan ja pukeutuvat helmenharmaaseen , ymmärtävät sen, että rakkaus vie pidemmälle kuin viha tai vihan lietsonta. ;)


      • HaluammeSinulleParasta
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Jos ymmärtää ja näkee asian niin, että oma usko on jotenkin kovasti kirkastunut siitä, että on sodassa kaikkien kanssa, niin sitten on varmasti tyytyväinen olo.

        Patmos-osastollamme uskon määrän ja laadun mittari näyttää todellakin olevan se, kuinka paljon "evankeliointi" kaikkine toisin ajatteleviin kohdistettuine valheineen, loukkauksineen ja halventamisineen ärsyttää ja kuinka harva siitä diggaa. Onhan siinä oma perin sairas logiikkansa, että kun vastassa on kokonainen demonien valtakunta, demonien pitääkin kiljua kovaa ja tapella vastaan. Ja noita pirulaisihan edustamme me kaikki. 😈

        Taitaa sattua sisimpääsi kovinkin pahasti, kun puhutaan Jeesuskesta ja pidämme tarjolla evankeliumin sanomaa kaikille ihmisille pelastukseksi.
        Haluatko, että vaikenisimme koko asiasta, niin saisit elää ilman, että kukaan muistuttaisi sinua tulevasta tuomiosta?


      • HaluammeSinulleParasta kirjoitti:

        Taitaa sattua sisimpääsi kovinkin pahasti, kun puhutaan Jeesuskesta ja pidämme tarjolla evankeliumin sanomaa kaikille ihmisille pelastukseksi.
        Haluatko, että vaikenisimme koko asiasta, niin saisit elää ilman, että kukaan muistuttaisi sinua tulevasta tuomiosta?

        Et ilmeisesti lue lainkaan mitä täällä toiset kirjoittavat? Käyhän se noinkin, oma seura on monelle se paras ja kun höpinät yltyvät älyttömimmilleen, voivat kohta olla lähellä ainoaakin.


      • OmatAivotErehtyy
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Kyllä minäkin sen logiikan ymmärrän. On hyvin surullista, jos uskon mitta on se, että vuorovaikutus vaikka ateistin kanssa on uskon näkökulmasta puhtainta silloin, kun sukset ovat ristissä. Hyvin ankea kuva uskosta, jos kaiken aikaa koko maailma ( paitsi ne omat) on uhka.
        Uskohan ei ole , minun ymmärtääkseni, sellaista, että riidan määrä tai itseen kohdistuva kielteisyys toisten taholta, olisi mittari uskosta. Minähän olisin siinä tapauksessa aika lähellä puhtainta uskoa :)
        Enemmänkin usko on rauhassa elämistä toisten kanssa, rakastamista ja kunnioittamista, siltojen rakentamista niillä kyvyillä ja taidoilla ,joita meillä on.
        Kaikki ne, jotka ajattelevat omilla aivoillaan ja pukeutuvat helmenharmaaseen , ymmärtävät sen, että rakkaus vie pidemmälle kuin viha tai vihan lietsonta. ;)

        Pakko vähän kommentoida tuta kun sanot: "Minähän olisin siinä tapauksessa aika lähellä puhtainta uskoa :)"

        Sinuun kohdistuva arvostelu johtuu siitä, että sina esiinnyt uskovana, mutta kuitenkin hyväksyt, jopa puolustelet synnissä elajiä, eli homo-/lesbosuhteessa eläviä.
        Jos sanoisit selkeästi suhteet poikki synnin pulusteluun niin sitten saisit kokea itsekin sitä vastustusta, mitä jokainen Jumalan sanaa puolustava saa kokea.
        Ja se totuus näissä hengellisissä asioissa ei löydy kenenkään meidän ihmisten omasta ajattelusta, vaan totuus löytyy Jumalan sanasta, Raamatusta, jonka totuutta sinä vastustat juuri noitten homo-/lesbosuhteiden osalta.


      • NäinOnKirjoitettu kirjoitti:

        Ei ole tosiaan pakko vihata, mutta valitettava tosiasia täällä kuitenkin on se, että joka sisoo lujasti Jumalan sanan takana, niin sellaiset kyllä saa melkoiset vihanryöpyt niskaansa.
        Vihalta välttyisi, jos sopivasti mielistelisi maailmanmielisiä samalla kun leikkii uskovaa, mutta mitä se sellainen elämä on, kun ihminen ei voi palvella sekä Jumalaa että saa..tanaa. Ihan kirjaimellisesti, joak ei ole Jeesuksen puolella, sellainen on häntä vastaan.
        Ja tämä palsta kyllä näyttää toteen tuonkin, että vain ja ainoastaan Jeesuksen puolella olevat saavat kokea vihaa kuten Jeesus itsekin asian ilmaisi. Joh 15: 18-19

        Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä. Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa.

        Jos "seisoo Jumalan sanan takana", niin tuskin häntä sen takia vihataan

        Itse vaan näen, että on eri asia sanoa, että pitää kiinni Raamatusta kuin toimia kuten Jumala käskee. Silloin uskova on vähän valheellinen


      • OmatAivotErehtyy kirjoitti:

        Pakko vähän kommentoida tuta kun sanot: "Minähän olisin siinä tapauksessa aika lähellä puhtainta uskoa :)"

        Sinuun kohdistuva arvostelu johtuu siitä, että sina esiinnyt uskovana, mutta kuitenkin hyväksyt, jopa puolustelet synnissä elajiä, eli homo-/lesbosuhteessa eläviä.
        Jos sanoisit selkeästi suhteet poikki synnin pulusteluun niin sitten saisit kokea itsekin sitä vastustusta, mitä jokainen Jumalan sanaa puolustava saa kokea.
        Ja se totuus näissä hengellisissä asioissa ei löydy kenenkään meidän ihmisten omasta ajattelusta, vaan totuus löytyy Jumalan sanasta, Raamatusta, jonka totuutta sinä vastustat juuri noitten homo-/lesbosuhteiden osalta.

        No joo, saathan sinä luulla minun ajatuksistani mitä haluat. Voit myös määritellä, millaisena minä täällä esiinnyn. Ihmisellä on lupa luulla.
        Kuten sanoit , totuus löytyy Raamatusta. Se harvemmin, jos koskaan ,löytyy sinun ja minun sanoista. Ainakaan koko totuus....


      • OmatAivotErehtyy kirjoitti:

        Pakko vähän kommentoida tuta kun sanot: "Minähän olisin siinä tapauksessa aika lähellä puhtainta uskoa :)"

        Sinuun kohdistuva arvostelu johtuu siitä, että sina esiinnyt uskovana, mutta kuitenkin hyväksyt, jopa puolustelet synnissä elajiä, eli homo-/lesbosuhteessa eläviä.
        Jos sanoisit selkeästi suhteet poikki synnin pulusteluun niin sitten saisit kokea itsekin sitä vastustusta, mitä jokainen Jumalan sanaa puolustava saa kokea.
        Ja se totuus näissä hengellisissä asioissa ei löydy kenenkään meidän ihmisten omasta ajattelusta, vaan totuus löytyy Jumalan sanasta, Raamatusta, jonka totuutta sinä vastustat juuri noitten homo-/lesbosuhteiden osalta.

        Sinulla on muuten oivallinen nikki...kannattaa pitää mielessä myös omalla kohdallasi.


      • olet.kauhistus
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Sinulla on muuten oivallinen nikki...kannattaa pitää mielessä myös omalla kohdallasi.

        Jätä usko.vainen ja muut uskovat rauhaan!


      • OmatAivotErehtyy
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Sinulla on muuten oivallinen nikki...kannattaa pitää mielessä myös omalla kohdallasi.

        Pidän nimenomaan tuon mielessä enkä tuo julki sellaista mikä on ristiriidassa Sanan kanssa ja siksipä tutkinkin Raamatusta mitä siellä on kirjoitettu. Ja kirjoituksillahan niin Jeesus kuin apostolitkin perustelivan sanomansa., molemmilta löytyy UT:n puoleela n 40 kohtaa joissa sanovat "kirjoitettu on" . Kirjoitukset on sellainen selkänoja, joka kestää joka tilanteessa ja silloin ei ole sen kummempaa tarvetta selitellä sanomisiaan koska se on fakta, kun pysyy kirjoituksissa.


      • olet.kauhistus kirjoitti:

        Jätä usko.vainen ja muut uskovat rauhaan!

        On hieno asia , että puolustat ihmisiä, joita koet kiusattavan. Kiusaamiseen puuttuminen on meidän kaikkien asian.


      • OmatAivotErehtyy kirjoitti:

        Pidän nimenomaan tuon mielessä enkä tuo julki sellaista mikä on ristiriidassa Sanan kanssa ja siksipä tutkinkin Raamatusta mitä siellä on kirjoitettu. Ja kirjoituksillahan niin Jeesus kuin apostolitkin perustelivan sanomansa., molemmilta löytyy UT:n puoleela n 40 kohtaa joissa sanovat "kirjoitettu on" . Kirjoitukset on sellainen selkänoja, joka kestää joka tilanteessa ja silloin ei ole sen kummempaa tarvetta selitellä sanomisiaan koska se on fakta, kun pysyy kirjoituksissa.

        Juuri näin.


      • OmatAivotErehtyy kirjoitti:

        Pidän nimenomaan tuon mielessä enkä tuo julki sellaista mikä on ristiriidassa Sanan kanssa ja siksipä tutkinkin Raamatusta mitä siellä on kirjoitettu. Ja kirjoituksillahan niin Jeesus kuin apostolitkin perustelivan sanomansa., molemmilta löytyy UT:n puoleela n 40 kohtaa joissa sanovat "kirjoitettu on" . Kirjoitukset on sellainen selkänoja, joka kestää joka tilanteessa ja silloin ei ole sen kummempaa tarvetta selitellä sanomisiaan koska se on fakta, kun pysyy kirjoituksissa.

        Pulma on se, että niitä kirjoituksia kuitenkin tulkitaan. Sen tulkinnan tekee ihan aina ihmisen oma mieli.


      • kummallistajattelua
        Selventäisitkö kirjoitti:

        "...ne "oikeassa" uskossa olevat seurasivat Jeesusta tappaakseen."

        Aika kestämätön tuo perustelu. Nimittäin tuossa tapauksessa Jesuksen kaikki opetuslapset (Juudasta lukuunottamatta) olivat väärässä uskossa, koska eivät tavoitelleet Jeesuksen tappamista. Vain Juudas läpäisisi sinun seulan oikeasta uskovasta!

        ""...ne "oikeassa" uskossa olevat seurasivat Jeesusta tappaakseen."

        Aika kestämätön tuo perustelu. Nimittäin tuossa tapauksessa Jesuksen kaikki opetuslapset (Juudasta lukuunottamatta) olivat väärässä uskossa, koska eivät tavoitelleet Jeesuksen tappamista. "

        On totta, että Eerika opetuslapsia, jotka olivat oikeassa uskossa, syyttäessään menee ihan vikaan. Oikeassa uskossa Jeesukseen olevat eivät ole koskaan vihanneet uskovaisia eikä Jeesusta, vaan olemme aina kautta historian olleet Hänen palvelijoitaan.


      • OmatAivotErehtyy
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Pulma on se, että niitä kirjoituksia kuitenkin tulkitaan. Sen tulkinnan tekee ihan aina ihmisen oma mieli.

        Miksi niitä pitää tulkita? Kun kopioi jonkin Raamatun jakeen suoraan tänne niin eihän se ole tulkintaa. Esim 1. Kor 6:9-10
        "Ettekö tiedä, etteivät vääryydentekijät peri Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät haureelliset eivätkä epäjumalanpalvelijat, eivät avionrikkojat, irstailijat eivätkä homoseksuaalisuuden harjoittajat, eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät peri Jumalan valtakuntaa.

        Mikä tuossa edellä on minun tulkintaa?


      • äläainavänkää
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Ymmärsit ajatukseni väärin. Olin epäselvä ,pahoitteluni.
        Jeesuksen tappanista tavoittelivat he, jotka mielestään omasivat oikean ja puhtaan uskon. Ja he eivät välttämättä ole niitä Jeesukseen uskovia.
        Eli pointti oli se, että syntiset ihmiset seurasivat Jeesusta saadakseen hengen ravintoa, löytääkseen uskon. He, jotka tavoittelivat Hänen henkeään ja olivat sodassa Hänen kanssaan ,olivat kirjanoppinet ja fariseukset.

        "Ymmärsit ajatukseni väärin. Olin epäselvä ,pahoitteluni.
        Jeesuksen tappanista tavoittelivat he, jotka mielestään omasivat oikean ja puhtaan uskon. Ja he eivät välttämättä ole niitä Jeesukseen uskovia."

        Eli tässä tapauksessa luterilaiset papit ja luterilaiset liberaalit ja myös ateistit edustavat omasta mielestään oikeaa uskoa kaikkine homouksineen. He tuntevat edustavansa oikeaa uskoa siinä määrin, että käyvät jatkuvaa sotaa ja lietsovat vihaa Jeesukseen uskovia kohtaan. Mutta vihan ja vänkäämisten kautta ei uskoa eikä sen oikeellisuutta rakenneta, vaan aito usko Jeesukseen ja Hänen seurassaan eläminen kuten opetuslapset ikään pitää ihmisen oikealla tiellä.


      • kummallistajattelua kirjoitti:

        ""...ne "oikeassa" uskossa olevat seurasivat Jeesusta tappaakseen."

        Aika kestämätön tuo perustelu. Nimittäin tuossa tapauksessa Jesuksen kaikki opetuslapset (Juudasta lukuunottamatta) olivat väärässä uskossa, koska eivät tavoitelleet Jeesuksen tappamista. "

        On totta, että Eerika opetuslapsia, jotka olivat oikeassa uskossa, syyttäessään menee ihan vikaan. Oikeassa uskossa Jeesukseen olevat eivät ole koskaan vihanneet uskovaisia eikä Jeesusta, vaan olemme aina kautta historian olleet Hänen palvelijoitaan.

        Nyt kannattaisi taas lukea huolella se mitä olen kirjoittanut. En ole syyttänyt opetuslapsia.
        Juuri näin jäävät elämään ne urbaanit legendat, että se sanoi niin...
        En tiedä onko kyse luetun ymmärtämisen haasteista, vaiko ihan vaan tahallisesta väärin ymmärtämisestä ja sen käyttämisestä sitten mitätöinnin välineenä, kurjaa kuitenkin on se, että elämään jäävät nämä väärät todistukset lähimmäisestä, joita sitten pidetään elossa.


      • taisteluaon
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Kyllä minäkin sen logiikan ymmärrän. On hyvin surullista, jos uskon mitta on se, että vuorovaikutus vaikka ateistin kanssa on uskon näkökulmasta puhtainta silloin, kun sukset ovat ristissä. Hyvin ankea kuva uskosta, jos kaiken aikaa koko maailma ( paitsi ne omat) on uhka.
        Uskohan ei ole , minun ymmärtääkseni, sellaista, että riidan määrä tai itseen kohdistuva kielteisyys toisten taholta, olisi mittari uskosta. Minähän olisin siinä tapauksessa aika lähellä puhtainta uskoa :)
        Enemmänkin usko on rauhassa elämistä toisten kanssa, rakastamista ja kunnioittamista, siltojen rakentamista niillä kyvyillä ja taidoilla ,joita meillä on.
        Kaikki ne, jotka ajattelevat omilla aivoillaan ja pukeutuvat helmenharmaaseen , ymmärtävät sen, että rakkaus vie pidemmälle kuin viha tai vihan lietsonta. ;)

        "Enemmänkin usko on rauhassa elämistä toisten kanssa, rakastamista ja kunnioittamista, siltojen rakentamista niillä kyvyillä ja taidoilla ,joita meillä on."

        Tämä on jo suoranaista eksytystä! Meidän tulee PYRKIÄ rauhaan kaikkien kanssa, mutta tämän maailman pahuutta ja sen pahoja ihmisiä kohtaan olemme sodassa eikä sopuilu tämän kadotukseen menevän maailman kanssa johda muuhun kuin oman sanoman lientymiseen, kun se välttämätön suola puuttuu. Tällainen puhe on Laodekian seurakunnan haaleaa vettä, jonka Jeesus on oksentava pois suustaan.

        Me olemme taistelussa pahuuden voimia vastaan ...

        Ef. 6:12

        Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.


      • äläainavänkää kirjoitti:

        "Ymmärsit ajatukseni väärin. Olin epäselvä ,pahoitteluni.
        Jeesuksen tappanista tavoittelivat he, jotka mielestään omasivat oikean ja puhtaan uskon. Ja he eivät välttämättä ole niitä Jeesukseen uskovia."

        Eli tässä tapauksessa luterilaiset papit ja luterilaiset liberaalit ja myös ateistit edustavat omasta mielestään oikeaa uskoa kaikkine homouksineen. He tuntevat edustavansa oikeaa uskoa siinä määrin, että käyvät jatkuvaa sotaa ja lietsovat vihaa Jeesukseen uskovia kohtaan. Mutta vihan ja vänkäämisten kautta ei uskoa eikä sen oikeellisuutta rakenneta, vaan aito usko Jeesukseen ja Hänen seurassaan eläminen kuten opetuslapset ikään pitää ihmisen oikealla tiellä.

        Jos haluat tulkita kirjoittamaani noin, se on oma asiasi. Tuo tulkinta ja selitys ovat sinun omiasi, ei minun sanomisiani, eikä edes sinne päin sen ajatuksen kanssa, jonka nähtävästi heitin niin vaikeatajuisesti, että se herättää väärin johtopäätöksiä.


      • äläkiemurtele
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Nyt kannattaisi taas lukea huolella se mitä olen kirjoittanut. En ole syyttänyt opetuslapsia.
        Juuri näin jäävät elämään ne urbaanit legendat, että se sanoi niin...
        En tiedä onko kyse luetun ymmärtämisen haasteista, vaiko ihan vaan tahallisesta väärin ymmärtämisestä ja sen käyttämisestä sitten mitätöinnin välineenä, kurjaa kuitenkin on se, että elämään jäävät nämä väärät todistukset lähimmäisestä, joita sitten pidetään elossa.

        "Nyt kannattaisi taas lukea huolella se mitä olen kirjoittanut. En ole syyttänyt opetuslapsia. "

        Syyllistit oikeat uskovat eli nykyiset ja menneet Jeesuksen opetuslapset, jotka käymme taistelua tämän maailman pahuuden voimia vastaan.


      • taisteluaon kirjoitti:

        "Enemmänkin usko on rauhassa elämistä toisten kanssa, rakastamista ja kunnioittamista, siltojen rakentamista niillä kyvyillä ja taidoilla ,joita meillä on."

        Tämä on jo suoranaista eksytystä! Meidän tulee PYRKIÄ rauhaan kaikkien kanssa, mutta tämän maailman pahuutta ja sen pahoja ihmisiä kohtaan olemme sodassa eikä sopuilu tämän kadotukseen menevän maailman kanssa johda muuhun kuin oman sanoman lientymiseen, kun se välttämätön suola puuttuu. Tällainen puhe on Laodekian seurakunnan haaleaa vettä, jonka Jeesus on oksentava pois suustaan.

        Me olemme taistelussa pahuuden voimia vastaan ...

        Ef. 6:12

        Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.

        No sinä ymmärrät sanaa tavallasi ja minun kommenttejani omalla tavallasi ja minä ymmärrän sanaa tavallani ja kommentoin tavallani. Jumala on luvannut avata meille sanaa, luotetaan siihen.


      • äläkiemurtele kirjoitti:

        "Nyt kannattaisi taas lukea huolella se mitä olen kirjoittanut. En ole syyttänyt opetuslapsia. "

        Syyllistit oikeat uskovat eli nykyiset ja menneet Jeesuksen opetuslapset, jotka käymme taistelua tämän maailman pahuuden voimia vastaan.

        En syyllistänyt, et lukenut tarkasti kommenttiani. Mukavaa päivän jatkoa sinulle.


      • tässäohjausta
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Kyllä minäkin sen logiikan ymmärrän. On hyvin surullista, jos uskon mitta on se, että vuorovaikutus vaikka ateistin kanssa on uskon näkökulmasta puhtainta silloin, kun sukset ovat ristissä. Hyvin ankea kuva uskosta, jos kaiken aikaa koko maailma ( paitsi ne omat) on uhka.
        Uskohan ei ole , minun ymmärtääkseni, sellaista, että riidan määrä tai itseen kohdistuva kielteisyys toisten taholta, olisi mittari uskosta. Minähän olisin siinä tapauksessa aika lähellä puhtainta uskoa :)
        Enemmänkin usko on rauhassa elämistä toisten kanssa, rakastamista ja kunnioittamista, siltojen rakentamista niillä kyvyillä ja taidoilla ,joita meillä on.
        Kaikki ne, jotka ajattelevat omilla aivoillaan ja pukeutuvat helmenharmaaseen , ymmärtävät sen, että rakkaus vie pidemmälle kuin viha tai vihan lietsonta. ;)

        "On hyvin surullista, jos uskon mitta on se, että vuorovaikutus vaikka ateistin kanssa on uskon näkökulmasta puhtainta silloin, kun sukset ovat ristissä. "

        Myös tässä Eerika pyrkii eksyttämään ihmisiä.

        Uskon mitta ei ole riita eikä tora, mutta uskoa Jeesukseen seuraa vääjäämättä riita ja tora ja jos se puuttuu, niin ihminen pyrkii sopuilemaan tämän maailman kanssa kuten Laodekian seurakunta, jonka Jeesus on oksentava suustaan.


      • äläkiemurtele kirjoitti:

        "Nyt kannattaisi taas lukea huolella se mitä olen kirjoittanut. En ole syyttänyt opetuslapsia. "

        Syyllistit oikeat uskovat eli nykyiset ja menneet Jeesuksen opetuslapset, jotka käymme taistelua tämän maailman pahuuden voimia vastaan.

        Vai ajatteletko, että fariseukset ja kirjanoppineet ovat Jeesuksen opetuslapsia? Mielenkiintoista....


      • mottimattiiski
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Et ilmeisesti lue lainkaan mitä täällä toiset kirjoittavat? Käyhän se noinkin, oma seura on monelle se paras ja kun höpinät yltyvät älyttömimmilleen, voivat kohta olla lähellä ainoaakin.

        "Et ilmeisesti lue lainkaan mitä täällä toiset kirjoittavat? Käyhän se noinkin, oma seura on monelle se paras ja kun höpinät yltyvät älyttömimmilleen, voivat kohta olla lähellä ainoaakin."

        Selvästi sopuilet ja hyväksyt Eerikan kummalliset ajatukset uskosta ja samalla tuot selvää merkkiä, että Eerika pyrkii sopuilemaan tämän maailman voimia ja siksi sinäkin hänet hyväksyt. Tämä on se koko keskustelun pointti.

        Ja ihmetystä herättää kuinka hyvin myös liberaalit ja ateistit vaistoavat aidon ja epäaidon. Epäaidon "uskovan" he hyväksyvät mieluusti, mutta aidon uskovaa he vääjäämättä vihaavat.

        Tämä on muuten eräs todiste pahuuden henkivaltojen olemassaolosta taivaan avaruuksissa ja jos on paholainen, niin täytyy olla myös vastavoima eli Jeesus. Mot


      • EiLaodekiaa
        OmatAivotErehtyy kirjoitti:

        Pakko vähän kommentoida tuta kun sanot: "Minähän olisin siinä tapauksessa aika lähellä puhtainta uskoa :)"

        Sinuun kohdistuva arvostelu johtuu siitä, että sina esiinnyt uskovana, mutta kuitenkin hyväksyt, jopa puolustelet synnissä elajiä, eli homo-/lesbosuhteessa eläviä.
        Jos sanoisit selkeästi suhteet poikki synnin pulusteluun niin sitten saisit kokea itsekin sitä vastustusta, mitä jokainen Jumalan sanaa puolustava saa kokea.
        Ja se totuus näissä hengellisissä asioissa ei löydy kenenkään meidän ihmisten omasta ajattelusta, vaan totuus löytyy Jumalan sanasta, Raamatusta, jonka totuutta sinä vastustat juuri noitten homo-/lesbosuhteiden osalta.

        "Sinuun kohdistuva arvostelu johtuu siitä, että sina esiinnyt uskovana, mutta kuitenkin hyväksyt, jopa puolustelet synnissä elajiä, eli homo-/lesbosuhteessa eläviä.
        Jos sanoisit selkeästi suhteet poikki synnin pulusteluun niin sitten saisit kokea itsekin sitä vastustusta, mitä jokainen Jumalan sanaa puolustava saa kokea. "

        Tuo on totta, että jos Eerika selvin sanoin tunnustaisi aitoa uskoa Jumalan Sanaan eli Jeesukseen ja siis tunnustaisit synnit synniksi, niin johan mummomuorin, ateistien ja liberaalien viha syttyisi Eerikaa vastaan. Mutta niin kauan kuin ihminen sopuilee tämän maailman voimien kanssa, niin kauan maailma vastaa hyväksyvästi.


      • taisteluaon kirjoitti:

        "Enemmänkin usko on rauhassa elämistä toisten kanssa, rakastamista ja kunnioittamista, siltojen rakentamista niillä kyvyillä ja taidoilla ,joita meillä on."

        Tämä on jo suoranaista eksytystä! Meidän tulee PYRKIÄ rauhaan kaikkien kanssa, mutta tämän maailman pahuutta ja sen pahoja ihmisiä kohtaan olemme sodassa eikä sopuilu tämän kadotukseen menevän maailman kanssa johda muuhun kuin oman sanoman lientymiseen, kun se välttämätön suola puuttuu. Tällainen puhe on Laodekian seurakunnan haaleaa vettä, jonka Jeesus on oksentava pois suustaan.

        Me olemme taistelussa pahuuden voimia vastaan ...

        Ef. 6:12

        Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.

        Mutta jos taistelu on taivaan avaruuksissa olevaa vastaan, niin voitte olla sovussa ja rauhassa täällä olevien kanssa.


      • tässätotuuttta
        torre12 kirjoitti:

        Mutta jos taistelu on taivaan avaruuksissa olevaa vastaan, niin voitte olla sovussa ja rauhassa täällä olevien kanssa.

        Hepr. 12:14

        Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa;


        Uskovan tulee pyrkiä rauhaan kaikkien kanssa! Mutta myös tulee pyrkiä myös pyhitykseen.

        Ja näiden välillä on ristiriita. Jos pyhittyy eli seuraa Jeesusta kuten kirjoitettu on, niin uskovien ei kertakaikkiaan anneta olla rauhassa, vaan tämän maailman ihmisten viha syttyy vääjäämättä ja varmasti kuten Jumala on säätänyt. Tämä maailma kun ei kertakaikkiaan siedä Jeesusta ja Hänen palvelijoitaan, koska se sana mitä julistamme on liian kohtikäyvää ja ihmiset haluaa aina hallita itseään ja muita. Ja kun se Jeesuksen palvelijoiden kohdalla ei onnistu, niin vihan syttyminen on yhtä varmaa kuin auringon nousu huomenna.


      • OmatAivotErehtyy kirjoitti:

        Miksi niitä pitää tulkita? Kun kopioi jonkin Raamatun jakeen suoraan tänne niin eihän se ole tulkintaa. Esim 1. Kor 6:9-10
        "Ettekö tiedä, etteivät vääryydentekijät peri Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät haureelliset eivätkä epäjumalanpalvelijat, eivät avionrikkojat, irstailijat eivätkä homoseksuaalisuuden harjoittajat, eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät peri Jumalan valtakuntaa.

        Mikä tuossa edellä on minun tulkintaa?

        Ehkä tulkintaa on tuo "homoseksuaalisuuden harjoittajat". Sitä ei lue missään Raamatussa.

        Esimerkiksi Jumala ei puhu lainkaan kahden naisen välisestä seksistä, saati Jeesuskaan. Ei yleensä kannata tehdä omia lisäyksiä


      • tässätotuuttta kirjoitti:

        Hepr. 12:14

        Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa;


        Uskovan tulee pyrkiä rauhaan kaikkien kanssa! Mutta myös tulee pyrkiä myös pyhitykseen.

        Ja näiden välillä on ristiriita. Jos pyhittyy eli seuraa Jeesusta kuten kirjoitettu on, niin uskovien ei kertakaikkiaan anneta olla rauhassa, vaan tämän maailman ihmisten viha syttyy vääjäämättä ja varmasti kuten Jumala on säätänyt. Tämä maailma kun ei kertakaikkiaan siedä Jeesusta ja Hänen palvelijoitaan, koska se sana mitä julistamme on liian kohtikäyvää ja ihmiset haluaa aina hallita itseään ja muita. Ja kun se Jeesuksen palvelijoiden kohdalla ei onnistu, niin vihan syttyminen on yhtä varmaa kuin auringon nousu huomenna.

        Älä jauha vainoista, koska kukaan ei Suomessa uskovia vainoa, ei edes muslimi.

        Taistele vain taivaan avaruuksissa olevia vastaan.


      • OmatAivotErehtyy
        torre12 kirjoitti:

        Ehkä tulkintaa on tuo "homoseksuaalisuuden harjoittajat". Sitä ei lue missään Raamatussa.

        Esimerkiksi Jumala ei puhu lainkaan kahden naisen välisestä seksistä, saati Jeesuskaan. Ei yleensä kannata tehdä omia lisäyksiä

        Sinähän käteviä haastat. Vaikka tuo kopioimani teksti on suoraan Raamatusta , jonka kuka tahansa voi tarkistaa, niin sinä poika se sanot, että "Sitä ei lue missään Raamatussa."


      • OmatAivotErehtyy kirjoitti:

        Miksi niitä pitää tulkita? Kun kopioi jonkin Raamatun jakeen suoraan tänne niin eihän se ole tulkintaa. Esim 1. Kor 6:9-10
        "Ettekö tiedä, etteivät vääryydentekijät peri Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät haureelliset eivätkä epäjumalanpalvelijat, eivät avionrikkojat, irstailijat eivätkä homoseksuaalisuuden harjoittajat, eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät peri Jumalan valtakuntaa.

        Mikä tuossa edellä on minun tulkintaa?

        Kopioiminen ei ole tulkintaa, mutta se on, jos irroitat tekstin siitä todellisuudesta, jossa se on tehty. Samoin, se on tulkintaa, jos lähdet tiettyjä omia näkemyksiäsi tukevia kohtia korostamaan ja unohdat toiset.


      • älätulkitse
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Kopioiminen ei ole tulkintaa, mutta se on, jos irroitat tekstin siitä todellisuudesta, jossa se on tehty. Samoin, se on tulkintaa, jos lähdet tiettyjä omia näkemyksiäsi tukevia kohtia korostamaan ja unohdat toiset.

        Jumalan kirjoitettu Sana on kirjoitettua tekstiä suoraan Jumalan sydämeltä - ei siis tulkintaa ollenkaan.


        "1. Kor 6:9-10
        "Ettekö tiedä, etteivät vääryydentekijät peri Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät haureelliset eivätkä epäjumalanpalvelijat, eivät avionrikkojat, irstailijat eivätkä homoseksuaalisuuden harjoittajat, eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät peri Jumalan valtakuntaa."

        Tämä on selvää puhetta - ei tulkintaa!

        Jos väittää ettei tuossa ole mainittuna homoseksuaalisuuden harjoittajia, niin tällainen väite on tulkintaa.


      • EiLaodekiaa kirjoitti:

        "Sinuun kohdistuva arvostelu johtuu siitä, että sina esiinnyt uskovana, mutta kuitenkin hyväksyt, jopa puolustelet synnissä elajiä, eli homo-/lesbosuhteessa eläviä.
        Jos sanoisit selkeästi suhteet poikki synnin pulusteluun niin sitten saisit kokea itsekin sitä vastustusta, mitä jokainen Jumalan sanaa puolustava saa kokea. "

        Tuo on totta, että jos Eerika selvin sanoin tunnustaisi aitoa uskoa Jumalan Sanaan eli Jeesukseen ja siis tunnustaisit synnit synniksi, niin johan mummomuorin, ateistien ja liberaalien viha syttyisi Eerikaa vastaan. Mutta niin kauan kuin ihminen sopuilee tämän maailman voimien kanssa, niin kauan maailma vastaa hyväksyvästi.

        Nyt Korkkiruuvikin alkoi keskustella itsensä kanssa. Hyvät hyssyrät sentään. 😳


      • älätulkitse kirjoitti:

        Jumalan kirjoitettu Sana on kirjoitettua tekstiä suoraan Jumalan sydämeltä - ei siis tulkintaa ollenkaan.


        "1. Kor 6:9-10
        "Ettekö tiedä, etteivät vääryydentekijät peri Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät haureelliset eivätkä epäjumalanpalvelijat, eivät avionrikkojat, irstailijat eivätkä homoseksuaalisuuden harjoittajat, eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät peri Jumalan valtakuntaa."

        Tämä on selvää puhetta - ei tulkintaa!

        Jos väittää ettei tuossa ole mainittuna homoseksuaalisuuden harjoittajia, niin tällainen väite on tulkintaa.

        Ymmärrän halusi jankuttaa taas yksittäistä kohtaa. Kai siitä hyvä olo tulee.


      • etehkäälynnytätä
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Ymmärrän halusi jankuttaa taas yksittäistä kohtaa. Kai siitä hyvä olo tulee.

        Yksittäinen jae on myös Jumalan Sanaa.

        Myös Jeesus käytti yksittäisiä jakeita!


      • etehkäälynnytätä kirjoitti:

        Yksittäinen jae on myös Jumalan Sanaa.

        Myös Jeesus käytti yksittäisiä jakeita!

        No jaa. Hän kyllä selitti aina tarkasti sen, mistä oli kysymys. En näe näitä jutusteluja kovin kehittävinä, usko.vainen.


      • Jospa sitten luetaan Raamattua niinkuin kirjoitettu on.

        1 Kor. 5 : 9. Minä kirjoitin teille kirjeessäni, ettette seurustelisi huorintekijäin kanssa;
        10. en tarkoittanut yleensä tämän maailman huorintekijöitä tai ahneita tai anastajia tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän täytyisi lähteä pois maailmasta.
        11. Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa.
        12. Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?
        13. Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."

        Aika selkeää tekstiä ja vaikea on ymmärtää, että uskovat tuomitsevat niitä ,jotka ovat ulkopuolella. Ja kun joidenkin uskovien mukaan minäkin olen ulkopuolella kaikkien niiden kanssa ,jotka minua komppaavat, pitäisikö uskovien tuon kohdan perusteella keskittyä toisiinsa ja jättää rauhaan meidät, jotka olemme teidän mielestänne ulkopuolella.
        Vai mitä tuossa kohdassa lukee?


      • OmatAivotErehtyy kirjoitti:

        Sinähän käteviä haastat. Vaikka tuo kopioimani teksti on suoraan Raamatusta , jonka kuka tahansa voi tarkistaa, niin sinä poika se sanot, että "Sitä ei lue missään Raamatussa."

        Anteeksi. Minulla on ollut Raamattu vuodesta 1975 lähtien, eikä siinä ole mitään homoseksuaalista.

        Onko Raamattuni väärennös?


      • UlkoVaiSisäpuoli
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Jospa sitten luetaan Raamattua niinkuin kirjoitettu on.

        1 Kor. 5 : 9. Minä kirjoitin teille kirjeessäni, ettette seurustelisi huorintekijäin kanssa;
        10. en tarkoittanut yleensä tämän maailman huorintekijöitä tai ahneita tai anastajia tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän täytyisi lähteä pois maailmasta.
        11. Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa.
        12. Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?
        13. Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."

        Aika selkeää tekstiä ja vaikea on ymmärtää, että uskovat tuomitsevat niitä ,jotka ovat ulkopuolella. Ja kun joidenkin uskovien mukaan minäkin olen ulkopuolella kaikkien niiden kanssa ,jotka minua komppaavat, pitäisikö uskovien tuon kohdan perusteella keskittyä toisiinsa ja jättää rauhaan meidät, jotka olemme teidän mielestänne ulkopuolella.
        Vai mitä tuossa kohdassa lukee?

        Itse olet kyllä kertonut olevasi uskossa Jeesukseen, joten.....sinun sanomisiasi saa arvostella, kun sanot olevasi sisäpuolella.


      • UlkoVaiSisäpuoli kirjoitti:

        Itse olet kyllä kertonut olevasi uskossa Jeesukseen, joten.....sinun sanomisiasi saa arvostella, kun sanot olevasi sisäpuolella.

        Ole hyvä vaan.


    • jooeisitäjeesustataas

      Aloittaja ei erota miten viha ja sääli poikkeavat toisistaan. Säälistä teitä uskovaisia ohjataan tielle joka elämään vie.

      • Hyvin oivallettu.


      • nähty.on.ei.kirj

        Niin tai sitten ikäänkuin kompastuu aiheettomaan sääliin kun alkaa säälimään sellaista jota ei tarvisi. Jotkut rohkeat muistaakseni kutsuvat tuota jopa jonkinlaiseksi ylemmyydentunteeksi.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2615
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1937
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1671
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1665
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1626
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      35
      1599
    8. 91
      1543
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      117
      1408
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe